Beste,
Gisteren heb ik de luchtfilters vervangen van onze e280 van 2006. Tijdens de werkzaamheden zag ik dat er motorolie was opgespat bij de luchtinlaat van de turbo.
ik schrok natuurlijk in 1e instantie maar zag al snel wat de oorzaak was. De luchtfilters waren dermate verstopt dat de drukval over het filter zo groot werd dat de turbo meer lucht uit de carterbeluchting trok. Met als resultaat mee zuigen van oliespetters uit het kleppendeksel.
Vandaag veel gereden en natuurlijk de turbo gecontroleerd bij thuiskomst. Nu geen olie sporen meer gezien.
Dit wilde ik even met jullie delen.
Mvg, jeroen
Olie bij inlaat van de turbo
- gerardwb
- Berichten: 4579
- Lid geworden op: 10 mar 2008 17:20
- Mercedes-Benz: w220 s 320 cdi, s204 200 cdi, w639 112cdi, w221 320cdi 4 matic
- Locatie: Słupsk/polen
Als het een om 642 motor is moet je altijd na vervanging luchtfilter ook de rode siliconen afdichting tussen luchtfilter en turbo vervangen , en altijd bij vervanging luchtfilter een om642 de adaptie waarden resetten middels stardiagnose.
- jeroen1980
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 02 okt 2016 17:32
- Mercedes-Benz: W211 E280
Hallo,
Rode siliconen ring wist ik. Hadden ze verteld bij de garage. De waarden resetten echter niet. Kan ik dit terug vinden in de gebruikers handleiding? Ik bedoel hoe ik de waarden terug moet zetten?
Ps bedankt voor de info.
Rode siliconen ring wist ik. Hadden ze verteld bij de garage. De waarden resetten echter niet. Kan ik dit terug vinden in de gebruikers handleiding? Ik bedoel hoe ik de waarden terug moet zetten?
Ps bedankt voor de info.
- gerardwb
- Berichten: 4579
- Lid geworden op: 10 mar 2008 17:20
- Mercedes-Benz: w220 s 320 cdi, s204 200 cdi, w639 112cdi, w221 320cdi 4 matic
- Locatie: Słupsk/polen
Dat kun je zelf niet moet middels stardiagnose bij dealer of goede mercedes specialist zie link
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 46&t=74617
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 46&t=74617
- jeroen1980
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 02 okt 2016 17:32
- Mercedes-Benz: W211 E280
Oké dan zal ik dat doorgeven bij de dealer.
We brengen hem over 2 weken weg voor service D.
Hun willen hem vast wel resetten.
We brengen hem over 2 weken weg voor service D.
Hun willen hem vast wel resetten.
- Higgins
- Berichten: 1510
- Lid geworden op: 26 aug 2006 10:53
- Mercedes-Benz: X253 GLC 350e
- Specialisatie: slap zeveren
- Locatie: Horst
Dan hoop ik voor je dat je er geen problemen mee krijgt. Bij mij is ie, doordat men "vergeten" was de waardes te resetten, 's nachts een keer of 2 in de noodloop geknald. Best lastig als je met 180 naar huis rijdt... (of wilde rijden)
- jeroen1980
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 02 okt 2016 17:32
- Mercedes-Benz: W211 E280
schadelijk kan het niet zijn toch? hij loopt super nu.
Ik zal zo wat foto's posten van de oude filters. ik schrok er nogal van... zo vuil waren ze. Toch iets minder goed onderhouden als dat ze me verteld hebben.
Laatste beurt was door een kennis gedaan zij de verkoper. bij de dealer zeiden ze mij dat de wagen voor het laatst medio 2014 bij een dealer is geweest. persoonlijk denk ik dat dat de laatste beurt is geweest gezien de staat van de oude filters.
Ik zal zo wat foto's posten van de oude filters. ik schrok er nogal van... zo vuil waren ze. Toch iets minder goed onderhouden als dat ze me verteld hebben.
Laatste beurt was door een kennis gedaan zij de verkoper. bij de dealer zeiden ze mij dat de wagen voor het laatst medio 2014 bij een dealer is geweest. persoonlijk denk ik dat dat de laatste beurt is geweest gezien de staat van de oude filters.
- jeroen1980
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 02 okt 2016 17:32
- Mercedes-Benz: W211 E280
Hierbij de foto's van de oude filters.
Best vuil toch
Best vuil toch
- Bijlagen
-
- 1477420736268-1578673663.jpg (222.23 KiB) 1651 keer bekeken
-
- 1477420788237-612093954.jpg (195.22 KiB) 1651 keer bekeken
Ik heb ook al voor de 2de keer zelf luchtfilters vervangen, maar ik zie nog altijd wat olie juist onder de turbo, die rode rubbertje heb ik ook al vervangen voor de 2de keer al. Naar het schijnt moet je dat rubbertje met speciale pasta insmeren zodat volledig luchtdicht zou zijn, weet er iemand welke soort pasta dat het juist is?
De waardes heb ik echter wel nog nooit laten resetten en ik heb ook nooit problemen gehad daardoor.. al 50k gereden zo..
Cls 320cdi bj 2008
De waardes heb ik echter wel nog nooit laten resetten en ik heb ook nooit problemen gehad daardoor.. al 50k gereden zo..
Cls 320cdi bj 2008