beste leden
vorige week maakte ik de motorkap van mijn auto open en zag dat de voor kant (aan de blok) helemaal met olie was besmeerd, ik ben met de rem reiniger gaan schoonmaken waar van ik dacht dat de lekkage vandaan zou kunnen komen, van morgen opengemaakt inderdaad zag ik het volgende.
lekkage is tussen de dopje van oliefilter en dat andere geribbelde dingetje zoals je op de foto ziet.
wat zou er zij een pakking of iets afgebroken????
en hoe is dat te maken ?? (ik zag stuk of 4 schroefjes aan da geribbelde ding en 2 slangetjes. Als ik dat los maak is dat voldoende, heb ik hem dan los???)
!!!! bij de laaste foto zie je waar de lekkage is!!!! (die roze punt en lijntje is niks)
help
w203 olie lekage
-
- Berichten: 334
- Lid geworden op: 05 sep 2005 12:30
- Mercedes-Benz: C240 2.6L W203
- Specialisatie: organisatie
- Locatie: Roermond / Sittard / Limburg
- Contacteer:
- Bijlagen
-
- IMG_3707.JPG (105.34 KiB) 658 keer bekeken
-
- IMG_3708.JPG (102.25 KiB) 658 keer bekeken
-
- IMG_3711.JPG (66.48 KiB) 658 keer bekeken
-
- IMG_3712.JPG (88.17 KiB) 658 keer bekeken
-
- FullSizeRender.jpg (101.33 KiB) 655 keer bekeken
Laatst gewijzigd door desje op 19 feb 2017 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5671
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Bekende lekkage die je altijd wel een keer krijgt op een M112/113. Je moet het oliefilterhuis uitbouwen (met een dop 46, die heeft niet iedereen liggen) en losmaken van de warmtewisselaar (het geribbelde ding). Dan kun je de pakkingen vervangen (1x naar blok, twee keer naar warmtewisselaar. Zie foto's:
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 33#p655533
Je olievuldop is ook niet helemaal fris. Bijgevuld met trillende handjes of zijn de pakkingen versleten?
Oh ja: en heel voorzichtig zijn met het aandraaien van de boutjes tussen filterhuis en warmtewisselaar, voor je het weet draai je de schroefdraad kapot.
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 33#p655533
Je olievuldop is ook niet helemaal fris. Bijgevuld met trillende handjes of zijn de pakkingen versleten?
Oh ja: en heel voorzichtig zijn met het aandraaien van de boutjes tussen filterhuis en warmtewisselaar, voor je het weet draai je de schroefdraad kapot.
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
-
- Berichten: 334
- Lid geworden op: 05 sep 2005 12:30
- Mercedes-Benz: C240 2.6L W203
- Specialisatie: organisatie
- Locatie: Roermond / Sittard / Limburg
- Contacteer:
beste gfgf
"Oh ja: en heel voorzichtig zijn met het aandraaien van de boutjes tussen filterhuis en warmtewisselaar, voor je het weet draai je de schroefdraad kapot"
dit geld ook voor losdraaien, een schroef is tijdens het los draaien kapot gegaan en een andere is aan de kop kant dol gedraaid. ik moet nu de wwisselaar en de behuizing tegelijk eruithalen. (((
"Oh ja: en heel voorzichtig zijn met het aandraaien van de boutjes tussen filterhuis en warmtewisselaar, voor je het weet draai je de schroefdraad kapot"
dit geld ook voor losdraaien, een schroef is tijdens het los draaien kapot gegaan en een andere is aan de kop kant dol gedraaid. ik moet nu de wwisselaar en de behuizing tegelijk eruithalen. (((
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Bij mij was juist een dolgedraaid boutje oorzaak van een stevige lekkage, zie ook mijn logboek http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 30#p640001
Logboek S500.