Let ook op de trekkracht en kogeldruk van de trekhaak!
PDC zou moeten uitschakelen bij achteruit rijden met kar. ( Bij originele, en ingeleerd via Star)
w639 vito v6 betrouwbaar of niet ??
- Mr. Viano
- Berichten: 352
- Lid geworden op: 06 aug 2012 20:44
- Mercedes-Benz: W639 Viano 3.2 V6 190pk 2006
- Locatie: Gouda
Voor ombouw naar enkel cabine kun je vragen naar bedrijven die ombouwen naar dubbel cabine. Die zouden toch ook wel naar enkel kunnen ombouwen?
Horsepower is how hard you can hit the wall. Torque is how far you can take the wall with you!
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Waarom laat je deze auto niet even "fileren" door het forum ?
Ik heb nog niet meegemaakt dat een ander forumlid een auto
voor iemands neus wegkaapt als er hier vragen over gesteld
worden als de advertentie wordt gelinkt.
Ik heb nog niet meegemaakt dat een ander forumlid een auto
voor iemands neus wegkaapt als er hier vragen over gesteld
worden als de advertentie wordt gelinkt.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- Mr. Viano
- Berichten: 352
- Lid geworden op: 06 aug 2012 20:44
- Mercedes-Benz: W639 Viano 3.2 V6 190pk 2006
- Locatie: Gouda
Haha, voor mij hoef je idd niet bang te zijn. Ik heb nog geen andere nodigCornelis schreef:Waarom laat je deze auto niet even "fileren" door het forum ?
Ik heb nog niet meegemaakt dat een ander forumlid een auto
voor iemands neus wegkaapt als er hier vragen over gesteld
worden als de advertentie wordt gelinkt.
Horsepower is how hard you can hit the wall. Torque is how far you can take the wall with you!
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Tja waarom ook niet jaMr. Viano schreef:Haha, voor mij hoef je idd niet bang te zijn. Ik heb nog geen andere nodigCornelis schreef:Waarom laat je deze auto niet even "fileren" door het forum ?
Ik heb nog niet meegemaakt dat een ander forumlid een auto
voor iemands neus wegkaapt als er hier vragen over gesteld
worden als de advertentie wordt gelinkt.
Misschien omdat het mobiel wel lastig is om het bij elkaar te plaatsen
Ik ben ook niet bang dat een ander er mee van door gaat
Maar goed deze is van de eerste 4 vragen
Link
Deze van de 5e vraag
Link
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
zijn de vito zo goed om niet op te schieten ????
en ik zit nog steeds met de volgende vragen :
1. er staat op de datacard (ED4) AGM accu 12V 95 A
in mijn huidige vito heb ik een 12V 100 A (denk ik ) en (M40) generator 14V 200 A dus vermoedelijk meer laad en accu capaciteit
2. ook staat er (CF7) comfort vering
ik kan op mijn datacard deze optie niet terug vinden dus vermoedelijk heb ik deze niet maar wat is het verschil in de vering ? zijn de veren anders ?
tegelijker tijd is de gewichtsvariant wel (XG6) gewichtsvariant 2800 kg dus zal deze wel verzwaarde veren hebben ? ik heb (XA0) gewichtsvarainte 2,77 T en daar zaten zware veren onder vandaar
3 ook staat er (F71) binnen spiegel automatisch dimmend
betekend dit dat er extra draden naar de spiegel lopen ?
is deze storings vrij te verwijderen voor mijn navigatie steun ?
tijdens mijn zoektocht ook een vito tegen gekomen met flitsers in de gril
op zich al goed maar als je dan ziet hoe er in gebouwd is dan erger ik mij er nu al aan
en dat zecht mij dat ie van een vermoeldeijke aannemer is geweest en dat er redelijk mee gereden is en dus ook al redelijk wat zware karen mee ververoerd zijn geweest en al 2 ton ervaring en hij komt niet bij een dealer weg met diverse risicos kwa onderhoud en garantie
en ik zit nog steeds met de volgende vragen :
1. er staat op de datacard (ED4) AGM accu 12V 95 A
in mijn huidige vito heb ik een 12V 100 A (denk ik ) en (M40) generator 14V 200 A dus vermoedelijk meer laad en accu capaciteit
2. ook staat er (CF7) comfort vering
ik kan op mijn datacard deze optie niet terug vinden dus vermoedelijk heb ik deze niet maar wat is het verschil in de vering ? zijn de veren anders ?
tegelijker tijd is de gewichtsvariant wel (XG6) gewichtsvariant 2800 kg dus zal deze wel verzwaarde veren hebben ? ik heb (XA0) gewichtsvarainte 2,77 T en daar zaten zware veren onder vandaar
3 ook staat er (F71) binnen spiegel automatisch dimmend
betekend dit dat er extra draden naar de spiegel lopen ?
is deze storings vrij te verwijderen voor mijn navigatie steun ?
tijdens mijn zoektocht ook een vito tegen gekomen met flitsers in de gril
op zich al goed maar als je dan ziet hoe er in gebouwd is dan erger ik mij er nu al aan
en dat zecht mij dat ie van een vermoeldeijke aannemer is geweest en dat er redelijk mee gereden is en dus ook al redelijk wat zware karen mee ververoerd zijn geweest en al 2 ton ervaring en hij komt niet bij een dealer weg met diverse risicos kwa onderhoud en garantie
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
in mijn zoektocht ben ik op advies van de dealer nu ook naar duitsland uitgeweken om te zoeken
weet iemand ook welke kosten er aan verbonden zijn bij het invoeren van een w639 ? en waar dan juist extra op te letten ?
ik hoor het graag gr pascal
weet iemand ook welke kosten er aan verbonden zijn bij het invoeren van een w639 ? en waar dan juist extra op te letten ?
ik hoor het graag gr pascal
- gerardwb
- Berichten: 4579
- Lid geworden op: 10 mar 2008 17:20
- Mercedes-Benz: w220 s 320 cdi, s204 200 cdi, w639 112cdi, w221 320cdi 4 matic
- Locatie: Słupsk/polen
Ik weet niet of je de bus prive of zakelijk koopt ? Koop je hem zakelijk en heb je een btw nummer dan kun je de bus kopen ex btw btw o tarief, en je moet zelf de btw aangifte doen als de bus op kenteken staat , nieuwe bussen daar zit bpm op alleen als als je hem zakelijk gebruikt niet, en busjes van 5 jaar en ouder zijn bpm vrij
- Mr. Viano
- Berichten: 352
- Lid geworden op: 06 aug 2012 20:44
- Mercedes-Benz: W639 Viano 3.2 V6 190pk 2006
- Locatie: Gouda
Ik heb de mijne ook laten importeren. All inclusive / rijklaar was ik 1000 euro kwijt voor importeren + nog een restbedrag BPM direct aan de belastingdienst.
Over auto's tot 7 jaar oud moet rest-BPM over betaald worden over de cataloguswaarde, tenminste, dit was 4,5 jaar geleden het geval. Toen kocht ik mijn bus die toen 6 jaar oud was. Dit kun je op de site van RDW en Belastingdienst uitrekenen. Het importbedrijf kan dat ook
Over auto's tot 7 jaar oud moet rest-BPM over betaald worden over de cataloguswaarde, tenminste, dit was 4,5 jaar geleden het geval. Toen kocht ik mijn bus die toen 6 jaar oud was. Dit kun je op de site van RDW en Belastingdienst uitrekenen. Het importbedrijf kan dat ook
Horsepower is how hard you can hit the wall. Torque is how far you can take the wall with you!
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
bus is zakelijk prive heb ik de /8gerardwb schreef:Ik weet niet of je de bus prive of zakelijk koopt ? Koop je hem zakelijk en heb je een btw nummer dan kun je de bus kopen ex btw btw o tarief, en je moet zelf de btw aangifte doen als de bus op kenteken staat , nieuwe bussen daar zit bpm op alleen als als je hem zakelijk gebruikt niet, en busjes van 5 jaar en ouder zijn bpm vrij
ik houd voor het gemak wel rekening met het betalen van de BPM dan kan het alleen maar mee vallen
in iedregeval bedankt voor reactie
oke dan vallen die kosten toch wel heel erg mee ik dacht dat het duurder wasMr. Viano schreef:Ik heb de mijne ook laten importeren. All inclusive / rijklaar was ik 1000 euro kwijt voor importeren + nog een restbedrag BPM direct aan de belastingdienst.
Over auto's tot 7 jaar oud moet rest-BPM over betaald worden over de cataloguswaarde, tenminste, dit was 4,5 jaar geleden het geval. Toen kocht ik mijn bus die toen 6 jaar oud was. Dit kun je op de site van RDW en Belastingdienst uitrekenen. Het importbedrijf kan dat ook
in iedergeval badnakt voor je reactie ik neem het mee
zijn er ook nog dingen waar er rekening mee gehouden moet worden bij het soort voertuig uit duitsland prive aanbieder of toch een bedrijf/dealer
welke sites zijn er voor de duitse markt ?
mobile.de heb ik al
gr
- Mr. Viano
- Berichten: 352
- Lid geworden op: 06 aug 2012 20:44
- Mercedes-Benz: W639 Viano 3.2 V6 190pk 2006
- Locatie: Gouda
AutoScout24.de en ik heb hem bij een grote handelaar vandaan. Privé aanbieder is net zo listig als hier in NL lijkt me. Je hebt pech of geluk.
Horsepower is how hard you can hit the wall. Torque is how far you can take the wall with you!
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
In Duitsland wordt volgens de berichten net zoveel of nog meer gerommeld met km-standenpascalvd schreef:oke duidelijk
geen bijzondere risicos tussen nederlandse koop en duitse verkoop
en onderhoudsboekjes dan in Nederland......... ondanks dat het daar al jaren een misdrijf is.....
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
oke dat is ook een risico wist ik niet dacht dat de duitsers eerlijk warenCornelis schreef:In Duitsland wordt volgens de berichten net zoveel of nog meer gerommeld met km-standenpascalvd schreef:oke duidelijk
geen bijzondere risicos tussen nederlandse koop en duitse verkoop
en onderhoudsboekjes dan in Nederland......... ondanks dat het daar al jaren een misdrijf is.....
maar ik was wel van plan om een aan koop keuring te doen en volgens mij is dit met star ook te zien of er gedraait is of niet
- plorie
- Berichten: 20879
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Je kunt een volk niet over 1 kam scheren...
Net zoals niet alle Duitsers eerlijk zijn, lopen ook niet alle Hollanders op klompen, en hebben niet alle Friezen een vlag op hun dak
Net zoals niet alle Duitsers eerlijk zijn, lopen ook niet alle Hollanders op klompen, en hebben niet alle Friezen een vlag op hun dak
Logboek S500.