Chiptuning en alles over meer vermogen voor je Mercedes

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Johan Turbo
Dealermedewerker
Dealermedewerker
Berichten: 602
Lid geworden op: 08 apr 2013 16:36
Mercedes-Benz: ex C 32 AMG ex CLK 200 Kompressor Cabrio ex Sprinter 312D nu Sprinter 906 316CDI Ex Unimog 411
Locatie: regio Brussel

26 feb 2018 10:24

Bert69 schreef:Hoe zit dat eigenlijk met een 1.8 Kompressor, heeft chippen hier zin of kun je beter hardwarematig iets aanpassen?
Chippen heeft zin, nadat je en kleinere poelie op de compressor gemonteerd hebt.
Daardoor draait de compressor sneller en levert meer druk.
Dan moet je chippen anders gaat de laaddrukregelklep op de standaard druk afregelen.
Een compressor uit en inbouwen neemt een uur of zes in beslag.
Doa
Berichten: 1502
Lid geworden op: 01 dec 2012 18:19
Mercedes-Benz: W205
Locatie: Oostende

26 feb 2018 11:06

aan die blokken met kompressor zou ik nooit komen eerlijk gezegd
Gebruikersavatar
Evan
Berichten: 6601
Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
Specialisatie: Hijsen
Locatie: noord limburg

26 feb 2018 11:51

Borgmonster schreef:Vroeger met een carburateur gold dat, ja. Tegenwoordig wordt de brandstof ingespoten en vind er een elektronische sensormeting plaats met terugkoppeling naar de inspuiting. Die problemen met hoogte en slechte brandstof gelden bij een goed inspuitsysteem niet meer.

Hoe dan ook: meer vermogen krijg je door meer brandstof te verbranden. Leg mij eens uit hoe je meer vermogen met minder brandstof krijgt?

Wel heel apart dan dat beide motoren die ik heb Laten remappen aantoonbaar meer vermogen hadden en daadwerkelijk minder brandstof verbruikte. En dan gaat t zelfs om ongeblazen motoren.
Zoals t hierboven uitgelegd wordt is t absoluut waar een fabrikant moet echt met heel veel zaken rekening houden en dit wil gewoon echt niet zeggen dat een motor dan ook echt t efficiënts zal omspringen met alles
greetings Evan
Gebruikersavatar
Maus2000
Berichten: 2220
Lid geworden op: 24 jul 2009 14:24
Mercedes-Benz: S210 E320 Benzine Kawasaki ZZR1100
Locatie: Den Bosch

26 feb 2018 14:21

Er zijn ook genoeg mensen die beweren 10% minder brandstof te gebruiken door Slick 50.
En er zijn zelfs mensen die door een magneet om de brandstoftoevoer leiding brandstof besparen. (Iets met moleculen en waals krachten)

Besparen van brandstof ligt toch echt aan je rechter voet en anticiperen. En weinig remmen natuurlijk.
Bovendien is het in de praktijk niet aan te tonen, dat je zuiniger rijdt. Er zijn teveel externe factoren die hier aan bijdragen.

Denk aan: Bandenspanning windrichting windsnelheid buitentemperatuur luchtvochtigheid etc etc.
Dit aantonen zou je alleen in een lab kunnen doen.


De benzinemerken welke beweerden meer km per liter te kunnen behalen zijn ook allemaal onderuit gegaan.
uit een laboratoriumtest is gebleken dat er 0.0000 km meer kan worden gereden met Shell dan Tango of andere witte pomp.

En toch zijn er mensen die er in blijven trappen....(Want het maakt de motor schoon van binnen) :lol: :lol:
Een Benz met 100.000 km is net ingereden...,Maar wel krokant geworden.
Gebruikersavatar
Borgmonster
Berichten: 3822
Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
Locatie: Flevopolder

26 feb 2018 15:11

Tango levert wel een negatieve tuning op want bij de Tango in Almere tank ik drie liter meer in m’n tank dan bij de Shell alhier. Ligt eerder aan de debietmeter van de pomp dan aan m’n rechtervoet...

Misschien dat die tuners zeggen dat je Shell moet tanken. In dat geval scheelt het al gauw zo’n 5%. Als je ook nog “eerst rustig moet inrijden” scheelt het weer zo’n 5% en denkt iedereen dat die chip de auto zuiniger maakt.
Groet, Koos

C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Temsamem
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 mar 2018 21:58
Mercedes-Benz: Vito 111 en 190D

17 mar 2018 22:07

Ik heb pas een vito 110 met 95 pk uit 2012 gekocht. Er zit 400.000 op te teller.
Ik wil hem graag ook tunen omdat meer power te krijgen. Als ik zo rond kijk bij verschillende tuning bedrijven dan valt het mij op dat je met deze 110 na tuning meer power krijgt dan bv de 111 en 113 na tuning zouden kunnen krijgen. Kan iemand mij dit uitleggen ik dacht namelijk altijd dat het dezelfde motoren waren? Ik lees ook op sommige forums dat tunen op zo een hoge km stand niet goed is! Tot slot mocht ik besluiten om te tunen zijn er dan adviezen bij wie ik dit het beste kan doen?

Alvast bedankt voor de antwoorden.
benzkepower
Berichten: 3847
Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
Locatie: Oost Vlaanderen

18 mar 2018 13:16

Ik zou zeker chippen bij die kmstand! Geen garantie op problemen en alles zal vlekkeloos verlopen :sst:
Binnenkort topic 'help, motor defect?'
Bij die kmstand zou ik het persoonlijk (-uit mijn ervaring als automechanieker-) laten.... Maar als je wil chippen, hou ons op de hoogte!
Gebruikersavatar
Chef-Benz
Berichten: 969
Lid geworden op: 13 feb 2011 22:06
Mercedes-Benz: S204 C200CDI en W245 B200 turbo
Specialisatie: Het menselijk brein
Locatie: Noord Brabant

19 mar 2018 22:53

Een beetje tuner wil er boven de 150.000 tot 200.000 niet eens aan beginnen. Met 4 ton zou ik het dus zeker niet doen.
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20840
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

19 mar 2018 22:55

Ik blijf het bijzonder vinden dat er zo vaak een blijkbaar ondergemotoriseerde wagen wordt gekocht, die dan getuned moet worden. Koop dan liever gelijk de juiste motorisering, dan is de rest van de aandrijflijn en remmerij daar tenminste ook op berekend.
Logboek S500.
Gebruikersavatar
gerardwb
Berichten: 4574
Lid geworden op: 10 mar 2008 17:20
Mercedes-Benz: w220 s 320 cdi, s204 200 cdi, w639 112cdi, w221 320cdi 4 matic
Locatie: Słupsk/polen

20 mar 2018 09:01

plorie schreef:Ik blijf het bijzonder vinden dat er zo vaak een blijkbaar ondergemotoriseerde wagen wordt gekocht, die dan getuned moet worden. Koop dan liever gelijk de juiste motorisering, dan is de rest van de aandrijflijn en remmerij daar tenminste ook op berekend.
+1 :goedzo:
AnthonyS
Berichten: 86
Lid geworden op: 11 jan 2018 16:04
Mercedes-Benz: Toekomstige W213 owner

20 mar 2018 09:30

gerardwb schreef:
plorie schreef:Ik blijf het bijzonder vinden dat er zo vaak een blijkbaar ondergemotoriseerde wagen wordt gekocht, die dan getuned moet worden. Koop dan liever gelijk de juiste motorisering, dan is de rest van de aandrijflijn en remmerij daar tenminste ook op berekend.
+1 :goedzo:
Ik weet niet of jullie dat weten, maar de inschrijftaks op zwaardere motoren samen met een hogere uitstoot zijn belachelijk veel duurder. Anders zou iedereen een krachtigere kopen, want in aankoop is het verschil vaak niet zo groot.
In belgie betaal ik daarbovenop een voordeel alle aard van 400 PER MAAND voor privegebruik als ZZP’er. Zwaardere motor, higere co2 maakt dat dit snel x2 gazt. We doen dit niet zomaar hoor dat chippen.
ndrmini
Berichten: 386
Lid geworden op: 21 feb 2017 11:19
Mercedes-Benz: SLK230 kompressor
Specialisatie: kompressor tuning

20 mar 2018 14:42

AnthonyS schreef:
gerardwb schreef:
plorie schreef:Ik blijf het bijzonder vinden dat er zo vaak een blijkbaar ondergemotoriseerde wagen wordt gekocht, die dan getuned moet worden. Koop dan liever gelijk de juiste motorisering, dan is de rest van de aandrijflijn en remmerij daar tenminste ook op berekend.
+1 :goedzo:
Ik weet niet of jullie dat weten, maar de inschrijftaks op zwaardere motoren samen met een hogere uitstoot zijn belachelijk veel duurder. Anders zou iedereen een krachtigere kopen, want in aankoop is het verschil vaak niet zo groot.
In belgie betaal ik daarbovenop een voordeel alle aard van 400 PER MAAND voor privegebruik als ZZP’er. Zwaardere motor, higere co2 maakt dat dit snel x2 gazt. We doen dit niet zomaar hoor dat chippen.
+1 bv: R171 slk350 (v6) is al vlug 2000+ euro belasting terwijl bv een gechipte 4cil met gelijkaardig vermogen 450euro kost
Volg me op instagram: http://www.instagram.com/ndrmini/
youtube: http://www.youtube.com/c/ndrmini
w203 C200K 222pk 300nm met roestpakket (verkocht)
r170 SLK230 met kras/blutspakket
Gebruikersavatar
gerardwb
Berichten: 4574
Lid geworden op: 10 mar 2008 17:20
Mercedes-Benz: w220 s 320 cdi, s204 200 cdi, w639 112cdi, w221 320cdi 4 matic
Locatie: Słupsk/polen

20 mar 2018 16:07

ndrmini schreef:
AnthonyS schreef:
gerardwb schreef:
plorie schreef:Ik blijf het bijzonder vinden dat er zo vaak een blijkbaar ondergemotoriseerde wagen wordt gekocht, die dan getuned moet worden. Koop dan liever gelijk de juiste motorisering, dan is de rest van de aandrijflijn en remmerij daar tenminste ook op berekend.
+1 :goedzo:
Ik weet niet of jullie dat weten, maar de inschrijftaks op zwaardere motoren samen met een hogere uitstoot zijn belachelijk veel duurder. Anders zou iedereen een krachtigere kopen, want in aankoop is het verschil vaak niet zo groot.
In belgie betaal ik daarbovenop een voordeel alle aard van 400 PER MAAND voor privegebruik als ZZP’er. Zwaardere motor, higere co2 maakt dat dit snel x2 gazt. We doen dit niet zomaar hoor dat chippen.
+1 bv: R171 slk350 (v6) is al vlug 2000+ euro belasting terwijl bv een gechipte 4cil met gelijkaardig vermogen 450euro kost
Dit bedrag is maar eenmalig, als eens gezien wat de wegenbelasting en bpm in Nederland kost? ik denk dat de Belgische leden goedkoper kunnen rijden
dan de Nederlandse leden.
W220L
Berichten: 3441
Lid geworden op: 19 okt 2005 08:53
Mercedes-Benz: E55 AMG
Specialisatie: Wachten

20 mar 2018 16:28

Denk het niet, die tijd is voorbij.
De jaarlijkse verkeersbelasting hakt er echt in, ook al met een relatief "dikke" benzinemotor.
Dan ben je blij met je iets meer dan €100/ maand HSB voor een S-klasse in NL .
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11185
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

20 mar 2018 18:19

:sst: mompelt zachtjes......166 per maand voor m’n dieseltje.........
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Plaats reactie