ML270CDi

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.

Re: ML270CDi twitterfacebook

Berichtdoor Cornelis » 11 jan 2017 21:53

Er zijn nogal wat MB's zonder peilstok;
Bak wordt na aftappen "ongeveer" gevuld.
Ook zijn er bakken zonder aftapplug van de koppelomvormer, er
blijft ca 30% van de oude olie achter.
Er wordt olie van non-MB specs ingekieperd na verversen....

Genoeg redenen om een verse start met nieuw filter, volledig nieuwe olie
en een nieuwe stekker te maken.
Groet Kees

Sommige mensen zijn net een pedaalemmer........
Als je ze op hun tenen trapt gaat gelijk die klep open...
Avatar gebruiker
Cornelis
Donateur
 
Berichten: 6439
Geregistreerd: 12-maart-2011
Woonplaats: Loosdrecht
Leeftijd: 55
Mercedes-Benz: E 320 CDI S211 AvantGarde
Specialisatie: Infra mobiele netwerken

Re: ML270CDi twitterfacebook

Berichtdoor William564 » 11 jan 2017 22:30

Nieuwe stekker?
Wat bedoel je daar mee.

Ik heb voor zaterdag een spoelbeurt staan
William564
 
Berichten: 93
Geregistreerd: 20-sep-2015
Woonplaats: Breda
Mercedes-Benz: B 180CDi Special Edition

Re: ML270CDi twitterfacebook

Berichtdoor Cornelis » 11 jan 2017 22:36

William564 schreef:Nieuwe stekker?
Wat bedoel je daar mee.

Ik heb voor zaterdag een spoelbeurt staan


Bij diverse types automaatbakken kan de stekker vol met olie
lopen en dat heeft vreemd schakelgedrag tot gevolg door verkeerde
signalen naar het "brein"
Groet Kees

Sommige mensen zijn net een pedaalemmer........
Als je ze op hun tenen trapt gaat gelijk die klep open...
Avatar gebruiker
Cornelis
Donateur
 
Berichten: 6439
Geregistreerd: 12-maart-2011
Woonplaats: Loosdrecht
Leeftijd: 55
Mercedes-Benz: E 320 CDI S211 AvantGarde
Specialisatie: Infra mobiele netwerken

Re: ML270CDi twitterfacebook

Berichtdoor William564 » 11 jan 2017 23:42

Roger
Als we gaan spoelen zullen we hem meteen na laten kijken
William564
 
Berichten: 93
Geregistreerd: 20-sep-2015
Woonplaats: Breda
Mercedes-Benz: B 180CDi Special Edition

Re: ML270CDi twitterfacebook

Berichtdoor plorie » 11 jan 2017 23:51

Het is een soort stekkerbus, als verbinding/afdichting tussen de printplaat in de bak en de automaatbehuizing. De O-ringen die op die bus zitten gaan na verloop van tijd lekken, waardoor je stekker vol met olie loopt. Daar krijg je de leukste errors door.
Stekkerbusje kost zo'n €7 en ligt bij de meeste dealers wel op voorraad.
plorie
Donateur
 
Berichten: 12443
Geregistreerd: 06-dec-2010
Woonplaats: Papendrecht
Leeftijd: 35
Mercedes-Benz: W168 A160 Elegance, Espace 3.5 (ex S210 E430, W210 E430, W220 S320cdi)

Re: ML270CDi twitterfacebook

Berichtdoor William564 » 21 jan 2017 21:31

Automaat is gespoeld was ZEKER nodig :-)
Nieuwe filter pakking en stekker :goedzo:

Volgens Dennis is de Shiftblok niet OK :o
Hij denkt binnenin iets kapot van een veertje of zo, immers als je tegen de pook tikt naar links en je houd hem vast blijft hij netjes in zijn 1 2 3 of 4 staan.
Laat je de pook los zie je dat deze zelf meteen naar de + kant schiet en dus meteen doorschakelt naar D.

Het probleem is dus niet verholpen door nieuwe olie en stekker
Volgens hem zit het in het Shiftblok

Anyway dus de vraag kan deze opengemaakt worden om te zien wat er loos is of gewoon vervangen?
Iemand een antwoord hierop :?
William564
 
Berichten: 93
Geregistreerd: 20-sep-2015
Woonplaats: Breda
Mercedes-Benz: B 180CDi Special Edition

Re: ML270CDi twitterfacebook

Berichtdoor Cornelis » 21 jan 2017 21:55

Wacht ff....
Je komt net bij Dennis vandaan .....
Wat zij Dennis over dat veertje en het shift block ? 8-)
Groet Kees

Sommige mensen zijn net een pedaalemmer........
Als je ze op hun tenen trapt gaat gelijk die klep open...
Avatar gebruiker
Cornelis
Donateur
 
Berichten: 6439
Geregistreerd: 12-maart-2011
Woonplaats: Loosdrecht
Leeftijd: 55
Mercedes-Benz: E 320 CDI S211 AvantGarde
Specialisatie: Infra mobiele netwerken

Re: ML270CDi twitterfacebook

Berichtdoor William564 » 21 jan 2017 22:08

Hij denkt dat het aan het shiftblok ligt.
Je ziet dat de pook automatisch naar de + kant gaat en dus meteen in de D stand komt
Terwijl de pook eigenlijk in het midden moet blijven staan.
Hij denk dat het wellicht een veertje zou kunnen zijn (denkt hij) maar kan ook iets anders zijn...

Vandaar mijn vraag kunnen we die shiftblok open maken?
Of springt dan net zoals bij een horloge allerlei veren uit :-)
William564
 
Berichten: 93
Geregistreerd: 20-sep-2015
Woonplaats: Breda
Mercedes-Benz: B 180CDi Special Edition

Re: ML270CDi twitterfacebook

Berichtdoor plorie » 21 jan 2017 22:58

Wat Cornelis bedoelt: wat was zijn advies?
plorie
Donateur
 
Berichten: 12443
Geregistreerd: 06-dec-2010
Woonplaats: Papendrecht
Leeftijd: 35
Mercedes-Benz: W168 A160 Elegance, Espace 3.5 (ex S210 E430, W210 E430, W220 S320cdi)

Re: ML270CDi twitterfacebook

Berichtdoor William564 » 22 jan 2017 01:14

Tja eens uitbouwen en na kijken zij hij

Dus kom ik met de vraag (dat uitbouwen kan ik wel), kan ik het shiftblok ook openmaken om binnenin te kijken :-)
William564
 
Berichten: 93
Geregistreerd: 20-sep-2015
Woonplaats: Breda
Mercedes-Benz: B 180CDi Special Edition

Re: ML270CDi twitterfacebook

Berichtdoor Dennis combi » 23 jan 2017 14:56

William564 schreef:Tja eens uitbouwen en na kijken zij hij

Dus kom ik met de vraag (dat uitbouwen kan ik wel), kan ik het shiftblok ook openmaken om binnenin te kijken :-)



dat ligt eraan hoe handig je bent , maar als ik zo je verhalen heb gehoord over de reparatie's die je zelf al hebt gedaan moet dat wel goed komen
Hulp bij reparaties nodig ? Stuur me een Prive Bericht (PB) en ik kijk of ik je kan helpen.

voorwielaandrijving ??? ik loop toch ook niet op mijn handen......
http://www.autoservice-Dennis.nl
Avatar gebruiker
Dennis combi
 
Berichten: 5260
Geregistreerd: 17-apr-2006
Woonplaats: noord-brabant
Leeftijd: 36
Mercedes-Benz: dodge ram 1500 5,7 hemi 2007 - kawasaki z1000 2008
Specialisatie: Onderhoud en reparatie

Re: ML270CDi twitterfacebook

Berichtdoor William564 » 23 jan 2017 15:09

Hahhah thanks Dennis.
consul uitgebouwd en shiftblok bekeken.
Als ik naar de print kijk is daar niets mis mee de schakelaar die de aanduiding aangeeft op het display in het dashboard blijft hoe dan ook mooi in het midden staan.

Mijn inziens ligt het meer aan de pook zelf met de veer en spanner
Maar ik moet wel meteen zeggen dat ze blijkbaar hier al eens mee bezig geweest zijn gezien kleine items...

Besloten om een ander shiftblok erin te zetten, deze is in de UK besteld (met zelfde type nummer etc)
Ze zijn in NL te duur op de sloop ;-)

Zodra hij ingebouwd is/zit laat ik het je weten
William564
 
Berichten: 93
Geregistreerd: 20-sep-2015
Woonplaats: Breda
Mercedes-Benz: B 180CDi Special Edition

Re: ML270CDi twitterfacebook

Berichtdoor William564 » 02 feb 2017 21:13

Shiftblok is ingebouwd en probleem is inderdaad opgelost.
Hij blijft netjes in zijn 2 / 3 / of 4 staan als je hem daar in zet bij 4 een tik op de pook naar rechts en hij gaat in zijn Drive.

Nu alleen de ruitenwisser motor nog vervangen om dat probleem te verhelpen :)
William564
 
Berichten: 93
Geregistreerd: 20-sep-2015
Woonplaats: Breda
Mercedes-Benz: B 180CDi Special Edition

Re: ML270CDi twitterfacebook

Berichtdoor William564 » 24 feb 2017 19:04

TOPIC mag dicht

Problemen zijn allemaal opgelost
Het laatste probleem de ruitenwisser motor was het niet het bleek dat de interval Relais kapot was. Deze vervangen en probleem opgelost
William564
 
Berichten: 93
Geregistreerd: 20-sep-2015
Woonplaats: Breda
Mercedes-Benz: B 180CDi Special Edition

Vorige

Keer terug naar Technische vragen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Benž, Bing [Bot], gerardwb, JohnVK, trinta300, Venter, W209SMB, Wk William, Yahoo [Bot] en 73 gasten