hallo ik heb een mercedes w203 c180 compresor nu hoor ik bij de start bij koude moter de keting klaperen ff tot er druk is doe ik de moter uit en weer aan hoor ik het niet dus ik heb het vermoeden dat de keting spanner of spanners stuk zijn nu weet ik niet of er 1 of 2 zijn en zou je die zelf kunnen vervangen of is dit echt iets wat je aan de profs moet overlaten dat alles in een bepaalde stand moet staan ofzo ???
bvd de vries
ketingspanner w203
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 01 nov 2016 22:32
Niet zelf aan beginnen als je er geen verstand / ervaring mee hebt beter aan de profs overlaten dan weet je zeker dat het goed is
Waarschijnlijk is je ketting uitgerekt en zul je deze moeten vervangen. Je nokkenasverstellers kunn mischien nog wel
Een ronde mee als deze niet scherp zijn. Omdat die dingen 650,- perstuk zijn
Waarschijnlijk is je ketting uitgerekt en zul je deze moeten vervangen. Je nokkenasverstellers kunn mischien nog wel
Een ronde mee als deze niet scherp zijn. Omdat die dingen 650,- perstuk zijn
dankje voor je reactie zou de keting echt opgerekt zijn hij heeft 89,000 km gedraait ik hem hem niew gekocht en rij nooit harder dan120 km trek niet snel op ofzo en hij rijd verder uitmuntend goed alleeen dat ie bij kode moter heel ff dat geluid maakt en daarna niet meer
de ketingspanner laten vervangen zou dat duur zijn ?????
de ketingspanner laten vervangen zou dat duur zijn ?????
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 01 nov 2016 22:32
Ketting spanner zelf is niet duur maar je moet meerdere dingen erbijhalen zoals pakkingen enzo.
Keringen want om erbij te komen moet je veel verwijderen/ loshalen
Je ketting onderdelen slijten ook door
Niet de juiste motor olie te gebruiken of te laat olie verversen
Probeer anders eerst even je motor te flushen en olie en filter te vervangen
Keringen want om erbij te komen moet je veel verwijderen/ loshalen
Je ketting onderdelen slijten ook door
Niet de juiste motor olie te gebruiken of te laat olie verversen
Probeer anders eerst even je motor te flushen en olie en filter te vervangen
ik heb de olie iederjaar later verversen bij mijn dealer wensink plus olie filter interieur filter etc etc ook laat ik iedere 2 jaar de versnelingsbak olie verversen bij wensink vinden ze dat raar dat ik dat wil volgens hun hoeft dat nooit en gaat het een leven mee maar gewoon voor een rustig gevoel laat ik dat altijd doen ..........en ja 120 km hahhaa ik heb geen haast hahah ik ben ook op leeftijd al
ik geloof niet dat ie lui is absoluut niet hij is lekker flot je hoeft het gas maar ff aanteraken en je voelt duidelijk dat ie vooruit wil maar dat zij ik al het is niet het rijgedrag dat is prima maar aleen dat korte geluidje ff bij start sec ofzo de rest is prima .....iemand een idee wat het zou kosten om telaten vervangen want ik word een beetje bang van alle verhalen dat je keting stuk kan gaan etc
ik geloof niet dat ie lui is absoluut niet hij is lekker flot je hoeft het gas maar ff aanteraken en je voelt duidelijk dat ie vooruit wil maar dat zij ik al het is niet het rijgedrag dat is prima maar aleen dat korte geluidje ff bij start sec ofzo de rest is prima .....iemand een idee wat het zou kosten om telaten vervangen want ik word een beetje bang van alle verhalen dat je keting stuk kan gaan etc
-
- Berichten: 953
- Lid geworden op: 19 dec 2009 20:40
- Mercedes-Benz: 220 CDI Sportcoupe
- Specialisatie: Technisch
Van alle verhalen zou ik persoonlijk niet zo bang worden, dat gebakje van mij heeft nu met de eerste en originele ketting pas 433.080 kilometer gelopen.
Volgens mij is hij nu net uit de garantie.
Zonder gekheid, vraag eens of ze een dikkere olie kunnen gebruiken, dus ipv 5/40 een 10/40 olie en misschien dat dan het geluid weg is of minder lang duurt.
Volgens mij is hij nu net uit de garantie.
Zonder gekheid, vraag eens of ze een dikkere olie kunnen gebruiken, dus ipv 5/40 een 10/40 olie en misschien dat dan het geluid weg is of minder lang duurt.