W212 luchtvering probleem

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Wim77
Berichten: 44
Lid geworden op: 02 dec 2016 16:25
Locatie: Den Haag

02 dec 2016 16:37

Hallo luitjes

ik heb al veel gezocht op het forum maar kom niet echt iets tegen wat op mijn probleem lijkt

ik heb een E350 diesel met luchtvering (voor en achter)
Nu heb ik het volgende probleem
enkele maanden geleden was het de 1ste keer dat ik ochtends bij me auto kom en zijn neus bijna op de grond lag
ik heb er verder niet bij stil gestaan want het was alleen bij die ene keer gebleven maar sinds een week zakt hij telkens met zijn neus op de grond
ook tijdens het rijden pompt hij hem telkens op
nu zal je denken tja gek die is lek
Maar !
het lijkt mij dat bij een lek dat hij regelmatig leeg moet lopen maar dat doet hij dus niet
soms als ik hem laat neerzet dan is hij de volgende dag gewoon nog op het juiste niveau

nu viel het mij net op dat als ik hem op sport stand zet dat hij zakt maar zeker een minuut lang op en neer ging
in het verleden was het als je hem op sportstand zette dat hij dan zakte en klaar maar nu ging hij op en neer

ik kreeg een beetje het gevoel alsof hij in de war was welk niveau hij zou moeten hebben


ergens las ik dat als de auto stil staat dat hij het ventiel afsluit , dus als hij dan leeg loopt dat het dan de balg zou moeten zijn
maar dan zou hij aan 1 kant moeten zakken lijkt mij en niet beide

heeft iemand een idee of tips waar ik naar kan kijken ?
en is het mogelijk om hem standaard wat te laten zakken ? als alles werkt staat hij namelijk erg hoog op zijn poten
Wim77
Berichten: 44
Lid geworden op: 02 dec 2016 16:25
Locatie: Den Haag

08 dec 2016 11:39

Niemand een idee of tip ?
andor
Berichten: 1031
Lid geworden op: 01 jul 2010 21:21
Mercedes-Benz: S212 220 cdi
Locatie: in de buurt van glane

08 dec 2016 13:46

zal ergens een lek zitten en het kan ook het ventiel blok zijn welke niet goed meer is .vermoed zelf een voorpoot, maar er zijn bedrijven die je het prima kunnen vertellen. Als je zoekt op luchtveering dan kom je de bedrijven van zelf tegen grt
Gebruikersavatar
Prometheus
Berichten: 960
Lid geworden op: 09 mei 2012 12:14
Mercedes-Benz: W201 W204
Locatie: Hoorn
Contacteer:

08 dec 2016 15:26

Je zou kunnen beginnen om de luchtvering eerst eens te laten calibreren. Lijkt idd op een foute terugkoppeling.
andor
Berichten: 1031
Lid geworden op: 01 jul 2010 21:21
Mercedes-Benz: S212 220 cdi
Locatie: in de buurt van glane

08 dec 2016 19:50

Zou juist eerst laten testen op lekken en of fout meldingen ,en daarna als alles goed is zou je kunnen calibrenen
Harmpie1990
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 sep 2020 08:24
Mercedes-Benz: S212
Locatie: Bellingwolde

23 sep 2020 20:26

Wat is hier uitgekomen? Wat was het probleem?

Ik heb precies hetzelfde
Vrijheid is een volgetankte mercedes :lol: :lol:
SanderW212
Berichten: 225
Lid geworden op: 05 jun 2020 10:17
Mercedes-Benz: W212 E220 Avantgarde AMG
Specialisatie: Bougies, Ontsteking, Sensoren

24 sep 2020 10:10

Als de auto stilt staat en hij loopt leeg aan een kant zakt de auto aan beide kanten door, een balg kan namelijk niet het gewicht van de gehele voortrein incl motorblok en bak dragen. Kan zijn dat rechts dus doorzakt links goed is maar de hele voorkant doorzakt. Zag bij mijn W212 het zelfde achter (links lek, rechts goed). Balgen vervangen en opgelost.

Overigens kan een auto ook op het ventiel of een leiding lekken als de auto doorzakt bij stilstand, maar 9/10 keer op een W212 van rond de 10 jaar, waarin de luchtvering nog origineel is, is het een balg.
10/2010 W212 Mercedes E220 CDI Aut5 Avantgarde AMG
04/2009 Toyota Yaris

Ex: 2019 BMW G20 320d Advantage Aut8 / CoPilot Intro Edition
Ex: 2015 Jeep Grand Cherokee 3.6 Limited
Ex: 2009 Saab 9-3 1.9 TiD Vector 6MT
Ex: 1999 BMW E39 535i Automatic
Plaats reactie