Chiptuning en alles over meer vermogen voor je Mercedes
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 29 jan 2018 11:41
- Mercedes-Benz: C230sportcoupe
Heeft er iemand ervaring met het chippen van een CLA 180 bj 07-2017 en wat zijn de gevolgen voor de fabrieksgarantie ? En waar vind ik een bedrijf dat goede referenties heeft ?
-
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 21 nov 2017 09:37
- Mercedes-Benz: S204 320 cdi amg
Fabrieksgarantie vervalt bij chippen.
- E55amg
- Berichten: 2949
- Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
- Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
- Specialisatie: Commentaar leveren
- Locatie: Groene Hart
Tenzij, bij sommige merken (o.a. bij Audi door Abt) weet niet of zoiets ook bij MB het geval is, tuning gebeurt met door de fabriek goedgekeurde (= extra dure) tuningw204estate schreef:Fabrieksgarantie vervalt bij chippen.
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Warm in de zomer en koud in de winter..
- skyline-mike
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 05 mar 2016 17:11
- Mercedes-Benz: Vito W447
Wellicht interessant voor de mensen die nog overwegen om hun auto te chippen: Ik heb de Vito (95pk => 200 pk) in 2 jaar (zie pag. 38 van dit topic) van circa 100 000 km tot 200 000 km gereden zonder noemenswaardige problemen of slijtage (1 keer een klein elektronisch probleem, wat niet het gevolg was van het chippen). Wat ik wel strikt doe is het netjes warm rijden voor het belasten van de motor (eerste 20 min of km) en naderhand de motor laten afkoelen / nadraaien als ik hem flink heb belast (vooral voor de turbo).skyline-mike schreef:Een maand geleden heb ik mijn Vito laten chippen bij BR-Performance in België. Ik ben er erg tevreden over, de auto rijdt veel soepeler en sneller. Ik kreeg ook een USB stick mee met de gemeten waardes + een foto:
Voor zo ver ik kan inschatten beschikt de auto nu nog steeds over 200 pk, topsnelheid is gelijk gebleven aan toen hij net gechipt was (205 - 210 km/h op de teller ).
Zoals eerder is aangehaald is de kwaliteit van de leverancier van het aangepaste motormanagement uiteraard het belangrijkste. De ene chip is de andere niet.
hpp schreef:Ik heb al 5 auto's laten chippen, zowel benzine als diesel. Ik rij ongeveer 30000 km per jaar en ruil om de 2 jaar. 300.000 km, nog nooit problemen gehad. Je moet het laten doen bij een goede tuner en niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Het blijft altijd een welles-nietes tussen voor en tegenstanders van chippen. Iedere tuner op internet pretendeert de beste te zijn, vandaar dat het niet erg transparant is in dat wereldje. Maar als je jezelf goed laat informeren kan het ook zonder problemen. Er zijn zelfs MB dealers die het via een (huis)tuner aanbieden. Je moet niet laten chippen om te gaan scheuren, dan kan je beter een echte AMG aanschaffen. Maar in mijn geval met een C180 (W205) met een het vermogen van een C200 is het een heerlijke combinatie. Ik ga geen reclame maken, als iemand adressen wil stuur me een PB.
Tenzij je zo gek bent een AMG ook te tunen
(moet maandag terug bellen voor Brabus tuning voor mijn AMG's)
Moet wel mijn garantie behouden of overgenomen hebben door de tuner
- HaroldB-klasse
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 10 apr 2018 00:52
W245 (2006) B200 Turbo (194PK) Automaat nog chippen of verder vanaf blijven ?
Ik lees verschillende verhalen over de bak die dit niet zou kunnen handelen ?
Ik heb zelf niets dan goede ervaringen op het gebied van chippen.
Ik heb meerdere keren een zoveel fijner rijdende auto terug gekregen:)
Vandaar nu ook weer de "jeuk" om te chippen ...
Ik lees verschillende verhalen over de bak die dit niet zou kunnen handelen ?
Ik heb zelf niets dan goede ervaringen op het gebied van chippen.
Ik heb meerdere keren een zoveel fijner rijdende auto terug gekregen:)
Vandaar nu ook weer de "jeuk" om te chippen ...
Hoeveel km heeft ie?HaroldB-klasse schreef:W245 (2006) B200 Turbo (194PK) Automaat nog chippen of verder vanaf blijven ?
Ik lees verschillende verhalen over de bak die dit niet zou kunnen handelen ?
Ik heb zelf niets dan goede ervaringen op het gebied van chippen.
Ik heb meerdere keren een zoveel fijner rijdende auto terug gekregen:)
Vandaar nu ook weer de "jeuk" om te chippen ...
- HaroldB-klasse
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 10 apr 2018 00:52
Op de teller staat 126.000km. De hamvraag blijft natuurlijk altijd of dit klopt...
-
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 23 dec 2014 13:27
- Mercedes-Benz: W204 C63 AMG 1x Volvo 854 en 855 T-5R en 1x Volvo 854 T-5 racer. 1 x V70R en 1x S70R
Hallo allemaal ,
Ik heb veel op voornamelijk google gezocht , maar vind alleen maar buitenlandse pagona's, mijn vraag is als volgt.
Zijn er in NL "tuners" oid die de automatische versnellingsbak aanpassen kwa software? De zogenaamde TCU tuning of iets dergelijks ?
Ben w benieuwd , mijn C63 schakelt in Comfort mode prima , in Sport en Manual doet ie echter van 1 naar 2 (bij volgas wel te verstaan) hem er echt in "rammen" , of soms wat aarzeling , doorslaan in toeren en dan alsnog in zn 2 schieten. Beetje apart. Soms doet ie het ook gewoon ineens 1x weer wel goed. Het gaat echt puur van 1 naar 2 bij volgas in die 2 modes. Geen idee of dat software of hardware is... wellicht dat ik daar bij een TCU tune achter kan komen...
Mocht iemand weten of er zoiets bestaat in NL dan zou ik dat heel graag willen weten. Alvast bedankt !
Ik heb veel op voornamelijk google gezocht , maar vind alleen maar buitenlandse pagona's, mijn vraag is als volgt.
Zijn er in NL "tuners" oid die de automatische versnellingsbak aanpassen kwa software? De zogenaamde TCU tuning of iets dergelijks ?
Ben w benieuwd , mijn C63 schakelt in Comfort mode prima , in Sport en Manual doet ie echter van 1 naar 2 (bij volgas wel te verstaan) hem er echt in "rammen" , of soms wat aarzeling , doorslaan in toeren en dan alsnog in zn 2 schieten. Beetje apart. Soms doet ie het ook gewoon ineens 1x weer wel goed. Het gaat echt puur van 1 naar 2 bij volgas in die 2 modes. Geen idee of dat software of hardware is... wellicht dat ik daar bij een TCU tune achter kan komen...
Mocht iemand weten of er zoiets bestaat in NL dan zou ik dat heel graag willen weten. Alvast bedankt !
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Ik denk eerder aan oude olie of een nog te lage olietemperatuur dan aan een software probleem.
Controle (ook van de printplaat van de bak) kan echter nooit kwaad.
Controle (ook van de printplaat van de bak) kan echter nooit kwaad.
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
-
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 23 dec 2014 13:27
- Mercedes-Benz: W204 C63 AMG 1x Volvo 854 en 855 T-5R en 1x Volvo 854 T-5 racer. 1 x V70R en 1x S70R
De bak en motor waren gisteren ( toen ik dit meerdere malen eens uit ging proberen) op een warme bedrijfstemp. Olie vd motor 105 graden. Dsn is de bak ook zeer zeker niet koud. Koud volgas heb ik sowieso nog nooit gedaan dus dat kan ik wel uitsluiten. Olie heeft er vanaf vorige eigenaren enorm lang in gezeten. Toen ik hem vorig jaar klcht heb ik dan ook gelijk alle olie laten verversen. Zo ook de bak. Wellicht dat ik dat nog maar een x moet doen ivm oude restanten?
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Onlangs las ik hier op t forum van iemand die z’n bak-olie had laten verversen na een heel lange tijd en waarbij in de nieuwe olie kort daarna alweer veel vervuiling zat.
Het hangt er ook vanaf hoe de olie is ververst. Anderen kunnen je er meer over vertellen.
Overigens is er binnenkort weer een “spoeldag”, toch?
Het hangt er ook vanaf hoe de olie is ververst. Anderen kunnen je er meer over vertellen.
Overigens is er binnenkort weer een “spoeldag”, toch?
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Brabus
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....