Heb sinds vorige week een probleem met m'n Vito CDI112 W638 (bj 2000). Na het vervangen van de regeleenheid op de dynamo gaat hij na een tijdje in noodloop en kan ik niet meer boven de 3000 tr/m. Hij gaat in noodloop na een dikke vijf minuten rijden, maar ik heb van bij de start al bijna geen vermogen meer. 'k Heb zelf de code's ingelezen met de Bosch KTS maar er werden geen foutcode's gevonden.
De motor werd enkele maanden geleden opengegooid voor het gekende probleem van loszittende injectoren. Dit werd opgelost en reed als nieuw, maar nu dus dit. Kan er een probleem zijn met de LMM of turbo?
Vito begrenst tot 3000 rpm
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 03 mar 2015 17:18
Bedoel je de regulator vd alternator? Deze is OK, daar ligt het probleem dus niet...
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 03 mar 2015 17:18
De uitgangsspanning heb ik na het plaatsen gemeten ja, deze is OK. U=13.1V Ik vermoed dat het niet echt aan de alternator kan liggen, of ben ik verkeerd?
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 03 mar 2015 17:18
plorie schreef:13.1V bij draaiende motor? Lijkt mij erg mager.
Mager wel, maar net voldoende, zou pas een probleem mogen zijn onder 13V.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 03 mar 2015 17:18
Ismayil66 schreef:Vervang je LMM eens...
Is dit niet meteen wat drastisch zonder de echte oorzaak te kennen? Een LMM is niet meteen goedkoop toch?
- plorie
- Berichten: 20881
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Zover ik weet zou een laadspanning rond de 13.8-14.4V moeten zitten. Daaronder is het echt niet in orde.ViTo638.be schreef:plorie schreef:13.1V bij draaiende motor? Lijkt mij erg mager.
Mager wel, maar net voldoende, zou pas een probleem mogen zijn onder 13V.
Logboek S500.
- ingmar
- Berichten: 3962
- Lid geworden op: 13 jun 2006 23:08
- Mercedes-Benz: Geen Mercedes meer, wel een C6 2.7 Hdi
- Specialisatie: W210 Algemeen + PPO
- Locatie: Amsterdam
Bij mij zit ie ook rond de 13,3 volt.....
Mijn "Nieuwe "/"Groene" E W210 E300 TD en Auto van de maand augustus 2009
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 03 mar 2015 17:18
ingmar schreef:Bij mij zit ie ook rond de 13,3 volt.....
Alles boven 13V is OK, daar ligt het probleem echt niet hoor. Heb trouwens al 8 jaar dezelfde batterij zitten en deze levert nog steeds 100A crankpower bij 12,6V.
Wat Googelen leerde me dat het probleem wel eens in de EGR zou kunnen zitten, 'k heb alleen nog niet kunnen vinden waar ik die zou moeten zoeken.
- Djoeri
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 17 jul 2011 10:14
- Mercedes-Benz: MAN TGE (Werk)
- Specialisatie: Bedrijfswagens
- Locatie: Almere
Je zou hem nog eens uit moeten lezen en dan de live data van de motor bekijken, hier kan je dan temperaturen van inlaattemperatuur in de gaten houden (mag niet hoog zijn) drukken van de turbo en de regeling ervan. Maar wat ik misschien vermoed: Je bent bezig geweest bij je dynamo, daar vlak achter op het subframe zit je vacuümklep van de turbo (waste-gate regeling) kijk hier eens of alle slangetjes er nog op zitten en dat deze heel zijn kijk ook naar de bedrading van de klep. Waarschijnlijk zit daar je probleem.
Wat je ook nog kan testen: Na het starten van de motor en na 1x intrappen van je koppeling kan je dan wel volgas (boven 3000 rpm) geven stilstaand? Zoniet dan is je koppelingspedaal schakelaar stuk.
Wat je ook nog kan testen: Na het starten van de motor en na 1x intrappen van je koppeling kan je dan wel volgas (boven 3000 rpm) geven stilstaand? Zoniet dan is je koppelingspedaal schakelaar stuk.
Liever een Ster op mijn grill dan in mijn voorruit.