Chiptuning en alles over meer vermogen voor je Mercedes

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20874
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

23 apr 2017 15:48

Zet je wensen op papier, laat iemand daar een prijskaartje aan hangen en bedenk dan of het nog wel zo verstandig is om dat geld erin te steken...
Logboek S500.
MAroc_SPecops

24 apr 2017 08:17

BeNzZz81 schreef:
Raphie schreef:
BeNzZz81 schreef:Ik heb een w211 270 uit 2003 en wil der graag meer uithalen dan er origineel inzit, heeft iemand tips waar ik het moet gaan zoeken want de bedrijven die ik aangeschreven heb doen alleen maar software matig en krijg ik niet echt tips van waar ik wel moet zijn om hardware te upgraden. Chippen wil ik op het laatst zodat alles wat veranderd is op elkaar afgestemd kan worden. Ben een leek in auto techniek dus let me know waar ik het zoeken moet.
Er kan een hele hoop, aan de voorkant kan je denken aan een ander luchtfilter (k&n), of wat ingrijpender open air intake, hoewel daar de consensus schijnt te zijn, wel meer lucht, maar ook warmer, dus minder vermogen.
Je kan dempers verwijderen, (semi)freeflow uitlaatsystemen plaatsen, Software aanpassen. Dan heb je het buiten het blok om volgens mij wel zo'n beetje gehad.

Maar zaken die ook leuk zijn, maar je niet direct meer vermogen geven:
Andere schokbrekers / veren (bijv bilstein /eibach) met verlagen
Van 16 naar 18 of 19" velgen en plattere banden gaan, van comfort tot messcherp spijkerhard.
Strutbar voor torsiestijfheid
Ander interieur, ander stuur. Al deze zaken werken mee aan rijgedrag rijervaring, afhankelijk van waar je naar op zoek bent. Het kan voelen van of je op een luchtkussen lekker comfortabel dweilt, totdat je in eurodisney in space mountain zit. :D

Dat is een hoop in een keer, maar ik zelf dacht aan sneller nokkenas, grotere verstuivers ( ik weet ze zijn duur , maar gezien de kilometerstand van me auto ga ik deze zowiezo vervangen , ze gaan 250.000 gemiddeld mee als ik me niet vergis en daar zit ik op) ander turbo en koeling. gezien ik niks los kreeg van informatie bij de bedrijven die ik aangeschreven had weet ik dus ook niet wat die dingen gaan kosten. Maaris de 270 wel een goed blok om te tunen vraag ik me af? Enige wat ik graag wil bereiken is dat het optrekken en door gaan na hogere snelheid sneller gaat. Een hoger topsnelheid is niet perse nodig
heb nog wel n chip liggen voor de 270 cdi
Pm maar
aestiva
Berichten: 61
Lid geworden op: 01 mar 2016 02:07
Mercedes-Benz: W176 B45 Brabus Stage 2
Specialisatie: Fotografie

05 mei 2017 20:54

Inmiddels is mijn A45 AMG ( B45 brabus variant) getuned door Br-Performance. Wat een verschil met Ziptuning

Bij Zip gebeurde er iets vreemds waardoor mijn uitlaat zachter klonk en de accu op een of ander manier steeds leegtrok. Zip kon dat niet verklaren.
Toen mjn auto voor een keuring terug moest zouden zij de originele software terug zetten. Dit is niet gebeurd. Zij hebben hun standaard software terug geschroefd hoorde ik van de andere tuner.

In mijn auto zit er nu een Supersprint Decat downpipe en software tuning. De auto is echt waanzinnig snel. Dat ding gaat nu zo hard dat als je niet uitkijkt en de stuur niet zo vast houd je zo naar de andere kant van de weg getrokken word. Ook het geluid is fenomenaal. Een standaard A45, maar prima geluid, maar eigenlijk hoor je hem alleen als je schakelt. Nu klinkt de auto echt rauw. Het gepruttel van de uitlaten zijn nu echt knallen geworden. Met de standaard A45 / B45 kon je wel rustig met kleppen open in een woonwijk aankomen, nu kan dat niet meer. Het geluid is te hard maar ook wel echt mooi! Zo een racecar geluid.

De dyno kwam op 420pk met 600nm koppel. Omdat Zip niet de officiele software terug gezet had, konden ze bij BR niet het maximale er uithalen. Als de auto voor onderhoud terug moet, zal deze opnieuw getuned worden met de geupdate software. Volgens Br zal het verschil minimaal zijn en de kans groot zijn dat ik dan weer in koppel achteruit zal gaan.

Tot nu toe bevalt het uitstekend en de auto komt nu pas echt tot zijn recht!
B45 Brabus Stage 2 - C250 coupe Stage 1
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11200
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

05 mei 2017 21:05

aestiva schreef:Inmiddels is mijn A45 AMG ( B45 brabus variant) getuned door Br-Performance. Wat een verschil met Ziptuning

Bij Zip gebeurde er iets vreemds waardoor mijn uitlaat zachter klonk en de accu op een of ander manier steeds leegtrok. Zip kon dat niet verklaren.
Toen mjn auto voor een keuring terug moest zouden zij de originele software terug zetten. Dit is niet gebeurd. Zij hebben hun standaard software terug geschroefd hoorde ik van de andere tuner.

In mijn auto zit er nu een Supersprint Decat downpipe en software tuning. De auto is echt waanzinnig snel. Dat ding gaat nu zo hard dat als je niet uitkijkt en de stuur niet zo vast houd je zo naar de andere kant van de weg getrokken word. Ook het geluid is fenomenaal. Een standaard A45, maar prima geluid, maar eigenlijk hoor je hem alleen als je schakelt. Nu klinkt de auto echt rauw. Het gepruttel van de uitlaten zijn nu echt knallen geworden. Met de standaard A45 / B45 kon je wel rustig met kleppen open in een woonwijk aankomen, nu kan dat niet meer. Het geluid is te hard maar ook wel echt mooi! Zo een racecar geluid.

De dyno kwam op 420pk met 600nm koppel. Omdat Zip niet de officiele software terug gezet had, konden ze bij BR niet het maximale er uithalen. Als de auto voor onderhoud terug moet, zal deze opnieuw getuned worden met de geupdate software. Volgens Br zal het verschil minimaal zijn en de kans groot zijn dat ik dan weer in koppel achteruit zal gaan.

Tot nu toe bevalt het uitstekend en de auto komt nu pas echt tot zijn recht!
:sst: nogal tendentieus verhaal ....
De ene tuner afbranden en de andere de hemel inprijzen....... 8-)
Aandelen Br ........ of korting?
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
aestiva
Berichten: 61
Lid geworden op: 01 mar 2016 02:07
Mercedes-Benz: W176 B45 Brabus Stage 2
Specialisatie: Fotografie

05 mei 2017 22:37

Helaas niet!

Brabus viel zwaar tegen. Te onregelmatig op lage toeren. Bekend probleem bij de gla45, cla45 en a45. Zip is gewoon standaard software (wist niet beter want als je googled op mercedes tuning komen ze meteen naar boven) BR is een van de weinige die op maat tuned zoals JD bijv bij Audi en bmw.

Ik heb gevraagd naar een sponsordeal maar dan wilde zij mijn auto volop bestickeren en dat vind ik echt lelijk en ordinair.
B45 Brabus Stage 2 - C250 coupe Stage 1
Gebruikersavatar
hpp
Berichten: 42
Lid geworden op: 22 jan 2016 17:44
Mercedes-Benz: C180
Locatie: Heinkenszand

06 mei 2017 20:16

Ik heb ook ervaring met Br . Top bedrijf met uitstekende resultaten. En nee ik heb geen aandelen of zoiets.

Ik vraag mezelf af waarom er altijd mensen zijn die zo negatief tegenover tuning staan. Dat moet iedereen toch lekker zelf weten, het is alleen maar om ervaringen te delen. Doe ermee wat je wilt.
C180 AMG Line 193 pk :-D
Gebruikersavatar
Nekaf
Berichten: 63
Lid geworden op: 04 jan 2007 00:37
Mercedes-Benz: W176 A200 CDI Prestige AMG Line
Locatie: Rosmalen

07 mei 2017 13:03

Heb mijn W176 200 diesel laten tunen bij Unlimited Tuning. Van 136 naar 180 pk en koppel van 320 naar 420 Nm. Auto rijdt stukken beter nu en ik ben er blij mee.
aestiva
Berichten: 61
Lid geworden op: 01 mar 2016 02:07
Mercedes-Benz: W176 B45 Brabus Stage 2
Specialisatie: Fotografie

08 mei 2017 10:47

Overigens had ik met mijn c250 ook goede ervaringen met Ventura destijds.
Maar wat een prutsers bij Zip zeg... jeetje...
B45 Brabus Stage 2 - C250 coupe Stage 1
Benzcla
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2017 18:07

08 mei 2017 19:49

Beste forum leden !

Aangezien ik hier nieuw ben en nog niet officeel me CLA Shootingbrake heb , ben ik hier toch maar rond gaan kijken.

Nu had ik wat vragen over chiptunnen , ik heb deze middag wel het forum afgezocht over de ervaringen en vragen ..
Maar het is me nog niet helemaal duidelijk ,dus bij deze is mijn vraag dan ook ,

Welke chip Tunner raden jullie mij aan ?

Heb gelezen dat ZIP/ATM niet zo denderend is ?

Ventura leek me wel een aardige tunner maar met de resulatten 156pk rn 250nm is dat t zelfde als me huidige auto..

Auto info .

Cla shooting brake 1.6 T 122pk (2017 night / amg line ) in het wit :)

Mijn huidige auto een C klasse Estate 1.6 T 156 pk .
MAroc_SPecops

09 mei 2017 22:32

aestiva schreef:Inmiddels is mijn A45 AMG ( B45 brabus variant) getuned door Br-Performance. Wat een verschil met Ziptuning

Bij Zip gebeurde er iets vreemds waardoor mijn uitlaat zachter klonk en de accu op een of ander manier steeds leegtrok. Zip kon dat niet verklaren.
Toen mjn auto voor een keuring terug moest zouden zij de originele software terug zetten. Dit is niet gebeurd. Zij hebben hun standaard software terug geschroefd hoorde ik van de andere tuner.

In mijn auto zit er nu een Supersprint Decat downpipe en software tuning. De auto is echt waanzinnig snel. Dat ding gaat nu zo hard dat als je niet uitkijkt en de stuur niet zo vast houd je zo naar de andere kant van de weg getrokken word. Ook het geluid is fenomenaal. Een standaard A45, maar prima geluid, maar eigenlijk hoor je hem alleen als je schakelt. Nu klinkt de auto echt rauw. Het gepruttel van de uitlaten zijn nu echt knallen geworden. Met de standaard A45 / B45 kon je wel rustig met kleppen open in een woonwijk aankomen, nu kan dat niet meer. Het geluid is te hard maar ook wel echt mooi! Zo een racecar geluid.

De dyno kwam op 420pk met 600nm koppel. Omdat Zip niet de officiele software terug gezet had, konden ze bij BR niet het maximale er uithalen. Als de auto voor onderhoud terug moet, zal deze opnieuw getuned worden met de geupdate software. Volgens Br zal het verschil minimaal zijn en de kans groot zijn dat ik dan weer in koppel achteruit zal gaan.

Tot nu toe bevalt het uitstekend en de auto komt nu pas echt tot zijn recht!
dan hebje 20 nm meer koppel dan ik. E320 cdi 2004 carlsson getuned, :twisted:
aestiva
Berichten: 61
Lid geworden op: 01 mar 2016 02:07
Mercedes-Benz: W176 B45 Brabus Stage 2
Specialisatie: Fotografie

10 mei 2017 01:55

Benzcla schreef:Beste forum leden !

Aangezien ik hier nieuw ben en nog niet officeel me CLA Shootingbrake heb , ben ik hier toch maar rond gaan kijken.

Nu had ik wat vragen over chiptunnen , ik heb deze middag wel het forum afgezocht over de ervaringen en vragen ..
Maar het is me nog niet helemaal duidelijk ,dus bij deze is mijn vraag dan ook ,

Welke chip Tunner raden jullie mij aan ?

Heb gelezen dat ZIP/ATM niet zo denderend is ?

Ventura leek me wel een aardige tunner maar met de resulatten 156pk rn 250nm is dat t zelfde als me huidige auto..

Auto info .

Cla shooting brake 1.6 T 122pk (2017 night / amg line ) in het wit :)

Mijn huidige auto een C klasse Estate 1.6 T 156 pk .
Zip heb ik slechte ervaringen mee. Check een tuner die echt op maat tuned en geen kant en klare software installeert. Ik heb zelf goede ervaringen met Br Performance, maar vrienden van mij die in C63's rijden, hebben weer goede ervaringen met Van Beek.
B45 Brabus Stage 2 - C250 coupe Stage 1
Gebruikersavatar
Borgmonster
Berichten: 3825
Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
Locatie: Flevopolder

10 mei 2017 08:14

Waarom zou je een C63 tunen? :o :S "Wat voor vrienden heb jij?" zou m'n moeder zeggen...
Groet, Koos

C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
aestiva
Berichten: 61
Lid geworden op: 01 mar 2016 02:07
Mercedes-Benz: W176 B45 Brabus Stage 2
Specialisatie: Fotografie

10 mei 2017 09:53

Bij een stage 1 merk je wel degelijk verschil bij een C63. De auto reageert directer en is op lagere toeren vlotter. Daarboven word het dcht te veel voor een achterwiel aandrijving.
Mijn wrapper heeft zelf een C63 met 740 pk die door HMS is getuned. 100-200 is indrukwekkend maar daaronder heb je alleen maar wheelspin.
Bijlagen
IMG_9830.JPG
IMG_9830.JPG (104.38 KiB) 2930 keer bekeken
IMG_9827.JPG
IMG_9827.JPG (179.65 KiB) 2930 keer bekeken
B45 Brabus Stage 2 - C250 coupe Stage 1
Gebruikersavatar
michael6129
Berichten: 2509
Lid geworden op: 17 aug 2009 00:16
Mercedes-Benz: Geen momenteel, ex Carlsson CM60, W211 E500, 1996 C36 AMG
Locatie: Limburg

10 mei 2017 10:22

aestiva schreef:Bij een stage 1 merk je wel degelijk verschil bij een C63. De auto reageert directer en is op lagere toeren vlotter. Daarboven word het dcht te veel voor een achterwiel aandrijving.
Mijn wrapper heeft zelf een C63 met 740 pk die door HMS is getuned. 100-200 is indrukwekkend maar daaronder heb je alleen maar wheelspin.
Kompressor/supercharger neem ik aan? Mega DIK (A)
Persoonlijk zie ik absoluut het nut van degelijke tuning bij bijvoorbeeld een C63. Met het juiste spruitstuk/race kats en andere mods loopt zo een auto helemaal optimaal, meer vermogen en een nog betere beleving.

Denk dat tuning wellicht niet voor iedereen is, sommige mensen waarderen juist het standaard karakter van een AMG zelf denk ik dat het optimaliseren van een C63 het rijden juist leuker maakt. :P
aestiva
Berichten: 61
Lid geworden op: 01 mar 2016 02:07
Mercedes-Benz: W176 B45 Brabus Stage 2
Specialisatie: Fotografie

10 mei 2017 14:35

Kijk, zo een auto reageert natuurlijk al goed en is supersnel, maar juist dat stukje extra, meer koppel onderin, soepeler schakelen, sneller schakelen, maar van een snelle sedan / hatchback echt ook een race / circuit auto.

Nu ik zelf een supersprint decat (Dus zonder catalysator) downpipe + software tuning heb rijd de auto zoveel fijner, soepeler, en veel directer. Alleen het schakelen gaat al een heel stuk vlotter.

Het voordeel van de C63 motor is natuurlijk ook dat deze bijna onverwoestbaar is! Dat is al bewezen. Hoe mijn AMG 4cill 2 liter het na 100.000 km doet is natuurlijk nog de vraag...
B45 Brabus Stage 2 - C250 coupe Stage 1
Plaats reactie