w202 motor loopt stationair niet goed (trilt)

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
doku
Berichten: 19
Lid geworden op: 24 feb 2016 15:43

26 okt 2016 15:31

Beste allemaal,

Ik heb het volgend probleem: als ik mijn auto (460dkm C220) stationair laat lopen ''danst'' de motor. Zie hiervoor een video:

https://vid.me/WqhS

Ik heb deze video al eerder hier gepost: http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 46&t=79483

Nu is het een probleem geworden, omdat deze trilling er weer telkens voor zorgt dat mijn uitlaat stuk trilt (nu voor de 3de keer in de achterdemper). Ik heb inmiddels alle 3 de motorsteunen vervangen met Mercedes onderdelen, maar het heeft gewoon totaal niet gelopen. Als ik ook maar een klein beetje gas geef is het trillen overigens compleet verdwenen. De motor loopt namelijk heerlijk als ik eenmaal aan het rijden ben. Ik wil deze Mercedes nog niet naar de sloop brengen en zoek dus een oplossing voor dit trillen aangezien ik er zeker van ben dat mijn uitlaat stuk gaat door dit trillen in z'n stationair.

Ik kom zojuist van Mulder service in DH vandaan en die had het meteen over de brandstofpomp. Ik vroeg of het niet mogelijk was om wat aan het toerental te doen tijdens het stationair lopen (hoger laten lopen om die trilling dus weg te krijgen), maar volgens hem was dat niet mogelijk.

Ten einde raad dus. Iemand advies wat te doen? Waarom loopt deze motor stationair zo beroerd, maar eenmaal op de snelweg rijd ie nog als nieuw?

Bedankt!
splunder
Forum Held
Berichten: 1504
Lid geworden op: 29 jul 2009 12:28
Mercedes-Benz: S211 220cdi
Locatie: Zeist

26 okt 2016 16:45

eehhh brandstofpomp misschien?
doku
Berichten: 19
Lid geworden op: 24 feb 2016 15:43

26 okt 2016 18:24

splunder schreef:eehhh brandstofpomp misschien?
Maar hoe kan het dan dat ie stationair zo loopt te bewegen, maar eenmaal en-route PERFECT loopt? Wat doet een brandstofpomp bij het stationair lopen zo beroerd dan wat bij gasgeven opeens wel goed gaat? Waarin zit het verschil?
doku
Berichten: 19
Lid geworden op: 24 feb 2016 15:43

27 okt 2016 11:29

Ik bedacht me net iets belangrijks misschien. Heb enkele maanden geleden problemen gehad bij het starten, omdat 1 gloeibougie het had begeven. Hier heb ik een tijd mee doorgereden totdat ik het zat was en alle 4 de gloeibougies had vervangen en de auto startte sindsdien perfect. Precies een halve maand na het vervangen van de gloeibougies door mijzelf is de ellende begonnen met het telkens stuk gaan van mijn uitlaat.

Is er misschien iets wat ik fout heb gedaan bij het monteren van de gloeibougies? De auto start perfect nu, maar misschien heeft iemand ervaringen met het vervangen van deze gloeibougies bij de W202 en is er misschien iets wat ik over het hoofd heb gezien waardoor de motor nu zo trilt. Ergens een luchtkabeltje geraakt bijvoorbeeld? Kortom: wat kan er misgaan bij het vervangen van deze bougies wat eventueel een schokkende en trillende motor kan opleveren bij het stationair lopen?
Plaats reactie