ML270CDi

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.

Re: ML270CDi twitterfacebook

Berichtdoor Cornelis » 11 jan 2017 20:53

Er zijn nogal wat MB's zonder peilstok;
Bak wordt na aftappen "ongeveer" gevuld.
Ook zijn er bakken zonder aftapplug van de koppelomvormer, er
blijft ca 30% van de oude olie achter.
Er wordt olie van non-MB specs ingekieperd na verversen....

Genoeg redenen om een verse start met nieuw filter, volledig nieuwe olie
en een nieuwe stekker te maken.
Groet Kees

Sommige mensen zijn net een pedaalemmer........
Als je ze op hun tenen trapt gaat gelijk die klep open...
Avatar gebruiker
Cornelis
Donateur
 
Berichten: 5702
Geregistreerd: 12-maart-2011
Woonplaats: Loosdrecht
Leeftijd: 54
Mercedes-Benz: E 320 CDI S211 AvantGarde
Specialisatie: Infra mobiele netwerken

Re: ML270CDi twitterfacebook

Berichtdoor William564 » 11 jan 2017 21:30

Nieuwe stekker?
Wat bedoel je daar mee.

Ik heb voor zaterdag een spoelbeurt staan
William564
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 20-sep-2015
Woonplaats: Breda
Mercedes-Benz: ML270CDi

Re: ML270CDi twitterfacebook

Berichtdoor Cornelis » 11 jan 2017 21:36

William564 schreef:Nieuwe stekker?
Wat bedoel je daar mee.

Ik heb voor zaterdag een spoelbeurt staan


Bij diverse types automaatbakken kan de stekker vol met olie
lopen en dat heeft vreemd schakelgedrag tot gevolg door verkeerde
signalen naar het "brein"
Groet Kees

Sommige mensen zijn net een pedaalemmer........
Als je ze op hun tenen trapt gaat gelijk die klep open...
Avatar gebruiker
Cornelis
Donateur
 
Berichten: 5702
Geregistreerd: 12-maart-2011
Woonplaats: Loosdrecht
Leeftijd: 54
Mercedes-Benz: E 320 CDI S211 AvantGarde
Specialisatie: Infra mobiele netwerken

Re: ML270CDi twitterfacebook

Berichtdoor William564 » 11 jan 2017 22:42

Roger
Als we gaan spoelen zullen we hem meteen na laten kijken
William564
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 20-sep-2015
Woonplaats: Breda
Mercedes-Benz: ML270CDi

Re: ML270CDi twitterfacebook

Berichtdoor plorie » 11 jan 2017 22:51

Het is een soort stekkerbus, als verbinding/afdichting tussen de printplaat in de bak en de automaatbehuizing. De O-ringen die op die bus zitten gaan na verloop van tijd lekken, waardoor je stekker vol met olie loopt. Daar krijg je de leukste errors door.
Stekkerbusje kost zo'n €7 en ligt bij de meeste dealers wel op voorraad.
plorie
Donateur
 
Berichten: 11296
Geregistreerd: 06-dec-2010
Woonplaats: Papendrecht
Leeftijd: 35
Mercedes-Benz: W168 A160 Elegance / 328iA Executive

Vorige

Keer terug naar Technische vragen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], MSNbot Media, Tommy1967, Yahoo [Bot] en 12 gasten