Precies, ben altijd voor tuning (wel een goede tuning , odb of een carlsson box bijvoorbeeld)
Maaar in jouw geval zou ik het niet doen, je motor heeft al een heel leven achter de rug.
Heb mijne bij 250.000 laten chippen en zit nu op 283.000 , maar jouw blokje heeft al het dubbele gelopen dat zou ik niet aandurven zelf.
Chiptuning en alles over meer vermogen voor je Mercedes
- kickdownkiko
- Berichten: 6059
- Lid geworden op: 11 aug 2008 19:26
- Mercedes-Benz: W211 3.2
- Specialisatie: snel,comfort,veilige rijdert
- Locatie: 010
Ik lees nieuwsgierig en aandachtig mee..
Ik zou zelf bij CDI wel overwegen, maar Mercedes heeft natuurlijk er zelf ook aan gedacht. Niet genoeg vermogen met je 200CDI? Koop je een 220CDI und so weiter.. Tot aan de 420CDI kun je lekker je gang gaan
Wil je de auto 10 jaar bezitten, dan zou ik het waarschijnlijk niet doen..
Persoonlijk zou ik NIET tunen bij een "hoge" kilometerstand.. En bij 500.000 kilometers zou ik het niet eens in mijn hoofd halen. Maar ik lees nieuwsgierig en aandachtig mee ik steek er vast wel weer iets van op
Ik zou zelf bij CDI wel overwegen, maar Mercedes heeft natuurlijk er zelf ook aan gedacht. Niet genoeg vermogen met je 200CDI? Koop je een 220CDI und so weiter.. Tot aan de 420CDI kun je lekker je gang gaan
Wil je de auto 10 jaar bezitten, dan zou ik het waarschijnlijk niet doen..
Persoonlijk zou ik NIET tunen bij een "hoge" kilometerstand.. En bij 500.000 kilometers zou ik het niet eens in mijn hoofd halen. Maar ik lees nieuwsgierig en aandachtig mee ik steek er vast wel weer iets van op
- Vegeta2010
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 17 mei 2012 16:46
- Mercedes-Benz: ML 63 AMG 2007, C63 2009
- Contacteer:
Ik dacht altijd bij benzine auto's boven de 100.000km beter niet doen? Mijn Ml 63 zit nu op de 142.000 dus het zou nog kunnen?
Maar voel je echt een verschil dan als ik hem software-matig laat tunen bij zo'n zware auto?
Maar voel je echt een verschil dan als ik hem software-matig laat tunen bij zo'n zware auto?
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13905
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Jij hebt een atmosferisch blok dat al behoorlijk getuned is door AMG. Dan kun je alleen nog iets met traditionele tuning doen (slagvolume vergroten, uitlaten, nokkanas) en heeft re-mappen van de ECU maar aan paar procentjes invloed - als je het al merkt met zo'n auto die in de basis al erg scherp is. Traditionale tuning is schofterig duur per pk.Vegeta2010 schreef:Ik dacht altijd bij benzine auto's boven de 100.000km beter niet doen? Mijn Ml 63 zit nu op de 142.000 dus het zou nog kunnen?
Maar voel je echt een verschil dan als ik hem software-matig laat tunen bij zo'n zware auto?
Chiptuning brengt vooral (voordelige) winst bij blokken met forced intake (turbo, compressor).
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
- S300turbodiesel
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 08 aug 2009 17:28
- Mercedes-Benz: w213 e350e
- Specialisatie: Water transport
- Locatie: NL/BE
atmosferisch blok? dan zeg ik zet er een kompressor of turbo op
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13905
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Dat kan: http://www.kleemann.dk/Performance/Engines/AMG63S300turbodiesel schreef:atmosferisch blok? dan zeg ik zet er een kompressor of turbo op
Denk dat je ergens tussen de 15 en 20 mille uitkomt met inbouw en al maar dan heb je ook wat
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
- Vegeta2010
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 17 mei 2012 16:46
- Mercedes-Benz: ML 63 AMG 2007, C63 2009
- Contacteer:
mr. Michel schreef:Dat kan: http://www.kleemann.dk/Performance/Engines/AMG63S300turbodiesel schreef:atmosferisch blok? dan zeg ik zet er een kompressor of turbo op
Denk dat je ergens tussen de 15 en 20 mille uitkomt met inbouw en al maar dan heb je ook wat
Hmmmm interessant,...supercharger-63-K2S: misschien voor mijn volgende project C63
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 04 aug 2013 22:15
- Mercedes-Benz: R171 SLK 200 Kompressor 2007
- Specialisatie: lassen
- Locatie: Aalter, België
Hallo,
wat zijn nog de mogelijkheden om meer PK's te krijgen uit de CL203 (2007) na de chiptuning
de motor is een C200 cdi met 122PK en 270 nm
na de chiptuning 170PK en 370nm
alvast bedankt
wat zijn nog de mogelijkheden om meer PK's te krijgen uit de CL203 (2007) na de chiptuning
de motor is een C200 cdi met 122PK en 270 nm
na de chiptuning 170PK en 370nm
alvast bedankt
bedoel je dat de wagen al gechipt is en je nu nog meer vermogen wil?courske schreef:Hallo,
wat zijn nog de mogelijkheden om meer PK's te krijgen uit de CL203 (2007) na de chiptuning
de motor is een C200 cdi met 122PK en 270 nm
na de chiptuning 170PK en 370nm
alvast bedankt
- benzfreak
- Berichten: 2720
- Lid geworden op: 21 feb 2009 21:27
- Mercedes-Benz: W906 219CDI
- Specialisatie: Banden (Vredestein)
- Locatie: Tukkerland
Een auto kopen met een dikkere motorcourske schreef:hij is nog niet gechipt maar als ik hem ga chippen wat zijn daarna nog de mogelijkheden.
Groet Frank
Groet Benzfreak
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 04 aug 2013 22:15
- Mercedes-Benz: R171 SLK 200 Kompressor 2007
- Specialisatie: lassen
- Locatie: Aalter, België
dat kan maar nee serieus zijn er nog mogelijkheden.benzfreak schreef:Een auto kopen met een dikkere motorcourske schreef:hij is nog niet gechipt maar als ik hem ga chippen wat zijn daarna nog de mogelijkheden.
Groet Frank
je bekijkt beter eerst de hardware mogelijkheden anders mag je nadien opnieuw gaan chippen omdat de software niet matched met de hardwarecourske schreef:hij is nog niet gechipt maar als ik hem ga chippen wat zijn daarna nog de mogelijkheden.
als chiptuning niet voldoende is kijk je beter uit naar een ander motorblok want als je met hardware begint zal het je veel geld gaan kosten.
- kickdownkiko
- Berichten: 6059
- Lid geworden op: 11 aug 2008 19:26
- Mercedes-Benz: W211 3.2
- Specialisatie: snel,comfort,veilige rijdert
- Locatie: 010
Lijkt me handig om te vermelden in het algemeen .. Alles wat in dit Topic staat of gaat staan bedoeld is als discussie onderwerp. Als je motor in mekaar loopt, of er andere narigheden gebeuren is dat je eigen schuld-dikke bult. In principe kun je als je een 200Cdi heb en er meer vermogen uit wil persen, beter een 220Cdi kopen. Als je het doet doe het dan goed.
Mijn stelling: Op de lange termijn is chippen altijd slechter voor je blok als je blok standaard houden. Graag lees ik het anders?
Mijn stelling: Op de lange termijn is chippen altijd slechter voor je blok als je blok standaard houden. Graag lees ik het anders?