Chiptuning en alles over meer vermogen voor je Mercedes

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
muthu25
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 aug 2017 10:39

05 aug 2017 12:25

Dealer zegt zelfde turbo, mercedes gebruikt van e200 tot amg modellen zelfde piazzo injecteren, kunnen tot 200bar, ik bedoel niet brandstof alleen tank zelf weegt zwaarder
Gebruikersavatar
stryker
Berichten: 440
Lid geworden op: 01 aug 2015 14:56
Mercedes-Benz: mercedes c180cdi mopf
Specialisatie: Vakantieganger
Locatie: Diepenbeek
Contacteer:

05 aug 2017 19:39

muthu25 schreef:Dealer zegt zelfde turbo, mercedes gebruikt van e200 tot amg modellen zelfde piazzo injecteren, kunnen tot 200bar, ik bedoel niet brandstof alleen tank zelf weegt zwaarder
de volume vergroting van die paar liter zal heus geen 30kg maken. polypropyleen weeg niet zoveel. ik denk ook dat er nog andere zaken verschillend zijn. zeker weet je het als je in epc kan kijken. Ik persoonlijk zou hem standaard laten indien toch een tuning zou ik er niet heel veel extra pk's uithalen.
muthu25
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 aug 2017 10:39

05 aug 2017 20:22

tuning gebeurd
hij had op de dynostar (maar) 171pk ipv 184pk.
Dit is de knepen versie van de M274 motor
Om mee te beginnen hebben ze limiter verwijderd dus dat was al goed voor 210pk. Dit is dus ook de standard vermogen van de M274 motor.
Ze hebben hem nu gezet op 237pk bij 5500 rpm
Origineel 171 pk 4800 rpm
Koppel 370 ipv 310 van 1900 rpm tot 4200 rpm

Zeker geen wouw effect op de rit terug, maar auto voelde zeker soepeler aan. Net of ik een zwaarder motor had
Geluid was iets verbeterd als kleine plus.

Auto is afgesteld op RON95, met 98 zou het effect nog moeten verbeteren. Gaande weg de tijd zal de LTFT zen werk doen en het geheel nog beter maken.

Vooralsnog geen foutcodes of meldingen.
mangahuisman
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 jul 2017 12:44

08 aug 2017 15:11

Doa schreef:de huidige C200 CDI zit nu op 191 000km waarvan 80 000km tuned naar 200pk en daarna tuned naar 250pk + turbo switch naar de dubbeltraps van de 220/250
op een kapotte DPF sensor en alternator nog niks van problemen gehad met de auto
Hoe heb je dit gedaan? hele turboset kan je die zo overzetten?
jaap1213
Berichten: 55
Lid geworden op: 18 sep 2014 20:32

10 aug 2017 18:01

Beste leden,

Voor dat ik de mercedes-wereld binnentrad, heb ik jarenlang in volkswagens gereden. Ik was een TDI-fan. En omdat ik een beetje van pit houd, waren al mijn tdi''s gechiptuned. Dit deed ik altijd bij de beste tuner in Nederland, dit was en is VVT tuning. Daarnaast ben ik iemand die zorgzaam omgaat met auto's. Het tunen deed ik natuurlijk niet om altijd stevig door te trekken als ik een honda'tje zag naast me voor een stoplicht. Het was meer de kick dat een motorblok meer kon leveren en de koppel die je bij normaal gebruik ook wel nodig had. Nou heb ik dat tunen in het verleden achter gelaten nu ik in een e klasse rijd met een dik 3.2 liter 500nm koppel levert. Prachtig en het geluid fantastisch. Het gaat hierbij om een in lijn motor en niet de v6.

Toch krijg ik steeds vaker de neiging om naar een mercedes tuner te gaan om te vragen wat de mogelijkheden zijn jvm het automaatbak. Ik rijd behoorlijk veel kilometers en nooit laat de 320 mij teleurstellen wat betreft vermogen die ik dan op het moment nodig vind te hebben.

Daarom vraag ik u / jullie wat jullie ervan zouden vinden als ik de 320 ga laten chippen. Hoe goed kunnen de cdi's tegen gekietel? Ik weet wel dat mijn bak een van de beste en sterkste is die mercedes benz ooit in een auto heeft mogen plaatsen. Ik wil natuurlijk dat mijn e klasse nog altijd goed functioneert. Nogmaals, het zou fijn zijn als het koppel verhoogd en goed gebruikt wordt na het tunen.

Zijn er mensen die goede ervaringen hebben met een mercedes tuner???
Ik hoor het graag!

Met vriendelijk groet
Jaap
SP_W
Berichten: 109
Lid geworden op: 06 okt 2012 05:15
Mercedes-Benz: 87'er

10 aug 2017 20:19

Goeie topic. 70 pagina's..
mangahuisman
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 jul 2017 12:44

11 aug 2017 09:54

SP_W schreef:Goeie topic. 70 pagina's..
Alles staat alleen achter mekaar, geen overzicht.
Gebruikersavatar
hpp
Berichten: 42
Lid geworden op: 22 jan 2016 17:44
Mercedes-Benz: C180
Locatie: Heinkenszand

11 aug 2017 22:31

heb goeie ervaring met unlimited tuning in amersfoort
C180 AMG Line 193 pk :-D
Doa
Berichten: 1502
Lid geworden op: 01 dec 2012 18:19
Mercedes-Benz: W205
Locatie: Oostende

12 aug 2017 09:24

mangahuisman schreef:
Doa schreef:de huidige C200 CDI zit nu op 191 000km waarvan 80 000km tuned naar 200pk en daarna tuned naar 250pk + turbo switch naar de dubbeltraps van de 220/250
op een kapotte DPF sensor en alternator nog niks van problemen gehad met de auto
Hoe heb je dit gedaan? hele turboset kan je die zo overzetten?
mijn auto heeft een accident gehad in de tijd waardoor de mogelijkheid er was dit er bij te nemen tijdens de herstelwerken. anders nooit overwogen want er gaat redelijk wat montage tijd in
DjRobins
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 okt 2016 04:54
Mercedes-Benz: Vito w639 113cdi + Vito w447 116cdi

18 aug 2017 19:48

Iemand zijn v-klasse (vito ,viano) 113cdi al laten chippen naar een 115cdi of zelfs meer ?
Ik ben heel erg aan het twijfelen naar het schijnt is de 113cdi w639 bj 2011 alles juist hetzelfde als de 115cdi , dus gewoon softwarematig alles verlaagd . Klopt dit ?
aestiva
Berichten: 61
Lid geworden op: 01 mar 2016 02:07
Mercedes-Benz: W176 B45 Brabus Stage 2
Specialisatie: Fotografie

21 aug 2017 10:04

Mijn A45 Amg heb ik eerst bij Ziptuning laten tunen. Dat ging compleet mis, dynamo problemen, hapering bij de eerste naar de 2e versnelling enz. Ik had zeker niet de beloofde 400pk
Daarna om laten bouwen naar brabus laten ombouwen en vervolgens hier bij BR Performance naar stage 2 laten tunen. Zij hebben de software verfijnd en een decat / catless downpipe geinstalleerd. De auto komt nu uit op 430pk en 602nm. Een wereld van verschil. Veel soepeler, veel mooier en harder geluid, betere pops and bangs en veel maar dan ook veel sneller!

Achteraf gezien was Ziptuning en Brabus weggegooid geld voor alleen software tuning. Na mijn ervaring met Zip is mijn tip wel om voor een op maat tuning te kiezen! BR of Beek racing doen dat bij Mercedes. Ik ben daar terecht gekocht via JD engineer.
B45 Brabus Stage 2 - C250 coupe Stage 1
davevandeloo
Berichten: 1053
Lid geworden op: 24 mei 2015 22:46
Mercedes-Benz: w126c en w203

23 aug 2017 07:57

Vervelende ervaring dit, fijn dat het nu goed is maar weggegooid geld? Je gaat toch niet vertellen dat je dat bij ziptuning betaald hebt?
steelfighter
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 nov 2013 20:15

29 aug 2017 10:32

Ik heb een betrouwbare dte systems tuningbox voor een Mercedes met een cgi 1.6 turbo benzine motor (a180, b180, cla 180, c180 etc.). Ik heb hem zelf bijna 3 jaar gebruikt (29400 km mee gereden) en nooit een storing gehad. Het werkelijk gemeten vermogen op de testbank bij beek racing op 15-08-2017: 174.8 pk/300 Nm (vermogensuitdraai is beschikbaar), met andere woorden, zo goed als normale chiptuning (als diverse tuning websites aanbieden) waarbij een tuner wel je ecu kastje moet openbreken en je evt. garantie of lease voorwaarden overtreed. Daar mijn auto binnenkort wordt ingeruild bied ik hem te koop aan, omdat de tuningbox helaas niet upgradeable is op mijn nieuwe MB en ik hiervoor een nieuwe DTE tuningbox moet aanschaffen.

Bij interesse geef maar een gil, vaste prijs 450 euro (kost nieuw 699,-)
mboe
Berichten: 93
Lid geworden op: 18 apr 2011 21:18
Mercedes-Benz: w221 s400 hybrid

29 aug 2017 10:59

Beste Jaap 123,

Ik heb destijds mijn e220 cdi w211 bij VVT laten chippen.
Ik had hiervoor ook een tdi en heb deze door VVT helemaal laten aanpassen.
omdat ik goede ervaring met vvt heb heeft vvt mijn e220 cdi gechipt op de rollebank.(was iets van 148pk en 305nm en na chip 183pk en 412nm)
er zijn diverse goede chiptuners maar omdat ik goede ervaring heb bij vvt is mijn cdi daar aangepast.


groet michael.
heesaf
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 aug 2017 16:40

29 aug 2017 17:02

Hallo,

Ik rijd sinds 2 weken een C klasse CDI 220 estate van 2013.
Km stand 182.000.

Reed van te voren bijna 30 jaar VW.

Wat me bij het rijden tegenvalt is de trekkracht, wel is deze mooi constant.
Het golfje 4 met 101 PK had naar mijn gevoel meer trekkracht!
Dat verwacht je niet met 164 of 170 PK!
Maar ook ruim 300 kg zwaarder!
Verder start de auto lang niet altijd, duidelijk iets van een leesfout bij allebei de sleutels.

Verder schakelt de bak lastiger en heeft de auto GEEN cruise control, is een Avantgarde versie.

Had ook een proefrit gemaakt in een 180CDI, die voelde nog slomer aan.

Zijn er soortgelijke ervaringen?
Of kwestie van een heel andere auto, waar ik ook zeker van ben.

Groet Frank
Plaats reactie