ML270CDi

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11185
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

11 jan 2017 20:53

Er zijn nogal wat MB's zonder peilstok;
Bak wordt na aftappen "ongeveer" gevuld.
Ook zijn er bakken zonder aftapplug van de koppelomvormer, er
blijft ca 30% van de oude olie achter.
Er wordt olie van non-MB specs ingekieperd na verversen....

Genoeg redenen om een verse start met nieuw filter, volledig nieuwe olie
en een nieuwe stekker te maken.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
William564
Berichten: 113
Lid geworden op: 20 sep 2015 21:15
Mercedes-Benz: A160 (2003)
Locatie: Breda

11 jan 2017 21:30

Nieuwe stekker?
Wat bedoel je daar mee.

Ik heb voor zaterdag een spoelbeurt staan
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11185
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

11 jan 2017 21:36

William564 schreef:Nieuwe stekker?
Wat bedoel je daar mee.

Ik heb voor zaterdag een spoelbeurt staan
Bij diverse types automaatbakken kan de stekker vol met olie
lopen en dat heeft vreemd schakelgedrag tot gevolg door verkeerde
signalen naar het "brein"
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
William564
Berichten: 113
Lid geworden op: 20 sep 2015 21:15
Mercedes-Benz: A160 (2003)
Locatie: Breda

11 jan 2017 22:42

Roger
Als we gaan spoelen zullen we hem meteen na laten kijken
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20840
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

11 jan 2017 22:51

Het is een soort stekkerbus, als verbinding/afdichting tussen de printplaat in de bak en de automaatbehuizing. De O-ringen die op die bus zitten gaan na verloop van tijd lekken, waardoor je stekker vol met olie loopt. Daar krijg je de leukste errors door.
Stekkerbusje kost zo'n €7 en ligt bij de meeste dealers wel op voorraad.
Logboek S500.
William564
Berichten: 113
Lid geworden op: 20 sep 2015 21:15
Mercedes-Benz: A160 (2003)
Locatie: Breda

21 jan 2017 20:31

Automaat is gespoeld was ZEKER nodig :-)
Nieuwe filter pakking en stekker :goedzo:

Volgens Dennis is de Shiftblok niet OK :o
Hij denkt binnenin iets kapot van een veertje of zo, immers als je tegen de pook tikt naar links en je houd hem vast blijft hij netjes in zijn 1 2 3 of 4 staan.
Laat je de pook los zie je dat deze zelf meteen naar de + kant schiet en dus meteen doorschakelt naar D.

Het probleem is dus niet verholpen door nieuwe olie en stekker
Volgens hem zit het in het Shiftblok

Anyway dus de vraag kan deze opengemaakt worden om te zien wat er loos is of gewoon vervangen?
Iemand een antwoord hierop :?
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11185
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

21 jan 2017 20:55

Wacht ff....
Je komt net bij Dennis vandaan .....
Wat zij Dennis over dat veertje en het shift block ? 8-)
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
William564
Berichten: 113
Lid geworden op: 20 sep 2015 21:15
Mercedes-Benz: A160 (2003)
Locatie: Breda

21 jan 2017 21:08

Hij denkt dat het aan het shiftblok ligt.
Je ziet dat de pook automatisch naar de + kant gaat en dus meteen in de D stand komt
Terwijl de pook eigenlijk in het midden moet blijven staan.
Hij denk dat het wellicht een veertje zou kunnen zijn (denkt hij) maar kan ook iets anders zijn...

Vandaar mijn vraag kunnen we die shiftblok open maken?
Of springt dan net zoals bij een horloge allerlei veren uit :-)
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20840
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

21 jan 2017 21:58

Wat Cornelis bedoelt: wat was zijn advies?
Logboek S500.
William564
Berichten: 113
Lid geworden op: 20 sep 2015 21:15
Mercedes-Benz: A160 (2003)
Locatie: Breda

22 jan 2017 00:14

Tja eens uitbouwen en na kijken zij hij

Dus kom ik met de vraag (dat uitbouwen kan ik wel), kan ik het shiftblok ook openmaken om binnenin te kijken :-)
Dennis combi
Berichten: 5886
Lid geworden op: 17 apr 2006 19:46
Mercedes-Benz: S205 C63 amg 2016 - bmw s1000xr 2022
Specialisatie: Onderhoud en reparatie
Locatie: noord-brabant

23 jan 2017 13:56

William564 schreef:Tja eens uitbouwen en na kijken zij hij

Dus kom ik met de vraag (dat uitbouwen kan ik wel), kan ik het shiftblok ook openmaken om binnenin te kijken :-)

dat ligt eraan hoe handig je bent , maar als ik zo je verhalen heb gehoord over de reparatie's die je zelf al hebt gedaan moet dat wel goed komen
Hulp bij reparaties nodig ? Stuur me een Prive Bericht (PB) en ik kijk of ik je kan helpen.

voorwielaandrijving ??? ik loop toch ook niet op mijn handen......
http://www.vandunautomotive.nl
William564
Berichten: 113
Lid geworden op: 20 sep 2015 21:15
Mercedes-Benz: A160 (2003)
Locatie: Breda

23 jan 2017 14:09

Hahhah thanks Dennis.
consul uitgebouwd en shiftblok bekeken.
Als ik naar de print kijk is daar niets mis mee de schakelaar die de aanduiding aangeeft op het display in het dashboard blijft hoe dan ook mooi in het midden staan.

Mijn inziens ligt het meer aan de pook zelf met de veer en spanner
Maar ik moet wel meteen zeggen dat ze blijkbaar hier al eens mee bezig geweest zijn gezien kleine items...

Besloten om een ander shiftblok erin te zetten, deze is in de UK besteld (met zelfde type nummer etc)
Ze zijn in NL te duur op de sloop ;-)

Zodra hij ingebouwd is/zit laat ik het je weten
William564
Berichten: 113
Lid geworden op: 20 sep 2015 21:15
Mercedes-Benz: A160 (2003)
Locatie: Breda

02 feb 2017 20:13

Shiftblok is ingebouwd en probleem is inderdaad opgelost.
Hij blijft netjes in zijn 2 / 3 / of 4 staan als je hem daar in zet bij 4 een tik op de pook naar rechts en hij gaat in zijn Drive.

Nu alleen de ruitenwisser motor nog vervangen om dat probleem te verhelpen :)
William564
Berichten: 113
Lid geworden op: 20 sep 2015 21:15
Mercedes-Benz: A160 (2003)
Locatie: Breda

24 feb 2017 18:04

TOPIC mag dicht

Problemen zijn allemaal opgelost
Het laatste probleem de ruitenwisser motor was het niet het bleek dat de interval Relais kapot was. Deze vervangen en probleem opgelost
Plaats reactie