Hoi,
Mijn w203 bj 11/2000 202492 km maakt ineens een ratelende geluid voor bij de motor bij stationair toerental +/_ 750 en bij 1500 toeren is het bijna weg.
heb geen foutcode's.
nu verdenk ik de Nokkenasversteller ?
Mvg Gr Cor
Ratelen w203
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 14 apr 2015 11:02
- Mercedes-Benz: W205 C220 BlueTec 2014
Wat voor olie heb je erin zitten? Ik heb namelijk ook een ratelgeluid gehad bij een koude start. Ik had er 5w30 inzitten voor een jaar lang. Ik was hiermee naar de dealer in Duitsland gegaan en die had mij verteld dat het de nokkenasversteller is en dat het niet noodzakelijk is om die te veranderen. Hij kon blijkbaar lang mee op die manier. Ik zit inmiddels al 25 duizend km verder. Ik heb er na een jaar 5w40 in gedaan en het ratelen bij een koude start was verdwenen. MAAR dit betekent niet dat de nokkenasversteller als nog goed werkt, want bij gas geven en loslaten hoor je goed luistert ook een hele lichte ratel. met dit "probleem" ben ik gewoon op en neer naar Turkije geweest (zo een 7700km in totaal) zonder problemen. Wat ook voor kan komen is dat de kabelboom een lekkage heeft. Daarnaast kan het ook de magneet zijn van de verstellers.
-
- Berichten: 3847
- Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
- Locatie: Oost Vlaanderen
Over welke motor hebben we het hier?
-
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 19 feb 2012 10:13
- Mercedes-Benz: C Klasse 180 kompressor W204
- Locatie: oude pekela
Hoi,
Het betreft een,,,
MERCEDES-BENZ C-KLASSE (W203) | 2000.05-2007.02 - C 180 (203.035) - 1998ccm 129pk (82GHJK
Heb deze auto al 5+ jaar en altijd zelfde olie erin,
Goeie kennis van mij is chef monteur.
Hij zei haal je multie riem er even af en als hij nog ratelt is het bijna zeker je nokkenassteller,
Mvg Cor
Het betreft een,,,
MERCEDES-BENZ C-KLASSE (W203) | 2000.05-2007.02 - C 180 (203.035) - 1998ccm 129pk (82GHJK
Heb deze auto al 5+ jaar en altijd zelfde olie erin,
Goeie kennis van mij is chef monteur.
Hij zei haal je multie riem er even af en als hij nog ratelt is het bijna zeker je nokkenassteller,
Mvg Cor
-
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 19 feb 2012 10:13
- Mercedes-Benz: C Klasse 180 kompressor W204
- Locatie: oude pekela
MOTOR 111.951Cor K schreef:Hoi,
Het betreft een,,,
MERCEDES-BENZ C-KLASSE (W203) | 2000.05-2007.02 - C 180 (203.035) - 1998ccm 129pk (82GHJK
Heb deze auto al 5+ jaar en altijd zelfde olie erin,
Goeie kennis van mij is chef monteur.
Hij zei haal je multie riem er even af en als hij nog ratelt is het bijna zeker je nokkenassteller,
Mvg Cor
Kroon olie
SPECIALSYNTH MSP 5W-40
- Prometheus
- Berichten: 960
- Lid geworden op: 09 mei 2012 12:14
- Mercedes-Benz: W201 W204
- Locatie: Hoorn
- Contacteer:
Is idd een M111 kwaaltje. Gewoon vervangen.
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 14 apr 2015 11:02
- Mercedes-Benz: W205 C220 BlueTec 2014
Vervangen kost tegen de 1000 euro. Je kunt het ook testen door de stekker van het magneetje eruit te halen, want dan werkt die namelijk niet en maakt het ook geen geluid. Zoals ik al heb aangegeven rijd ik er inmiddels 20k km mee zonder enkel probleem. Nokkenasversteller van m271 motoren willen ook stuk gaan dus het is niet enkel een m111 kwaaltje.
-
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 19 feb 2012 10:13
- Mercedes-Benz: C Klasse 180 kompressor W204
- Locatie: oude pekela
oguzovic1907 schreef:Vervangen kost tegen de 1000 euro. Je kunt het ook testen door de stekker van het magneetje eruit te halen, want dan werkt die namelijk niet en maakt het ook geen geluid. Zoals ik al heb aangegeven rijd ik er inmiddels 20k km mee zonder enkel probleem. Nokkenasversteller van m271 motoren willen ook stuk gaan dus het is niet enkel een m111 kwaaltje.
Hoi,
Nu kan ik een ruil exemplaar krijgen voor € 100,00
Verstandig of niet ?
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 14 apr 2015 11:02
- Mercedes-Benz: W205 C220 BlueTec 2014
Een nokkenas verspringt niet door een nokkensasversteller maar door een ketting lijkt mij. Het vervangen van een versteller kost veel tijd, dat is dus ook het duurste daaraan. Dan zou mijn benz nu al in de soep gelopen zijn 20k is niet weinig Je zou het eventueel kunnen vragen aan de dealer in Kleve (telefonisch), die zal je vertellen dat de auto nog makkelijk mee kan en het niet waard is om te repareren.
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 14 apr 2015 11:02
- Mercedes-Benz: W205 C220 BlueTec 2014
Als je iemand kunt vinden die het goedkoop voor je wilt maken, dan zou ik het wel proberen. Maar wordt niet verbaasd als het na enige tijd weer terug komt. De dealer had me namelijk verteld dat er een kans bestond dat het na enige tijd weer terug zou komen.Cor K schreef:oguzovic1907 schreef:Vervangen kost tegen de 1000 euro. Je kunt het ook testen door de stekker van het magneetje eruit te halen, want dan werkt die namelijk niet en maakt het ook geen geluid. Zoals ik al heb aangegeven rijd ik er inmiddels 20k km mee zonder enkel probleem. Nokkenasversteller van m271 motoren willen ook stuk gaan dus het is niet enkel een m111 kwaaltje.
Hoi,
Nu kan ik een ruil exemplaar krijgen voor € 100,00
Verstandig of niet ?
-
- Berichten: 873
- Lid geworden op: 01 feb 2011 13:28
- Mercedes-Benz: '07 W211-E200CDI Avantgarde / '79 3.0 Toyota BJ40 / '91 Kawasaki ZZR1100 / '03 Citroën C3-14i
Mijn eerste verdachte is het dempertje van de multiriemspanner.
Maak een foto van hoe je multiriem loopt en haal hem er af.
Start de motor en als de ratel weg is dan weet je het zeker.
Was bij mijn C180 w202 ook zo. (topic staat hier nog wel ergens).
Het oogje van de demper was uitgesleten en ratelde rond de bout waarmee het vast zat.
Edit :
Met draaiende motor de bovenkant van de demper naar beneden drukken of met een schroevendraaier wat opzij wringen.
Als het geratel verdwijnt of fel vermindert, dan weet je het eigenlijk ook wel zonder de multiriem los te halen.
Maak een foto van hoe je multiriem loopt en haal hem er af.
Start de motor en als de ratel weg is dan weet je het zeker.
Was bij mijn C180 w202 ook zo. (topic staat hier nog wel ergens).
Het oogje van de demper was uitgesleten en ratelde rond de bout waarmee het vast zat.
Edit :
Met draaiende motor de bovenkant van de demper naar beneden drukken of met een schroevendraaier wat opzij wringen.
Als het geratel verdwijnt of fel vermindert, dan weet je het eigenlijk ook wel zonder de multiriem los te halen.
-
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 19 feb 2012 10:13
- Mercedes-Benz: C Klasse 180 kompressor W204
- Locatie: oude pekela
Borguy schreef:Mijn eerste verdachte is het dempertje van de multiriemspanner.
Maak een foto van hoe je multiriem loopt en haal hem er af.
Start de motor en als de ratel weg is dan weet je het zeker.
Was bij mijn C180 w202 ook zo. (topic staat hier nog wel ergens).
Het oogje van de demper was uitgesleten en ratelde rond de bout waarmee het vast zat.
Edit :
Met draaiende motor de bovenkant van de demper naar beneden drukken of met een schroevendraaier wat opzij wringen.
Als het geratel verdwijnt of fel vermindert, dan weet je het eigenlijk ook wel zonder de multiriem los te halen.
Hoi,
Ik zal zaterdag even kijken,
want ik heb ook geen foutcode ?
Gr Cor