Er zijn nogal wat MB's zonder peilstok;
Bak wordt na aftappen "ongeveer" gevuld.
Ook zijn er bakken zonder aftapplug van de koppelomvormer, er
blijft ca 30% van de oude olie achter.
Er wordt olie van non-MB specs ingekieperd na verversen....
Genoeg redenen om een verse start met nieuw filter, volledig nieuwe olie
en een nieuwe stekker te maken.
ML270CDi
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
-
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 20 sep 2015 21:15
- Mercedes-Benz: A160 (2003)
- Locatie: Breda
Nieuwe stekker?
Wat bedoel je daar mee.
Ik heb voor zaterdag een spoelbeurt staan
Wat bedoel je daar mee.
Ik heb voor zaterdag een spoelbeurt staan
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Bij diverse types automaatbakken kan de stekker vol met olieWilliam564 schreef:Nieuwe stekker?
Wat bedoel je daar mee.
Ik heb voor zaterdag een spoelbeurt staan
lopen en dat heeft vreemd schakelgedrag tot gevolg door verkeerde
signalen naar het "brein"
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
-
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 20 sep 2015 21:15
- Mercedes-Benz: A160 (2003)
- Locatie: Breda
Roger
Als we gaan spoelen zullen we hem meteen na laten kijken
Als we gaan spoelen zullen we hem meteen na laten kijken
- plorie
- Berichten: 20881
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Het is een soort stekkerbus, als verbinding/afdichting tussen de printplaat in de bak en de automaatbehuizing. De O-ringen die op die bus zitten gaan na verloop van tijd lekken, waardoor je stekker vol met olie loopt. Daar krijg je de leukste errors door.
Stekkerbusje kost zo'n €7 en ligt bij de meeste dealers wel op voorraad.
Stekkerbusje kost zo'n €7 en ligt bij de meeste dealers wel op voorraad.
Logboek S500.
-
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 20 sep 2015 21:15
- Mercedes-Benz: A160 (2003)
- Locatie: Breda
Automaat is gespoeld was ZEKER nodig
Nieuwe filter pakking en stekker
Volgens Dennis is de Shiftblok niet OK
Hij denkt binnenin iets kapot van een veertje of zo, immers als je tegen de pook tikt naar links en je houd hem vast blijft hij netjes in zijn 1 2 3 of 4 staan.
Laat je de pook los zie je dat deze zelf meteen naar de + kant schiet en dus meteen doorschakelt naar D.
Het probleem is dus niet verholpen door nieuwe olie en stekker
Volgens hem zit het in het Shiftblok
Anyway dus de vraag kan deze opengemaakt worden om te zien wat er loos is of gewoon vervangen?
Iemand een antwoord hierop
Nieuwe filter pakking en stekker
Volgens Dennis is de Shiftblok niet OK
Hij denkt binnenin iets kapot van een veertje of zo, immers als je tegen de pook tikt naar links en je houd hem vast blijft hij netjes in zijn 1 2 3 of 4 staan.
Laat je de pook los zie je dat deze zelf meteen naar de + kant schiet en dus meteen doorschakelt naar D.
Het probleem is dus niet verholpen door nieuwe olie en stekker
Volgens hem zit het in het Shiftblok
Anyway dus de vraag kan deze opengemaakt worden om te zien wat er loos is of gewoon vervangen?
Iemand een antwoord hierop
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Wacht ff....
Je komt net bij Dennis vandaan .....
Wat zij Dennis over dat veertje en het shift block ?
Je komt net bij Dennis vandaan .....
Wat zij Dennis over dat veertje en het shift block ?
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
-
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 20 sep 2015 21:15
- Mercedes-Benz: A160 (2003)
- Locatie: Breda
Hij denkt dat het aan het shiftblok ligt.
Je ziet dat de pook automatisch naar de + kant gaat en dus meteen in de D stand komt
Terwijl de pook eigenlijk in het midden moet blijven staan.
Hij denk dat het wellicht een veertje zou kunnen zijn (denkt hij) maar kan ook iets anders zijn...
Vandaar mijn vraag kunnen we die shiftblok open maken?
Of springt dan net zoals bij een horloge allerlei veren uit
Je ziet dat de pook automatisch naar de + kant gaat en dus meteen in de D stand komt
Terwijl de pook eigenlijk in het midden moet blijven staan.
Hij denk dat het wellicht een veertje zou kunnen zijn (denkt hij) maar kan ook iets anders zijn...
Vandaar mijn vraag kunnen we die shiftblok open maken?
Of springt dan net zoals bij een horloge allerlei veren uit
-
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 20 sep 2015 21:15
- Mercedes-Benz: A160 (2003)
- Locatie: Breda
Tja eens uitbouwen en na kijken zij hij
Dus kom ik met de vraag (dat uitbouwen kan ik wel), kan ik het shiftblok ook openmaken om binnenin te kijken
Dus kom ik met de vraag (dat uitbouwen kan ik wel), kan ik het shiftblok ook openmaken om binnenin te kijken
-
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 17 apr 2006 19:46
- Mercedes-Benz: S205 C63 amg 2016 - bmw s1000xr 2022
- Specialisatie: Onderhoud en reparatie
- Locatie: noord-brabant
William564 schreef:Tja eens uitbouwen en na kijken zij hij
Dus kom ik met de vraag (dat uitbouwen kan ik wel), kan ik het shiftblok ook openmaken om binnenin te kijken
dat ligt eraan hoe handig je bent , maar als ik zo je verhalen heb gehoord over de reparatie's die je zelf al hebt gedaan moet dat wel goed komen
Hulp bij reparaties nodig ? Stuur me een Prive Bericht (PB) en ik kijk of ik je kan helpen.
voorwielaandrijving ??? ik loop toch ook niet op mijn handen......
http://www.vandunautomotive.nl
voorwielaandrijving ??? ik loop toch ook niet op mijn handen......
http://www.vandunautomotive.nl
-
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 20 sep 2015 21:15
- Mercedes-Benz: A160 (2003)
- Locatie: Breda
Hahhah thanks Dennis.
consul uitgebouwd en shiftblok bekeken.
Als ik naar de print kijk is daar niets mis mee de schakelaar die de aanduiding aangeeft op het display in het dashboard blijft hoe dan ook mooi in het midden staan.
Mijn inziens ligt het meer aan de pook zelf met de veer en spanner
Maar ik moet wel meteen zeggen dat ze blijkbaar hier al eens mee bezig geweest zijn gezien kleine items...
Besloten om een ander shiftblok erin te zetten, deze is in de UK besteld (met zelfde type nummer etc)
Ze zijn in NL te duur op de sloop
Zodra hij ingebouwd is/zit laat ik het je weten
consul uitgebouwd en shiftblok bekeken.
Als ik naar de print kijk is daar niets mis mee de schakelaar die de aanduiding aangeeft op het display in het dashboard blijft hoe dan ook mooi in het midden staan.
Mijn inziens ligt het meer aan de pook zelf met de veer en spanner
Maar ik moet wel meteen zeggen dat ze blijkbaar hier al eens mee bezig geweest zijn gezien kleine items...
Besloten om een ander shiftblok erin te zetten, deze is in de UK besteld (met zelfde type nummer etc)
Ze zijn in NL te duur op de sloop
Zodra hij ingebouwd is/zit laat ik het je weten
-
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 20 sep 2015 21:15
- Mercedes-Benz: A160 (2003)
- Locatie: Breda
Shiftblok is ingebouwd en probleem is inderdaad opgelost.
Hij blijft netjes in zijn 2 / 3 / of 4 staan als je hem daar in zet bij 4 een tik op de pook naar rechts en hij gaat in zijn Drive.
Nu alleen de ruitenwisser motor nog vervangen om dat probleem te verhelpen
Hij blijft netjes in zijn 2 / 3 / of 4 staan als je hem daar in zet bij 4 een tik op de pook naar rechts en hij gaat in zijn Drive.
Nu alleen de ruitenwisser motor nog vervangen om dat probleem te verhelpen
-
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 20 sep 2015 21:15
- Mercedes-Benz: A160 (2003)
- Locatie: Breda
TOPIC mag dicht
Problemen zijn allemaal opgelost
Het laatste probleem de ruitenwisser motor was het niet het bleek dat de interval Relais kapot was. Deze vervangen en probleem opgelost
Problemen zijn allemaal opgelost
Het laatste probleem de ruitenwisser motor was het niet het bleek dat de interval Relais kapot was. Deze vervangen en probleem opgelost