Wanneer je toch een ander geluidje wilt, dan gewoon een beter free-flowende uitlaat monteren en alleen daarmee zal je bij een turbo motor vermoedelijk al tussen de 5-10PK winst hebben.stefan dc schreef:inderdaad ik had het ooit eens gelezen en vond die cijfers wel wat overdreven,hij was er echt vol van overtuigd,bedankt voor de info ,ik ga hem standaard laten.ooit wel een beter geluidje want dat is wel echt braaf haha thx groeten
Chiptuning en alles over meer vermogen voor je Mercedes
- E55amg
- Berichten: 2949
- Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
- Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
- Specialisatie: Commentaar leveren
- Locatie: Groene Hart
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Warm in de zomer en koud in de winter..
klopt.vroeger bij men speedster de precat eruit en uitlaattraject verandert.enz enz maar dan was ik nog wat jonger he .die was pas snel.ander inlaat ,ecu enz iets meer dan 4 sec naar honderd,maar ja dat was een funautoke
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 01 mar 2016 02:07
- Mercedes-Benz: W176 B45 Brabus Stage 2
- Specialisatie: Fotografie
Op mijn A45 AMG heb ik een ander downpipe laten installeren. Een Decat supersprint. Het geluid is een stuk harder en de auto reageert icm de tuning een stuk lekkerder!
Software matig kunnen ze de auto nog harder en mooier laten klinken door bijv pops and bangs te installeren. Maar ik vind dit al echt hard en soms ordinair!
https://youtu.be/r68SWa_Bp8I
https://youtu.be/-ZlZKDZ-vw0
Software matig kunnen ze de auto nog harder en mooier laten klinken door bijv pops and bangs te installeren. Maar ik vind dit al echt hard en soms ordinair!
https://youtu.be/r68SWa_Bp8I
https://youtu.be/-ZlZKDZ-vw0
B45 Brabus Stage 2 - C250 coupe Stage 1
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 01 mar 2016 02:07
- Mercedes-Benz: W176 B45 Brabus Stage 2
- Specialisatie: Fotografie
E55amg schreef:Zoals al vaker aangehaald, is bij een Turbo motor wel serieus winst te behalen met chiptuning, zeker indien icm nog andere aanpassingen (ander luchtfilter en betere freeflow uitlaat downpipe/ wastegate kunnen groot effect hebben).
Jouw motor bestaat af fabriek ook al in 204PK versie, maar weet niet of dat puur softwarematig is of andere onderdelen.
Bijna 250PK....dus ca 65 PK erbij... lijkt mij lichtelijk overdreven en niet haalbaar met de beschreven mods. 30-40PK kan echter wel en dat verschil zal zeker goed merkbaar zijn.
Dat klopt! Mijn A45 AMG is van 360pk naar 440 gegaan dmv een decat downpipe, luchtfilter en software tuning. Tevens is de koppel van 450nm naar 602nm gegaan.
B45 Brabus Stage 2 - C250 coupe Stage 1
-
- Berichten: 1633
- Lid geworden op: 30 mei 2016 20:06
- Mercedes-Benz: Porsche Taycan 4s
- Specialisatie: Detailing
Ik zit al een tijdje naar deze te kijken
https://www.cksperformance.com/products ... model=w207
https://www.cksperformance.com/products ... model=w207
Ik heb een vraag betreft het chiptunen van de A-klasse (W176) benzine 180/200 met automaat.
Na het tunen gaat de motor naar zo rond de 310 newtonmeter en ik vroeg mij af of de automaat/koppelingen dat aan kan.
Je zou denken van wel, want de 250 heeft van zich zelf al 350 Nm.
Maar misschien is de automaat/koppelingen in die versie aangepast voor die trekkracht.
Ook vraag ik mij af wat de gevolgen zijn voor de turbo.
Wordt deze niet te heet en draait deze niet te veel toeren zodat er meer slijtage optreed.
Bij voorbaat dank,
Radoslav
Na het tunen gaat de motor naar zo rond de 310 newtonmeter en ik vroeg mij af of de automaat/koppelingen dat aan kan.
Je zou denken van wel, want de 250 heeft van zich zelf al 350 Nm.
Maar misschien is de automaat/koppelingen in die versie aangepast voor die trekkracht.
Ook vraag ik mij af wat de gevolgen zijn voor de turbo.
Wordt deze niet te heet en draait deze niet te veel toeren zodat er meer slijtage optreed.
Bij voorbaat dank,
Radoslav
Ik heb een vraag betreft het chiptunen van de A-klasse (W176) benzine 180/200 met automaat.
Na het tunen gaat de motor naar zo rond de 310 newtonmeter en ik vroeg mij af of de automaat/koppelingen dat aan kan.
Je zou denken van wel, want de 250 heeft van zich zelf al 350 Nm.
Maar misschien is de automaat/koppelingen in die versie aangepast voor die trekkracht.
Ook vraag ik mij af wat de gevolgen zijn voor de turbo.
Wordt deze niet te heet en draait deze niet te veel toeren zodat er meer slijtage optreed.
Bij voorbaat dank,
Radoslav
Na het tunen gaat de motor naar zo rond de 310 newtonmeter en ik vroeg mij af of de automaat/koppelingen dat aan kan.
Je zou denken van wel, want de 250 heeft van zich zelf al 350 Nm.
Maar misschien is de automaat/koppelingen in die versie aangepast voor die trekkracht.
Ook vraag ik mij af wat de gevolgen zijn voor de turbo.
Wordt deze niet te heet en draait deze niet te veel toeren zodat er meer slijtage optreed.
Bij voorbaat dank,
Radoslav
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 01 mar 2016 02:07
- Mercedes-Benz: W176 B45 Brabus Stage 2
- Specialisatie: Fotografie
Ik durf het niet te zeggen! Met de tuning van mijn C250 coupe heb ik zeker 100.000 km gereden en dat zonder problemen. Een collega van mij heeft een A250 (ook getuned) en heeft er nu 60.000 mee gereden. Tunen bij een goed bedrijf gaat vaak zonder problemen. Maar doe aub niet zo een kant en klare ziptuningspakket maar echt tuning op maar.
En het is de vraag of je echt veel performance verschil hebt bij dit type motor
En het is de vraag of je echt veel performance verschil hebt bij dit type motor
B45 Brabus Stage 2 - C250 coupe Stage 1
de huidige C200 CDI zit nu op 191 000km waarvan 80 000km tuned naar 200pk en daarna tuned naar 250pk + turbo switch naar de dubbeltraps van de 220/250
op een kapotte DPF sensor en alternator nog niks van problemen gehad met de auto
op een kapotte DPF sensor en alternator nog niks van problemen gehad met de auto
- neviu
- Berichten: 746
- Lid geworden op: 12 aug 2011 17:53
- Mercedes-Benz: 500 sec koenig specials Twin Turbo
- Specialisatie: Turbo
- Locatie: Omgeving Rotterdam,
iemand intresse in een slk 3.2 supercharger set?
stuur me een berichtje leverd rond de 320 pk +- en 420 nm +-
stuur me een berichtje leverd rond de 320 pk +- en 420 nm +-
Ully Performance.
Titanium en rvs Uitlaten.
Titanium en rvs Uitlaten.
- Mercedesdrivert
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 08 mar 2012 19:01
- Locatie: Fryslân
Heerlijk topic met veel info... maar!
Wij zijn ik het bezit van een C180 cgi automaat (1800cc) van 2011.
Nu weet ik van veel merken wat de chiptuning specialisten zijn van de merken..
Maar wat is nou eigenlijk een goeie tuner voor Mercedes??
Bedrijven als tunex etc gaan mijn nekharen overend staan bijvoorbeeld
Wij zijn ik het bezit van een C180 cgi automaat (1800cc) van 2011.
Nu weet ik van veel merken wat de chiptuning specialisten zijn van de merken..
Maar wat is nou eigenlijk een goeie tuner voor Mercedes??
Bedrijven als tunex etc gaan mijn nekharen overend staan bijvoorbeeld