w639 vito v6 betrouwbaar of niet ??

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Gebruikersavatar
pascalvd
Berichten: 5147
Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
Specialisatie: techniek
Locatie: lemmer
Contacteer:

02 mar 2017 12:10

plorie schreef:Je kunt een volk niet over 1 kam scheren...
Net zoals niet alle Duitsers eerlijk zijn, lopen ook niet alle Hollanders op klompen, en hebben niet alle Friezen een vlag op hun dak 8-)
ik scheer niet alles over 1 kam

ik dacht dat de duitsers meer eer gevoel hadden bij het verkoop van hun voertuig

en natuurlijk zijn er duistere duisters bij maar die heb je over al en het ene volk heeft er meer dan het andere

toch niet ik dacht dat jullie hollanders altijd op klomen lopen en dat ik de enige fries was :owja: 8-) :P
stamgast_2
Berichten: 658
Lid geworden op: 20 nov 2011 19:09
Mercedes-Benz: V250d. + Ducati SS600 + Ducati 749s
Specialisatie: beroeps oplichter
Locatie: Bippen (de)

03 mar 2017 19:18

Cornelis schreef:
pascalvd schreef:oke duidelijk
geen bijzondere risicos tussen nederlandse koop en duitse verkoop
In Duitsland wordt volgens de berichten net zoveel of nog meer gerommeld met km-standen
en onderhoudsboekjes dan in Nederland......... ondanks dat het daar al jaren een misdrijf is.....
Kan je zelfs na 10 jaar nog je geld terug krijgen.
Zelfde met verzwegen schade.
Eerste vito daar had een deuk in de deur gezeten. (Alleen de schuifdeur.)
Is me zeker 5 x verteld. En of ik wilde tekenen dat ik het wist (stond btw ook op de stikker in de a style bij de bestuurderskant)

Gr Roy
andor
Berichten: 1031
Lid geworden op: 01 jul 2010 21:21
Mercedes-Benz: S212 220 cdi
Locatie: in de buurt van glane

03 mar 2017 22:05

Dan moet het wel een bedrijf zijn anders gaat die vlieger niet op
stamgast_2
Berichten: 658
Lid geworden op: 20 nov 2011 19:09
Mercedes-Benz: V250d. + Ducati SS600 + Ducati 749s
Specialisatie: beroeps oplichter
Locatie: Bippen (de)

04 mar 2017 13:47

andor schreef:Dan moet het wel een bedrijf zijn anders gaat die vlieger niet op
Prive ook. Je moet alleen aantonen dat het een verborgen iets is. En hun bewijs leveren dat iets gemeld is.
andor
Berichten: 1031
Lid geworden op: 01 jul 2010 21:21
Mercedes-Benz: S212 220 cdi
Locatie: in de buurt van glane

04 mar 2017 22:16

heb het mee gemaakt en bij privat verkaufer valt er heel moeilijk wat te verhalen als het een bedrijf is is dit anders
Gebruikersavatar
pascalvd
Berichten: 5147
Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
Specialisatie: techniek
Locatie: lemmer
Contacteer:

09 mar 2017 13:49

stamgast_2 schreef:
Cornelis schreef:
pascalvd schreef:oke duidelijk
geen bijzondere risicos tussen nederlandse koop en duitse verkoop
In Duitsland wordt volgens de berichten net zoveel of nog meer gerommeld met km-standen
en onderhoudsboekjes dan in Nederland......... ondanks dat het daar al jaren een misdrijf is.....
Kan je zelfs na 10 jaar nog je geld terug krijgen.
Zelfde met verzwegen schade.
Eerste vito daar had een deuk in de deur gezeten. (Alleen de schuifdeur.)
Is me zeker 5 x verteld. En of ik wilde tekenen dat ik het wist (stond btw ook op de stikker in de a style bij de bestuurderskant)

Gr Roy
andor schreef:Dan moet het wel een bedrijf zijn anders gaat die vlieger niet op
stamgast_2 schreef:
andor schreef:Dan moet het wel een bedrijf zijn anders gaat die vlieger niet op
Prive ook. Je moet alleen aantonen dat het een verborgen iets is. En hun bewijs leveren dat iets gemeld is.
andor schreef:heb het mee gemaakt en bij privat verkaufer valt er heel moeilijk wat te verhalen als het een bedrijf is is dit anders

mijn zoek gebied zal toch voornamelijk op de jonge sterren gericht zijn
bij mijn huidige vito had ik ook geen garantie en daar heb ik mij ook nog steeds mee gered :owja: het is toch geluk hebben
Gebruikersavatar
pascalvd
Berichten: 5147
Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
Specialisatie: techniek
Locatie: lemmer
Contacteer:

09 mar 2017 14:04

onder tussen ook wat antwoorden weten te verkrijgen op mijn vragen

1. er staat op de datacard (ED4) AGM accu 12V 95 A
in mijn huidige vito heb ik een 12V 100 A (denk ik ) en (M40) generator 14V 200 A dus vermoedelijk meer laad en accu capaciteit
klopt dit
vermoedlijk is dat dezelfde accu capaciteit...de 100ah accu van destijds is een 95ah AGM accu

2. ook staat er (CF7) comfort vering
ik kan op mijn datacard deze optie niet terug vinden dus vermoedelijk heb ik deze niet maar wat is het verschil in de vering ? zijn de veren anders ?
tegelijker tijd is de gewichtsvariant wel (XG6) gewichtsvariant 2800 kg dus zal deze wel verzwaarde veren hebben ? ik heb (XA0) gewichtsvarainte 2,77 T en daar zaten zware veren onder vandaar
nog onbekend

3 ook staat er (F71) binnen spiegel automatisch dimmend
betekend dit dat er extra draden naar de spiegel lopen ?
is deze storings vrij te verwijderen voor mijn navigatie steun ?
die draden gaan van spiegel naar binnenverlichting - dat kan er gewoon af/uit en zal geen storing geven

4 voertuigen zonder trekhaak
is dit achteraf normaal te doen ?
moet er voor de automaat dan ook een extra koeler gemonteerd worden ?
is de stekker module op elke vito aan/bij te bouwen ? of heb je weer andere modules nodig ?
[/ als de vito niet kabelvoorbereid is dan is het nog wel een beetje werk maar op zich wel te doen...het achterste gedeelte van de laadvloer moet dan wel omhoog (bij sommige vastgetimmerde vloeren nogal lastig)b]

daar voor wil ik steve nogmaals bedankt :goedzo:


onder tussen in duitsland ook al redelijk aan het zoeken geweest en informatie in gewonnen
waar bij er eigenlijks een dealer verkoop de makelijkste optie is kwa garantie ect.

ook kom ik veel personen vervooer busjes tegen
nou zit ik even met volgende
vroeger hadden we thuis een fiat ducato (ja dan heb ik het ook over een echt merk) op zich een goede auto maar deze was geleverd als personen vervoer en omgebouwd naar dubbele cabine en achter in is een beetje gereedscahp in komen te liggen :-)
maar nou was hier na 2 jaar de lucht veering compleet verrot dezen zijn wel weer vervangen daar niet van enzo was er ook een probleem met de motor en bak
maar de verklaring van de dealer was ja deze bus is gebouwd voor personen vervoer en niet voor service wagen :stom: dit werd ook door andere delaers bevestigd

nou is mijn vraag geld dit ook voor een vito personen vervoer of zijn alle vitos in basis gelijk en afhankelijk van de optie wordt dit er wat bij gezet ?

en is het schermpje van parkeer sensoren achter is deze makkelijk te verplaatsen naar voren waar deze gewoon veel beter zitten vooral als er een inrichting in komt dan zie je deze niet meer

ik hoor graag van jullie gr pascal
Gebruikersavatar
pascalvd
Berichten: 5147
Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
Specialisatie: techniek
Locatie: lemmer
Contacteer:

21 mar 2017 11:50

ondertussen al weer wat dingen op gehelderd en diverse informatie weten te verschafen

in grote lijnen komt het inporteren op het volgende neer
kopen (incl. overschijven en export)
RDW keuring/invoering (TUV keuring is door de RDW over te nemen )
aan leveren met compleet duitse papieren
balasting papieren evt. terplaatse in voeren
wachten op kenteken
plezier maken


via diverse forum leden een kleine indicatie van de te verwachten kosten gekregen mijn dank daar voor :goedzo:
kosten al volgt
kenteken (overschijven en co )
transport ( brandstof kosten van heen en weer )
export platen en papieren
verblijfs kosten ( evt. hotel eten en drinken onderweg ect.)

al met al zou dit een €700,- zijn ik ga dan gewoon save zitten en houd het op €1000 beter iets te veel dan net wat te min

ook nog even in de belasting regels verdiept met betrekking op ombouw van dubbel cabine/ manschapen cabine naar enkele cabine
al dus de regels voor Middelgrote bestelauto zonder verhoogd dak (ruimtewagens, minibusjes, terreinauto’s en dergelijke)

tevens mag de ombouw voor de RDW keuring/invoering gedaan worden

dit betekent dat alle stoelen er uit moeten

laadruimte zonder zij ramen op 1 rechter na dezen moeten vervangen worden door door panelen van ondoorzichtig en vormvast materiaal. Dit mogen geen glazen panelen zijn, ook niet voor een deel. de panelen moeten rechtstreeks aan de carrosserie vastlassen of vastlijmen, bijvoorbeeld met speciale carrosserielijm
mijn idee is hier om platen voor te laten maken en deze er met ruiten kit in telaten plakken
wie weet toevallig iets of iemand die hier iets voor heeft ?
ik dacht aan rvs of stalen platen op maat laten snijden en dezen er zwart gespoten in laten plakken

er moet een tussen schot in met evt. 1 of ramen naast elkaar van 40 cm hoog voor zien van veiligheid
mischien het oude tussen schot van mijn huidige vito over zetten

er moet een blok van : minimaal 125 cm lang minimaal 98 cm hoog over een breedte van minimaal 20 cm en over een lengte van minimaal 125 cm in passen

als de inrichting 5 cm hoger had geweest viel ie onder grote bestel auto en hadden de ramen mogen blijven :stom:
minimaal 200 cm lang, minimaal 130 cm hoog over een breedte van minimaal 20 cm en een lengte van minimaal 200 cm
de 200 cm lengte past in percipe gewoon dit is de lengte die ik nu ook kan vervoeren
de 130 cm hoogte net niet ik kom op 125 cm :'(


de BPM kom zo even snel bekeken op autoweek tussen de €14 113,- en de €7 113,- uit
welke zou ik aan moeten houden ?

al met al lijkt het mij een zeer leuk avontuur om een bus zelf te inporteren
stamgast_2
Berichten: 658
Lid geworden op: 20 nov 2011 19:09
Mercedes-Benz: V250d. + Ducati SS600 + Ducati 749s
Specialisatie: beroeps oplichter
Locatie: Bippen (de)

21 mar 2017 17:00

pascalvd schreef: ook kom ik veel personen vervooer busjes tegen
nou zit ik even met volgende
vroeger hadden we thuis een fiat ducato (ja dan heb ik het ook over een echt merk) op zich een goede auto maar deze was geleverd als personen vervoer en omgebouwd naar dubbele cabine en achter in is een beetje gereedscahp in komen te liggen :-)
maar nou was hier na 2 jaar de lucht veering compleet verrot dezen zijn wel weer vervangen daar niet van enzo was er ook een probleem met de motor en bak
maar de verklaring van de dealer was ja deze bus is gebouwd voor personen vervoer en niet voor service wagen :stom: dit werd ook door andere delaers bevestigd

nou is mijn vraag geld dit ook voor een vito personen vervoer of zijn alle vitos in basis gelijk en afhankelijk van de optie wordt dit er wat bij gezet ?

Ligt er aan wat er ooit gekocht is
Mijn oude vito was de zwaarste uitvoering. (Vorige eigenaar reed af en toe met een paarden trailer.)

Maar kan me voorstellen als je er een ex verhuur busje hebt. Dat hier de laagste gewicht type ooit voor aangeschaft is.

Maar Verkijk je niet in het gewicht wat een persoons uitvoering weegt. En mag verplaatsen. Lijkt mij hier daardoor ook geen verschil in is.
(Op de viano na mischien)
Gebruikersavatar
pascalvd
Berichten: 5147
Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
Specialisatie: techniek
Locatie: lemmer
Contacteer:

22 mar 2017 08:37

stamgast_2 schreef:
pascalvd schreef: ook kom ik veel personen vervooer busjes tegen
nou zit ik even met volgende
vroeger hadden we thuis een fiat ducato (ja dan heb ik het ook over een echt merk) op zich een goede auto maar deze was geleverd als personen vervoer en omgebouwd naar dubbele cabine en achter in is een beetje gereedscahp in komen te liggen :-)
maar nou was hier na 2 jaar de lucht veering compleet verrot dezen zijn wel weer vervangen daar niet van enzo was er ook een probleem met de motor en bak
maar de verklaring van de dealer was ja deze bus is gebouwd voor personen vervoer en niet voor service wagen :stom: dit werd ook door andere delaers bevestigd

nou is mijn vraag geld dit ook voor een vito personen vervoer of zijn alle vitos in basis gelijk en afhankelijk van de optie wordt dit er wat bij gezet ?

Ligt er aan wat er ooit gekocht is
Mijn oude vito was de zwaarste uitvoering. (Vorige eigenaar reed af en toe met een paarden trailer.)

Maar kan me voorstellen als je er een ex verhuur busje hebt. Dat hier de laagste gewicht type ooit voor aangeschaft is.

Maar Verkijk je niet in het gewicht wat een persoons uitvoering weegt. En mag verplaatsen. Lijkt mij hier daardoor ook geen verschil in is.
(Op de viano na mischien)

mijn huidige vito is gewichts varriant 2,77 T
de manschappen busjes die ik al een paar keer tegen ben gekomen is een gewichtsvarriant 3,05 T

ik denk dat je daar gelijk in hebt dat dat ze eigenlijks gewoon gelijk zijn ik had hier nog geen acht op geslagen :owja:

ik heb op dit moment niet de zwaarste uit voering dus maar ik mag wel 2,5 T trekken en sommige manschappen busjes ook de meesten zitten op de 2 T
ik zoek wel de 2,5 T uit gezien deze dus iets meer berekend is op zwaardere trek lasten
stamgast_2
Berichten: 658
Lid geworden op: 20 nov 2011 19:09
Mercedes-Benz: V250d. + Ducati SS600 + Ducati 749s
Specialisatie: beroeps oplichter
Locatie: Bippen (de)

22 mar 2017 10:04

pascalvd schreef:

mijn huidige vito is gewichts varriant 2,77 T
de manschappen busjes die ik al een paar keer tegen ben gekomen is een gewichtsvarriant 3,05 T

ik denk dat je daar gelijk in hebt dat dat ze eigenlijks gewoon gelijk zijn ik had hier nog geen acht op geslagen :owja:

ik heb op dit moment niet de zwaarste uit voering dus maar ik mag wel 2,5 T trekken en sommige manschappen busjes ook de meesten zitten op de 2 T
ik zoek wel de 2,5 T uit gezien deze dus iets meer berekend is op zwaardere trek lasten
Geen idee of het in Nederland mag. Maar ik had 3.8 ton max aanhanger gewicht bij me vito. (Was een 115)
Kan me niet voorstellen dat die er niet is voor de v6 uitvoering .
Weet alleen niet hoe dit kwa keuring in Nederland zit.

Gr Roy
Gebruikersavatar
Poppel180
Forum Held
Berichten: 3192
Lid geworden op: 27 jun 2016 12:49
Mercedes-Benz: 2014 X218 CLS 400 Shooting Brake, 2010 Mini Cooper, ex: 2005 S203 200CDI
Locatie: Zuidplas

22 mar 2017 12:39

Ik heb weleens gehoord dat als het laadvermogen van de bestelauto hoger is het trekgewicht daarmee lager is en vice versa. Of dit ook opgaat voor viti weet ik niet. Lange of korte wielbasis wil ook nog weleens verschil maken bij sommige merken. Misschien even een tabelletje maken van de aangeboden viti en de specs?
Dennis combi
Berichten: 5889
Lid geworden op: 17 apr 2006 19:46
Mercedes-Benz: S205 C63 amg 2016 - bmw s1000xr 2022
Specialisatie: Onderhoud en reparatie
Locatie: noord-brabant

22 mar 2017 13:43

stamgast_2 schreef:
pascalvd schreef:

mijn huidige vito is gewichts varriant 2,77 T
de manschappen busjes die ik al een paar keer tegen ben gekomen is een gewichtsvarriant 3,05 T

ik denk dat je daar gelijk in hebt dat dat ze eigenlijks gewoon gelijk zijn ik had hier nog geen acht op geslagen :owja:

ik heb op dit moment niet de zwaarste uit voering dus maar ik mag wel 2,5 T trekken en sommige manschappen busjes ook de meesten zitten op de 2 T
ik zoek wel de 2,5 T uit gezien deze dus iets meer berekend is op zwaardere trek lasten
Geen idee of het in Nederland mag. Maar ik had 3.8 ton max aanhanger gewicht bij me vito. (Was een 115)
Kan me niet voorstellen dat die er niet is voor de v6 uitvoering .
Weet alleen niet hoe dit kwa keuring in Nederland zit.

Gr Roy
in nl niet , daar is 2,5 ton max voor een vito en 3,5 ton maximaal voor een bestelauto
mijn dodge heeft 3470 kg op kenteken maar kan makkelijk veel meer hebben
Hulp bij reparaties nodig ? Stuur me een Prive Bericht (PB) en ik kijk of ik je kan helpen.

voorwielaandrijving ??? ik loop toch ook niet op mijn handen......
http://www.vandunautomotive.nl
stamgast_2
Berichten: 658
Lid geworden op: 20 nov 2011 19:09
Mercedes-Benz: V250d. + Ducati SS600 + Ducati 749s
Specialisatie: beroeps oplichter
Locatie: Bippen (de)

22 mar 2017 16:05

Dennis combi schreef:
stamgast_2 schreef:
pascalvd schreef:

mijn huidige vito is gewichts varriant 2,77 T
de manschappen busjes die ik al een paar keer tegen ben gekomen is een gewichtsvarriant 3,05 T

ik denk dat je daar gelijk in hebt dat dat ze eigenlijks gewoon gelijk zijn ik had hier nog geen acht op geslagen :owja:

ik heb op dit moment niet de zwaarste uit voering dus maar ik mag wel 2,5 T trekken en sommige manschappen busjes ook de meesten zitten op de 2 T
ik zoek wel de 2,5 T uit gezien deze dus iets meer berekend is op zwaardere trek lasten
Geen idee of het in Nederland mag. Maar ik had 3.8 ton max aanhanger gewicht bij me vito. (Was een 115)
Kan me niet voorstellen dat die er niet is voor de v6 uitvoering .
Weet alleen niet hoe dit kwa keuring in Nederland zit.

Gr Roy
in nl niet , daar is 2,5 ton max voor een vito en 3,5 ton maximaal voor een bestelauto
mijn dodge heeft 3470 kg op kenteken maar kan makkelijk veel meer hebben
Zo een vermoeden had ik al.
Alleen nog wel een vraagteken. De auto voldoet aan de regels van een Europees land. En is (wordt.) gebruikt ingevoerd . dan kan het wel eens mogelijk zijn dat het wel wordt goed gekeurd.

Ik weet met zwaartransport trekkers (dit deden we in het verleden omdat Nederland geen 5 assige trekkers goed keurt) dan ging de auto eerst door de keuring in het buitenland. En voerde we hem in als zijnde gebruikt. Geen idee of dat nog gebeurd. Werk al 10 jaar in een andere sector.

Gr Roy
MuktaII
Berichten: 249
Lid geworden op: 10 mar 2008 11:00
Mercedes-Benz: S203 350 Ducati ST4
Specialisatie: Beheer en Onderhoud gebouwen
Locatie: mooie provincie Utrecht

22 mar 2017 17:02

@ Pascal: vergeet vooral niet dat je verzekering niets dekt als je uit Duitsland met een exportkenteken de grens over gaat!
Dit is een probleem waar meer mensen tegenaan gelopen zijn toen ze onverwachts door de politie of douane werden gecontroleerd.
Google er maar eens op, kan je handenvol geld kosten. De beste methode is op een aanhanger terug, geen gedoe met kentekens en verzekeringskwesties.
Verder geld voor de bpm (In ieder geval bij personenauto's) dat de laagste waarde, dus de voor jou meest gunstige, van toepassing is.
Maar deze moet wel correct zijn berekend, dus met alle accessoires in de auto uitgerekend.
Anders heb je later kans op een naheffing met boete ;)
S6 met de import, als je dat gaat doen!
Nothing to do, nowhere to go, just be! Be Happy, Be in Vacation!
'In het verleden behaalde snelheden bieden geen voldoening voor de toekomst :owja: '
Plaats reactie