W203 zweeft met vooral wind
- plorie
- Berichten: 20881
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Dan vervang je die spoorarmen, grote kans dat de bout vastgevreten zit in de bus.
Voor de rest ben je zo te lezen heel veel op de gok aan het vervangen. Dat ligt niet zozeer aan Mercedes, zoals je in dit topic suggereerde
Ik zeg: hoog tijd om eens iemand met verstand van zaken er naar te laten kijken
Voor de rest ben je zo te lezen heel veel op de gok aan het vervangen. Dat ligt niet zozeer aan Mercedes, zoals je in dit topic suggereerde
Ik zeg: hoog tijd om eens iemand met verstand van zaken er naar te laten kijken
Logboek S500.
- Kemmo
- Berichten: 436
- Lid geworden op: 06 sep 2014 14:29
- Mercedes-Benz: C180 CGI BlueEfficiency Avantgarde 2012 Facelift Sedan
- Locatie: Overijssel
plorie schreef:Dan vervang je die spoorarmen, grote kans dat de bout vastgevreten zit in de bus.
Voor de rest ben je zo te lezen heel veel op de gok aan het vervangen. Dat ligt niet zozeer aan Mercedes, zoals je in dit topic suggereerde
Ik zeg: hoog tijd om eens iemand met verstand van zaken er naar te laten kijken
Ja maar dit is dus het geval geweest bij alle draagarmen, de dingen die ik nu vervangen heb , moesten ook wel vervongen worden, voorste draagarmen zat aardig speling op en schokdempers waren niet best meer , of rubbers waren versleten. Het gevoel in de auto is nu ook zoals het hoort geen klapperende geluiden meer of bonkende, alleen ja de bovengenoemde problemen nog wel..
Dit is ook door meerdere mensen o.a. garages toegegeven. Maar zoals de meeste zeggen, als ik nu alleen die spoorstangen ga vervangen kan ik beter alles meenemen anders zit ik over paar weken weer met een andere arm bijvoorbeeld.. en dat word het onderhand wel een prijzig grapje..
En nu spreek ik alleen nog maar over het onderstel van de w203 , maar heb in 1.5 jaar tijd al een nieuwe distrubutie set moeten laten plaatsen, draagarmen etc, maar het koelprobleem is ook nog niet over.
Heb al verschillende mensen gesproken en de eindconlusie is nu dat de waterpomp niet voldoende kracht heeft om op lage snelheden of zelfs stilstaand, het koelwater bij de motortemperatuursensor te krijgen en dus opgegeven moment de fan niet meer aanslaat en de motor te warm word , die sensor moet namelijk het seintje geven en JA ook die is al vervangen. Waterpomp heb ik al liggen gaan we ook z.s.m. vervangen.
Maar gelukkig heeft MERCEDES bij de w204 goed nagedacht over deze problemen en de ziektes grotendeels verbeterd
Maar verder vind ik de w203 wel een mooie en goede auto alleen jammer van al die problemen en snelle slijtag, ze hebben niets voor niets heel veel onderdelen verbeterd als je deze nu zal kopen
- Kemmo
- Berichten: 436
- Lid geworden op: 06 sep 2014 14:29
- Mercedes-Benz: C180 CGI BlueEfficiency Avantgarde 2012 Facelift Sedan
- Locatie: Overijssel
Ik heb gister de voorste draagarmen even los gedraaid, laten zakken op assteunen tot hij helemaal was gezakt en toen weer vast gedraaid.
Het gekraak is wel iets minder geworden maar het is af en toe toch nog wel aanwezig. Maar soms ook niet.
Binnekort maar eens even de achterkant vervangen aan draagarmen. Heb ik gelijk het hele onderstel gehad.
Het gekraak is wel iets minder geworden maar het is af en toe toch nog wel aanwezig. Maar soms ook niet.
Binnekort maar eens even de achterkant vervangen aan draagarmen. Heb ik gelijk het hele onderstel gehad.
- Kemmo
- Berichten: 436
- Lid geworden op: 06 sep 2014 14:29
- Mercedes-Benz: C180 CGI BlueEfficiency Avantgarde 2012 Facelift Sedan
- Locatie: Overijssel
Mensen, wil even een update plaatsen.
Heb 2.5 week geleden de achterophanging helemaal vervongen ( alle draagarmen,kleine stabistangetjes, spoorstang zat idd helemaal vast aan de bout gevreten, wiellagers en de bussen onderin de grote arm ( quitschbusche) ) en allemaal van t merk Lemforder
Gelukkig zweeft de auto nu niet meer ! Er zat ook wel aardige speling of helemaal geen beweging in de draagarmen.
Nu zijn volgens mij bij 1 kant de 3 hoekige ringetjes niet overal opgezet. Ik moet het nog controleren maar de auto is al uitgelijnd en trilt nu ook niet meer. Hij maakt het knakkende geluid aan allebeide kanten wel alleen aan de rechterkant het meest
Alleen bij rustig rijden hoor je nu achter geknap af en toe als je stuurt en bij rustige veringen ook een knappend geluid. We hebben de achterste armen echt goed strak vast gedraaid maar weet niet als dit het veroorzaakt ?
Of omdat er bij 1 arm geen ringetje tussen is gekomen en hij tegen het chasis aankomt bij rustig bewegen ?
Ik kan zo 1 2 3 niks zien dat het ergens tegen aan komt.
Moeten de armen hand vast worden gedraaid of goed strak ? Had gehoopt dat het nu goed zou wezen alleen is dat knappende geluid zo nu en dan aanwezig.. het is echt net alsof die even ergens achter blijft haken en dit het veroorzaakt.
Hoop dat jullie mij kunnen helpen en kunnen aangeven als die ringetjes er op moeten en desnoods waar..
P.S. HET GEKRAAK VOOR IS NU VERDWENEN NADAT DE ACHTEROPHANGING EROP IS GEKOMEN, dit had dus blijkbaar invloed opmekaar
Heb 2.5 week geleden de achterophanging helemaal vervongen ( alle draagarmen,kleine stabistangetjes, spoorstang zat idd helemaal vast aan de bout gevreten, wiellagers en de bussen onderin de grote arm ( quitschbusche) ) en allemaal van t merk Lemforder
Gelukkig zweeft de auto nu niet meer ! Er zat ook wel aardige speling of helemaal geen beweging in de draagarmen.
Nu zijn volgens mij bij 1 kant de 3 hoekige ringetjes niet overal opgezet. Ik moet het nog controleren maar de auto is al uitgelijnd en trilt nu ook niet meer. Hij maakt het knakkende geluid aan allebeide kanten wel alleen aan de rechterkant het meest
Alleen bij rustig rijden hoor je nu achter geknap af en toe als je stuurt en bij rustige veringen ook een knappend geluid. We hebben de achterste armen echt goed strak vast gedraaid maar weet niet als dit het veroorzaakt ?
Of omdat er bij 1 arm geen ringetje tussen is gekomen en hij tegen het chasis aankomt bij rustig bewegen ?
Ik kan zo 1 2 3 niks zien dat het ergens tegen aan komt.
Moeten de armen hand vast worden gedraaid of goed strak ? Had gehoopt dat het nu goed zou wezen alleen is dat knappende geluid zo nu en dan aanwezig.. het is echt net alsof die even ergens achter blijft haken en dit het veroorzaakt.
Hoop dat jullie mij kunnen helpen en kunnen aangeven als die ringetjes er op moeten en desnoods waar..
P.S. HET GEKRAAK VOOR IS NU VERDWENEN NADAT DE ACHTEROPHANGING EROP IS GEKOMEN, dit had dus blijkbaar invloed opmekaar
- Kemmo
- Berichten: 436
- Lid geworden op: 06 sep 2014 14:29
- Mercedes-Benz: C180 CGI BlueEfficiency Avantgarde 2012 Facelift Sedan
- Locatie: Overijssel
Chef-Benz schreef:Is het trillen bij 150km/u ook weg? Dat leek me meer een kwestie van balanceren, vandaar mijn nieuwsgierigheid.
Ja ! De wielvlucht achteraan stond ook niet goed door de draagarmen die helemaal waren vast gerot om.t zo maar te zeggen. Heb em gelijk laten uitlijnen en balanceren en dat is nu zo goed als weg. Me banden zijn niet best meer vandaar. Hij rijd nu verder goed alleen het geknap..
We hebben misschien ook een vermoeden dat de handrem het doet.. dit zit er namelijk ook nieuw op qua veertjes en schoentjes. De eerste paar dagen toen draagarmen eronder zaten was er niks aan de hand maar heb daarna af en toe de handrem gebruikt en misschienn staat deze qua stelling niet goed. Lijkt me raar maar wat allemaal wel niet kan.
- Kemmo
- Berichten: 436
- Lid geworden op: 06 sep 2014 14:29
- Mercedes-Benz: C180 CGI BlueEfficiency Avantgarde 2012 Facelift Sedan
- Locatie: Overijssel
Weet niemand iets? Ik vermoed dat mijn axiaalkogel (linksvoor) ook naar de vilestijnen is aangezien hij bonkt of klappend geluid toont met heen en weer bewegen van de auto of wegen waar de auto aardig heen en weer schut.
De geluiden achteraan zijn nog niet verdwenen. Zal misschien de handrem er even afhalen en kijken het daar mee te maken heeft.
Straks heb ik letterlijk alles vervongen volgens mij
De geluiden achteraan zijn nog niet verdwenen. Zal misschien de handrem er even afhalen en kijken het daar mee te maken heeft.
Straks heb ik letterlijk alles vervongen volgens mij
- Kemmo
- Berichten: 436
- Lid geworden op: 06 sep 2014 14:29
- Mercedes-Benz: C180 CGI BlueEfficiency Avantgarde 2012 Facelift Sedan
- Locatie: Overijssel
Wat er voor aan de hand is weet ik al. Het klapt nu steeds meer. Maar mijn linker schokdemper en daar de taatspot van ( grote rubberen hoes en lager wat boven op de demper komt zijn blijkbaar met vervangen de 2 metalen punten verdraaid (afgeknapt) waar uiteindelijk het zwarte metalen kapje op blijft haken als je de demper vast draaid. Als ik op de auto druk zie je ook dat de pen van de demper gewoon in en uit gaat en dit is bij de linkerkant niet zo. Ik moet dus de linker taatspot vernieuwen (terwijl het er net nieuw op zit ) maar goed dit zal ik dan zelf wel doen.
Achter nog steeds geen idee. Alleen met sturende bewegingen knappend geluid en soms krakend.
Achter nog steeds geen idee. Alleen met sturende bewegingen knappend geluid en soms krakend.
- Bijlagen
-
- Dit is zoals het moet wezen
- 20170809_115451.jpg (159.52 KiB) 911 keer bekeken
-
- Hier zijn de 2 puntjes afgeknapt
- 20170809_115502.jpg (178.88 KiB) 911 keer bekeken
- Kemmo
- Berichten: 436
- Lid geworden op: 06 sep 2014 14:29
- Mercedes-Benz: C180 CGI BlueEfficiency Avantgarde 2012 Facelift Sedan
- Locatie: Overijssel
De Linker demper word deze week opnieuw gemonteerd met weer een nieuw veerpootlager. ik denk dat het lager wel aangetast is door het klapperen en vandaar dat ik deze opnieuw erop zet (sachs) de demper en lager is kort geleden vervangen maar de linkerkant is blijkbaar niet goed genoeg gemonteerd.
Morgen of donderdag word het opnieuw vast gezet.
Achter ben ik ook al achter, dit bleek de stabilisator stang te wezen. waarschijnlijk omdat alles er nieuw op is gekomen moest dit nog even inwerken en stond de stang met de rubbers waarschijnlijk na een tijdje rijden te strak. heb de rubbers even iets los gedraaid en toen weer vast gezet en de rare geluiden zijn nu verdwenen. maar het is een wereld verschil nu alles er nieuw opzit, hij rijdt weer fantastisch, alleen binnenkort weer even 4 paar nieuwe banden monteren en dan is ie weer 100 %
Kan vanaf morgen weer zeggen dat ik heerlijke kraak vrije Benz rijdt
Morgen of donderdag word het opnieuw vast gezet.
Achter ben ik ook al achter, dit bleek de stabilisator stang te wezen. waarschijnlijk omdat alles er nieuw op is gekomen moest dit nog even inwerken en stond de stang met de rubbers waarschijnlijk na een tijdje rijden te strak. heb de rubbers even iets los gedraaid en toen weer vast gezet en de rare geluiden zijn nu verdwenen. maar het is een wereld verschil nu alles er nieuw opzit, hij rijdt weer fantastisch, alleen binnenkort weer even 4 paar nieuwe banden monteren en dan is ie weer 100 %
Kan vanaf morgen weer zeggen dat ik heerlijke kraak vrije Benz rijdt
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5668
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Van harte! Het komt inderdaad wel eens voor dat een rubber wordt vastgedraaid terwijl de wagen nog nog niet in de goede positie staat. Dat heb je nu mooi opgelost!
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
- Wieger
- Berichten: 727
- Lid geworden op: 14 okt 2013 10:41
- Mercedes-Benz: W169 A200; W906 313cdi; W906 314cdi; W639 113cdi; W639 cdi 3.0
- Locatie: Westerkwartier (Gr.)
Zou denken dat de helft ook al wel voldoende is...Kemmo schreef:alleen binnenkort weer even 4 paar nieuwe banden monteren en dan is ie weer 100 %
- Kemmo
- Berichten: 436
- Lid geworden op: 06 sep 2014 14:29
- Mercedes-Benz: C180 CGI BlueEfficiency Avantgarde 2012 Facelift Sedan
- Locatie: Overijssel
Wieger schreef:Zou denken dat de helft ook al wel voldoende is...Kemmo schreef:alleen binnenkort weer even 4 paar nieuwe banden monteren en dan is ie weer 100 %
Sorry ?