Ik vermoed dat er een klein lek in de niveauregeling van mijn S211 zit, want als de auto 2 dagen stilstaat is de auto achter helemaal ingezakt. Of is dat normaal?
Ik heb gelezen dat ik het beste niet te lang kan doorrijden met een lekke niveauregeling (ivm extra belasting van de compressor), maar wat is 'niet te lang'? Is dat een kwestie van dagen, weken of maanden? De auto wordt in principe elke dag gebruikt (behalve de eerste paar dagen niet, omdat ik toen nog een lease-bak had): zodoende weet ik dat de auto inzakt na ca. 2 dagen stilstand.
Weet iemand een goede Mercedes-specialist in de buurt van Ermelo, waar ik de niveauregeling kan laten repareren?
Niveauregeling S211
- Martijn72
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 09 jan 2017 18:56
- Mercedes-Benz: S212 E220 CDI Avantgarde ex S211 E270 CDI Elegance
- Locatie: Ermelo
Na het starten komt die wel weer (vrij snel) omhoog en is de niveauregeling weer actief. Dus de regeling werkt wel, alleen na ca. 2 dagen stilstand is de auto aan de achterkant ingezakt.
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
De lekkage van zo'n balg is nogal onvoorspelbaar weet ik uit ervaring, en idd
de compressor maakt onnodig overuren.
Het ging bij mij een week redelijk maar de laatste 5 km naar de werkplaats was het
ineens over en uit............
Ik heb m'n auto in onderhoud in de Achterhoek, de werkplaats in dezelfde ruimte
waar MBenzNL werkt.
Originele balgen bleken 1,5 jaar geleden jaar nauwelijks in prijs te verschillen
van de parallelhandel zoals Arnot, dus die originele OEM balgen zitten er nu onder.
De balgen van de parallelhandel blijken niet altijd van dezelfde kwaliteit te
zijn, de compressor komt wel uit dezelfde fabriek als OEM.
de compressor maakt onnodig overuren.
Het ging bij mij een week redelijk maar de laatste 5 km naar de werkplaats was het
ineens over en uit............
Ik heb m'n auto in onderhoud in de Achterhoek, de werkplaats in dezelfde ruimte
waar MBenzNL werkt.
Originele balgen bleken 1,5 jaar geleden jaar nauwelijks in prijs te verschillen
van de parallelhandel zoals Arnot, dus die originele OEM balgen zitten er nu onder.
De balgen van de parallelhandel blijken niet altijd van dezelfde kwaliteit te
zijn, de compressor komt wel uit dezelfde fabriek als OEM.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- plorie
- Berichten: 20874
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Wat je niet merkt is dat de compressor tijdens gebruik ook vaker moet bijspringen. Elke dag/rit is er nu 1 teveel.
Logboek S500.
- Martijn72
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 09 jan 2017 18:56
- Mercedes-Benz: S212 E220 CDI Avantgarde ex S211 E270 CDI Elegance
- Locatie: Ermelo
Rechtsachter was de balg lek. Die is dus vervangen, rekening viel me tegen qua prijs (iets meer dan 800 Euro). Ik meen dat ik hier ergens op het forum had gelezen dat zo'n balg ca. 300 Euro kostte, maar die was nu bijna 700 Euro. Maar ja, het is weer opgelost en hopen dat de linker nog even meegaat...
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Ik betaalde voor OEM balgen 435 ex btw per stuk
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- Martijn72
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 09 jan 2017 18:56
- Mercedes-Benz: S212 E220 CDI Avantgarde ex S211 E270 CDI Elegance
- Locatie: Ermelo
De monteur noemde ook zoiets (november vorig jaar nog gedaan bij een andere Mercedes). Dat had hij ook vooraf genoemd als indicatie, maar nu was de prijs opeens 550 ex BTW, dus blijkbaar zijn die sinds januari opeens veel duurder?? Die hogere prijs was trouwens telefonisch wel gemeld dus het was geen verrassing bij het ophalen van de auto.