ik wil geen benz, zou het van mij afhangen, mijn vrouw kreeg een golf 2 automaat. maar daar wil ze niet mee rijden.
t moet audi of mercedes zijn. paar okkasies bekeken van A170 automaatjes en daar is ze wel voor te vinden. alleen vind ik zoveel 'koopjes' van A klasses met defecte automaat versnellingsbakken dat ik weeral schrik krijg.
waar is de tijd dat een automaat super betrouwbaar was.
ik heb 2 soorten velgen, 205/55r16 en 185/65r15 waarbij ik zag dat Aklasses ook met 185/65r15 rondrijden. de aankoop van de 4nieuwe banden is dus geen verlies als we overgaan naar een A klasse
W203 ESP fout
-
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 21 jul 2015 23:30
- Mercedes-Benz: S203 (+ford capris, sierra, escort, golf2
daily: vw golf 2 1.6D http://images.spritmonitor.de/501566.png
oldtimers: ford capri 2.0V6, ford capri 2.3V6, ford capri 3.0V6, ford sierra XR4I 2.8iV6, ford escort 1.3GT
oldtimers: ford capri 2.0V6, ford capri 2.3V6, ford capri 3.0V6, ford sierra XR4I 2.8iV6, ford escort 1.3GT
- Prometheus
- Berichten: 960
- Lid geworden op: 09 mei 2012 12:14
- Mercedes-Benz: W201 W204
- Locatie: Hoorn
- Contacteer:
Oha zijn ze dat wel, op enkele uitzonderingen (ook vroeger) na: De automatische bakken in de A (W168) en bv de VAG DSG bakkenwaar is de tijd dat een automaat super betrouwbaar was
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 24 mar 2016 09:55
- Mercedes-Benz: W203 220cdi combi 2002
- Locatie: Heerhugowaard
CLR schreef:Als er dan nog iets komt zou je toch overwegen om hem te moeten wegdoen. Ik heb mijn 2001 W203 11 maanden gehad, ook letterlijk elke maand reparaties voor een totaal van 15.000 euro, en dan heb ik hem nog ingeruild met een nog te gebeuren onderhoudsbeurt en wie weet wat nog meer. Je blijft denken ''oh nu is er zo veel gedaan, nu moet het wel goed zijn toch'', maar elke maand kwam ik zelf in ieder geval weer bedrogen uit. Je moet er wel echt de pech voor hebben, want er zijn genoeg 203's waar men weinig tot geen omkijken naar heeft. Maar als je dan toch een treft die elke maand speciale aandacht vereist, dan moet je toch ergens een keer de streep trekken.
Misschien een idee om te overwegen om bij de daadwerkelijke streep-trekking een 202 of anders 210 te nemen van de laatste productiejaren? Blijf je in een Benz en die overstap heeft mij weer blij gemaakt (en mij laten sparen voor wat ik nu rijd).
ik had een mooie (roestvrije !! ) W202 C180 uit '97 met 260K op de teller,
best eea aan gehad, maar ook betrouwbaar en 3 jaar fijn mee gereden.
vanwege woonwerk km wilde ik gaan dieselen, ik heb er een half jaar mee lopen leuren. 750 euro, bij gods gratie, kreeg ik ervoor.
en in dezelfde staat staan ze bij de handel als "youngtimer" voor 2500 .....
nu een W203 station diesel met alle opties en luxe, en enkel maar ellende. Ik ben er klaar mee. zo'n spijt....
maar hier krijg ik ook niks meer voor, en geld om iets terug te kopen is er ook niet meer.
de komende jaren rij ik gebakjes van 500 euro !
stuk >> sloop en weer een ander
Lekker bezig
-
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 21 jul 2015 23:30
- Mercedes-Benz: S203 (+ford capris, sierra, escort, golf2
in dat budget ga je helaas weinig goed vinden buiten afgeleefde wagens. of je moet het kunnen stellen met geen luxe. bij job verandering was ik de firmawagen kwijt en moest ik het woon-werk met een dodge pickup 5.2V8 uit 1977 gaan doen. 128liter gas PER RIT erdoor (80€). kreeg toen via mijn broer een golf 2 diesel aangeboden van 22jaar oud voor de fantastische prijs van 200€. hoefde die zelf niet te zien, dat geld had ik er op een maand uit (ook al had ik er geen geld voor omdat de dodge me al 2maand arm had gezopen).FastFriend schreef: de komende jaren rij ik gebakjes van 500 euro !
stuk >> sloop en weer een ander
Beste aankoop ooit, nu al 7jaar rijd ik daarmee rond. dit jaar 2 opmerkingen op de keuring:
-barst in voorruit
-tankklepje sluit niet goed
140 000km zonder enige miserie rondgereden op 6jaar tijd, ook al ging er iets kapot, altijd mee naar huis kunnen rijden (met de kapotte waterpomp ben ik van dinant naar kortrijk terug gekomen. 210km zonder water!!! )
vorig jaar mijn gehele ophanging vervangen. rondom nieuwe poten, rubbers, gelagerde veerpootschotels... voor 201€.
sinds 2012 (ervoor heb ik niet bijgehouden) heb ik 1380€ onkosten (inclusief alle onderhoud) gehad aan die auto (http://www.spritmonitor.de/en/detail/50 ... uelings=on).
HMM, net gezien dat mijn laatste onkost op 21januari 2016 was en dat was een brandstoffilter. binnen 3dagen is dat 1jaar ZONDER enige kost rondgereden zeg .
en dan koop je een 'betrouwbare' benz want mijn ouders hebben ook altijd met mercedes gereden . ik heb in mijn leven als slechte autos gehad, maar deze spant toch de kroon
daily: vw golf 2 1.6D http://images.spritmonitor.de/501566.png
oldtimers: ford capri 2.0V6, ford capri 2.3V6, ford capri 3.0V6, ford sierra XR4I 2.8iV6, ford escort 1.3GT
oldtimers: ford capri 2.0V6, ford capri 2.3V6, ford capri 3.0V6, ford sierra XR4I 2.8iV6, ford escort 1.3GT
- Sneaky Pete
- Donateur
- Berichten: 1986
- Lid geworden op: 08 mar 2014 19:18
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Locatie: Zuid-Oost Brabant
Tja,met elke auto kun je pech of geluk hebben. 1 slechte ervaring zegt niks.
Ikzelf kocht 2 jaar geleden voor 6.000 piek zo'n "oerbetrouwbare" Toyota Corolla in de meest simpele uitvoering als woon/werk autootje. Kan toch niks aan kapot zou je zeggen. Keurig met Bovag garantie bij de Toyota dealer aangeschaft.
Was maar goed ook want na 2 maanden lag het halve krukaslager in het carter.......
Moet er niet aan denken als me dat na een maand of 8 was overkomen.
Wil dat nou zeggen dat Toyota slechte auto's maakt? Welnee, met elk merk kun je pech hebben.
Koop maar eens zo'n Golfje TFSI van de eerste generatie. Dikke kans dat je dan ook echt aan de beurt bent.
Ikzelf kocht 2 jaar geleden voor 6.000 piek zo'n "oerbetrouwbare" Toyota Corolla in de meest simpele uitvoering als woon/werk autootje. Kan toch niks aan kapot zou je zeggen. Keurig met Bovag garantie bij de Toyota dealer aangeschaft.
Was maar goed ook want na 2 maanden lag het halve krukaslager in het carter.......
Moet er niet aan denken als me dat na een maand of 8 was overkomen.
Wil dat nou zeggen dat Toyota slechte auto's maakt? Welnee, met elk merk kun je pech hebben.
Koop maar eens zo'n Golfje TFSI van de eerste generatie. Dikke kans dat je dan ook echt aan de beurt bent.
-
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 21 jul 2015 23:30
- Mercedes-Benz: S203 (+ford capris, sierra, escort, golf2
probleem opgelost. kostprijs 0€ en half uurtje werk .
op internet wat verhalen gelezen over die sensor, en die doet nogal heel moeilijk als uw batterijspanning wat laag is. dus ik begon direct het voedingsgedeelte te verdenken.
sensor eruit gehaald en de auto weer in elkaar gestopt zonder sensor. ik had de accu afgekoppeld, maar toen kon ik aan die 2 schroefjes onder het stuur niet. dus accu er weer aan, 2 schroefjes gelost, accu eraf, airbag eruit en dan gezien dat je voor de laatste 3 schroefjes het stuur recht moet zetten. accu er weer aan, stuur recht en kreeg een SRS boodschap op het scherm (DUH, contact aangezet met de airbag afgekoppeld, domme fout).
de vrouw moest weg met de auto, en ik kon op het gemak die sensor eens demonteren. best wel een intelligent ding. hoop ledjes en sensoren in een ring geplaats, en de plastiek ring heeft overal nokjes. de combinatie van al die samen zorgt ervoor dat je stuur maar in 1positie kan staan.
echter als 1 ledje het niet meer doet, werkt dat systeem ook niet meer. dus ff toch gecontrolleerd met de camera functie van de GSM of ze allemaal nog wel IR licht uitsturen. dit was ok.
boel dan maar uit elkaar gegooid en een paar opmerkelijke dingen gezien. de aansluitconnector zit geklemd in de print en niet gesoldeerd (kan in verloop van tijd door trillingen wel slecht contact geven.
ik heb de connector gesoldeerd en 2 componentjes in het voedingsgedeelte vervangen door iets afwijkende (wel beter) uit een samsung printer. de sensor behuizing alsook al die ledjes en sensoren eens goed gepoetst.
vandaag de sensor terug gemonteerd, echter direct weer de fout van ESP. ff stuur naar links en naar rechts gedraaid, helaas nog steeds ESP fout (en ook SRS nog steeds). auto af gezet, auto weer gestart, SRS boodschap komt er nog steeds (door afkoppelen airbag, dit moet met een STAR gereset worden), maar de ESP fout is weg .
probleem dus opgelost. het voedingsgedeelte is gewoon na 15jaar versleten. dat ding is blijkbaar gevoelig aan zijn voedingsspanning, en daarbij een versleten voeding intern zorgt ervoor dat die onderuitgaat.
op internet wat verhalen gelezen over die sensor, en die doet nogal heel moeilijk als uw batterijspanning wat laag is. dus ik begon direct het voedingsgedeelte te verdenken.
sensor eruit gehaald en de auto weer in elkaar gestopt zonder sensor. ik had de accu afgekoppeld, maar toen kon ik aan die 2 schroefjes onder het stuur niet. dus accu er weer aan, 2 schroefjes gelost, accu eraf, airbag eruit en dan gezien dat je voor de laatste 3 schroefjes het stuur recht moet zetten. accu er weer aan, stuur recht en kreeg een SRS boodschap op het scherm (DUH, contact aangezet met de airbag afgekoppeld, domme fout).
de vrouw moest weg met de auto, en ik kon op het gemak die sensor eens demonteren. best wel een intelligent ding. hoop ledjes en sensoren in een ring geplaats, en de plastiek ring heeft overal nokjes. de combinatie van al die samen zorgt ervoor dat je stuur maar in 1positie kan staan.
echter als 1 ledje het niet meer doet, werkt dat systeem ook niet meer. dus ff toch gecontrolleerd met de camera functie van de GSM of ze allemaal nog wel IR licht uitsturen. dit was ok.
boel dan maar uit elkaar gegooid en een paar opmerkelijke dingen gezien. de aansluitconnector zit geklemd in de print en niet gesoldeerd (kan in verloop van tijd door trillingen wel slecht contact geven.
ik heb de connector gesoldeerd en 2 componentjes in het voedingsgedeelte vervangen door iets afwijkende (wel beter) uit een samsung printer. de sensor behuizing alsook al die ledjes en sensoren eens goed gepoetst.
vandaag de sensor terug gemonteerd, echter direct weer de fout van ESP. ff stuur naar links en naar rechts gedraaid, helaas nog steeds ESP fout (en ook SRS nog steeds). auto af gezet, auto weer gestart, SRS boodschap komt er nog steeds (door afkoppelen airbag, dit moet met een STAR gereset worden), maar de ESP fout is weg .
probleem dus opgelost. het voedingsgedeelte is gewoon na 15jaar versleten. dat ding is blijkbaar gevoelig aan zijn voedingsspanning, en daarbij een versleten voeding intern zorgt ervoor dat die onderuitgaat.
daily: vw golf 2 1.6D http://images.spritmonitor.de/501566.png
oldtimers: ford capri 2.0V6, ford capri 2.3V6, ford capri 3.0V6, ford sierra XR4I 2.8iV6, ford escort 1.3GT
oldtimers: ford capri 2.0V6, ford capri 2.3V6, ford capri 3.0V6, ford sierra XR4I 2.8iV6, ford escort 1.3GT
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5668
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Goed bezig!
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
-
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
- Locatie: Oost Vlaanderen
SRS resetten moet niet met star, kan met een universeel toestel ook...
-
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 21 jul 2015 23:30
- Mercedes-Benz: S203 (+ford capris, sierra, escort, golf2
ik heb zo een odb2 bluetooth ding dat met de GSM aan de auto kan. ik kan allerhande info zien (toeren, temperatur, gaspositie, verbruik, uitstoot....) maar als ik fouten uitlees, krijg ik geen meldingen.
kan ik dat resette met een autel MS509 tool?
kan ik dat resette met een autel MS509 tool?
daily: vw golf 2 1.6D http://images.spritmonitor.de/501566.png
oldtimers: ford capri 2.0V6, ford capri 2.3V6, ford capri 3.0V6, ford sierra XR4I 2.8iV6, ford escort 1.3GT
oldtimers: ford capri 2.0V6, ford capri 2.3V6, ford capri 3.0V6, ford sierra XR4I 2.8iV6, ford escort 1.3GT