Heeft iemand dit reeds vervangen?
Ik vrees dat ik dat zal moeten doen, langs de paravaan, kan ik net aan de schoepen, en merk dat deze stug draait... even wd40 zal het probleem niet oplossen dus moet alles er maar uit.
Wou wel even checken of iemand van hier dit reeds heeft gedaan om eventuele tips te krijgen, hoe het best te werk gaan.
Kachelmotor W114 defect
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
ik heb het al eens gedaan
maar sterkte alvast
de grootste tip die ik je kan geven is geduld heel veel geduld
begin met sleutelen aan de bestuurders zijde dan heb je het minste al gehad
de bijrijders zijde heb je meer ruimte en kan je ook iets lekkerder liggen
leg een plaat hout of een dik matras/kussen op de bodem van de auto zodat je er niet gebroken uit komt en de stoel steunen niet in je rug blijven liggen
je moet beginnen met de stoelen en evt. bank er uit te halen afhankelijk van je lengte
ook al het tapijt werk rondom de tunel
tot zo ver het makkelijke
officieel moet je de compleete kachel unit er voor weg halen ik heb deze uit elkaar gehaald en zo kon ik net de kachel radiateuren laten zitten tis maar net wat je makkelijk vind
de kachel unit zit op meerde plaatsen met klipjes vast en deze hengel je er zo af en volgens mij 2 schroeven in de boddy
kijk ook even of de bedienings kabels voor de kleppen past dezen moesten volgens mij ook los
en dals je dan wat ruimte hebt dan kan je de 3 schroeven van de ventialtor los draaien en stekker los en klaar is kees
mocht je de nieuwere er weer in zetten is het wellicht handig om er langere draden aan te zetten zodat je deze wat makkelijker omhoog kan vissen en mocht de stekker ooit vervelend gaan doen dan kan je er wat tussen zetten
bij het er in zetten van de nieuwere denk er om dat de draden niet klem komt te liggen en test hem zodra dit kan zodat je niet nog een keer alles aan de kant moet leggen
begin met sleutelen aan de bestuurders zijde dan heb je het minste al gehad
de bijrijders zijde heb je meer ruimte en kan je ook iets lekkerder liggen
succes gr pascal
maar sterkte alvast
de grootste tip die ik je kan geven is geduld heel veel geduld
begin met sleutelen aan de bestuurders zijde dan heb je het minste al gehad
de bijrijders zijde heb je meer ruimte en kan je ook iets lekkerder liggen
leg een plaat hout of een dik matras/kussen op de bodem van de auto zodat je er niet gebroken uit komt en de stoel steunen niet in je rug blijven liggen
je moet beginnen met de stoelen en evt. bank er uit te halen afhankelijk van je lengte
ook al het tapijt werk rondom de tunel
tot zo ver het makkelijke
officieel moet je de compleete kachel unit er voor weg halen ik heb deze uit elkaar gehaald en zo kon ik net de kachel radiateuren laten zitten tis maar net wat je makkelijk vind
de kachel unit zit op meerde plaatsen met klipjes vast en deze hengel je er zo af en volgens mij 2 schroeven in de boddy
kijk ook even of de bedienings kabels voor de kleppen past dezen moesten volgens mij ook los
en dals je dan wat ruimte hebt dan kan je de 3 schroeven van de ventialtor los draaien en stekker los en klaar is kees
mocht je de nieuwere er weer in zetten is het wellicht handig om er langere draden aan te zetten zodat je deze wat makkelijker omhoog kan vissen en mocht de stekker ooit vervelend gaan doen dan kan je er wat tussen zetten
bij het er in zetten van de nieuwere denk er om dat de draden niet klem komt te liggen en test hem zodra dit kan zodat je niet nog een keer alles aan de kant moet leggen
begin met sleutelen aan de bestuurders zijde dan heb je het minste al gehad
de bijrijders zijde heb je meer ruimte en kan je ook iets lekkerder liggen
succes gr pascal
Beste Pascal, bedankt voor de reactie, bedoel je dat je ook de volledige unit verwijderd hebt, of gedeeltelijk zodat je op die manier de radiatoren kon laten zitten waardoor je de waterleidingen ook kon laten zitten?...? Toevallig foto's genomen?
Vrgr,
Abi
Vrgr,
Abi
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Nee helaas was dit in de tijd dat ik minder fotografeerde
Ik heb de radiateur laten zitten ik heb de compleete bak uit elkaar gehaald om bij de ventilator te komen
Ik heb de radiateur laten zitten ik heb de compleete bak uit elkaar gehaald om bij de ventilator te komen