beste
bij de r170 slk van 1997 heb je een stekker op de nokkenas magneet
Deze stekker heb ik nieuw besteld en wil hem monteren ( orginele stekker )maar waar zit nu de bruine kabel met de rode lijn erin ... boven of onder ...
omdat je als je het stekkertje er afhaald twee gelijke kabelschoentjes zijn ,wel verschillend kleur kabels
de stekker zelf vermeld een positie 1 en 2 maar op de kaberls staat dat niet !
graag iemand die het weet ??
En wat gebeurt er als je ze omdraaid .. ?
nokkas magneet stekker
- Ton Selhorst
- Berichten: 880
- Lid geworden op: 23 mar 2014 16:40
- Mercedes-Benz: Geen SLK meer
- Specialisatie: In de ruimte lullen
Beste,
Hierbij een link van een topic waar nu veel tips in staan, en ook twee links met uitleg over de oliestopkabel.
In sommige gevallen moet je de kabel zelf iets aanpassen.
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 1&start=15
Hierbij een link van een topic waar nu veel tips in staan, en ook twee links met uitleg over de oliestopkabel.
In sommige gevallen moet je de kabel zelf iets aanpassen.
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 1&start=15
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7293
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Je heb een pre mopf slk?
Dan koop je een mopf oliestopkabel (anders is er namelijk niet) en je koopt twee stekkers die op je pre mopf magneet en pre mopf kabelboom passen (inclusief de contactpennen die je los moet bestellen). Dan soldeer je de nieuwe kabel in elkaar en monteer je hem. Dat is de enige juiste oplossing volgens mij.....
Dan koop je een mopf oliestopkabel (anders is er namelijk niet) en je koopt twee stekkers die op je pre mopf magneet en pre mopf kabelboom passen (inclusief de contactpennen die je los moet bestellen). Dan soldeer je de nieuwe kabel in elkaar en monteer je hem. Dat is de enige juiste oplossing volgens mij.....
ja dat heb ik allemaal wel gevonden ... dat met die olie stop kabel maarc ik heb het eerste type de magneet met de pinnen langs buiten . dus niet degene waar de olie zich kan ophopen ..
DE vraag is gewoon waar moet de bruine rode draad boven of onder aan .je kan ze switchen in de stekker
DE vraag is gewoon waar moet de bruine rode draad boven of onder aan .je kan ze switchen in de stekker
- Bijlagen
-
- !B9-Knf!Bmk-$(KGrHqIOKjwEzkQNZjdPBM7U)6Wzc!--_12.jpg (23.91 KiB) 429 keer bekeken
Laatst gewijzigd door defcon op 16 jan 2017 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- plorie
- Berichten: 20879
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Aan de originele stekker kun je toch zien hoe/welke draad van de kabelboom uiteindelijk uitkomt op de magneet? Welk kleurtje het tussenliggende kabeltje heeft maakt natuurlijk geen b*l uit.
Logboek S500.
je kan ze wisselen de oude stekker was door de warmte in brokken de draden hebben gelijke hulsjes ,de nieuwe stekker kan je open klikken en de hulsjes er in duwen maar je kan ze 180 graden draaien .Dus bruin rood kan onder en zowel boven ook .
- Prometheus
- Berichten: 960
- Lid geworden op: 09 mei 2012 12:14
- Mercedes-Benz: W201 W204
- Locatie: Hoorn
- Contacteer:
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7293
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Nu snap ik wat je bedoelt. of het 100% klopt weet ik niet maar grote kans dat de lijn op dezelfde plek zit als in de link hierboven.
En volgens mij kunnen de pre-mopf magneten ook gewoon lekken.
En volgens mij kunnen de pre-mopf magneten ook gewoon lekken.