w639 vito v6 betrouwbaar of niet ??

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pascalvd
Berichten: 5149
Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
Specialisatie: techniek
Locatie: lemmer
Contacteer:

09 apr 2017 08:52

Peter schreef: Bruin... niet mijn ding (ja ik weet het: http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 49#p721549 ...), een zilveren is echt heel veel mooier (en makkelijker) vind ik.
Bruin komt eigenlijks omdat er 1 bruine w447 en 1 bruine w415 In het bedrijf zit waardoor dit wel weer beter bij elkaar past
Maar er is ook 1 zilveren w256 vandaar ook de optie zilver

Bruin misstaat niet het heeft wel wat
Zilver oogt wel chic maar is meteen lastiger schoon te maken

En vanwaar is zilver makkelijker ???

stamgast_2 schreef:Voor banden slijten wat rond af (zijkanten.)
Maar niet extreem. Had met de vito 170k gereden. En zo wel de winter als de zomer set waren bijde half weg.
(Is ook een hoop afhankelijk van de breedte en merk type band)

En burnout kon wel. (Traction control uit. En niet slippen boven de 3500 rpm. ) maar ik had een hand bak.
Oké nooit geweten en opgemerkt

Oké dus met de handbak kan het wel
Het voertuig met versleten banden is een automaat dus deze zal geen burnout hebben kunnen doen
Gebruikersavatar
Peter
Oprichter
Berichten: 44431
Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

09 apr 2017 09:02

pascalvd schreef:....Zilver oogt wel chic maar is meteen lastiger schoon te maken

En vanwaar is zilver makkelijker ???..
Zilver is juist de makkelijkste kleur om schoon te maken en je ziet er het minste op.
Ik heb ervaring met Zwart, Bruin, Cubaniet zilver en 'gewoon' Zilver op 'busjes' .

61247657194498665660

Cubaniet zilver zal de makkelijkste kleur in onderhoud zijn, de zwarte het lastigste.
#doeslief
Guido126
Berichten: 3223
Lid geworden op: 09 mei 2007 09:45

09 apr 2017 09:26

Een vito verslindt alles behalve banden. Wij doen gemiddeld 80.000 met een setje michelins
Overigens zetten we ze wel op 3,3 bar (uit mijn hoord) Dat zal alles schelen.
Gebruikersavatar
Gobert
Berichten: 505
Lid geworden op: 16 aug 2010 17:48
Mercedes-Benz: Na een SLK 320 en SLK 350 nu een Viano 3.0 Marco Polo
Locatie: Omgeving Arnhem

09 apr 2017 18:48

Peter schreef:
pascalvd schreef:....Zilver oogt wel chic maar is meteen lastiger schoon te maken

En vanwaar is zilver makkelijker ???..
Zilver is juist de makkelijkste kleur om schoon te maken en je ziet er het minste op.
Ik heb ervaring met Zwart, Bruin, Cubaniet zilver en 'gewoon' Zilver op 'busjes' .

61247657194498665660

Cubaniet zilver zal de makkelijkste kleur in onderhoud zijn, de zwarte het lastigste.
Ik dacht dat de zilveren alleen het snelst liep, maar nu is er ook nog een reinigingsvoordeel :goedzo: :goedzo:
La Passione Passa dal Cuore
stamgast_2
Berichten: 658
Lid geworden op: 20 nov 2011 19:09
Mercedes-Benz: V250d. + Ducati SS600 + Ducati 749s
Specialisatie: beroeps oplichter
Locatie: Bippen (de)

10 apr 2017 10:35

Peter schreef:
pascalvd schreef:....Zilver oogt wel chic maar is meteen lastiger schoon te maken

En vanwaar is zilver makkelijker ???..
Zilver is juist de makkelijkste kleur om schoon te maken en je ziet er het minste op.
Ik heb ervaring met Zwart, Bruin, Cubaniet zilver en 'gewoon' Zilver op 'busjes' .

61247657194498665660

Cubaniet zilver zal de makkelijkste kleur in onderhoud zijn, de zwarte het lastigste.
Klopt. Ben een liefhebber van zwarte autos... Maar als ik hem nu compleet poets.. Voor dat ik klaar ben ligt en zie ik al zo veel stof op de kant waar ik begon. (Doe me bus in 3 tot 4 uur compleet soppen kleien waxen enz)
WillemH
Berichten: 5955
Lid geworden op: 25 mar 2008 21:51

12 apr 2017 13:17

Onze ex W639 2013 had bij 25.000 al schuin afgesleten voor banden op 17 inch en op 16 inch W211 niet en onze ex W639 2007 had op 16 inch nergens last van.
Zelf ben ik bij 2 W639 op 17 inch wezen kijken van 2012 en beide hadden bij rond de 22.000 km de voorbanden schuin weggesleten en dan met name de buitenste rand
Gebruikersavatar
Peter
Oprichter
Berichten: 44431
Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

12 apr 2017 20:25

Gobert schreef:...Ik dacht dat de zilveren alleen het snelst liep, maar nu is er ook nog een reinigingsvoordeel :goedzo: :goedzo:
Hoho, die zwarte was zeker de snelste hoor :)
#doeslief
Gebruikersavatar
pascalvd
Berichten: 5149
Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
Specialisatie: techniek
Locatie: lemmer
Contacteer:

13 apr 2017 20:59

Ik heb op de huidige w639 gewoon 16 inch staal liggen ik bemerk nog steeds geen banden slijtage misschien ook wel omdat deze wat voller zijn dan gebruikelijk
De zilveren rijd wel op 17 Inch de verkoper heeft het ook over de draaicirkel als oorzaak banden slijtage
Maar goed we zien het wel

Onder tussen van de verkoper volledig onderhouds historie van beiden te zien gekregen hier waren weinig bijzondere zaken te zien op een "vergeten" bak beurt na 60 000 km wel naar 120 000 en meer niet maar dit werd bij aflevering gedaan samen met de grote beurt

Onder tussen ook een test riten mogen maken helaas geen snelweg ritjes rond 17.00 is het in die hoek niet te doen (A)
Daarom maar over de industrieterreinen getourd
Hier kwam ik er achter dat beiden een vermoeldeijke slechte aandrijf as hebben trilling bij op trekken
Het mopf pakket is wel allemaal wennen (hoekig stuur, duidelijk voelbare arretering bij de raam schakelaars spiegels zijn wennen ook remmen ze wat sneller dan mijn huidige w639 misschien wel vanwege mijn belading in mijn huidige w639 )
Maar voor de rest geen bijzondere zaken op gemerkt

Tot op heden is het afwachten wat de lease maatschappij zal zeggen
En dan kan ik maar zo eind april/begin mei eigenaar kunnen zijn van een heerlijke V6 8-)

Ik moet de huidige w639 dan eerst nog even legen (A)
Heb alleen ergens tijds gebrek gezien het feit dat er 1 machine na de oasen klaar moet zijn en daarbij heeft de klant vorige week besloten om na Pasen een open dag voor een paar honderd man te organiseren hierbij moet het bedrijf er ook goed uit zien

De verkoper wou de aluminium velgen wisselen voor nieuwe stalen 16 inch w447 velgen ik wil dit best wel maar ik vind persoonlijk deze wieldopjes geen poten ik vind de stalen 16 inch w639 velgen met kleine wieldoppen beter ogen dus de verkoper is op zoek naar w639 velgen

Mocht er nieuws zijn dan meld ik het wel tot op heden mogen jullie het met deze foto doen 8-)
Bijlagen
Dit word hem
Dit word hem
20170411_174753.jpg (114.39 KiB) 710 keer bekeken
Gebruikersavatar
Peter
Oprichter
Berichten: 44431
Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

13 apr 2017 22:07

Alvast gefeliciteerd!
Erg, heel erg lekker die V6 in een Vito, ik mis hem nog regelmatig.
pascalvd schreef:.... de verkoper heeft het ook over de draaicirkel als oorzaak banden slijtage ....
Een achterwiel aangedreven auto heeft een hele kleine draaicircel (omdat er geen aandrijfassen aan de voorwielen zitten kunnen ze haakser om).
Ik doe ca. 40.000km met een set banden op een Vito en dat is toch prima (worden heel goed gebruikt..), zeker als je de ASR uit zet en net iets teveel gas geeft :owja:
pascalvd schreef:.... De verkoper wou de aluminium velgen wisselen voor nieuwe stalen 16 inch w447 velgen....
Let je wel op dat hier andere bouten voor gebruikt moeten worden (en denk aan bouten voor je reservewiel).
221-S-Klasse wielen passen ook goed (komen iets verder naar buiten), rijdt en oogt goed en je hebt online veel keus (wel ook weer andere wielbouten).

De remmen op de 639 V6 heb ik als erg goed ervaren (de huidige '17'' ' remschijven op mijn V doen het minder goed.
#doeslief
stamgast_2
Berichten: 658
Lid geworden op: 20 nov 2011 19:09
Mercedes-Benz: V250d. + Ducati SS600 + Ducati 749s
Specialisatie: beroeps oplichter
Locatie: Bippen (de)

14 apr 2017 07:14

Peter schreef:Alvast gefeliciteerd!
Erg, heel erg lekker die V6 in een Vito, ik mis hem nog regelmatig.
pascalvd schreef:.... de verkoper heeft het ook over de draaicirkel als oorzaak banden slijtage ....
Een achterwiel aangedreven auto heeft een hele kleine draaicircel (omdat er geen aandrijfassen aan de voorwielen zitten kunnen ze haakser om).
Ik doe ca. 40.000km met een set banden op een Vito en dat is toch prima (worden heel goed gebruikt..), zeker als je de ASR uit zet en net iets teveel gas geeft :owja:
pascalvd schreef:.... De verkoper wou de aluminium velgen wisselen voor nieuwe stalen 16 inch w447 velgen....
Let je wel op dat hier andere bouten voor gebruikt moeten worden (en denk aan bouten voor je reservewiel).
221-S-Klasse wielen passen ook goed (komen iets verder naar buiten), rijdt en oogt goed en je hebt online veel keus (wel ook weer andere wielbouten).

De remmen op de 639 V6 heb ik als erg goed ervaren (de huidige '17'' ' remschijven op mijn V doen het minder goed.

Gok er op dat jij de "grote"remmen op de W477 hebt Peter.
(Die heb ik ook) vind ze ten opzichten van de remmen van de W639 alleen het eerste stuk minder remmen.
Je moet gelijk al wat harder remmen voor je gevoel.

Nu had ik op de W639 een rem upgrade gedaan (geventileerd en geperforeerde schijven van spiegler + 6 zuiger klauwen voor. En original van voor naar de achter as.) wil dit soort schijven straks ook op de w477.
Gebruikersavatar
Peter
Oprichter
Berichten: 44431
Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

14 apr 2017 07:33

stamgast_2 schreef:...... wil dit soort schijven straks ook op de w477.
Klinkt goed! Hou ons op de hoogte :goedzo:
#doeslief
Gebruikersavatar
Gobert
Berichten: 505
Lid geworden op: 16 aug 2010 17:48
Mercedes-Benz: Na een SLK 320 en SLK 350 nu een Viano 3.0 Marco Polo
Locatie: Omgeving Arnhem

14 apr 2017 18:46

stamgast_2 schreef:
Peter schreef:Alvast gefeliciteerd!
Erg, heel erg lekker die V6 in een Vito, ik mis hem nog regelmatig.
pascalvd schreef:.... de verkoper heeft het ook over de draaicirkel als oorzaak banden slijtage ....
Een achterwiel aangedreven auto heeft een hele kleine draaicircel (omdat er geen aandrijfassen aan de voorwielen zitten kunnen ze haakser om).
Ik doe ca. 40.000km met een set banden op een Vito en dat is toch prima (worden heel goed gebruikt..), zeker als je de ASR uit zet en net iets teveel gas geeft :owja:
pascalvd schreef:.... De verkoper wou de aluminium velgen wisselen voor nieuwe stalen 16 inch w447 velgen....
Let je wel op dat hier andere bouten voor gebruikt moeten worden (en denk aan bouten voor je reservewiel).
221-S-Klasse wielen passen ook goed (komen iets verder naar buiten), rijdt en oogt goed en je hebt online veel keus (wel ook weer andere wielbouten).

De remmen op de 639 V6 heb ik als erg goed ervaren (de huidige '17'' ' remschijven op mijn V doen het minder goed.

Gok er op dat jij de "grote"remmen op de W477 hebt Peter.
(Die heb ik ook) vind ze ten opzichten van de remmen van de W639 alleen het eerste stuk minder remmen.
Je moet gelijk al wat harder remmen voor je gevoel.

Nu had ik op de W639 een rem upgrade gedaan (geventileerd en geperforeerde schijven van spiegler + 6 zuiger klauwen voor. En original van voor naar de achter as.) wil dit soort schijven straks ook op de w477.

Zeer interessant. Wat kost zoiets?
La Passione Passa dal Cuore
stamgast_2
Berichten: 658
Lid geworden op: 20 nov 2011 19:09
Mercedes-Benz: V250d. + Ducati SS600 + Ducati 749s
Specialisatie: beroeps oplichter
Locatie: Bippen (de)

14 apr 2017 21:16

Was rond de €2000. Alles wel zelf gedaan.
Schijven was rond de €180. Klauwen was het duurste.
En eigenlijk moest de pomp nog worden vergroot.

Zoek al me foto's er van . maar is denk nog op me oude telefoon geweest.
Gebruikersavatar
pascalvd
Berichten: 5149
Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
Specialisatie: techniek
Locatie: lemmer
Contacteer:

16 apr 2017 12:58

Peter schreef:Alvast gefeliciteerd!
Erg, heel erg lekker die V6 in een Vito, ik mis hem nog regelmatig.
bedankt ik moet zeggen het reed wel lekker dat stukje wat we gereden hebben maar goed mijn huidige deed leeg ook aardig zn best :owja:
Peter schreef:
pascalvd schreef:.... de verkoper heeft het ook over de draaicirkel als oorzaak banden slijtage ....
Een achterwiel aangedreven auto heeft een hele kleine draaicircel (omdat er geen aandrijfassen aan de voorwielen zitten kunnen ze haakser om).
Ik doe ca. 40.000km met een set banden op een Vito en dat is toch prima (worden heel goed gebruikt..), zeker als je de ASR uit zet en net iets teveel gas geeft :owja:
klopt ik wist dat voor wiel drive een grotere draai circel heeft door de steek assen
ik heb tot heden geen bijzondere snele banden slijtage mee gemaakt bij de huidige vito
dit zal ook niet zo snel lopen verwacht ik met de nieuwe
Peter schreef:
pascalvd schreef:.... De verkoper wou de aluminium velgen wisselen voor nieuwe stalen 16 inch w447 velgen....
Let je wel op dat hier andere bouten voor gebruikt moeten worden (en denk aan bouten voor je reservewiel).
221-S-Klasse wielen passen ook goed (komen iets verder naar buiten), rijdt en oogt goed en je hebt online veel keus (wel ook weer andere wielbouten).
ik neem aan dat de verkoper hier wel op bedacht is ik zal het inderdaad even mee nemen er zit volgensmij een stalen reserve wiel bij dus dan krijg je 1 set wiel bouten inplaats van 2 maten vermoed ik
Peter schreef: De remmen op de 639 V6 heb ik als erg goed ervaren (de huidige '17'' ' remschijven op mijn V doen het minder goed.
ja ik vind de remmen van mijn huidige vito ook zeer goed (vergeleken met de w114 deze moet iets meer remmen vooral als ik van de w144 in de w639 stap dan lig ik de eerste paar keer weer met de bek op het stuur)
maar omdat ik nu vol beladen ben is de remweg gewoon weg wat langer en bij een proefrit zit er niks in dus is de remweg ook langer

maar mischien heeft de v6 gewoon iets betere remmen dan een 4 in lijn we zullen zien
stamgast_2
Berichten: 658
Lid geworden op: 20 nov 2011 19:09
Mercedes-Benz: V250d. + Ducati SS600 + Ducati 749s
Specialisatie: beroeps oplichter
Locatie: Bippen (de)

16 apr 2017 14:06

pascalvd schreef:
maar mischien heeft de v6 gewoon iets betere remmen dan een 4 in lijn we zullen zien

Zelfde 300 mm schijven. Met 2 zuigerige calipers.
Was ook original geen grotere leverbaar. De bus werd standaard op 16 inch geleverd en dan kan je niet groter kwijt met de Mercedes remklauwen.

De brembo gaf al te weinig extra ruimte (Bosch is oem)
Spiegler was de enige die ik gevonden heb met een lagere hoogte.

Huidige w477 staat btw op brembo remmen zag ik aan de klauwen

Gr Roy
Plaats reactie