Chiptuning en alles over meer vermogen voor je Mercedes
-
- Berichten: 386
- Lid geworden op: 21 feb 2017 11:19
- Mercedes-Benz: SLK230 kompressor
- Specialisatie: kompressor tuning
conclusie:
we zijn dus allemaal "doomed" met auto gerelateerde belastingen
de brexit bende is veel beter af.
uitrekentool vlaanderen:
https://belastingen.fenb.be/vfp-portal- ... tml#/q/top
we zijn dus allemaal "doomed" met auto gerelateerde belastingen
de brexit bende is veel beter af.
uitrekentool vlaanderen:
https://belastingen.fenb.be/vfp-portal- ... tml#/q/top
Volg me op instagram: http://www.instagram.com/ndrmini/
youtube: http://www.youtube.com/c/ndrmini
w203 C200K 222pk 300nm met roestpakket (verkocht)
r170 SLK230 met kras/blutspakket
youtube: http://www.youtube.com/c/ndrmini
w203 C200K 222pk 300nm met roestpakket (verkocht)
r170 SLK230 met kras/blutspakket
Is dat wel zo?Doa schreef:je vraagt hier wel natuurlijk om dezelfde specs te krijgen als een wagen met een andere turbo. bij de CDI's het mogelijke is 180->200 en 220->250Bdevries schreef:Heb de vraag bij de dealer in Heerenveen neergelegd over de mogelijkheden van het softwarematig aanpassen van een 200cdi (w204 136pk) naar bijvoorbeeld het vermogen van een 220cdi.
Dealer faciliteert zoiets niet. Zij verwezen mij door naar ziptuning in Hoogeveen.
bij de CGI 180->220.
Volgens mij is de 200 en 220cdi exact dezelfde motor en turbo, zo heeft een dealer mij dat wel verteld. Het "grote" prijsverschil tussen een 200 en 220 diesel is dan eigenlijk ook niet goed uit te leggen. Dus volgens mij moet het niet lastig zijn om van 136 naar 170 pk te gaan.
Deze gebruiker heeft een permanente ban gekregen wegens aanhoudend zaniken.
- Poppel180
- Forum Held
- Berichten: 3193
- Lid geworden op: 27 jun 2016 12:49
- Mercedes-Benz: 2014 X218 CLS 400 Shooting Brake, 2010 Mini Cooper, ex: 2005 S203 200CDI
- Locatie: Zuidplas
Funswijk schreef:Is dat wel zo?Doa schreef:je vraagt hier wel natuurlijk om dezelfde specs te krijgen als een wagen met een andere turbo. bij de CDI's het mogelijke is 180->200 en 220->250Bdevries schreef:Heb de vraag bij de dealer in Heerenveen neergelegd over de mogelijkheden van het softwarematig aanpassen van een 200cdi (w204 136pk) naar bijvoorbeeld het vermogen van een 220cdi.
Dealer faciliteert zoiets niet. Zij verwezen mij door naar ziptuning in Hoogeveen.
bij de CGI 180->220.
Volgens mij is de 200 en 220cdi exact dezelfde motor en turbo, zo heeft een dealer mij dat wel verteld. Het "grote" prijsverschil tussen een 200 en 220 diesel is dan eigenlijk ook niet goed uit te leggen. Dus volgens mij moet het niet lastig zijn om van 136 naar 170 pk te gaan.
De OM651 zal beschikbaar zijn in de volgende uitvoeringen:
200 CDI: 100 kW/136 pk bij 3000–4600 t/min en 360 Nm bij 1600–2800 t/min (enkele VTG-turbo)
220 CDI: 125 kW/170 pk bij 3200–4800 t/min en 400 Nm bij 1400–2800 t/min (tweetraps-turbo)
250 CDI: 150 kW/204 pk bij 4200 t/min en 500 Nm bij 1600–1800 t/min (tweetraps-turbo
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Zit er een andere nokkenas in die drie motoren? Als ik ervan uitga dat de boring en slag gelijk zijn kan ik het eigenlijk niet anders verklaren dan zo. Of het moet al volledig andere software zijn. Maar dat je dan op zulke andere toerentallen komt te zitten lijkt me sterk.
Blijft de remmerij en al het andere nevenspul ook gelijk bij die zwaardere motoren?
Zo ja: “wat een oplichters om alleen voor een andere chip zoveel extra geld te vragen” of “waarom maken ze niet standaard overal de sterkste variant van?”.
Of zo.
Blijft de remmerij en al het andere nevenspul ook gelijk bij die zwaardere motoren?
Zo ja: “wat een oplichters om alleen voor een andere chip zoveel extra geld te vragen” of “waarom maken ze niet standaard overal de sterkste variant van?”.
Of zo.
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
@Poppel180: geldt dit verschil ook voor de 200d en 220d?
2 dealers in Twente hebben mij nl. gezegd dat het prijsverschil (5000 euro of zo) tussen deze beide komt door de software en de standaard automaat in de 220d.
En wat doet een tweetraps-turbo anders dan een enkele VTG-turbo?
2 dealers in Twente hebben mij nl. gezegd dat het prijsverschil (5000 euro of zo) tussen deze beide komt door de software en de standaard automaat in de 220d.
En wat doet een tweetraps-turbo anders dan een enkele VTG-turbo?
Deze gebruiker heeft een permanente ban gekregen wegens aanhoudend zaniken.
- Poppel180
- Forum Held
- Berichten: 3193
- Lid geworden op: 27 jun 2016 12:49
- Mercedes-Benz: 2014 X218 CLS 400 Shooting Brake, 2010 Mini Cooper, ex: 2005 S203 200CDI
- Locatie: Zuidplas
zo te lezen is de 200d vs de 220d bij een GLA ook het verschil in toegepaste turbo.
verkopers hebben er niet altijd verstand van en/of hebben de specs niet geleerd
hier is het beter uitgelegd:
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewtopic.php?t=77550
verkopers hebben er niet altijd verstand van en/of hebben de specs niet geleerd
hier is het beter uitgelegd:
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewtopic.php?t=77550
Dat van die automaat, ik heb niet de standaard, maar wel maar 163pk. Puur software zegt de dealer om te voldoen aan de belgische co2 norm. Is dus eigenlijk we 194pk motorisatie met enkel en alleen maar andere software.
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
In België is het inderdaad wél zo dat de (alleen?) diesels zijn teruggetuned om de belasting te verlagen.
Maar dat is ten opzichte van de nl versie.
Maar dat is ten opzichte van de nl versie.
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Je kan hier ook gewoon de 194pk bestellenBorgmonster schreef:In België is het inderdaad wél zo dat de (alleen?) diesels zijn teruggetuned om de belasting te verlagen.
Maar dat is ten opzichte van de nl versie.
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
O, ik begreep uit eerdere posts dat dat in België níet mogelijk was. Dank je wel voor de verbetering!
Ik zal het proberen te onthouden.
Ik zal het proberen te onthouden.
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Hahaha brave jongenBorgmonster schreef:O, ik begreep uit eerdere posts dat dat in België níet mogelijk was. Dank je wel voor de verbetering!
Ik zal het proberen te onthouden.
Maar even serieus, als het van mij afhing kocht ik een e63 of zo, maar ja, belgie, belastingen
Heinz Performance! Komen uit Nascar en super car wereld, wereldwijd gekend en snelle goede service. Vraag naar Anthony Kumpen met de groeten van Anthonygeert sl schreef:iemand ervaring met het chippen van een s63 bi turbo met met pakket van fabrieks af mvg gg