w639 vito v6 betrouwbaar of niet ??

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Higgins
Berichten: 1507
Lid geworden op: 26 aug 2006 10:53
Mercedes-Benz: X253 GLC 350e
Specialisatie: slap zeveren
Locatie: Horst

23 mar 2017 10:18

MuktaII schreef:@ Pascal: vergeet vooral niet dat je verzekering niets dekt als je uit Duitsland met een exportkenteken de grens over gaat!
Dit is een probleem waar meer mensen tegenaan gelopen zijn toen ze onverwachts door de politie of douane werden gecontroleerd.
Google er maar eens op, kan je handenvol geld kosten. De beste methode is op een aanhanger terug, geen gedoe met kentekens en verzekeringskwesties.
Verder geld voor de bpm (In ieder geval bij personenauto's) dat de laagste waarde, dus de voor jou meest gunstige, van toepassing is.
Maar deze moet wel correct zijn berekend, dus met alle accessoires in de auto uitgerekend.
Anders heb je later kans op een naheffing met boete ;)
S6 met de import, als je dat gaat doen!

BPM gaat tegenwoordig voornamelijk op uitstoot heb ik begrepen. Des te minder uitstoot, des te minder BPM....
Probeer de gemiddelde BPM-berekening maar eens op het net.
Gebruikersavatar
pascalvd
Berichten: 5144
Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
Specialisatie: techniek
Locatie: lemmer
Contacteer:

23 mar 2017 13:20

stamgast_2 schreef:
Dennis combi schreef:
stamgast_2 schreef:
pascalvd schreef:

mijn huidige vito is gewichts varriant 2,77 T
de manschappen busjes die ik al een paar keer tegen ben gekomen is een gewichtsvarriant 3,05 T

ik denk dat je daar gelijk in hebt dat dat ze eigenlijks gewoon gelijk zijn ik had hier nog geen acht op geslagen :owja:

ik heb op dit moment niet de zwaarste uit voering dus maar ik mag wel 2,5 T trekken en sommige manschappen busjes ook de meesten zitten op de 2 T
ik zoek wel de 2,5 T uit gezien deze dus iets meer berekend is op zwaardere trek lasten
Geen idee of het in Nederland mag. Maar ik had 3.8 ton max aanhanger gewicht bij me vito. (Was een 115)
Kan me niet voorstellen dat die er niet is voor de v6 uitvoering .
Weet alleen niet hoe dit kwa keuring in Nederland zit.

Gr Roy
in nl niet , daar is 2,5 ton max voor een vito en 3,5 ton maximaal voor een bestelauto
mijn dodge heeft 3470 kg op kenteken maar kan makkelijk veel meer hebben
Zo een vermoeden had ik al.
Alleen nog wel een vraagteken. De auto voldoet aan de regels van een Europees land. En is (wordt.) gebruikt ingevoerd . dan kan het wel eens mogelijk zijn dat het wel wordt goed gekeurd.

Ik weet met zwaartransport trekkers (dit deden we in het verleden omdat Nederland geen 5 assige trekkers goed keurt) dan ging de auto eerst door de keuring in het buitenland. En voerde we hem in als zijnde gebruikt. Geen idee of dat nog gebeurd. Werk al 10 jaar in een andere sector.

Gr Roy
inderdaad wel vreemd ik kan het ook nergens terug vinden dat een belgische vito 3,8 T mag trekken en dan ook de 115 bij een 122 had ik het kunnen snappen
MuktaII schreef:@ Pascal: vergeet vooral niet dat je verzekering niets dekt als je uit Duitsland met een exportkenteken de grens over gaat!
Dit is een probleem waar meer mensen tegenaan gelopen zijn toen ze onverwachts door de politie of douane werden gecontroleerd.
Google er maar eens op, kan je handenvol geld kosten. De beste methode is op een aanhanger terug, geen gedoe met kentekens en verzekeringskwesties.
Verder geld voor de bpm (In ieder geval bij personenauto's) dat de laagste waarde, dus de voor jou meest gunstige, van toepassing is.
Maar deze moet wel correct zijn berekend, dus met alle accessoires in de auto uitgerekend.
Anders heb je later kans op een naheffing met boete ;)
S6 met de import, als je dat gaat doen!
ik wou dit nog bij de verzekering neer leggen en volgens mij kan je in duitsland ook een verzekering er bij kopen dan is dit probleem ook weer getackeld maar in iedregeval bedankt voor je reactie
Higgins schreef:
BPM gaat tegenwoordig voornamelijk op uitstoot heb ik begrepen. Des te minder uitstoot, des te minder BPM....
Probeer de gemiddelde BPM-berekening maar eens op het net.
daarom ging ik ook van bijde prijzen uit dan kan het altijd mee vallen
stamgast_2
Berichten: 658
Lid geworden op: 20 nov 2011 19:09
Mercedes-Benz: V250d. + Ducati SS600 + Ducati 749s
Specialisatie: beroeps oplichter
Locatie: Bippen (de)

25 mar 2017 22:11

Ik heb een Duitse auto . geen Belgische 8-)

En het nadeel van een Duits kenteken met verzekering. Is dat jij tot de nl grens er mee mag rijden. En daarna toch echt gelijk op een nl kenteken en verzekering er bij moet hebben.

Je bent geen inwoner dus kan je een export kenteken +verzekering nemen. (Meest maar een x aantal dagen geldig)

En als ze je in Nederland er mee pakken kan je een prent voor belasting ontduiking krijgen (die wilde ze me ook al een keer aanbieden. Ze dachten dat ik in Nederland woonde)

Mijn schoonvader reed nog wel eens net mijn auto. (Ik reis veel van af Schiphol)
Maar die mag dus er niet mee rijden door de nl wet geving :x
SP_W
Berichten: 109
Lid geworden op: 06 okt 2012 05:15
Mercedes-Benz: 87'er

25 mar 2017 22:58

MuktaII schreef:@ Pascal: vergeet vooral niet dat je verzekering niets dekt als je uit Duitsland met een exportkenteken de grens over gaat!
Dit is een probleem waar meer mensen tegenaan gelopen zijn toen ze onverwachts door de politie of douane werden gecontroleerd.
Google er maar eens op, kan je handenvol geld kosten. De beste methode is op een aanhanger terug, geen gedoe met kentekens en verzekeringskwesties.
Verder geld voor de bpm (In ieder geval bij personenauto's) dat de laagste waarde, dus de voor jou meest gunstige, van toepassing is.
Maar deze moet wel correct zijn berekend, dus met alle accessoires in de auto uitgerekend.
Anders heb je later kans op een naheffing met boete ;)
S6 met de import, als je dat gaat doen!

Gewoon met 5 daags kurzeitkenzeichen een verzekering erbij afsluiten. Niks aan de hand.

Ook diverse wagen geïmporteerd, ook in Nederland gewoon nog rond gereden. Niks aan de hand, politie gedoogd het.

In principe ontduik je belasting, omdat je in NL nog geen mrb hebt afgedragen.. maar kom op zeg
Gebruikersavatar
Lecram
Berichten: 2053
Lid geworden op: 21 aug 2005 20:10
Mercedes-Benz: Viano Marco Polo V6 cdi 2011 | BMW 330e 2020
Locatie: Barendrecht

26 mar 2017 01:00

stamgast_2 schreef:Ik heb een Duitse auto . geen Belgische 8-)

En het nadeel van een Duits kenteken met verzekering. Is dat jij tot de nl grens er mee mag rijden. En daarna toch echt gelijk op een nl kenteken en verzekering er bij moet hebben.

Je bent geen inwoner dus kan je een export kenteken +verzekering nemen. (Meest maar een x aantal dagen geldig)

En als ze je in Nederland er mee pakken kan je een prent voor belasting ontduiking krijgen (die wilde ze me ook al een keer aanbieden. Ze dachten dat ik in Nederland woonde)

Mijn schoonvader reed nog wel eens net mijn auto. (Ik reis veel van af Schiphol)
Maar die mag dus er niet mee rijden door de nl wet geving :x
Je kunt voor 14 dagen per jaar per kenteken ontheffing krijgen. Dat hoeft dus geen probleem te zijn.
Gebruikersavatar
pascalvd
Berichten: 5144
Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
Specialisatie: techniek
Locatie: lemmer
Contacteer:

07 apr 2017 19:39

had ik toch bijna een heerlijke vito gekocht
bijna gelijk aan peter zn vito 8-)
met onderandere 2 Viano opties banden druk en sound system 8-)
dit was dan al wel een personen busje maar dat mocht de pret niet drukken

helaas zou ik morgen langs gaan in tamm (stutgard) dit was maandag al bemaild toen ik de onderhouds gegevens en een optie lijstje heb gekregen
tot dat ik vandaag voor de extra zekerheid er een mailtje aan geweid heb of het nog uit kwam om morgen langs te komen om te kijken waarop ik een reactie kreeg 'sorry de bus is al verkocht' :(

het was te mooi om waar te zijn ik had de datacards al met elkaar vergelijken en er zat 1 a4tje meer opties bij dan mijn huidige vito

nog even een linkje van de bus voor zolang ie online staat
https://www.autoscout24.de/angebote/mer ... cldtidx=17
Screenshot_2017-04-07-19-37-10.png
Screenshot_2017-04-07-19-37-10.png (320.07 KiB) 904 keer bekeken
dus nu maar verder kijken
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11185
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

07 apr 2017 19:55

Moest niet zo zijn Pascal, mankeerde vast iets aan ;)

Gewoon rustig doorzoeken en misschien rekening houden met iets sneller "toehappen" als
het een bus is die je past.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Gebruikersavatar
pascalvd
Berichten: 5144
Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
Specialisatie: techniek
Locatie: lemmer
Contacteer:

07 apr 2017 21:00

Ja dat zal vast zo zijn Cornelis mischien was het wel te veel "rompslomp " om aan een Nederlander te verkopen
Tja wie zal het weten

Ja klopt ik zoek rustig verder er zal vast iets op het pad komen wie weet
Ik wou graag eerst zekerheden hebben voordat ik die kant op ging (6 uur tuffelen) en de verkopende partij was geen snelle mailler :stom:
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11185
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

07 apr 2017 21:04

pascalvd schreef:Ja dat zal vast zo zijn Cornelis mischien was het wel te veel "rompslomp " om aan een Nederlander te verkopen
Tja wie zal het weten

Ja klopt ik zoek rustig verder er zal vast iets op het pad komen wie weet
Ik wou graag eerst zekerheden hebben voordat ik die kant op ging (6 uur tuffelen) en de verkopende partij was geen snelle mailler :stom:
Dan moet het niet zo zijn Pascal ;)
Je weet nu inmiddels precies wat je zoekt...
Geduld, op het juiste moment toeslaan en je loopt vanzelf tegen jouw droom Vito aan 8-)
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Gebruikersavatar
pascalvd
Berichten: 5144
Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
Specialisatie: techniek
Locatie: lemmer
Contacteer:

07 apr 2017 21:59

Ik weet welke opties er minimaal op moeten zitten de rest is leuk
En sommige dingen kunnen naderhand ook wel eens als ik bij Steve eduard en ricardo zie (A)

Ik zou vandeweek week het lijstje wel ff uploaden
Daar staan mijn optie eisen in
Gebruikersavatar
pascalvd
Berichten: 5144
Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
Specialisatie: techniek
Locatie: lemmer
Contacteer:

08 apr 2017 14:09

pascalvd schreef:
Ik zou vandeweek week het lijstje wel ff uploaden
Daar staan mijn optie eisen in
bij deze :
w639 zwart vs duitse bruine opties.pdf
(286.72 KiB) 348 keer gedownload

tevens vanochtend even bij een dealer langs geweest deze had 2 122 naar mijn zin staan
1 zilver
Zilver
Zilver
Screenshot_2017-04-08-14-06-53.png (429.77 KiB) 775 keer bekeken
1 bruin
Bruin
Bruin
Screenshot_2017-04-08-14-07-14.png (461.64 KiB) 775 keer bekeken


gegevens/opvalende items zilver
bouwjaar juni 2014
kleur zilver
motor ruimte oppervlakte erg schoon
is staplijsten aardig glad gepoets
banden bijna op
alle boekjes er bij
alle multiemedia kabels ook aanwezig
comand
uitlaat gassen roken naar een renault :sst:
tikt wat in de motor
reageerd goed op gas en valt ook netjes terug
heeft trekhaak ervaring
totale ervaring 177xxxx km
boord gereedschap en krik aan wezig reservewiel niet bekeken
dubbele cabine
ervaring in de laadruimte beschadigingen op de vloer en achterwand beschadigd
veel wit uitgeslagen raam rubbers
auto draait/kanteld mee met gas geven voor een v motor is dit raar dezen horen in balans te liggen
1 schuifdeur met een lager er uit of tijd voor een smeer beurt

gegevens/opvalende items bruin
bouwjaar januari 2013
kleur bruin
motor ruimte minder schoon als zilver
instaplijsten met rvs en niet glad gepoets
banden nog redelijk
geen boekjes
diverse multimedia kabels
comand
uitlaat gassen roken naar mijn huidige vito (lekkende verstuiver geur )
tikt wat in de motor
reageerd goed op gas geven viel eerste 2 keer wat raar terug naar stationair
weinig trekhaak ervaring
totale ervaring 177xxx km
geen boord gereedschap en krik en driehoek aan wezig
minder ervaring in de laadruimte
auto draait/kanteld mee met gas geven voor een v motor is dit raar dezen horen in balans te liggen
dubbele schuifdeur met water in het rubber aan linker zijde
dvd scherm aan het plafon voor achter bank
koper/bruin leren stoelen
vermoedlijk stoelverwarming voor bijrijder er in gehobbyt 1 schakelaar op het kapje van de stoel kast en draden die de stoel in liepen waar ook weer kapen van af miste
iets meer aan gehobbyt 2 werklampen in de laadruimte geknutseld
vermoedelijk van een door rijder geweest gezien een defcon cd (nee ik scheer niet iedereen over 1 kant maar deze doelgroep staat wel bekender om sportiver rij gedrag )
schuif/kanteldakraam met een vermoedlijke lekkage hemel rechts had een bruine vlek in het plafon terhoogte van B stijl
vermoelijk van een lasser geweest (las spetters op de sleutel )


al met al blijft het een dubio wij neigen meer naar zilver maar bruin heeft ook zn punten

helaas geen proefrit kunnen maken omdat de verkoper niet aan wezig was de werkplaats was wel bereid om de autos aan ons te laten zien :goedzo: :goedzo:

heb alleen nog wel een vraag is de comand antenne achter op ook te verplaatsen ??? deze mag van mij iets meer naar het achter licht toe anders komt de zwaaibalk zover voor op en hebben de werklampen weinig nut :owja:
Laatst gewijzigd door pascalvd op 08 apr 2017 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
WillemH
Berichten: 5951
Lid geworden op: 25 mar 2008 21:51

08 apr 2017 14:30

Banden glad is een bekend issue bij een 639 vooral voorbanden slijten abnormaal hard ging ooit eens na een jaar oude kijken met 22.000 km met de voorbanden compleet glad.
schijnt aan de draaicirkel te liggen en tja de achterbanden een V6 hoef ik denk ik niet uit te leggen

Used 1 is met garantie toch? dus een veilige aankoop opzich
Gebruikersavatar
pascalvd
Berichten: 5144
Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
Specialisatie: techniek
Locatie: lemmer
Contacteer:

08 apr 2017 16:10

ik heb nooit last gehad van gladde voor bandjes

in dit geval betreft het alle banden vermoedelijk tot het laatste beetje op gereden voor dat men een nieuwe bus kocht

ik weet niet of jij het wel eens gebrobeert heb met een w639 automaat maar een burnout maak je er niet echt mee dan word er al weer in gegrepen :owja: althans mijne wou het nooit echt lekker doen bij het weg rijden niet en in de dreg wou het wel maar beheerste ik mij weer (A)

inderdaad used 1 is met 12 maand garantie maar ik ben het gezeur liever voor onderhuids is toch niet alles te zien zoals ik bij mijn huidige heb mogen ervaren
Gebruikersavatar
Peter
Oprichter
Berichten: 44419
Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

08 apr 2017 18:27

Ik herken ook niet wat Willem zegt, ik heb nooit overmatige bandenslijtage gemerkt (heb ca. 70.000km met een 639 gereden).

Bruin... niet mijn ding (ja ik weet het: http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 49#p721549 ...), een zilveren is echt heel veel mooier (en makkelijker) vind ik.
#doeslief
stamgast_2
Berichten: 658
Lid geworden op: 20 nov 2011 19:09
Mercedes-Benz: V250d. + Ducati SS600 + Ducati 749s
Specialisatie: beroeps oplichter
Locatie: Bippen (de)

08 apr 2017 21:51

Voor banden slijten wat rond af (zijkanten.)
Maar niet extreem. Had met de vito 170k gereden. En zo wel de winter als de zomer set waren bijde half weg.
(Is ook een hoop afhankelijk van de breedte en merk type band)

En burnout kon wel. (Traction control uit. En niet slippen boven de 3500 rpm. ) maar ik had een hand bak.
Plaats reactie