w203 olie lekage

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
desje
Berichten: 334
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:30
Mercedes-Benz: C240 2.6L W203
Specialisatie: organisatie
Locatie: Roermond / Sittard / Limburg
Contacteer:

19 feb 2017 12:26

beste leden
vorige week maakte ik de motorkap van mijn auto open en zag dat de voor kant (aan de blok) helemaal met olie was besmeerd, ik ben met de rem reiniger gaan schoonmaken waar van ik dacht dat de lekkage vandaan zou kunnen komen, van morgen opengemaakt inderdaad zag ik het volgende.
lekkage is tussen de dopje van oliefilter en dat andere geribbelde dingetje zoals je op de foto ziet.
wat zou er zij een pakking of iets afgebroken????
en hoe is dat te maken ?? (ik zag stuk of 4 schroefjes aan da geribbelde ding en 2 slangetjes. Als ik dat los maak is dat voldoende, heb ik hem dan los???)
!!!! bij de laaste foto zie je waar de lekkage is!!!! (die roze punt en lijntje is niks)
help
Bijlagen
IMG_3707.JPG
IMG_3707.JPG (105.34 KiB) 658 keer bekeken
IMG_3708.JPG
IMG_3708.JPG (102.25 KiB) 658 keer bekeken
IMG_3711.JPG
IMG_3711.JPG (66.48 KiB) 658 keer bekeken
IMG_3712.JPG
IMG_3712.JPG (88.17 KiB) 658 keer bekeken
FullSizeRender.jpg
FullSizeRender.jpg (101.33 KiB) 655 keer bekeken
Laatst gewijzigd door desje op 19 feb 2017 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
gfgf
Donateur
Berichten: 5671
Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
Specialisatie: tobben
Locatie: Mittelhessen/Midden Holland

19 feb 2017 12:35

Bekende lekkage die je altijd wel een keer krijgt op een M112/113. Je moet het oliefilterhuis uitbouwen (met een dop 46, die heeft niet iedereen liggen) en losmaken van de warmtewisselaar (het geribbelde ding). Dan kun je de pakkingen vervangen (1x naar blok, twee keer naar warmtewisselaar. Zie foto's:
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 33#p655533

Je olievuldop is ook niet helemaal fris. Bijgevuld met trillende handjes of zijn de pakkingen versleten?

Oh ja: en heel voorzichtig zijn met het aandraaien van de boutjes tussen filterhuis en warmtewisselaar, voor je het weet draai je de schroefdraad kapot.
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
desje
Berichten: 334
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:30
Mercedes-Benz: C240 2.6L W203
Specialisatie: organisatie
Locatie: Roermond / Sittard / Limburg
Contacteer:

19 feb 2017 13:18

beste gfgf
"Oh ja: en heel voorzichtig zijn met het aandraaien van de boutjes tussen filterhuis en warmtewisselaar, voor je het weet draai je de schroefdraad kapot"
dit geld ook voor losdraaien, een schroef is tijdens het los draaien kapot gegaan en een andere is aan de kop kant dol gedraaid. ik moet nu de wwisselaar en de behuizing tegelijk eruithalen. :((((
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20882
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

19 feb 2017 17:26

Bij mij was juist een dolgedraaid boutje oorzaak van een stevige lekkage, zie ook mijn logboek http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 30#p640001
Logboek S500.
Plaats reactie