Chiptuning en alles over meer vermogen voor je Mercedes
- Mercedesdrivert
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 08 mar 2012 19:01
- Locatie: Fryslân
Omdat bij dat soort bedrijven het een kwestie is van copy paste qua software. IS mijn gevoel niet goed bij..
Hoe weet je dat? Heb je dat zelf gezien?Mercedesdrivert schreef:Omdat bij dat soort bedrijven het een kwestie is van copy paste qua software. IS mijn gevoel niet goed bij..
Als je wilt dat je gelijk hebt moet je met bewijzen komen en niet zo in de rondte slingeren dan sommige bedrijven (met naam) jou niet aanstaan omdat jij met een ongenuanceerde aanname komt.
Als je dit niet weet en wel te weten wilt komen kun je beter een topic starten met een vraag als: beste mensen, mijn vermoeden is dat er chiptuning bedrijven bestaan die simpel software copy and pasten. Wat vinden jullie hiervan? Zijn er ook bedrijven die helemaal op maat software programmeren om tot een goed tuning resultaat komen?
C-Klasse Estate, 2011, 156pk benzine
- Mercedesdrivert
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 08 mar 2012 19:01
- Locatie: Fryslân
Maar goed, dat vraag ik niet. Wat zijn de mercedes specialisten onder de chippers?
-
- Berichten: 842
- Lid geworden op: 28 jun 2016 20:44
- Mercedes-Benz: S205 C200 C klasse 2015, voor heen Alfa Romeo (145, 147, 156 en 159)
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Ik lees goede recenties over unlimited tuning, zitten oa in DelfzijlMercedesdrivert schreef:Maar goed, dat vraag ik niet. Wat zijn de mercedes specialisten onder de chippers?
En beek auto Racing in den haag, maar dat is wel wat ver weg voor je.
- Mercedesdrivert
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 08 mar 2012 19:01
- Locatie: Fryslân
Afstand is geen probleem, als het maar goed gebeurd
Deze had ik al genoemd.stronk schreef:Neem eens contact op met DTC Tuning. Daar hoor ik goede berichten over in mijn omgeving.
C-Klasse Estate, 2011, 156pk benzine
Het is vrijwel onmogelijk een software Read te doen, tientallen mappen op een nette manier te herschrijven, een Write actie, testen, aanpassen, Write etc. in een paar uur. Als een bedrijf een tuning doet binnen twee uur, durf ik te beweren dat er geen goede maatwerktuning aan te pas komt.stronk schreef:Hoe weet je dat? Heb je dat zelf gezien?Mercedesdrivert schreef:Omdat bij dat soort bedrijven het een kwestie is van copy paste qua software. IS mijn gevoel niet goed bij..
Als je wilt dat je gelijk hebt moet je met bewijzen komen en niet zo in de rondte slingeren dan sommige bedrijven (met naam) jou niet aanstaan omdat jij met een ongenuanceerde aanname komt.
Als je dit niet weet en wel te weten wilt komen kun je beter een topic starten met een vraag als: beste mensen, mijn vermoeden is dat er chiptuning bedrijven bestaan die simpel software copy and pasten. Wat vinden jullie hiervan? Zijn er ook bedrijven die helemaal op maat software programmeren om tot een goed tuning resultaat komen?
Laatst gewijzigd door ml280 op 03 aug 2017 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 17 okt 2007 06:43
- Mercedes-Benz: W211 200CDI '08
Natuurlijk zijn ze dat, sommige bieden het al aan tussen de 2 a 300 euro. Maar als ze het maar uit een goede/betrouwbare database halen, ook fabrikanten gebruiken dezelfde software voor al hun motoren van een bepaalde type. Dat is toch ook niet slecht? Sterker nog, hoe meer auto's met dezelfde chip tuning voorzien zijn, hoe meer je overbelasting zou kunnen opsporen en uitsluiten.
Helaas werkt het niet zo en is er geen communicatie onderling.....
Helaas werkt het niet zo en is er geen communicatie onderling.....
Ik begrijp dat men veelal als volgt te werk gaat:
Software wordt uitgelezen. File wordt gemailt naar een remote Master. Deze past binnen een uur een aantal mappen aan met vaste percentages, en stuurt terug naar de Slave. De Slave verbloemt gebrek aan tuning kennis met een run op testbank, die het beloofde vermogen aan geeft.
Software wordt uitgelezen. File wordt gemailt naar een remote Master. Deze past binnen een uur een aantal mappen aan met vaste percentages, en stuurt terug naar de Slave. De Slave verbloemt gebrek aan tuning kennis met een run op testbank, die het beloofde vermogen aan geeft.
Ik heb de nieuwe e200 coupe (c238). Heb er nu zoeen 2800km op zitten.
Morgen gaat ie naar de tuner (BRP Raamsdonksveer).
Volgens alle bronnen die heb kunnen vinden is de e200 gelijk aan de matig e300.
Leeggewicht is de e300 30kg zwaarder. Dit zou komen door de standard grotere brandstof tank van 66l ipv std 50l
Dus ik zou zeggen voor de VE map standard die van de e300 invoeren om mee te beginnen.
Fuel mixture aim rolt hier utt uit (0.9-0.95 als doel)
de standard M274 motor heeft dacht ik 205pk en 350Nm koppel, dus ze kunnen de limiet wegnemen
Dan begint het fun
Max boost van de IHI turbo in de e200 is volgens mijn calculaties 0.6 BAR
Ze mogen dat van mij max op 1 Bar zetten, theoretisch zou je dan al koppel hebben van ca 375Nm vanaf 1750 rpm tot 4500 rpm
Ideaal voor DRIVABILITY van de auto
Dan hebben we het nog niet eens over Ignition timing gehad. Als het aan mij ligt laten ze die zoals het is voor WOT en IDLE
Alleen in de 1750-4500 mss een beetje advance vanwege het feit dat de motor meer ademt
TCM koopeling management? tja zou zeggen afblijven
Full throttle shift niet nodig
Power held at shift point kan leuk zijn
Utt mag hem ook wat zuiniger, rij nu gem 7l/100km
Commentaar info tips zijn welkom
Morgen gaat ie naar de tuner (BRP Raamsdonksveer).
Volgens alle bronnen die heb kunnen vinden is de e200 gelijk aan de matig e300.
Leeggewicht is de e300 30kg zwaarder. Dit zou komen door de standard grotere brandstof tank van 66l ipv std 50l
Dus ik zou zeggen voor de VE map standard die van de e300 invoeren om mee te beginnen.
Fuel mixture aim rolt hier utt uit (0.9-0.95 als doel)
de standard M274 motor heeft dacht ik 205pk en 350Nm koppel, dus ze kunnen de limiet wegnemen
Dan begint het fun
Max boost van de IHI turbo in de e200 is volgens mijn calculaties 0.6 BAR
Ze mogen dat van mij max op 1 Bar zetten, theoretisch zou je dan al koppel hebben van ca 375Nm vanaf 1750 rpm tot 4500 rpm
Ideaal voor DRIVABILITY van de auto
Dan hebben we het nog niet eens over Ignition timing gehad. Als het aan mij ligt laten ze die zoals het is voor WOT en IDLE
Alleen in de 1750-4500 mss een beetje advance vanwege het feit dat de motor meer ademt
TCM koopeling management? tja zou zeggen afblijven
Full throttle shift niet nodig
Power held at shift point kan leuk zijn
Utt mag hem ook wat zuiniger, rij nu gem 7l/100km
Commentaar info tips zijn welkom
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 17 okt 2007 06:43
- Mercedes-Benz: W211 200CDI '08
Geloof nooit dat, dat alleen de tank is, benzine weegt ongeveer 700/750 gram per liter. Ik kan mij ook vrijwel niet voorstellen dat het slechts softwarematig is, vaak een injector/verstuiver of het iets andere turbo...