Chiptuning en alles over meer vermogen voor je Mercedes

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
lenco2001
Berichten: 140
Lid geworden op: 09 sep 2012 21:30
Mercedes-Benz: C270 CDI

29 aug 2013 20:17

Precies, ben altijd voor tuning (wel een goede tuning , odb of een carlsson box bijvoorbeeld)

Maaar in jouw geval zou ik het niet doen, je motor heeft al een heel leven achter de rug.

Heb mijne bij 250.000 laten chippen en zit nu op 283.000 , maar jouw blokje heeft al het dubbele gelopen dat zou ik niet aandurven zelf.
Gebruikersavatar
kickdownkiko
Berichten: 6059
Lid geworden op: 11 aug 2008 19:26
Mercedes-Benz: W211 3.2
Specialisatie: snel,comfort,veilige rijdert
Locatie: 010

29 aug 2013 20:35

Ik lees nieuwsgierig en aandachtig mee..

Ik zou zelf bij CDI wel overwegen, maar Mercedes heeft natuurlijk er zelf ook aan gedacht. Niet genoeg vermogen met je 200CDI? Koop je een 220CDI und so weiter.. Tot aan de 420CDI kun je lekker je gang gaan :P

Wil je de auto 10 jaar bezitten, dan zou ik het waarschijnlijk niet doen..

Persoonlijk zou ik NIET tunen bij een "hoge" kilometerstand.. En bij 500.000 kilometers zou ik het niet eens in mijn hoofd halen. Maar ik lees nieuwsgierig en aandachtig mee ik steek er vast wel weer iets van op :goedzo:
Jeroen schreef: Het is wetenschappelijk aangetoond dat mannen gemiddeld elke 6 seconden aan SEC's denken
Klik hier voor het logboek van mijn W211 E320
Klik hier voor het logboek van mijn Ex W210 E280
Gebruikersavatar
Vegeta2010
Berichten: 349
Lid geworden op: 17 mei 2012 16:46
Mercedes-Benz: ML 63 AMG 2007, C63 2009
Contacteer:

30 aug 2013 10:30

Ik dacht altijd bij benzine auto's boven de 100.000km beter niet doen? Mijn Ml 63 zit nu op de 142.000 dus het zou nog kunnen?
Maar voel je echt een verschil dan als ik hem software-matig laat tunen bij zo'n zware auto?
Gebruikersavatar
mr. Michel
Beheerder
Berichten: 13903
Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
Specialisatie: BBQ
Locatie: Een leuk durp in Gelderland

30 aug 2013 14:21

Vegeta2010 schreef:Ik dacht altijd bij benzine auto's boven de 100.000km beter niet doen? Mijn Ml 63 zit nu op de 142.000 dus het zou nog kunnen?
Maar voel je echt een verschil dan als ik hem software-matig laat tunen bij zo'n zware auto?
Jij hebt een atmosferisch blok dat al behoorlijk getuned is door AMG. Dan kun je alleen nog iets met traditionele tuning doen (slagvolume vergroten, uitlaten, nokkanas) en heeft re-mappen van de ECU maar aan paar procentjes invloed - als je het al merkt met zo'n auto die in de basis al erg scherp is. Traditionale tuning is schofterig duur per pk.

Chiptuning brengt vooral (voordelige) winst bij blokken met forced intake (turbo, compressor).
Waar geen wil is, is een uitweg

Oo\=㉦=/oO
Gebruikersavatar
S300turbodiesel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 08 aug 2009 17:28
Mercedes-Benz: w213 e350e
Specialisatie: Water transport
Locatie: NL/BE

30 aug 2013 15:48

atmosferisch blok? dan zeg ik zet er een kompressor of turbo op :)
Gebruikersavatar
mr. Michel
Beheerder
Berichten: 13903
Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
Specialisatie: BBQ
Locatie: Een leuk durp in Gelderland

30 aug 2013 15:58

S300turbodiesel schreef:atmosferisch blok? dan zeg ik zet er een kompressor of turbo op :)
Dat kan: http://www.kleemann.dk/Performance/Engines/AMG63

Denk dat je ergens tussen de 15 en 20 mille uitkomt met inbouw en al maar dan heb je ook wat ;)
Waar geen wil is, is een uitweg

Oo\=㉦=/oO
Gebruikersavatar
Vegeta2010
Berichten: 349
Lid geworden op: 17 mei 2012 16:46
Mercedes-Benz: ML 63 AMG 2007, C63 2009
Contacteer:

30 aug 2013 16:11

mr. Michel schreef:
S300turbodiesel schreef:atmosferisch blok? dan zeg ik zet er een kompressor of turbo op :)
Dat kan: http://www.kleemann.dk/Performance/Engines/AMG63

Denk dat je ergens tussen de 15 en 20 mille uitkomt met inbouw en al maar dan heb je ook wat ;)

Hmmmm interessant,...supercharger-63-K2S: misschien voor mijn volgende project C63
courske
Berichten: 47
Lid geworden op: 04 aug 2013 22:15
Mercedes-Benz: R171 SLK 200 Kompressor 2007
Specialisatie: lassen
Locatie: Aalter, België

31 aug 2013 19:10

Hallo,

wat zijn nog de mogelijkheden om meer PK's te krijgen uit de CL203 (2007) na de chiptuning

de motor is een C200 cdi met 122PK en 270 nm

na de chiptuning 170PK en 370nm


alvast bedankt
Doa
Berichten: 1502
Lid geworden op: 01 dec 2012 18:19
Mercedes-Benz: W205
Locatie: Oostende

31 aug 2013 19:17

courske schreef:Hallo,

wat zijn nog de mogelijkheden om meer PK's te krijgen uit de CL203 (2007) na de chiptuning

de motor is een C200 cdi met 122PK en 270 nm

na de chiptuning 170PK en 370nm


alvast bedankt
bedoel je dat de wagen al gechipt is en je nu nog meer vermogen wil?
courske
Berichten: 47
Lid geworden op: 04 aug 2013 22:15
Mercedes-Benz: R171 SLK 200 Kompressor 2007
Specialisatie: lassen
Locatie: Aalter, België

31 aug 2013 19:22

hij is nog niet gechipt maar als ik hem ga chippen wat zijn daarna nog de mogelijkheden.
Gebruikersavatar
benzfreak
Berichten: 2720
Lid geworden op: 21 feb 2009 21:27
Mercedes-Benz: W906 219CDI
Specialisatie: Banden (Vredestein)
Locatie: Tukkerland

31 aug 2013 19:23

courske schreef:hij is nog niet gechipt maar als ik hem ga chippen wat zijn daarna nog de mogelijkheden.
Een auto kopen met een dikkere motor 8-)

Groet Frank ;)
Groet Benzfreak ;)
courske
Berichten: 47
Lid geworden op: 04 aug 2013 22:15
Mercedes-Benz: R171 SLK 200 Kompressor 2007
Specialisatie: lassen
Locatie: Aalter, België

31 aug 2013 19:26

benzfreak schreef:
courske schreef:hij is nog niet gechipt maar als ik hem ga chippen wat zijn daarna nog de mogelijkheden.
Een auto kopen met een dikkere motor 8-)

Groet Frank ;)
dat kan maar nee serieus zijn er nog mogelijkheden.
Doa
Berichten: 1502
Lid geworden op: 01 dec 2012 18:19
Mercedes-Benz: W205
Locatie: Oostende

31 aug 2013 19:26

courske schreef:hij is nog niet gechipt maar als ik hem ga chippen wat zijn daarna nog de mogelijkheden.
je bekijkt beter eerst de hardware mogelijkheden anders mag je nadien opnieuw gaan chippen omdat de software niet matched met de hardware ;)
als chiptuning niet voldoende is kijk je beter uit naar een ander motorblok want als je met hardware begint zal het je veel geld gaan kosten.
courske
Berichten: 47
Lid geworden op: 04 aug 2013 22:15
Mercedes-Benz: R171 SLK 200 Kompressor 2007
Specialisatie: lassen
Locatie: Aalter, België

31 aug 2013 19:28

en wat zijn dan zoal de mogelijkheden met hardware en waar kan ik deze stukken dan het beste kopen?
Gebruikersavatar
kickdownkiko
Berichten: 6059
Lid geworden op: 11 aug 2008 19:26
Mercedes-Benz: W211 3.2
Specialisatie: snel,comfort,veilige rijdert
Locatie: 010

01 sep 2013 10:45

Lijkt me handig om te vermelden in het algemeen (A) .. Alles wat in dit Topic staat of gaat staan bedoeld is als discussie onderwerp. Als je motor in mekaar loopt, of er andere narigheden gebeuren is dat je eigen schuld-dikke bult. In principe kun je als je een 200Cdi heb en er meer vermogen uit wil persen, beter een 220Cdi kopen. Als je het doet doe het dan goed. :goedzo:

Mijn stelling: Op de lange termijn is chippen altijd slechter voor je blok als je blok standaard houden. Graag lees ik het anders?
Jeroen schreef: Het is wetenschappelijk aangetoond dat mannen gemiddeld elke 6 seconden aan SEC's denken
Klik hier voor het logboek van mijn W211 E320
Klik hier voor het logboek van mijn Ex W210 E280
Plaats reactie