Vandaag een stuk wezen touren. Zo af en toe had mijn auto al een "rammel" linksvoor bij putten/drempels in de weg. Vandaag rustig over een drempel heen, bij het eraf rijden van de steile drempel was het "kloenk" linksvoor. Nu bij elk oneffenheid in de weg rammelt hij. Op de snelweg rustig terug gereden, boven 100 km per uur leek het wel op een slag in je wiel gevoel ( kan ik mij ook indenken, ik ben dan zo gefixeerd op alles )
Ik kan niets zien of er iets los zit. Kan ook niet zien of er een veer is gebroken, ik voel geen breuk oid. Hij trekt niet scheef bij hard remmen. Morgen maar ervoor op pad.
Iemand misschien zo een idee wat het zou kunnen zijn? Voor de rest loopt hij als een zonnetje.
Groet, Cor
Rammel linksvoor W140
- pascalvd
- Berichten: 5147
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Kloenk dan denk ik aan een gebroken veer maar ik verwacht niet dat dit gaat rammelen (veer behoud meestal spanning )
Wat voor een vering type heb je voor mcpherson of normaal losse veer en schokbreker ?
Bij het normale systeem kan het ook wel eens een schokdemper zijn die op is
Bij mcpherson dan denk ik aan slechte rubbers bij klapperen
Succes Gr pascal
Wat voor een vering type heb je voor mcpherson of normaal losse veer en schokbreker ?
Bij het normale systeem kan het ook wel eens een schokdemper zijn die op is
Bij mcpherson dan denk ik aan slechte rubbers bij klapperen
Succes Gr pascal
- CorW
- Donateur
- Berichten: 4241
- Lid geworden op: 13 jul 2016 13:09
- Mercedes-Benz: W140 S600
- Specialisatie: Van alles een beetje
- Locatie: Nijkerk
hmmm. Het is de schokdemper. En laat er nu speciale onderzitten met/voor de niveauregeling. De beste man van de garage zei eerst even dat ik maar beter zou kunnen gaan zitten. Heb ik ook maar gedaan. Prijs € 820,- ex btw per stuk ex montage. Advies om beide aan de voorkant in 1 keer te vervangen. Nu zie ik dat in het verleden er achter ook een demper is vervangen maar dan alleen linksachter. Wat vinden jullie, beide vervangen aan de voorkant? Of gewoon doorgaan totdat rechtsvoor ook "kloenk" zegt.
Mijn hart zegt, gewoon beide vervangen maar mijn verstand zegt WAT EEN GELD.
Mijn hart zegt, gewoon beide vervangen maar mijn verstand zegt WAT EEN GELD.
Met de woorden van Jeremy Clarkson: de grootste concurrent van MB is een gebruikte MB!
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8031
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Ehh, in dat geval, ehh, nou ja, je weet wel...CorW schreef:maar mijn verstand zegt WAT EEN GELD.
Wel 600 he?
Beide...
Andere op MP verkopen...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
T....g!
Ik was in het verleden ook wel wat gewend bij minder
reguliere auto's qua onderdelen maar dit is niet leuk...
Ga je nog het internet afzoeken voor een betere prijs ?
Misschien is er wel een forumlid die een beter betaalbare
oplossing weet.
Wat is het onderdeelnummer?
Ik was in het verleden ook wel wat gewend bij minder
reguliere auto's qua onderdelen maar dit is niet leuk...
Ga je nog het internet afzoeken voor een betere prijs ?
Misschien is er wel een forumlid die een beter betaalbare
oplossing weet.
Wat is het onderdeelnummer?
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- jeroen1980
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 02 okt 2016 17:32
- Mercedes-Benz: W211 E280
altijd ruk als je dit soort berichten krijgt. ook al kun je op de klompen aanvoelen dat de onderdelen van een S klasse duur zijn.
Waarom zou je beide vervangen? is dit vanwege de extra omzet van de garage of is er een kans dat de nivoregeling niet meer goed werkt als je er maar 1 vervangt? Ik kan niet in je knip kijken...ik moet hard werken om een kleine 1000 euro over te houden voor een dergelijke reparatie en zou dus wel degelijk overwegen om alleen de defecte demper te vervangen.
Waarom zou je beide vervangen? is dit vanwege de extra omzet van de garage of is er een kans dat de nivoregeling niet meer goed werkt als je er maar 1 vervangt? Ik kan niet in je knip kijken...ik moet hard werken om een kleine 1000 euro over te houden voor een dergelijke reparatie en zou dus wel degelijk overwegen om alleen de defecte demper te vervangen.
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8031
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Maar dat is natuurlijk precies het probleem bij dit soort auto's, die zijn niet gemaakt om op de "budget" manier gerepareerd te worden...
Wanneer je maar 1 demper vervangt, dan heb je dus een nieuwe en een oude al aardig "versleten" demper (ik ga er maar even van uit dat hij niet meer 100% is)
Wanneer je er maar 1 gaat vervangen dan kun je er volgens mij van uit gaan dat die andere meer belast word, en dus binnen kort ook aan de beurt is.
Nog los van of je dit gaat merken tijdens het rijden.
Uiteraard zou ik ook even kijken of er niet wat betaalbaardere alternatieven zijn, maar ik zou ze altijd per paar vervangen, zeker voor waar het meeste gewicht zit..
Wanneer je maar 1 demper vervangt, dan heb je dus een nieuwe en een oude al aardig "versleten" demper (ik ga er maar even van uit dat hij niet meer 100% is)
Wanneer je er maar 1 gaat vervangen dan kun je er volgens mij van uit gaan dat die andere meer belast word, en dus binnen kort ook aan de beurt is.
Nog los van of je dit gaat merken tijdens het rijden.
Uiteraard zou ik ook even kijken of er niet wat betaalbaardere alternatieven zijn, maar ik zou ze altijd per paar vervangen, zeker voor waar het meeste gewicht zit..
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Altijd beide vervangen.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- CorW
- Donateur
- Berichten: 4241
- Lid geworden op: 13 jul 2016 13:09
- Mercedes-Benz: W140 S600
- Specialisatie: Van alles een beetje
- Locatie: Nijkerk
dank voor de tip, maar zou er nog iemand zijn die 1 zo'n ding over zou nemen?Marco schreef:Ehh, in dat geval, ehh, nou ja, je weet wel...CorW schreef:maar mijn verstand zegt WAT EEN GELD.
Wel 600 he?
Beide...
Andere op MP verkopen...
Met de woorden van Jeremy Clarkson: de grootste concurrent van MB is een gebruikte MB!
- CorW
- Donateur
- Berichten: 4241
- Lid geworden op: 13 jul 2016 13:09
- Mercedes-Benz: W140 S600
- Specialisatie: Van alles een beetje
- Locatie: Nijkerk
Bij de garage gaan ze ook voor mij opzoek naar een alternatief, ik zou morgen in de loop van de dag over bellen. Misschien heb ik zelf al wat gevonden http://www.pkwteile.de/sachs/1213072Cornelis schreef:T....g!
Ik was in het verleden ook wel wat gewend bij minder
reguliere auto's qua onderdelen maar dit is niet leuk...
Ga je nog het internet afzoeken voor een betere prijs ?
Misschien is er wel een forumlid die een beter betaalbare
oplossing weet.
Wat is het onderdeelnummer?
Met de woorden van Jeremy Clarkson: de grootste concurrent van MB is een gebruikte MB!
- CorW
- Donateur
- Berichten: 4241
- Lid geworden op: 13 jul 2016 13:09
- Mercedes-Benz: W140 S600
- Specialisatie: Van alles een beetje
- Locatie: Nijkerk
Tja, ik wist dat een S600 budgetair wat anders zou zijn dan mijn Peugeot Partner, maar zo gaat het wel hard. Mbt 1 of 2 vervangen, ik denk dat het laatste beter is. Zover ik kan zien zijn ze voor nog nooit vervangen, aan de andere kant het is niet mijn dagelijkse auto.jeroen1980 schreef:altijd ruk als je dit soort berichten krijgt. ook al kun je op de klompen aanvoelen dat de onderdelen van een S klasse duur zijn.
Waarom zou je beide vervangen? is dit vanwege de extra omzet van de garage of is er een kans dat de nivoregeling niet meer goed werkt als je er maar 1 vervangt? Ik kan niet in je knip kijken...ik moet hard werken om een kleine 1000 euro over te houden voor een dergelijke reparatie en zou dus wel degelijk overwegen om alleen de defecte demper te vervangen.
Met de woorden van Jeremy Clarkson: de grootste concurrent van MB is een gebruikte MB!
- CorW
- Donateur
- Berichten: 4241
- Lid geworden op: 13 jul 2016 13:09
- Mercedes-Benz: W140 S600
- Specialisatie: Van alles een beetje
- Locatie: Nijkerk
Nog geen oplossing, we zoeken morgen verder.Marco schreef:Maar dat is natuurlijk precies het probleem bij dit soort auto's, die zijn niet gemaakt om op de "budget" manier gerepareerd te worden...
Wanneer je maar 1 demper vervangt, dan heb je dus een nieuwe en een oude al aardig "versleten" demper (ik ga er maar even van uit dat hij niet meer 100% is)
Wanneer je er maar 1 gaat vervangen dan kun je er volgens mij van uit gaan dat die andere meer belast word, en dus binnen kort ook aan de beurt is.
Nog los van of je dit gaat merken tijdens het rijden.
Uiteraard zou ik ook even kijken of er niet wat betaalbaardere alternatieven zijn, maar ik zou ze altijd per paar vervangen, zeker voor waar het meeste gewicht zit..
Met de woorden van Jeremy Clarkson: de grootste concurrent van MB is een gebruikte MB!
-
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 24 jan 2016 20:53
- Mercedes-Benz: Mercedes Benz w210 280 v6 w906 311cdi w220 3.7 mopf 316 CDI Vito 110 cdi
- Specialisatie: chauffeur
- Locatie: Haarlem
Een goedkoope oplossing is niet de goedkoope oplossing,een voor een s-klasse is zeker de duurste oplosing,recent heb een luchtverrbalk vervangen bij mijn w220 facelift,plotseling begon lucht te verliezen(begrijpelijk na 14 jaaren) en de dealer zei dat ze kunnen van mij een aftermarket onderdeel regelen voor €400 maar geen garantie daarop en 980ex btw voor originele incl. 2 jaar garantie...en 100%geen problemen.dus ja...altijd voor originele onderdelen gaan!!!...het is niet voor niets de prijs verschil,wil je duurzaam en veilig rijden dan hoeft je aan de kosten te denken.