Beste leden.
Zoals op de titel vermeld staat, zijn wij van plan om de 55watt versie van de o zo goedkope HID set aan te schaffen.
De Benz heeft al een setje HID's 35watt 6000k xenon maar dit is wat te 'modern' die kleur.
We willen graag naar 55watt 4300k bi-xenon. Kost iets in de 80euro. maar zou meer licht opbrengst moeten geven of niet?
Gaan de tegenliggers geen last krijgen? Want nu met de 35watts hebben we soms 1 of andere sjaak die zich aangesproken voelt en zijn grootlicht aandoet terwijl de lichten afgesteld staan op een zeer laag punt, dat je zelfs met halogeen verder kan schijnen.
W201 Mercedes 190 HID 55w xenon inbouwen.
-
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 08 aug 2016 17:53
- Mercedes-Benz: 190D 2.5 1986/ 250D 1992
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
De standaard reflector geeft een verkeerd lichtbeeld met de xenon pitjes.
De discussie over after market xenon pitten in een halogeen unit is hier op het forum al
heel vaak voorbij gekomen de afgelopen jaren.
Probeer de zoekfunctie maar eens op bijvoorbeeld "aftermarket xenon " of
"after market xenon"
De discussie over after market xenon pitten in een halogeen unit is hier op het forum al
heel vaak voorbij gekomen de afgelopen jaren.
Probeer de zoekfunctie maar eens op bijvoorbeeld "aftermarket xenon " of
"after market xenon"
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
-
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 08 aug 2016 17:53
- Mercedes-Benz: 190D 2.5 1986/ 250D 1992
Ik heb gezien dat je wat strooilicht krijgt ja, dat er zo ineens 1 lijn licht richting links of rechts begint te stralen. Ik heb de hoeken zitten af te stellen maar lukt mij niet. qua hoogte staan ze op een laag punt.
Maar ik vind het persoonlijk mooi. en zeker de bi-xenon versie. Hebben we nooit gehad. en zou handig zijn in een onverlichte omgeving waar we vaak door moeten rijen
Ofwel gaan we het houden op 35watt 4300k bi xenon.
Maar ik vind het persoonlijk mooi. en zeker de bi-xenon versie. Hebben we nooit gehad. en zou handig zijn in een onverlichte omgeving waar we vaak door moeten rijen
Ofwel gaan we het houden op 35watt 4300k bi xenon.
- handyman762
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 31 aug 2014 13:23
- Mercedes-Benz: 2018 w205 C180 Amg Line
- Locatie: Lansingerland
die 55 watt versie wordt ook flink heter als de 35 watt versie, je zal de eerste niet zijn waarbij het e.e.a. gaat smelten
- Geertjan
- Berichten: 949
- Lid geworden op: 09 okt 2015 13:22
- Mercedes-Benz: 300SL24v.
- Locatie: Veluwezoom
Ik heb ook zo'n setje maar geen probleem met tegenliggers. De linker lamp extra naar binnen laten schijnen scheelt veel. Met de APK zul je waarschijnlijk de gewone lampjes terug moeten plaatsen.
Groot licht met Bi -Xenon kan ik afraden; dat levert niets op een groot drama! Ik denk dat een paar goede Philips halogeen lampen toch meer opleveren dan aftermarket Xenon .
Groot licht met Bi -Xenon kan ik afraden; dat levert niets op een groot drama! Ik denk dat een paar goede Philips halogeen lampen toch meer opleveren dan aftermarket Xenon .
Mercedes maakt rijden geweldig .
- plorie
- Berichten: 20871
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Bi-xenon is iets anders dan 2 aparte xenonlampen voor dim- en grootlicht. Een losse xenonlamp voor grootlicht is idd af te raden ivm opwarmtijd.
Logboek S500.
- Jeroen
- Berichten: 25787
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Nee want bij bixenon verschuift er iets bij het inschakelen van grootlicht zodat de grootlichtreflector (ook) wordt aangeschenen. Het is geen tweede lampdeel dat eerst moet opwarmen.
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)