multi drama
-
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 26 mei 2014 20:53
- Mercedes-Benz: Huidige vervoersmiddelen: S212 220CDI - W211 270CDI - G350D - Sprinter 208D - Sprinter 312D
- Locatie: Luxemburg & Afrika
Nog een tip, maar ik kan niet in je portemonnee kijken, vervang gelijk de spanrol (compleet) en de multi-riem. En als de riem eraf is gelijk de andere looprollen controleren op speling en/of geluiden.
- roetzoeker
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 26 sep 2016 15:54
- Mercedes-Benz: w210 320cdi 2001 c207 e200 2014 w212 220cdi c216 cl600 2009
- Specialisatie: testpiloot
- Locatie: DÜSSELDORF
ja heb ik gedaan er zit veel speling op
466 per kwartaal is een schandaal €2,50 per liter ook en 100 km/h ook
- roetzoeker
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 26 sep 2016 15:54
- Mercedes-Benz: w210 320cdi 2001 c207 e200 2014 w212 220cdi c216 cl600 2009
- Specialisatie: testpiloot
- Locatie: DÜSSELDORF
om jullie even op de hoogte te houden
ik heb een monteur gevonden die heeft een andere dynamo gemonteerd echter heb ik de dynamo in de kofferbak laten liggen waardoor het stekkertje gebogen is nu blijkt na montage dat hij nog steeds niet bij laad....
elende ik heb nu de anwb gebeld eens kijken wat die zegt
ik denk dat ik toch een nieuwe dynamo moet kopen en een nieuwe accu wil mijn schatje weer vliegen....
ik heb een monteur gevonden die heeft een andere dynamo gemonteerd echter heb ik de dynamo in de kofferbak laten liggen waardoor het stekkertje gebogen is nu blijkt na montage dat hij nog steeds niet bij laad....
elende ik heb nu de anwb gebeld eens kijken wat die zegt
ik denk dat ik toch een nieuwe dynamo moet kopen en een nieuwe accu wil mijn schatje weer vliegen....
466 per kwartaal is een schandaal €2,50 per liter ook en 100 km/h ook
- DeMegens
- Berichten: 1130
- Lid geworden op: 29 sep 2010 23:42
- Mercedes-Benz: W639 Vito 120CDI & W163 400CDI
- Specialisatie: Morsen
- Locatie: Brabant
Met al dit gefrot ben je dadelijk 3x duurder uit als dat je naar een normale garage om de hoek was geweest.
Eigenwijs is ook wijs.
Een w210 is geen rocket science waarvoor je bij de dealer moet zijn.
Kun je de oude dynamo niet gewoon laten reviseren?
Eigenwijs is ook wijs.
Een w210 is geen rocket science waarvoor je bij de dealer moet zijn.
Kun je de oude dynamo niet gewoon laten reviseren?
-
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 14 jan 2016 14:38
- Mercedes-Benz: W220 S350 2003
- Specialisatie: Hoopties
en meten is weten, wel eens op de dynamo zelf gemeten.
Mijn W210 kon niet meer bijladen omdat de massakabel van bak naar chassis zo slecht was. Ik dacht ook aan een defecte dynamo. Na (veel) meten bleek het dus simpelweg die kabel te zijn. Zelf een dikkere kabel gemaakt en voor 5 euro was ik klaar. Laden ging weer super.
Mijn W210 kon niet meer bijladen omdat de massakabel van bak naar chassis zo slecht was. Ik dacht ook aan een defecte dynamo. Na (veel) meten bleek het dus simpelweg die kabel te zijn. Zelf een dikkere kabel gemaakt en voor 5 euro was ik klaar. Laden ging weer super.
- roetzoeker
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 26 sep 2016 15:54
- Mercedes-Benz: w210 320cdi 2001 c207 e200 2014 w212 220cdi c216 cl600 2009
- Specialisatie: testpiloot
- Locatie: DÜSSELDORF
OPGELOST
goed nieuws
we hebben de stekker van de oude dynamo op de nieuwe dynamo gesoldeerd,vervolgens laaide de dynamo nog niet.
De oorzaak was de zekering 200A bij de + aansluiting rechts onder de motorklep ,dus de auto rijd weer als een zonnetje ik heb dus de waterpomp nog niet gedaan en de poelies ook niet maar ik ben allang blij,bedankt voor jullie goede reacties
goed nieuws
we hebben de stekker van de oude dynamo op de nieuwe dynamo gesoldeerd,vervolgens laaide de dynamo nog niet.
De oorzaak was de zekering 200A bij de + aansluiting rechts onder de motorklep ,dus de auto rijd weer als een zonnetje ik heb dus de waterpomp nog niet gedaan en de poelies ook niet maar ik ben allang blij,bedankt voor jullie goede reacties
466 per kwartaal is een schandaal €2,50 per liter ook en 100 km/h ook
- plorie
- Berichten: 20840
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Fijn! Een dynamo in lichterlaaie is niet aan te raden!roetzoeker schreef:vervolgens laaide de dynamo nog niet.
Logboek S500.
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
plorie schreef:Fijn! Een dynamo in lichterlaaie is niet aan te raden!roetzoeker schreef:vervolgens laaide de dynamo nog niet.
Och, hij is nu laaiend enthousiast over het resultaat en dat is fijn
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
- roetzoeker
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 26 sep 2016 15:54
- Mercedes-Benz: w210 320cdi 2001 c207 e200 2014 w212 220cdi c216 cl600 2009
- Specialisatie: testpiloot
- Locatie: DÜSSELDORF
alle rollers waterpomp en vrijloop poelie laten doen nu reed hij helemaal goed maar nu net weer het alternator lampje aan gegaan ,maar de dynamo laad wel nog tot 14 volt iemand enig idee?
466 per kwartaal is een schandaal €2,50 per liter ook en 100 km/h ook
- roetzoeker
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 26 sep 2016 15:54
- Mercedes-Benz: w210 320cdi 2001 c207 e200 2014 w212 220cdi c216 cl600 2009
- Specialisatie: testpiloot
- Locatie: DÜSSELDORF
ook dat alternator lamje is vanzelf uit gegaan auto rijd perfect lekt niet en laad goed
466 per kwartaal is een schandaal €2,50 per liter ook en 100 km/h ook
Gefeliciteerd! Zal een goed gevoel geven.
Terugkomend op een eerdere tip, blijf die massakabel in de gaten houden, of vervang hem uit voorzorg; is echt een hele goede tip voor weinig geld (maar kan veel problemen geven).
Terugkomend op een eerdere tip, blijf die massakabel in de gaten houden, of vervang hem uit voorzorg; is echt een hele goede tip voor weinig geld (maar kan veel problemen geven).
PK van je auto is het resultaat van je koppel vermenigvuldigt met het aantal toeren dat je rijdt gedeeld door 5252
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt
- roetzoeker
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 26 sep 2016 15:54
- Mercedes-Benz: w210 320cdi 2001 c207 e200 2014 w212 220cdi c216 cl600 2009
- Specialisatie: testpiloot
- Locatie: DÜSSELDORF
ik heb die hooftzekering kapot gehad nadat mijn poeli van de dynamo afbrak ,ook na veel sleutelen aan de nieuwe dynamo achtergekopen dat het de 100 ampere zekering was die was geklapt
466 per kwartaal is een schandaal €2,50 per liter ook en 100 km/h ook