Hallo,
als ik het koelstof reservoir van mijn E220 CDI vol heb krijg ik na ongeveer 2000 km de melding dat ik deze bij moet vullen.
ik heb geen lekkage onder de auto en verdenk dan ook de warmte wisselaar.
iemand een idee hoe dit te testen.
ik heb geen witte rook.
geen olie in het water (of andersom)
goed op temperatuur.
of iemand met een ander idee, ik hoor het graag.
Groeten GJ
W212 220CDI koelvloeistof verlies
- pollythepolster
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 28 okt 2007 15:55
- Mercedes-Benz: W245 B200; S212 E220 CDI, W123 230
- Locatie: Twente
- handyman762
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 31 aug 2014 13:23
- Mercedes-Benz: 2018 w205 C180 Amg Line
- Locatie: Lansingerland
waterpomp.
ff koelsysteem onder druk laten afpersen, dan weet je het zo
ff koelsysteem onder druk laten afpersen, dan weet je het zo
-
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
- Locatie: Oost Vlaanderen
kan van alles zijn, uw wagen heeft een 651 motor. Die verliezen nog al eens graag water
- waterpomp
- AGR koeler
- thermostaathuis
- bij hogere kmstand lekkende radiator aan de onderzijde
Dus, op druk zetten en controleren.
- waterpomp
- AGR koeler
- thermostaathuis
- bij hogere kmstand lekkende radiator aan de onderzijde
Dus, op druk zetten en controleren.
- pollythepolster
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 28 okt 2007 15:55
- Mercedes-Benz: W245 B200; S212 E220 CDI, W123 230
- Locatie: Twente
Ik heb nog even goed gekeken er zit wel koelvloeistof rond de waterpomp, denk dat ik die maar moet vervangen.
Heb ook het gevoel dar het waterverbruik erger wordt.
Wat is jullie ervaring met aftermarket merken als Meyle en Geba of Hepu.
Ik weet dat je dan de pump uitschakeling niet hebt maar lees her en der ook dat deze snel kapot gaat.
Graag jullie input weet eimand eventueel wat deze pump nieuw kost A6512006401
Alvast bedankt
Heb ook het gevoel dar het waterverbruik erger wordt.
Wat is jullie ervaring met aftermarket merken als Meyle en Geba of Hepu.
Ik weet dat je dan de pump uitschakeling niet hebt maar lees her en der ook dat deze snel kapot gaat.
Graag jullie input weet eimand eventueel wat deze pump nieuw kost A6512006401
Alvast bedankt
- plorie
- Berichten: 20875
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Van de merken die je aanhaalt ken ik alleen Meyle. Ik zou een merk nemen die gespecialiseerd zijn in koel-/lagertechniek zoals bijv. SKF.
Logboek S500.
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7286
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Haal de mr eens los en voel op speling op de pouly. Zomaar voor niks een waterpomp vervangen is ook zo zonde.
trucktec levert ook losse pouly delen voor de 212. Heb er al een paar gemonteerd en nog geen problemen.
trucktec levert ook losse pouly delen voor de 212. Heb er al een paar gemonteerd en nog geen problemen.
- pollythepolster
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 28 okt 2007 15:55
- Mercedes-Benz: W245 B200; S212 E220 CDI, W123 230
- Locatie: Twente
Hoi Tom ik voel al speling met de multierriem er nog op dus ik ga er wel vanuit.
-
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 02 nov 2009 11:36
- Mercedes-Benz: w212 BJ 2014 bleutec E200 en 2013 CDI E 200
- Specialisatie: CHAUFFEUR
- Locatie: Belgie
Ik heb twee w212 2013 en eentje 2014 bij elk is de waterpomp al vervangen in garantie heb alleen voor de koelstof moeten betalen dat het duurste uitkomt gekende probleem bij w 212
- pollythepolster
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 28 okt 2007 15:55
- Mercedes-Benz: W245 B200; S212 E220 CDI, W123 230
- Locatie: Twente
Nou de garantie is er al een paar jaar af en qua km denk ik ook geen coulance meer, ik heb hem zelf in onderhoud, waterpomp is onderweg dus van het weekend weer wat te doen. Ik heb voor 80 euro in Duitsland een originele waterpomp gekocht dus qua kosten valt dat ook wel mee.
-
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 13 nov 2016 18:06
- Mercedes-Benz: W204 Mopf
- Specialisatie: Technieker Mercedes-Benz
- Locatie: Waregem, België
De kinderziekte van de OM651 is namenlijk waterverlies
Ivm de waterpomp... Dit is een gekend probleem bij Mercedes, deze lekken nagenoeg altijd. Wel zou ik aanraden om een originele te steken, aangezien ik opgemerkt heb dat deze overlaatst veranderd zijn naar aluminium behuizing en weet niet hoe dit aftermarket zit.
De andere 'lekkagen' bij een 651 kunnen zijn:
*brandstoffilterhuis (aansluiting op cilinderkop)
*by-pass klep (banaanvormige dichting)
*thermostaat/buis tussen thermostaat en radiator
*radiator
*komt minder vaak voor : Egr-koeler zelf.
Ivm de waterpomp... Dit is een gekend probleem bij Mercedes, deze lekken nagenoeg altijd. Wel zou ik aanraden om een originele te steken, aangezien ik opgemerkt heb dat deze overlaatst veranderd zijn naar aluminium behuizing en weet niet hoe dit aftermarket zit.
De andere 'lekkagen' bij een 651 kunnen zijn:
*brandstoffilterhuis (aansluiting op cilinderkop)
*by-pass klep (banaanvormige dichting)
*thermostaat/buis tussen thermostaat en radiator
*radiator
*komt minder vaak voor : Egr-koeler zelf.
Grts Roy
|Technicus bij Mercedes-Benz Ghistelinck te Deinze|
Owner : W204 Mopf http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 62&t=82066
|Technicus bij Mercedes-Benz Ghistelinck te Deinze|
Owner : W204 Mopf http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 62&t=82066
- pollythepolster
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 28 okt 2007 15:55
- Mercedes-Benz: W245 B200; S212 E220 CDI, W123 230
- Locatie: Twente
nou, gisteren avond de boel maar een los gehaald, de pomp was inderdaad wel lek, nieuw er op gezet, alleen niet genoeg nieuwe koelvloeistof. aangezien ik aan de kilometers was om dit te vervangen maar direct nieuwe er op, vanavond de rest van de koelvloeistof er op en dan kunnen we weer rijden.
leek me leuk om even te laten zien dus heb nog even een filmpje gemaakt van de werking van het vacuüm systeem in de pomp om de koelvloeistof circulatie af te sluiten.
werking van dat systeem was nog goed na 252000 KM heb het nagekeken was nog de eerste pomp.
leek me leuk om even te laten zien dus heb nog even een filmpje gemaakt van de werking van het vacuüm systeem in de pomp om de koelvloeistof circulatie af te sluiten.
werking van dat systeem was nog goed na 252000 KM heb het nagekeken was nog de eerste pomp.
Kimm83 schreef:Hallo,
had zelfde probleem.
Ik vond vloeistofverlies aan de egr koeler. Dichting lek.
MB kent het probleem want ze betaalden helft van de kost terug.
Hoi!
İk heb namelijk de zelfde probleem ( althans dat denk ik) er was een scheur bij mn koelvleoistof reservoir , die is vervangen toch nog verlies van koelwater, met druk getest moest er ook een nieuwe slang bij, ook gedaan maaar even later nog steeds verlies. Waterpomp had speling die is vervangen maar nog steeeeeds verlies van koelwater. Uit eindelijk heb ik ergens koelwater gezien het lijkt onder de egr koeler bij de schroeven vandaan te komen. Wat ik ook heb gemerkt verlies van water word erger als ik op hoge snelheden rijd.
( zelfs brandstoffilterhuis was stuk die is ook vervangen! )
Nu is mijn vraag, wat is er bij jou vervangen? Egr koeler zelf of pakking ? En waar heb je dat laten doen welke dealer?
Alvast mijn dank!