Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
-
Yesman
- Berichten: 448
- Lid geworden op: 24 mar 2013 23:16
- Mercedes-Benz: W203 C32 AMG 2001
- Locatie: Oranjestad, Aruba
05 nov 2013 18:18
E55amg schreef:
Wat je daarmee dus doet, is je compressor meer toeren laten draaien, waardoor de laaddruk toeneemt.
Gevolg daarvan is een (aanzienlijk) hogere laaddruk en daaraan gekoppeld een hogere thermische belasting. Wanneer je dit doet zonder veranderingen aan de ECU mappings, geeft dat een niet onaanzienlijk risico op detonatie met daaruit volgend t.z.t. motorschade, ik zou dat persoonlijk niet doen zonder remap.
Dankjewel voor je reactie.
Het eerste was bekend, de remap lees ik meer over en ben ik ook zeker van plan!
Maar zijn er ook mensen hier die dit eens uitgevoerd en er ook langere tijd er al mee rijden ?
Aruba dushi tera
-
E55amg
- Berichten: 2949
- Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
- Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
- Specialisatie: Commentaar leveren
- Locatie: Groene Hart
05 nov 2013 19:07
Yesman schreef:
Dankjewel voor je reactie.
Het eerste was bekend, de remap lees ik meer over en ben ik ook zeker van plan!
Maar zijn er ook mensen hier die dit eens uitgevoerd en er ook langere tijd er al mee rijden ?
Wel bij andere merken (Mazda/ Honda), vandaar mijn opmerkingen welke op ervaring gebaseerd zijn. Geen ervaring met Mercedes, maar dat maakt niet uit, voor alle motoren geldt hetzelfde
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
-
Yesman
- Berichten: 448
- Lid geworden op: 24 mar 2013 23:16
- Mercedes-Benz: W203 C32 AMG 2001
- Locatie: Oranjestad, Aruba
05 nov 2013 21:03
Ik heb een mooi kitje gevonden.. Kost wat maar dan heb ik ook alles.
De 181mm krukas poulie staat er ook tussen, maar deze heb ik niet nodig.
Het gaat dus hier om de :
Pomp
Warmtewisselaar
Pulley kit voor de compressor
Dit in de software laten aanpassen door Digicar.
Ik wil een veilige vermogens stijging creëren zonder extra belasting voor de injectoren enz. .
Aruba dushi tera
-
Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
07 nov 2013 16:57
Een ter info berichtje. Ik verzin het niet dus niet mij aanvallen.
RDW doet op het moment voor het vrom tijdens een steekproef onderzoek naar roet uitstoot om regelgeving te maken tegen auto's die door chiptuning meer uitstoten. Blijkt de auto daardoor in een andere bijtelling te vallen dan krijg je een naheffing. Ook voor de benzine motoren zijn ze met regels bezig en na zeggen zijn er al mensen die netjes een naheffing hebben gekregen.
-
mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13904
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
07 nov 2013 17:09
Raimon schreef:Een ter info berichtje. Ik verzin het niet dus niet mij aanvallen.
RDW doet op het moment voor het vrom tijdens een steekproef onderzoek naar roet uitstoot om regelgeving te maken tegen auto's die door chiptuning meer uitstoten. Blijkt de auto daardoor in een andere bijtelling te vallen dan krijg je een naheffing. Ook voor de benzine motoren zijn ze met regels bezig en na zeggen zijn er al mensen die netjes een naheffing hebben gekregen.
Dat was door de Belastingdienst al eens geroepen, er was alleen nog geen optie om het in de praktijk fatsoenlijk uit te voeren/te controleren.
Het standpunt over de bijtelling is bekend maar ik vraag me af wat dan de benchmark is: als je een ongechipte auto neemt zal die ook meer roet uitstoten dan de norm in het boekje. Ik denk dat je in de praktijk zoiets makkelijk onderuit kunt halen. Ik vermoed dat het wederom een potje bangmakerij is
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
-
MartijnS
- Dealermedewerker
- Berichten: 2826
- Lid geworden op: 19 mar 2012 19:37
- Mercedes-Benz: W211 E240 2003
- Specialisatie: Monteur MB dealer / APK
07 nov 2013 18:13
mr. Michel schreef:Dat was door de Belastingdienst al eens geroepen, er was alleen nog geen optie om het in de praktijk fatsoenlijk uit te voeren/te controleren.
Het standpunt over de bijtelling is bekend maar ik vraag me af wat dan de benchmark is: als je een ongechipte auto neemt zal die ook meer roet uitstoten dan de norm in het boekje. Ik denk dat je in de praktijk zoiets makkelijk onderuit kunt halen. Ik vermoed dat het wederom een potje bangmakerij is
Misschien een beetje off-topic maar (of het nou haalbaar is of niet) ik vind het helemaal geen gek idee. Je kiest niet voor niets een 14 of 20% bijtelling auto...
Laat de discussie maar komen!
*** Wie zichzelf spaart, krijgt nooit rente ***
===> De zoekfunctie werkt echt super! Heb je hem al geprobeerd?
-
Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
07 nov 2013 18:28
Waarschijnlijk strengere eisen met een lager roet gehalte en nox bepaling. I.c.m de
readiness-code kan je een heel eind komen.
Gevolg dat de "eerlijke" bestuurder ook eerder de sjaak is met afkeur waarde.
Een simpele roetmeting kan natuurlijk bij een grote politie/douane/belasting controle gedaan worden. Ze zijn erg actief bezig om de "oplichters" te pakken. Vanaf volgend jaar komt er een verplichte km
registratie bij iedere reparatie boven de 150 euro. Ook handig voor het zwart werken te detecteren....
-
mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13904
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
07 nov 2013 18:36
Als fiscus zou ik eens beginnen met het opvragen van de aankoop-facturen bij leasemaatschappijen
Kun je wat makkelijker een voor-selectie maken. Daarna doe je als fiscus een rondje facturen lichten bij chiptuners in NL en dan heb je al een dekkingsgraad van 98%
De fiscus moet bewijzen dat je geknutseld hebt aan je auto en dat is niet heel erg makkelijk. Als je roetfilter kapot is? Als jouw auto toevallig afwijkt van de norm? Het is heel makkelijk lek te schieten tenzij ze echt uitlezen en code vinden van een chiptuner of een powerbox onder de kap aantreffen. Wat wel heel simpel kan is dat ze bijvoorbeeld naar de velgen/bandenmaat kijken. Bij diverse merken moeten de auto's op velgmaat X en op bandenmerk Y staan voor de 14%/20% bijtelling.
Het gaat uitmonden in een enorme lading procedures bij de belastingrechter.
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
-
Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
07 nov 2013 18:48
Roetfilter wordt bewaakt door de ECU. Een storing zal een motorlampje geven (dit kan al APK afkeur zijn). Teveel roet en geen lampje is met normale software eigenlijk onmogelijk en zou je kunnen zeggen dat er iets aangepast is.
Dat velgen verhaal zouden ze idd ook makkelijk kunnen pakken.
Ik geloof er wel in dat ze er wat aan gaan doen. Of het helemaal eerlijk zal zijn is de vraag
-
MartijnS
- Dealermedewerker
- Berichten: 2826
- Lid geworden op: 19 mar 2012 19:37
- Mercedes-Benz: W211 E240 2003
- Specialisatie: Monteur MB dealer / APK
07 nov 2013 19:10
Raimon schreef:Of het helemaal eerlijk zal zijn is de vraag
Goh, dat gevoel heb ik normaal nou nooit...
*** Wie zichzelf spaart, krijgt nooit rente ***
===> De zoekfunctie werkt echt super! Heb je hem al geprobeerd?
-
Jeroen
- Berichten: 25803
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
07 nov 2013 21:54
Altijd maar roet in het eten gooien die overheid...
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
-
AnthonyMB
- Berichten: 797
- Lid geworden op: 09 jan 2012 14:35
09 nov 2013 12:20
Raimon schreef:Waarschijnlijk strengere eisen met een lager roet gehalte en nox bepaling. I.c.m de
readiness-code kan je een heel eind komen.
Gevolg dat de "eerlijke" bestuurder ook eerder de sjaak is met afkeur waarde.
Een simpele roetmeting kan natuurlijk bij een grote politie/douane/belasting controle gedaan worden. Ze zijn erg actief bezig om de "oplichters" te pakken. Vanaf volgend jaar komt er een verplichte km
registratie bij iedere reparatie boven de 150 euro. Ook handig voor het zwart werken te detecteren....
Is in Belgie al lang... Zelfs voor een paar euro's... Carpass
The Best or Nothing... Dan heb ik toch wel snel gekozen hoor!
Een klein beetje The Best bij een Benz is nog steeds meer dan volledig The Best bij een ander merk.
-
Chroom Devil
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 02 nov 2007 21:21
- Mercedes-Benz: W211 break 2003
- Locatie: Aartselaar
25 nov 2013 21:13
BIJ deze heb ik de w204 met 187000KM niet gekocht,
nu heb ik een W204 combi avangarde in het vizier .BWJR 2009.
nu is deze een 136pk de meeste tuning bedrijven zetten de moter naar 190PK 460 NM KOPPEL.
iemand hier ervaring mee?
-
Doa
- Berichten: 1502
- Lid geworden op: 01 dec 2012 18:19
- Mercedes-Benz: W205
- Locatie: Oostende
25 nov 2013 21:16
yep, tenzij je wil gaan drag racen kan de C200 CDI dat vermogen en koppel zonder problemen aan
-
Richard300d
- Berichten: 1733
- Lid geworden op: 27 jul 2009 16:37
- Mercedes-Benz: W210 E430 - W114 280E - W639 Vito 111 Cdi
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
25 nov 2013 22:07
Here we go again
Gebruik de zoekfunctie eens, dan kan je de vele discussies zo lezen
Aerodynamics are for people who can't build engines