Chiptuning en alles over meer vermogen voor je Mercedes
- plorie
- Berichten: 20874
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Zet je wensen op papier, laat iemand daar een prijskaartje aan hangen en bedenk dan of het nog wel zo verstandig is om dat geld erin te steken...
Logboek S500.
heb nog wel n chip liggen voor de 270 cdiBeNzZz81 schreef:Raphie schreef:Er kan een hele hoop, aan de voorkant kan je denken aan een ander luchtfilter (k&n), of wat ingrijpender open air intake, hoewel daar de consensus schijnt te zijn, wel meer lucht, maar ook warmer, dus minder vermogen.BeNzZz81 schreef:Ik heb een w211 270 uit 2003 en wil der graag meer uithalen dan er origineel inzit, heeft iemand tips waar ik het moet gaan zoeken want de bedrijven die ik aangeschreven heb doen alleen maar software matig en krijg ik niet echt tips van waar ik wel moet zijn om hardware te upgraden. Chippen wil ik op het laatst zodat alles wat veranderd is op elkaar afgestemd kan worden. Ben een leek in auto techniek dus let me know waar ik het zoeken moet.
Je kan dempers verwijderen, (semi)freeflow uitlaatsystemen plaatsen, Software aanpassen. Dan heb je het buiten het blok om volgens mij wel zo'n beetje gehad.
Maar zaken die ook leuk zijn, maar je niet direct meer vermogen geven:
Andere schokbrekers / veren (bijv bilstein /eibach) met verlagen
Van 16 naar 18 of 19" velgen en plattere banden gaan, van comfort tot messcherp spijkerhard.
Strutbar voor torsiestijfheid
Ander interieur, ander stuur. Al deze zaken werken mee aan rijgedrag rijervaring, afhankelijk van waar je naar op zoek bent. Het kan voelen van of je op een luchtkussen lekker comfortabel dweilt, totdat je in eurodisney in space mountain zit.
Dat is een hoop in een keer, maar ik zelf dacht aan sneller nokkenas, grotere verstuivers ( ik weet ze zijn duur , maar gezien de kilometerstand van me auto ga ik deze zowiezo vervangen , ze gaan 250.000 gemiddeld mee als ik me niet vergis en daar zit ik op) ander turbo en koeling. gezien ik niks los kreeg van informatie bij de bedrijven die ik aangeschreven had weet ik dus ook niet wat die dingen gaan kosten. Maaris de 270 wel een goed blok om te tunen vraag ik me af? Enige wat ik graag wil bereiken is dat het optrekken en door gaan na hogere snelheid sneller gaat. Een hoger topsnelheid is niet perse nodig
Pm maar
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 01 mar 2016 02:07
- Mercedes-Benz: W176 B45 Brabus Stage 2
- Specialisatie: Fotografie
Inmiddels is mijn A45 AMG ( B45 brabus variant) getuned door Br-Performance. Wat een verschil met Ziptuning
Bij Zip gebeurde er iets vreemds waardoor mijn uitlaat zachter klonk en de accu op een of ander manier steeds leegtrok. Zip kon dat niet verklaren.
Toen mjn auto voor een keuring terug moest zouden zij de originele software terug zetten. Dit is niet gebeurd. Zij hebben hun standaard software terug geschroefd hoorde ik van de andere tuner.
In mijn auto zit er nu een Supersprint Decat downpipe en software tuning. De auto is echt waanzinnig snel. Dat ding gaat nu zo hard dat als je niet uitkijkt en de stuur niet zo vast houd je zo naar de andere kant van de weg getrokken word. Ook het geluid is fenomenaal. Een standaard A45, maar prima geluid, maar eigenlijk hoor je hem alleen als je schakelt. Nu klinkt de auto echt rauw. Het gepruttel van de uitlaten zijn nu echt knallen geworden. Met de standaard A45 / B45 kon je wel rustig met kleppen open in een woonwijk aankomen, nu kan dat niet meer. Het geluid is te hard maar ook wel echt mooi! Zo een racecar geluid.
De dyno kwam op 420pk met 600nm koppel. Omdat Zip niet de officiele software terug gezet had, konden ze bij BR niet het maximale er uithalen. Als de auto voor onderhoud terug moet, zal deze opnieuw getuned worden met de geupdate software. Volgens Br zal het verschil minimaal zijn en de kans groot zijn dat ik dan weer in koppel achteruit zal gaan.
Tot nu toe bevalt het uitstekend en de auto komt nu pas echt tot zijn recht!
Bij Zip gebeurde er iets vreemds waardoor mijn uitlaat zachter klonk en de accu op een of ander manier steeds leegtrok. Zip kon dat niet verklaren.
Toen mjn auto voor een keuring terug moest zouden zij de originele software terug zetten. Dit is niet gebeurd. Zij hebben hun standaard software terug geschroefd hoorde ik van de andere tuner.
In mijn auto zit er nu een Supersprint Decat downpipe en software tuning. De auto is echt waanzinnig snel. Dat ding gaat nu zo hard dat als je niet uitkijkt en de stuur niet zo vast houd je zo naar de andere kant van de weg getrokken word. Ook het geluid is fenomenaal. Een standaard A45, maar prima geluid, maar eigenlijk hoor je hem alleen als je schakelt. Nu klinkt de auto echt rauw. Het gepruttel van de uitlaten zijn nu echt knallen geworden. Met de standaard A45 / B45 kon je wel rustig met kleppen open in een woonwijk aankomen, nu kan dat niet meer. Het geluid is te hard maar ook wel echt mooi! Zo een racecar geluid.
De dyno kwam op 420pk met 600nm koppel. Omdat Zip niet de officiele software terug gezet had, konden ze bij BR niet het maximale er uithalen. Als de auto voor onderhoud terug moet, zal deze opnieuw getuned worden met de geupdate software. Volgens Br zal het verschil minimaal zijn en de kans groot zijn dat ik dan weer in koppel achteruit zal gaan.
Tot nu toe bevalt het uitstekend en de auto komt nu pas echt tot zijn recht!
B45 Brabus Stage 2 - C250 coupe Stage 1
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
nogal tendentieus verhaal ....aestiva schreef:Inmiddels is mijn A45 AMG ( B45 brabus variant) getuned door Br-Performance. Wat een verschil met Ziptuning
Bij Zip gebeurde er iets vreemds waardoor mijn uitlaat zachter klonk en de accu op een of ander manier steeds leegtrok. Zip kon dat niet verklaren.
Toen mjn auto voor een keuring terug moest zouden zij de originele software terug zetten. Dit is niet gebeurd. Zij hebben hun standaard software terug geschroefd hoorde ik van de andere tuner.
In mijn auto zit er nu een Supersprint Decat downpipe en software tuning. De auto is echt waanzinnig snel. Dat ding gaat nu zo hard dat als je niet uitkijkt en de stuur niet zo vast houd je zo naar de andere kant van de weg getrokken word. Ook het geluid is fenomenaal. Een standaard A45, maar prima geluid, maar eigenlijk hoor je hem alleen als je schakelt. Nu klinkt de auto echt rauw. Het gepruttel van de uitlaten zijn nu echt knallen geworden. Met de standaard A45 / B45 kon je wel rustig met kleppen open in een woonwijk aankomen, nu kan dat niet meer. Het geluid is te hard maar ook wel echt mooi! Zo een racecar geluid.
De dyno kwam op 420pk met 600nm koppel. Omdat Zip niet de officiele software terug gezet had, konden ze bij BR niet het maximale er uithalen. Als de auto voor onderhoud terug moet, zal deze opnieuw getuned worden met de geupdate software. Volgens Br zal het verschil minimaal zijn en de kans groot zijn dat ik dan weer in koppel achteruit zal gaan.
Tot nu toe bevalt het uitstekend en de auto komt nu pas echt tot zijn recht!
De ene tuner afbranden en de andere de hemel inprijzen.......
Aandelen Br ........ of korting?
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 01 mar 2016 02:07
- Mercedes-Benz: W176 B45 Brabus Stage 2
- Specialisatie: Fotografie
Helaas niet!
Brabus viel zwaar tegen. Te onregelmatig op lage toeren. Bekend probleem bij de gla45, cla45 en a45. Zip is gewoon standaard software (wist niet beter want als je googled op mercedes tuning komen ze meteen naar boven) BR is een van de weinige die op maat tuned zoals JD bijv bij Audi en bmw.
Ik heb gevraagd naar een sponsordeal maar dan wilde zij mijn auto volop bestickeren en dat vind ik echt lelijk en ordinair.
Brabus viel zwaar tegen. Te onregelmatig op lage toeren. Bekend probleem bij de gla45, cla45 en a45. Zip is gewoon standaard software (wist niet beter want als je googled op mercedes tuning komen ze meteen naar boven) BR is een van de weinige die op maat tuned zoals JD bijv bij Audi en bmw.
Ik heb gevraagd naar een sponsordeal maar dan wilde zij mijn auto volop bestickeren en dat vind ik echt lelijk en ordinair.
B45 Brabus Stage 2 - C250 coupe Stage 1
Ik heb ook ervaring met Br . Top bedrijf met uitstekende resultaten. En nee ik heb geen aandelen of zoiets.
Ik vraag mezelf af waarom er altijd mensen zijn die zo negatief tegenover tuning staan. Dat moet iedereen toch lekker zelf weten, het is alleen maar om ervaringen te delen. Doe ermee wat je wilt.
Ik vraag mezelf af waarom er altijd mensen zijn die zo negatief tegenover tuning staan. Dat moet iedereen toch lekker zelf weten, het is alleen maar om ervaringen te delen. Doe ermee wat je wilt.
C180 AMG Line 193 pk
Beste forum leden !
Aangezien ik hier nieuw ben en nog niet officeel me CLA Shootingbrake heb , ben ik hier toch maar rond gaan kijken.
Nu had ik wat vragen over chiptunnen , ik heb deze middag wel het forum afgezocht over de ervaringen en vragen ..
Maar het is me nog niet helemaal duidelijk ,dus bij deze is mijn vraag dan ook ,
Welke chip Tunner raden jullie mij aan ?
Heb gelezen dat ZIP/ATM niet zo denderend is ?
Ventura leek me wel een aardige tunner maar met de resulatten 156pk rn 250nm is dat t zelfde als me huidige auto..
Auto info .
Cla shooting brake 1.6 T 122pk (2017 night / amg line ) in het wit
Mijn huidige auto een C klasse Estate 1.6 T 156 pk .
Aangezien ik hier nieuw ben en nog niet officeel me CLA Shootingbrake heb , ben ik hier toch maar rond gaan kijken.
Nu had ik wat vragen over chiptunnen , ik heb deze middag wel het forum afgezocht over de ervaringen en vragen ..
Maar het is me nog niet helemaal duidelijk ,dus bij deze is mijn vraag dan ook ,
Welke chip Tunner raden jullie mij aan ?
Heb gelezen dat ZIP/ATM niet zo denderend is ?
Ventura leek me wel een aardige tunner maar met de resulatten 156pk rn 250nm is dat t zelfde als me huidige auto..
Auto info .
Cla shooting brake 1.6 T 122pk (2017 night / amg line ) in het wit
Mijn huidige auto een C klasse Estate 1.6 T 156 pk .
dan hebje 20 nm meer koppel dan ik. E320 cdi 2004 carlsson getuned,aestiva schreef:Inmiddels is mijn A45 AMG ( B45 brabus variant) getuned door Br-Performance. Wat een verschil met Ziptuning
Bij Zip gebeurde er iets vreemds waardoor mijn uitlaat zachter klonk en de accu op een of ander manier steeds leegtrok. Zip kon dat niet verklaren.
Toen mjn auto voor een keuring terug moest zouden zij de originele software terug zetten. Dit is niet gebeurd. Zij hebben hun standaard software terug geschroefd hoorde ik van de andere tuner.
In mijn auto zit er nu een Supersprint Decat downpipe en software tuning. De auto is echt waanzinnig snel. Dat ding gaat nu zo hard dat als je niet uitkijkt en de stuur niet zo vast houd je zo naar de andere kant van de weg getrokken word. Ook het geluid is fenomenaal. Een standaard A45, maar prima geluid, maar eigenlijk hoor je hem alleen als je schakelt. Nu klinkt de auto echt rauw. Het gepruttel van de uitlaten zijn nu echt knallen geworden. Met de standaard A45 / B45 kon je wel rustig met kleppen open in een woonwijk aankomen, nu kan dat niet meer. Het geluid is te hard maar ook wel echt mooi! Zo een racecar geluid.
De dyno kwam op 420pk met 600nm koppel. Omdat Zip niet de officiele software terug gezet had, konden ze bij BR niet het maximale er uithalen. Als de auto voor onderhoud terug moet, zal deze opnieuw getuned worden met de geupdate software. Volgens Br zal het verschil minimaal zijn en de kans groot zijn dat ik dan weer in koppel achteruit zal gaan.
Tot nu toe bevalt het uitstekend en de auto komt nu pas echt tot zijn recht!
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 01 mar 2016 02:07
- Mercedes-Benz: W176 B45 Brabus Stage 2
- Specialisatie: Fotografie
Zip heb ik slechte ervaringen mee. Check een tuner die echt op maat tuned en geen kant en klare software installeert. Ik heb zelf goede ervaringen met Br Performance, maar vrienden van mij die in C63's rijden, hebben weer goede ervaringen met Van Beek.Benzcla schreef:Beste forum leden !
Aangezien ik hier nieuw ben en nog niet officeel me CLA Shootingbrake heb , ben ik hier toch maar rond gaan kijken.
Nu had ik wat vragen over chiptunnen , ik heb deze middag wel het forum afgezocht over de ervaringen en vragen ..
Maar het is me nog niet helemaal duidelijk ,dus bij deze is mijn vraag dan ook ,
Welke chip Tunner raden jullie mij aan ?
Heb gelezen dat ZIP/ATM niet zo denderend is ?
Ventura leek me wel een aardige tunner maar met de resulatten 156pk rn 250nm is dat t zelfde als me huidige auto..
Auto info .
Cla shooting brake 1.6 T 122pk (2017 night / amg line ) in het wit
Mijn huidige auto een C klasse Estate 1.6 T 156 pk .
B45 Brabus Stage 2 - C250 coupe Stage 1
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Waarom zou je een C63 tunen? "Wat voor vrienden heb jij?" zou m'n moeder zeggen...
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 01 mar 2016 02:07
- Mercedes-Benz: W176 B45 Brabus Stage 2
- Specialisatie: Fotografie
Bij een stage 1 merk je wel degelijk verschil bij een C63. De auto reageert directer en is op lagere toeren vlotter. Daarboven word het dcht te veel voor een achterwiel aandrijving.
Mijn wrapper heeft zelf een C63 met 740 pk die door HMS is getuned. 100-200 is indrukwekkend maar daaronder heb je alleen maar wheelspin.
Mijn wrapper heeft zelf een C63 met 740 pk die door HMS is getuned. 100-200 is indrukwekkend maar daaronder heb je alleen maar wheelspin.
- Bijlagen
-
- IMG_9830.JPG (104.38 KiB) 2930 keer bekeken
-
- IMG_9827.JPG (179.65 KiB) 2930 keer bekeken
B45 Brabus Stage 2 - C250 coupe Stage 1
- michael6129
- Berichten: 2509
- Lid geworden op: 17 aug 2009 00:16
- Mercedes-Benz: Geen momenteel, ex Carlsson CM60, W211 E500, 1996 C36 AMG
- Locatie: Limburg
Kompressor/supercharger neem ik aan? Mega DIKaestiva schreef:Bij een stage 1 merk je wel degelijk verschil bij een C63. De auto reageert directer en is op lagere toeren vlotter. Daarboven word het dcht te veel voor een achterwiel aandrijving.
Mijn wrapper heeft zelf een C63 met 740 pk die door HMS is getuned. 100-200 is indrukwekkend maar daaronder heb je alleen maar wheelspin.
Persoonlijk zie ik absoluut het nut van degelijke tuning bij bijvoorbeeld een C63. Met het juiste spruitstuk/race kats en andere mods loopt zo een auto helemaal optimaal, meer vermogen en een nog betere beleving.
Denk dat tuning wellicht niet voor iedereen is, sommige mensen waarderen juist het standaard karakter van een AMG zelf denk ik dat het optimaliseren van een C63 het rijden juist leuker maakt.
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 01 mar 2016 02:07
- Mercedes-Benz: W176 B45 Brabus Stage 2
- Specialisatie: Fotografie
Kijk, zo een auto reageert natuurlijk al goed en is supersnel, maar juist dat stukje extra, meer koppel onderin, soepeler schakelen, sneller schakelen, maar van een snelle sedan / hatchback echt ook een race / circuit auto.
Nu ik zelf een supersprint decat (Dus zonder catalysator) downpipe + software tuning heb rijd de auto zoveel fijner, soepeler, en veel directer. Alleen het schakelen gaat al een heel stuk vlotter.
Het voordeel van de C63 motor is natuurlijk ook dat deze bijna onverwoestbaar is! Dat is al bewezen. Hoe mijn AMG 4cill 2 liter het na 100.000 km doet is natuurlijk nog de vraag...
Nu ik zelf een supersprint decat (Dus zonder catalysator) downpipe + software tuning heb rijd de auto zoveel fijner, soepeler, en veel directer. Alleen het schakelen gaat al een heel stuk vlotter.
Het voordeel van de C63 motor is natuurlijk ook dat deze bijna onverwoestbaar is! Dat is al bewezen. Hoe mijn AMG 4cill 2 liter het na 100.000 km doet is natuurlijk nog de vraag...
B45 Brabus Stage 2 - C250 coupe Stage 1