ik wil schokbrekers en veren vervangen aan de achterkant van mijn w168.
heb al van alles geprobeerd maar krijg het niet los.
iemand nog een idee?
lig wel op straat te klooien.
w168 schokbrekers
- plorie
- Berichten: 20874
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Krijg je de bovenkant niet los? Daar moet je met een licht gebogen richtsleutel tussen het subframe door de moer vasthouden.
Het is aan te raden om nieuwe bouten te gebruiken, bij de dealer zijn er complete setjes te krijgen.
Het is aan te raden om nieuwe bouten te gebruiken, bij de dealer zijn er complete setjes te krijgen.
Logboek S500.
- Mercedes-Benz W168
- Berichten: 4651
- Lid geworden op: 25 mei 2014 21:52
- Mercedes-Benz: C200 Kompressor • 2003 (W203)
- Locatie: Brabant
Dat zou goed/gemakkelijk eraf moeten komen.
Wat voor gereedschap gebruik je?
Wat voor gereedschap gebruik je?
Groeten, Florent
Uiteindelijk komt een Mercedes-Benz bij de échte liefhebber terecht.
Instagram:
allard.benz
Logboeken:
huidig: W203 • C200 Kompressor Elegance
ex: W168 • A160 Elegance
Uiteindelijk komt een Mercedes-Benz bij de échte liefhebber terecht.
Instagram:
allard.benz
Logboeken:
huidig: W203 • C200 Kompressor Elegance
ex: W168 • A160 Elegance
- Mercedes-Benz W168
- Berichten: 4651
- Lid geworden op: 25 mei 2014 21:52
- Mercedes-Benz: C200 Kompressor • 2003 (W203)
- Locatie: Brabant
En een breaker bar of een langere sleutel? Is dat misschien een optie?
Bout laten "schrikken" door wat klappen op te geven met hamer.
Bout laten "schrikken" door wat klappen op te geven met hamer.
Groeten, Florent
Uiteindelijk komt een Mercedes-Benz bij de échte liefhebber terecht.
Instagram:
allard.benz
Logboeken:
huidig: W203 • C200 Kompressor Elegance
ex: W168 • A160 Elegance
Uiteindelijk komt een Mercedes-Benz bij de échte liefhebber terecht.
Instagram:
allard.benz
Logboeken:
huidig: W203 • C200 Kompressor Elegance
ex: W168 • A160 Elegance
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 05 feb 2010 18:28
- Mercedes-Benz: W463 G300D,
- Specialisatie: G-klasse/ W168
- Locatie: Arnhem
Bout warm maken, en anders de slijptol de kop eraf slijpen, werkt het snelst. Er moeten toch nieuwe bouten in.
De bovenste is de lastigste en dat is met een ringsleutel de moer op de plek houden en veel geduld gebben om de bout er weer in te krijgen.
Heb het een maandje geleden ook gedaan.
Ps: kontroleer meteen je veren, of er geen roestpitten op zitten, anders heb je snel een gebroken veer erachteraan.
Gr alexander
De bovenste is de lastigste en dat is met een ringsleutel de moer op de plek houden en veel geduld gebben om de bout er weer in te krijgen.
Heb het een maandje geleden ook gedaan.
Ps: kontroleer meteen je veren, of er geen roestpitten op zitten, anders heb je snel een gebroken veer erachteraan.
Gr alexander
- plorie
- Berichten: 20874
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
G300TD schreef:Ps: kontroleer meteen je veren, of er geen roestpitten op zitten, anders heb je snel een gebroken veer erachteraan.
marcel66 schreef:ik wil schokbrekers en veren vervangen
Logboek S500.
-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 04 jul 2015 18:49
- Mercedes-Benz: w177 w205 w211 w204 w168 w203
- Locatie: almere
vandaag weer geprobeerd
krijg de bovenste ook niet los
naar een aantal garages gereden, maar die willen niet helpen omdat ik al zelf onderdelen heb.
iemand misschien ervaring hiermee in de buurt van almere ?
krijg de bovenste ook niet los
naar een aantal garages gereden, maar die willen niet helpen omdat ik al zelf onderdelen heb.
iemand misschien ervaring hiermee in de buurt van almere ?