Hallo Allemaal,
Vorige week heb ik een CLK 230 kompressor aangeschaft.
Nu werkt helaas de centrale deurvergrendeling niet.
Zowel de deuren als de achterklep en tankdop gaan niet op slot.
Ook als ik via de knop op het midden console de auto probeer te sluiten gebeurd er niks.
Het vreemde is dat wel het alarm het doet.
Ook heb ik alle zekeringen met betrekking tot de CV nagekeken en ook deze zijn allemaal intact.
Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn en hoe ik dit kan oplossen ??
Gr. Carlo
Centrale deurvergrendeling CLK ( W208 ) WERKT NIET !
- plorie
- Berichten: 20875
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
En voordat je die vervangt: zoek dan eerst uit waarom hij overleden is. Vaak door overbelasting vanwege een lek in een van de aansluitingen.
Logboek S500.
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 13 feb 2017 18:18
- Mercedes-Benz: CLK 230
Bedankt voor de snelle reactie,
En waar zit die vacuüm pomp ?
En waar zit die vacuüm pomp ?
- plorie
- Berichten: 20875
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Zo te zien rechts achterin de kofferbak, achter de bekleding.
Zo'n PSE pomp wordt gecodeerd op jouw wagen(opties). Als het motortje zelf overleden is, kun je die ook overzetten uit een andere, werkende pomp. Dan hoeft er niets gecodeerd te worden.
Zie ook http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... se#p747321
Zo'n PSE pomp wordt gecodeerd op jouw wagen(opties). Als het motortje zelf overleden is, kun je die ook overzetten uit een andere, werkende pomp. Dan hoeft er niets gecodeerd te worden.
Zie ook http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... se#p747321
Logboek S500.
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 13 feb 2017 18:18
- Mercedes-Benz: CLK 230
Bedankt voor de reactie.
Nu heb ik de vacuümpomp dus opgezocht
En als ik op het knopje van de afstandbediening druk, hoor ik wel een klik in de pomp.
Betekend dit dat hij nog werkt ?
Nu heb ik de vacuümpomp dus opgezocht
En als ik op het knopje van de afstandbediening druk, hoor ik wel een klik in de pomp.
Betekend dit dat hij nog werkt ?
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 13 feb 2017 18:18
- Mercedes-Benz: CLK 230
Ja alleen een klik. En als ik de connector eraf haalt ( als de auto op slot is ) gaat het alarm wel af
Ook wil hij niet op alarm als een deur of achterklep open staat. ( dus dat werkt wel )
Zal het echt alleen de motor zijn ?
Ook wil hij niet op alarm als een deur of achterklep open staat. ( dus dat werkt wel )
Zal het echt alleen de motor zijn ?
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5668
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Je kunt met een multimeter nagaan of er spanning op het motortje komt. Als je de deuren een paar keer open en dicht doet zou dat wel moeten. Is er wel spanning, maar draait het motortje niet, dan weet je genoeg.
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 13 feb 2017 18:18
- Mercedes-Benz: CLK 230
Gecontroleerd, en het klopt dat de motor kapot is.
Nu hadden ze op de mercedes sloop een module liggen die niet precies hetzelfde was ( een 2648, ik heb een 1148 ) het verschil is dat er namelijk op mijn auto ook alarm zit en waar deze module uitkomt niet. in ieder geval heb ik hem wel getest in mijn auto en me cv deed het gelijk.
Iemand een idee waar ik de juiste module vandaan kan halen ? ( 1148 )
Hoor het graag.
Nu hadden ze op de mercedes sloop een module liggen die niet precies hetzelfde was ( een 2648, ik heb een 1148 ) het verschil is dat er namelijk op mijn auto ook alarm zit en waar deze module uitkomt niet. in ieder geval heb ik hem wel getest in mijn auto en me cv deed het gelijk.
Iemand een idee waar ik de juiste module vandaan kan halen ? ( 1148 )
Hoor het graag.
- diwo220
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 22 aug 2011 18:02
- Mercedes-Benz: W210 220CDI Kombi Elegance 2003
- Locatie: Midden-Nederland
Je kunt ook die 2648 kopen en dat motortje eruit halen en in jouw 1148 zetten....
Er zijn naast de 1148 vast latere typen die gelijk zijn.
Zou je via dealer na kunnen kijken welke typen xx48 gelijk zijn aan die 1148 en via duitse ebay speuren.
Er zijn naast de 1148 vast latere typen die gelijk zijn.
Zou je via dealer na kunnen kijken welke typen xx48 gelijk zijn aan die 1148 en via duitse ebay speuren.
Laatst gewijzigd door diwo220 op 16 feb 2017 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 13 feb 2017 18:18
- Mercedes-Benz: CLK 230
en nu vind ik op ebay wel veel pompen met nummer 1048 ipv 1148,
kan iemand mij vertellen wat het verschil is ?
kan iemand mij vertellen wat het verschil is ?
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5668
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Dan zal het met de vacuümleidingen wel meevallen. Gewoon deze PSE kopen en de pomp overzetten is inderdaad de snelste en makkelijkste oplossing. Scheelt ook weer coderen.Carlomercedesclk schreef:Gecontroleerd, en het klopt dat de motor kapot is.
[...] in ieder geval heb ik hem wel getest in mijn auto en me cv deed het gelijk.
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"