Beste forumleden,
Vorige week ben ik mijn nieuwe Mercedes gaan afhalen bij de dealer. Voor Mercedes Me connect heb ik mijn auto laten koppelen. Alles zou volgens de dealer inorde zijn met de koppeling tussen de auto en Mercedes Me connzct. Volgens mijn app is mijn wagen ook gekoppeld met Mercedes Me. Het probleem is dat de app niet werkt. Er staan bij elke gunctie een sleuteltje. Het meldt ook dat "mijn voertuig niet ingeschakeld is". Ik heb hiervoor naar de mercedes me klantendienst gebeld en de persoon in kwestie vertelde mij dat er problemen zijn in België met de servers van Mercedes me connect. Heeft iemand van jullie hetzelfde probleem? Het is toch vreemd dat ik nog steeds geen enkele vonnectie kan maken met mijn app naar mijn wagen. Alle functies staan aan, toch geeft de app aan dat het voertuig niet ingeschakeld is.
Mercedes Me connect werkt niet op gloednieuwe wagen
- BrandonBenz
- Dealermedewerker
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 12 jul 2013 15:40
- Mercedes-Benz: CLK 200 Komp.
- Locatie: Veenendaal
Er zijn inderdaad problemen wat betreft Connect Me. Wat heel belangrijk is om het goed te laten werken, is dat al je gegevens en gebruikersvoorwaarden ingevuld en aangevinkt moeten staan. Kijk ook of de app up-to-date is.
Ik beheer een E350e binnen onze vestiging met Connect Me, en kreeg van de week ook opeens de melding dat de auto ontkoppeld was.
Ik beheer een E350e binnen onze vestiging met Connect Me, en kreeg van de week ook opeens de melding dat de auto ontkoppeld was.
Mercedes, what else..?
- Peter
- Oprichter
- Berichten: 44431
- Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
- Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
Over welke auto hebben we het?
Bij een V-Klasse werkt de app pas vanaf PRODUCTIE 9-2016
PS: Als de dealer jou en je auto heeft gekoppeld kan het wel even duren voordat alles werkt.
Bij een V-Klasse werkt de app pas vanaf PRODUCTIE 9-2016
PS: Als de dealer jou en je auto heeft gekoppeld kan het wel even duren voordat alles werkt.
Dan lijkt het erop dat je ze in het Mercedes me portal nog niet geactiveerd hebt.Er staan bij elke functie een sleuteltje.
#doeslief
-
- Berichten: 1465
- Lid geworden op: 19 aug 2015 16:19
- Mercedes-Benz: G500
Ik denk dat het bij de dealer niet goed gaat.
Hier is Comand eens vervangen en toen werkte niks meer van Connect. Toen lag het volgens de dealer ook aan de server van MB. Tijdens het telefoongesprek sprak hij tegen iemand anders die hoorbaar iets aan het intypen was. En op hetzelfde moment werd alles één voor één geactiveerd op mijn telefoon.
Hier is Comand eens vervangen en toen werkte niks meer van Connect. Toen lag het volgens de dealer ook aan de server van MB. Tijdens het telefoongesprek sprak hij tegen iemand anders die hoorbaar iets aan het intypen was. En op hetzelfde moment werd alles één voor één geactiveerd op mijn telefoon.
- Peter
- Oprichter
- Berichten: 44431
- Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
- Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
Ok, dat is waar, maar je moet het zelf ook in het portal activeren.
Toch ben ik eerst nog even benieuwd over welke Mercedes-Benz we het hebben.
Het zal niet in de (SMS)servers van Mercedes-Benz liggen aangezien de App het hier uitstekend doet.
Ik heb wel een keer of 3 een storing gehad (doet de app het niet meer) wat wél aan de server van Mercedes-Benz ligt. Dit kan ook te maken hebben met updates, ook dan ligt het systeem er even uit.
Voorbeeld uit mijn portal, als je ze daar niet geactiveerd hebt, dan werkt het ook niet:
Toch ben ik eerst nog even benieuwd over welke Mercedes-Benz we het hebben.
Het zal niet in de (SMS)servers van Mercedes-Benz liggen aangezien de App het hier uitstekend doet.
Ik heb wel een keer of 3 een storing gehad (doet de app het niet meer) wat wél aan de server van Mercedes-Benz ligt. Dit kan ook te maken hebben met updates, ook dan ligt het systeem er even uit.
Voorbeeld uit mijn portal, als je ze daar niet geactiveerd hebt, dan werkt het ook niet:
- Bijlagen
-
- me1.png (36.8 KiB) 15885 keer bekeken
-
- me2.png (52.43 KiB) 15885 keer bekeken
-
- me3.png (30.22 KiB) 15885 keer bekeken
-
- me4.png (6.94 KiB) 15885 keer bekeken
#doeslief
-
- Berichten: 658
- Lid geworden op: 20 nov 2011 19:09
- Mercedes-Benz: V250d. + Ducati SS600 + Ducati 749s
- Specialisatie: beroeps oplichter
- Locatie: Bippen (de)
Peter schreef:Over welke auto hebben we het?
Bij een V-Klasse werkt de app pas vanaf PRODUCTIE 9-2016
PS: Als de dealer jou en je auto heeft gekoppeld kan het wel even duren voordat alles werkt.
Dan lijkt het erop dat je ze in het Mercedes me portal nog niet geactiveerd hebt.Er staan bij elke functie een sleuteltje.
Hier zit denk een verschil in met nl of dld.
Mijne werkt intussen zonder de obd2 adaptor.
En die is van end 2015
-
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 30 mei 2014 14:22
- Mercedes-Benz: E250 Cabrio 2016
Hmm, bij mij werkt het ook allemaal niet zoals het hoort, op een geïmporteerde Duitse wagen van een jaar oud in België.
Bij levering werkte Live Traffic prima. Vervolgens heb ik, na het registeren op de Me Connect website, telefonisch met Mercedes Service de wagen laten koppelen aan mijn Me Connect account. Volgens de medewerker goed uitgevoerd, en zou binnen 24 uur actief moeten zijn.
Het resultaat na 24 uur was dat Live Traffic aangeeft dat het abonnement verlopen is, en verder geen enkele service te activeren is.
Ik heb de support maar eens een berichtje gestuurd, zien of ze opnieuw kunnen activeren ofzo
Bij levering werkte Live Traffic prima. Vervolgens heb ik, na het registeren op de Me Connect website, telefonisch met Mercedes Service de wagen laten koppelen aan mijn Me Connect account. Volgens de medewerker goed uitgevoerd, en zou binnen 24 uur actief moeten zijn.
Het resultaat na 24 uur was dat Live Traffic aangeeft dat het abonnement verlopen is, en verder geen enkele service te activeren is.
Ik heb de support maar eens een berichtje gestuurd, zien of ze opnieuw kunnen activeren ofzo
goedemiddag,
mijn e-220d all terrain bj2018 heb ik wel aangemeld en via de mercedes me app kan ik alles wel raadplegen, zelfs deuren vergrendelen en ontgrendelen, echter ik zag op youtube dat men ook de auto start met de app maar die functie heb ik niet. is dat wel mogelijk?
mijn e-220d all terrain bj2018 heb ik wel aangemeld en via de mercedes me app kan ik alles wel raadplegen, zelfs deuren vergrendelen en ontgrendelen, echter ik zag op youtube dat men ook de auto start met de app maar die functie heb ik niet. is dat wel mogelijk?
- Clk220
- Donateur
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 13 mei 2008 13:34
- Mercedes-Benz: Voormalig:MB190-(W201), C180-(W202), CLK220-(C209), ML320-(W164), C220-(W204), E220-(W212), E220-(S213). Huidig GLC200-(X253)
Sterker nog,niet alleen starten; met de remote control optie kun je ook in- en uit parkeren via je smartphone.pure100 schreef:goedemiddag,
mijn e-220d all terrain bj2018 heb ik wel aangemeld en via de mercedes me app kan ik alles wel raadplegen, zelfs deuren vergrendelen en ontgrendelen, echter ik zag op youtube dat men ook de auto start met de app maar die functie heb ik niet. is dat wel mogelijk?
https://www.youtube.com/watch?v=HjbPrj9B0Wc
-
- Berichten: 365
- Lid geworden op: 03 sep 2015 22:26
- Mercedes-Benz: Mercedes-Benz: S213 E400 4-matic; ex S205 C400 4-matic; ex SLK 350; ex SLK 230
Welk parkeerpakket zou je dan moeten hebben zodat het wel werkt?
In de video hebben ze het over Parking Pilot. Is dat hetzelfde als Parktronic op de S205?
In de video hebben ze het over Parking Pilot. Is dat hetzelfde als Parktronic op de S205?