W211 (S211) Pro en cons

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
grollo
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 apr 2013 14:13
Mercedes-Benz: 220 CDI S202 1998 Automaat
Specialisatie: iT Security Specialist

23 sep 2016 17:41

Na drie jaar een C220 CDI uit 1998 gereden te hebben wordt het langzaam tijd voor wat anders.
Utrecht en Rotterdam velen mij niet meer, dus ik schuif hem door naar een collega....Het blijft heerlijk rijden !

Geen roest, bijna 75.000 km mee gereden en wat me echt bevalt als er een lampje brandt kan je heel lang doorrijden en valt de schade - lees factuur- altijd mee
De injectoren stinken wel maar nog steeds geen problemen. Collega heeft een V70 uit 2001 en waggelt vergeleken met de Ster.

Een S is te duur maar een E station uit 2003 vind ik onwijs mooi....maar ik lees alleen maar slechte dingen

- Luchtvering ruk
- SBC Remmen waardeloos
- Canbus spookt

Hebben alle auto''s die nu nog rijden daar nog last van.. ook die van voor de MOPF van 2006; ik zoek er een op LPG die bijna 15 jaar oud is ivm de fiscale bijtelling....

Laten staan en naar een W203 kijken; Help ik weet het niet
Als het er een wordt, wordt het een Duitser een 320 automaat of wellicht de 500 met 7 traps automaat.

Bedankt zover...
bokkiebenz
Berichten: 3443
Lid geworden op: 16 nov 2005 17:45
Mercedes-Benz: Sparta ion
Specialisatie: Kan niks en doet niks

23 sep 2016 18:34

Staat een hele mooie en goede s211 hier op het forum te koop met bijna alles erop en eraan.
Die kan nog wel een tijd mee zonder gezeur
Het is altijd wat en zelden goed
Gebruikersavatar
MBenzNL
Moderator
Berichten: 20701
Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

23 sep 2016 20:41

grollo schreef:Een S is te duur maar een E station uit 2003 vind ik onwijs mooi....maar ik lees alleen maar slechte dingen

- Luchtvering ruk
- SBC Remmen waardeloos
- Canbus spookt
allemaal BS...het staat en valt allemaal met het onderhoud(sverleden) en de kennis van diegenen die het onderhoud en probleemreparaties doen

greetingz,
YannickD87
Berichten: 40
Lid geworden op: 22 mei 2016 15:40
Mercedes-Benz: W211

24 sep 2016 00:12

ik heb er net één gekocht met net geen 180.000 km op de teller, ding ziet er als nieuw uit.
recent amortiseurs vervangen en heb bewust één genomen met perfecte onderhoudsbeurten en zonder luchtvering.
SBC zit er wel op... ding valt te resetten en is bij melding zo goed als nooit defect heb ik gelezen.

Helaas heeft de verkoper in mijn geval wel verzwegen dat de koppelomvormer helemaal ruk is
en dat merkte ik niet op bij rustig rijden en koude motor...
2260 euro kosten aan het ding...

buiten dit, prima ding. één van de beste mercedesjes out there... (na-facelift dan toch)
Gebruikersavatar
Evan
Berichten: 6607
Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
Specialisatie: Hijsen
Locatie: noord limburg

24 sep 2016 14:44

YannickD87 schreef:ik heb er net één gekocht met net geen 180.000 km op de teller, ding ziet er als nieuw uit.
recent amortiseurs vervangen en heb bewust één genomen met perfecte onderhoudsbeurten en zonder luchtvering.
SBC zit er wel op... ding valt te resetten en is bij melding zo goed als nooit defect heb ik gelezen.

Helaas heeft de verkoper in mijn geval wel verzwegen dat de koppelomvormer helemaal ruk is
en dat merkte ik niet op bij rustig rijden en koude motor...
2260 euro kosten aan het ding...

buiten dit, prima ding. één van de beste mercedesjes out there... (na-facelift dan toch)
SBC te resetten en nooit niks kapot.
Lees mijn logboek maar eens door.
greetings Evan
Gebruikersavatar
MBenzNL
Moderator
Berichten: 20701
Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

24 sep 2016 20:10

Evan schreef:SBC te resetten en nooit niks kapot.
Lees mijn logboek maar eens door.
de SBC pomp kan op meerdere manieren kapot gaan...in sommige gevallen is er een software update nodig - in de meeste gevallen een revisie en in enkele gevallen is er een compleet andere pomp nodig...maar dat nooit niks (dubbele ontkenning dus eigenlijk staat daar ALTIJD kapot) klopt niet

greetingz,
Gebruikersavatar
Evan
Berichten: 6607
Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
Specialisatie: Hijsen
Locatie: noord limburg

25 sep 2016 09:23

MBenzNL schreef:
Evan schreef:SBC te resetten en nooit niks kapot.
Lees mijn logboek maar eens door.
de SBC pomp kan op meerdere manieren kapot gaan...in sommige gevallen is er een software update nodig - in de meeste gevallen een revisie en in enkele gevallen is er een compleet andere pomp nodig...maar dat nooit niks (dubbele ontkenning dus eigenlijk staat daar ALTIJD kapot) klopt niet

greetingz,

Dat snap ik inderdaad. Maar meneer heeft t over resetten en bijna nooit kapot.
Ik geloof niet dat hij hier t zelfde pad als jou bewandeld
greetings Evan
grollo
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 apr 2013 14:13
Mercedes-Benz: 220 CDI S202 1998 Automaat
Specialisatie: iT Security Specialist

28 sep 2016 13:30

bokkiebenz schreef:Staat een hele mooie en goede s211 hier op het forum te koop met bijna alles erop en eraan.
Die kan nog wel een tijd mee zonder gezeur
Hoi Bokkie ik zoek er een van ongeveer 15 jaar oud en met LPG G3.
Gebruikersavatar
Maus2000
Berichten: 2220
Lid geworden op: 24 jul 2009 14:24
Mercedes-Benz: S210 E320 Benzine Kawasaki ZZR1100
Locatie: Den Bosch

29 sep 2016 09:16

15 Jaar oud....

Dat wordt dan een S210 8-)

Voordeel: geen SBC en luchtvering
Nadeel: Roest en nog veel meer Roest..
Een Benz met 100.000 km is net ingereden...,Maar wel krokant geworden.
WillemH
Berichten: 5954
Lid geworden op: 25 mar 2008 21:51

29 sep 2016 09:50

of even wachten en een W211 2002

Maar LPG + Mercedes = geen goede combi

Daar hebben ze bij Mercedes de CDI voor uit gevonden ;)
Frankiew211
Berichten: 81
Lid geworden op: 06 aug 2016 10:44
Mercedes-Benz: E280 combi W211

29 sep 2016 09:58

op gas moet je koken en verder niets.........
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20872
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

29 sep 2016 10:08

Frankiew211 schreef:op gas moet je koken en verder niets.........
Die hebben we lang niet gehoord!! :stom:
Logboek S500.
Gebruikersavatar
robbie230
Berichten: 246
Lid geworden op: 06 sep 2006 21:23
Mercedes-Benz: S211 E320cdi 2003 W460 320GE 1981
Locatie: midden-brabant

29 sep 2016 10:38

ik heb mijn S211 (320cdi) nu bijna 6 jaar en het is een hele fijne reisauto
wel wat probleempjes gehad:
- automaat volledige revisie bij 300dkm door lekkende koeling (bekend probleem)
- luchtvering is fijn als het werkt maar zooooo vaak is er iets mee als de kilometerstand op gaat lopen. Compressor 3x, balgen, veerpoten, alles ondertussen vervangen. Ik wil nooit een auto met luchtvering meer iig. elk half jaar hangt ie wel weer eens op zijn kont
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 25792
Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
Specialisatie: Hahaha!
Locatie: Alkmaar

29 sep 2016 12:09

WillemH schreef:Daar hebben ze bij Mercedes de CDI voor uit gevonden ;)
Dat zouden ze bij das Haus graag willen, maar helaas was dat een andere fabrikant 8-)

gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20872
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

29 sep 2016 12:10

Strikt genomen rijd je een Italiaantje (A)
Logboek S500.
Plaats reactie