R170, spiegel blijft warm

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Boboss
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jun 2016 07:29
Mercedes-Benz: SLK 200

29 mar 2017 20:35

Omdat de verwarming ven mijn linker buitenspiegel niet werkte heb ik het spiegelglas vervangen. Bij demontage van de oude spiegel bleek één van de bevestigingen afgebroken, logisch dus dat deze niet verwarmde...
Het stomme is nu dat het nieuwe spiegelglas continu warm is. In het instructieboekje dat de spiegels automatisch verwarmen. Er staat niet bij wanneer dit het geval is.
Hoe kan ik de continu verwarming uitschakelen?

Ik hoor graag van jullie!
Groeten, Bo
Gebruikersavatar
wseles
Berichten: 310
Lid geworden op: 28 nov 2014 15:03
Mercedes-Benz: R170 F.E.= ingeruild op Lexus. Succes & rijplezier, prima forum + bedankt.

30 mar 2017 09:24

Bij mijn weten, verwarmen m'n buitenspiegels enkel als de achterruitverwarmingsknop is ingedrukt.

gr.
Gebruikersavatar
Boboss
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jun 2016 07:29
Mercedes-Benz: SLK 200

31 mar 2017 20:43

Bedankt voor je reactie!
Tijdens wat speurwerk op het net las ik dat de verwarming van de spiegels altijd aan gaat onder een bepaalde buitentemperatuur, gemeten op de spiegel. Op de oude spiegel zit inderdaad een meetelementje, het zou dus een lokale regeling zijn waarbij altijd spanning op de spiegel staat, en bij een bepaalde temperatuur schakelt de verwarming in. De temperatuur waarbij hij inschakelt zou 13/15 graden zijn, afhankelijk van welke site je leest.
Nu is de nieuwe spiegel geen originele, dus ik vraag me af of er wel een thermostaatje in zit...
Plaats reactie