Heinz performance in HasseltChiptuner schreef:Laat me weten waar jullie je Mercedes chiptunen?
Chiptuning en alles over meer vermogen voor je Mercedes
Heb de vraag bij de dealer in Heerenveen neergelegd over de mogelijkheden van het softwarematig aanpassen van een 200cdi (w204 136pk) naar bijvoorbeeld het vermogen van een 220cdi.
Dealer faciliteert zoiets niet. Zij verwezen mij door naar ziptuning in Hoogeveen.
Dealer faciliteert zoiets niet. Zij verwezen mij door naar ziptuning in Hoogeveen.
W212 E63s AMG
S204 200cdi
W126 500sel
S204 200cdi
W126 500sel
Geen enkele dealer zal dat doen, buiten AMG. Maar er wordt wel veel samengewerkt met de betere locale tunersBdevries schreef:Heb de vraag bij de dealer in Heerenveen neergelegd over de mogelijkheden van het softwarematig aanpassen van een 200cdi (w204 136pk) naar bijvoorbeeld het vermogen van een 220cdi.
Dealer faciliteert zoiets niet. Zij verwezen mij door naar ziptuning in Hoogeveen.
Goedemiddag allemaal,
Ik heb even een vraagje. Ik heb een A180 (W176) - 122pk AMGlook (AMG onderstel, sport velgen, etc.) 7traps automaat. Algeheel ben ik zeer tevreden over de auto. Op één enkel aspect na en dat is het brandstofverbruik. Momenteel met normaal rijgedrag (wel veel korte stukjes) zit op maximaal op de 1 op 11. Vaak 1 op 10. Nu dacht ik na om mijn auto te tunen naar 175pk. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben met dit model? En zal ik echt wat brandstof besparen met het zelfde 'zuinige' rijgedrag?
Ik heb even een vraagje. Ik heb een A180 (W176) - 122pk AMGlook (AMG onderstel, sport velgen, etc.) 7traps automaat. Algeheel ben ik zeer tevreden over de auto. Op één enkel aspect na en dat is het brandstofverbruik. Momenteel met normaal rijgedrag (wel veel korte stukjes) zit op maximaal op de 1 op 11. Vaak 1 op 10. Nu dacht ik na om mijn auto te tunen naar 175pk. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben met dit model? En zal ik echt wat brandstof besparen met het zelfde 'zuinige' rijgedrag?
- Borgmonster
- Berichten: 3822
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
“Gek he, dat niet iedereen chipt.”
“Het heeft alleen maar voordelen.”
“Veel meer power!”
“En ook nog minder brandstofverbruik!”
“De motor blijft ook veel schoner, trouwens.”
“Waarom kunnen de fabrikanten dat zelf niet?”
“Zijn ze echt zo dom?”
Antwoord: Nee, ik denk niet dat ze zo dom zijn. Zij niet.
“Het heeft alleen maar voordelen.”
“Veel meer power!”
“En ook nog minder brandstofverbruik!”
“De motor blijft ook veel schoner, trouwens.”
“Waarom kunnen de fabrikanten dat zelf niet?”
“Zijn ze echt zo dom?”
Antwoord: Nee, ik denk niet dat ze zo dom zijn. Zij niet.
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Ze zijn ni dom en kunnen dat, maar door de strenge regelgeving en fiscale wetten kunnen ze geen high performers afleveren.Borgmonster schreef:“Gek he, dat niet iedereen chipt.”
“Het heeft alleen maar voordelen.”
“Veel meer power!”
“En ook nog minder brandstofverbruik!”
“De motor blijft ook veel schoner, trouwens.”
“Waarom kunnen de fabrikanten dat zelf niet?”
“Zijn ze echt zo dom?”
Antwoord: Nee, ik denk niet dat ze zo dom zijn. Zij niet.
Tis net Van GaalBorgmonster schreef:“Gek he, dat niet iedereen chipt.”
“Het heeft alleen maar voordelen.”
“Veel meer power!”
“En ook nog minder brandstofverbruik!”
“De motor blijft ook veel schoner, trouwens.”
“Waarom kunnen de fabrikanten dat zelf niet?”
“Zijn ze echt zo dom?”
Antwoord: Nee, ik denk niet dat ze zo dom zijn. Zij niet.
C180 AMG Line 193 pk
- Evan
- Berichten: 6601
- Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
- Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
- Specialisatie: Hijsen
- Locatie: noord limburg
IK zal niet zeggen dat alle tuning super is, ook zal t voor alle motoren anders zijn. Wel zijn er veel van bovenstaande dingen die echt zo zijn.Borgmonster schreef:“Gek he, dat niet iedereen chipt.”
“Het heeft alleen maar voordelen.”
“Veel meer power!”
“En ook nog minder brandstofverbruik!”
“De motor blijft ook veel schoner, trouwens.”
“Waarom kunnen de fabrikanten dat zelf niet?”
“Zijn ze echt zo dom?”
Antwoord: Nee, ik denk niet dat ze zo dom zijn. Zij niet.
Motoren worden niet afgesteld zoals een fabrikant ze wil hebben. De wetten omtrent milieu zorgen we wel degelijk voor dat motoren minder efficiënt lopen dan mogelijk, uitstoot is alles wat telt
greetings Evan
je vraagt hier wel natuurlijk om dezelfde specs te krijgen als een wagen met een andere turbo. bij de CDI's het mogelijke is 180->200 en 220->250Bdevries schreef:Heb de vraag bij de dealer in Heerenveen neergelegd over de mogelijkheden van het softwarematig aanpassen van een 200cdi (w204 136pk) naar bijvoorbeeld het vermogen van een 220cdi.
Dealer faciliteert zoiets niet. Zij verwezen mij door naar ziptuning in Hoogeveen.
bij de CGI 180->220.
mijn dealer heeft me toch 2 keer geholpen, eerst bij de 200 te remappen op maat en de 2de keer door de injectoren, turbo en intercooler van de 250 te monteren en opnieuw te remappen
- Maus2000
- Berichten: 2220
- Lid geworden op: 24 jul 2009 14:24
- Mercedes-Benz: S210 E320 Benzine Kawasaki ZZR1100
- Locatie: Den Bosch
Tunen gaat altijd ten koste van de levensduur. Hoe meer vermogen je uit een blokje perst hoe eerder het kapot gaat. Het is heel gemakkelijk om met het verhogen van turbodruk en meer diesel inspuiten meer vermogen er uit te halen. Maar de uitstoot neemt ook behoorlijk toe. Dus met tuning heb je eigenlijk lak aan het milieuIK zal niet zeggen dat alle tuning super is, ook zal t voor alle motoren anders zijn. Wel zijn er veel van bovenstaande dingen die echt zo zijn.
Motoren worden niet afgesteld zoals een fabrikant ze wil hebben. De wetten omtrent milieu zorgen we wel degelijk voor dat motoren minder efficiënt lopen dan mogelijk, uitstoot is alles wat telt
Een Benz met 100.000 km is net ingereden...,Maar wel krokant geworden.
- E55amg
- Berichten: 2949
- Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
- Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
- Specialisatie: Commentaar leveren
- Locatie: Groene Hart
[/quote]Maus2000 schreef: Tunen gaat altijd ten koste van de levensduur. Hoe meer vermogen je uit een blokje perst hoe eerder het kapot gaat. Het is heel gemakkelijk om met het verhogen van turbodruk en meer diesel inspuiten meer vermogen er uit te halen. Maar de uitstoot neemt ook behoorlijk toe. Dus met tuning heb je eigenlijk lak aan het milieu
Dat is dus pure onzin.
Autofabrikanten moeten met de motorsoftware naast milieueisen ook rekening houden met het feit dat een auto in vele verschillende landen met verschillende klimatologische omstandigheden op verschillende hoogte niveau's en met verschillende kwaliteiten (soms niet al te beste) brandstoffen moet functioneren.
Om onder alle omstandigheden te kunnen functioneren moeten mappings soms zeer conservatief worden gemaakt.
In West-Europa en zeker in onze omgeving zijn de omstandigheden minder zwaar en brandstoffen kwalitatief goed, waardoor maps "agrassiever" gemaakt kunnen worden omdat geen rekening gehouden hoeft te worden met de eerder omschreven zware rij omstandigheden en mogelijk slechte kwaliteit brandstoffen.
Gevolg is vaak dat bij een conservatieve betere mapping er meer vermogen kan worden geleverd en vaak met een beter brandstof verbruik.
Dit gaat niet ten koste van zwaardere belasting en/of levensduur en hoeft ook niet milieu onvriendelijker te zijn.
Wanneer een tuner voor het maximaal haalbare gaat, dan heb je wel gelijk wat betreft zwaardere belasting/ hogere slijtage/ milieu, maar bij een betere doch conservatieve mapping hoeft dat zeker niet.
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Warm in de zomer en koud in de winter..
- Borgmonster
- Berichten: 3822
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Vroeger met een carburateur gold dat, ja. Tegenwoordig wordt de brandstof ingespoten en vind er een elektronische sensormeting plaats met terugkoppeling naar de inspuiting. Die problemen met hoogte en slechte brandstof gelden bij een goed inspuitsysteem niet meer.
Hoe dan ook: meer vermogen krijg je door meer brandstof te verbranden. Leg mij eens uit hoe je meer vermogen met minder brandstof krijgt?
Hoe dan ook: meer vermogen krijg je door meer brandstof te verbranden. Leg mij eens uit hoe je meer vermogen met minder brandstof krijgt?
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij