Beste mensen,
Ik heb een slk 230 kompressor uit 2000
Het probleem is dat als ik hem sochtens start en rij weg loeit hij als een gek en heeft moeite met schakelen trekt door naar hoge toeren en schakelt uiteindelijk wel maar of stottert en heeft moeite.
Wanneer ik hem warm laat draaien is het geen probleem meer en rijd hij heerlijk rond
Wat xou hier het probleem zijn help mij
R170 Slk 230 kompressor moeite met schakelen
- Ton Selhorst
- Berichten: 880
- Lid geworden op: 23 mar 2014 16:40
- Mercedes-Benz: Geen SLK meer
- Specialisatie: In de ruimte lullen
Welkom op dit forum.
We vinden het altijd prettig als iemand zich even voorstelt
Bij een koude motor schakeld een automaat altijd met wat meer toeren over, dar is om de boel wat sneller warm te krijgen.
Maar loeien of stotteren hoort daar niet bij
Automaatbak olie wel op peil ?
Hier nog een berg tips voor SLK's
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 27&t=76691
We vinden het altijd prettig als iemand zich even voorstelt
Bij een koude motor schakeld een automaat altijd met wat meer toeren over, dar is om de boel wat sneller warm te krijgen.
Maar loeien of stotteren hoort daar niet bij
Automaatbak olie wel op peil ?
Hier nog een berg tips voor SLK's
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 27&t=76691
Nee het zit niet bij de olie. Je merkt fat het iets met lucht te maken heeft want alleen als de motor koud is zie je de luchtslang vanaf t filter in elkaar krimpen alsof die lucht tekort komt zegmaar daar komt dat loeien vandaan.
-
- Berichten: 3245
- Lid geworden op: 25 apr 2011 11:00
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Specialisatie: Detailing/R170/OEM freak
- Locatie: Nederland
Wat zijn hoge toeren???
Koud schakelt hij altijd later op om de cat goed en snel op temperatuur te krijgen voor de juiste inspuiting.
Secundaire luchtpomp hoor je sowieso werken bij een koude start, zou dat het wellicht kunnen zijn??
Koud schakelt hij altijd later op om de cat goed en snel op temperatuur te krijgen voor de juiste inspuiting.
Secundaire luchtpomp hoor je sowieso werken bij een koude start, zou dat het wellicht kunnen zijn??
- Ton Selhorst
- Berichten: 880
- Lid geworden op: 23 mar 2014 16:40
- Mercedes-Benz: Geen SLK meer
- Specialisatie: In de ruimte lullen
Hmm, benzinelucht...
Waar ruik je dat het sterkst, aan de voor of achterzijde van de auto.
De benzinepomp zit voor je rechter achterwiel, daar zitten ook wat beluchting slangen op, daar wil er nog wel is eentje van vergaan, dan ruik je een bezienlicht aan de achterzijde van de auto.
Ik kan dat niet helemaal aan de andere problemen koppelen
Kijk ook is hier
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... ht#p337559
En deze
http://www.slkworld.com/slk-r170-genera ... ister.html
Waar ruik je dat het sterkst, aan de voor of achterzijde van de auto.
De benzinepomp zit voor je rechter achterwiel, daar zitten ook wat beluchting slangen op, daar wil er nog wel is eentje van vergaan, dan ruik je een bezienlicht aan de achterzijde van de auto.
Ik kan dat niet helemaal aan de andere problemen koppelen
Kijk ook is hier
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... ht#p337559
En deze
http://www.slkworld.com/slk-r170-genera ... ister.html