SLK R171 Dak vraagje
- Sneaky Pete
- Donateur
- Berichten: 1986
- Lid geworden op: 08 mar 2014 19:18
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Locatie: Zuid-Oost Brabant
Bedoel je helemaal open of half open?
Helemaal open zal niet uitmaken.
Als je 'm half open zet valt na 7 minuten (dacht ik) de hydraulische druk vanzelf weg en zakt het dak vanzelf in de kofferbak. Afhankelijk van de stand van het dak natuurlijk. Tenzij je het met een speciaal stukje gereedschap (of iets zelf gefrabiceerd) vergrendelt.
Dus nee, volgens mij kan het geen kwaad.
Één tip, als je het half open zet om er aan te werken en je bent klaar, maak dan de beweging die het dak maakte helemaal af.
Dus als het dicht was, je opent het en stopt het halverwege, de open cyclus eerst helemaal afmaken voordat je eventueel aan de sluitcyclus begint. Anders kan de boel er aardig van in de war raken.
Helemaal open zal niet uitmaken.
Als je 'm half open zet valt na 7 minuten (dacht ik) de hydraulische druk vanzelf weg en zakt het dak vanzelf in de kofferbak. Afhankelijk van de stand van het dak natuurlijk. Tenzij je het met een speciaal stukje gereedschap (of iets zelf gefrabiceerd) vergrendelt.
Dus nee, volgens mij kan het geen kwaad.
Één tip, als je het half open zet om er aan te werken en je bent klaar, maak dan de beweging die het dak maakte helemaal af.
Dus als het dicht was, je opent het en stopt het halverwege, de open cyclus eerst helemaal afmaken voordat je eventueel aan de sluitcyclus begint. Anders kan de boel er aardig van in de war raken.
Ik bedoel idd helemaal open Sneaky , ik rij trouwens bijna enkel met wagen als het goed weer is daarom laat ik hem geregeld paar dagen open staan daarom dat ik dacht staan er dan geen zaken extra lang op spanning ofzo , zou graag hebben dat ik lang zorgeloos van mijn dakje kan genieten , doe jij iets speciaal aan bv hydraulisch systeem ? onderhoud dak en kompressor zijn voor mij nog beetje onbekend terrein , maar al wel veel bijgeleerd laatste tijd over SLK
- Sneaky Pete
- Donateur
- Berichten: 1986
- Lid geworden op: 08 mar 2014 19:18
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Locatie: Zuid-Oost Brabant
Aan het hydraulisch systeem doe ik helemaal niets. Voor zover ik weet is dat redelijk onderhoudsvrij.
Enigste wat ik aan het dak doe is 1 keer per jaar de rubbers met Krytox (of Gummipflege) behandelen tegen kraken en de draaipunten smeren. Voor dat laatste gebruik ik gewoon het witte kettingvet dat ik ook voor mijn motor gebruik. Alles met mate uiteraard.
Ik heb met het dak in al de tijd dat ik een SLK heb (jaartje of 5) iig nog nooit problemen gehad. Snel afkloppen natuurlijk....
Enigste wat ik aan het dak doe is 1 keer per jaar de rubbers met Krytox (of Gummipflege) behandelen tegen kraken en de draaipunten smeren. Voor dat laatste gebruik ik gewoon het witte kettingvet dat ik ook voor mijn motor gebruik. Alles met mate uiteraard.
Ik heb met het dak in al de tijd dat ik een SLK heb (jaartje of 5) iig nog nooit problemen gehad. Snel afkloppen natuurlijk....