Na drie jaar een C220 CDI uit 1998 gereden te hebben wordt het langzaam tijd voor wat anders.
Utrecht en Rotterdam velen mij niet meer, dus ik schuif hem door naar een collega....Het blijft heerlijk rijden !
Geen roest, bijna 75.000 km mee gereden en wat me echt bevalt als er een lampje brandt kan je heel lang doorrijden en valt de schade - lees factuur- altijd mee
De injectoren stinken wel maar nog steeds geen problemen. Collega heeft een V70 uit 2001 en waggelt vergeleken met de Ster.
Een S is te duur maar een E station uit 2003 vind ik onwijs mooi....maar ik lees alleen maar slechte dingen
- Luchtvering ruk
- SBC Remmen waardeloos
- Canbus spookt
Hebben alle auto''s die nu nog rijden daar nog last van.. ook die van voor de MOPF van 2006; ik zoek er een op LPG die bijna 15 jaar oud is ivm de fiscale bijtelling....
Laten staan en naar een W203 kijken; Help ik weet het niet
Als het er een wordt, wordt het een Duitser een 320 automaat of wellicht de 500 met 7 traps automaat.
Bedankt zover...
W211 (S211) Pro en cons
-
- Berichten: 3443
- Lid geworden op: 16 nov 2005 17:45
- Mercedes-Benz: Sparta ion
- Specialisatie: Kan niks en doet niks
Staat een hele mooie en goede s211 hier op het forum te koop met bijna alles erop en eraan.
Die kan nog wel een tijd mee zonder gezeur
Die kan nog wel een tijd mee zonder gezeur
Het is altijd wat en zelden goed
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20701
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
allemaal BS...het staat en valt allemaal met het onderhoud(sverleden) en de kennis van diegenen die het onderhoud en probleemreparaties doengrollo schreef:Een S is te duur maar een E station uit 2003 vind ik onwijs mooi....maar ik lees alleen maar slechte dingen
- Luchtvering ruk
- SBC Remmen waardeloos
- Canbus spookt
greetingz,
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 22 mei 2016 15:40
- Mercedes-Benz: W211
ik heb er net één gekocht met net geen 180.000 km op de teller, ding ziet er als nieuw uit.
recent amortiseurs vervangen en heb bewust één genomen met perfecte onderhoudsbeurten en zonder luchtvering.
SBC zit er wel op... ding valt te resetten en is bij melding zo goed als nooit defect heb ik gelezen.
Helaas heeft de verkoper in mijn geval wel verzwegen dat de koppelomvormer helemaal ruk is
en dat merkte ik niet op bij rustig rijden en koude motor...
2260 euro kosten aan het ding...
buiten dit, prima ding. één van de beste mercedesjes out there... (na-facelift dan toch)
recent amortiseurs vervangen en heb bewust één genomen met perfecte onderhoudsbeurten en zonder luchtvering.
SBC zit er wel op... ding valt te resetten en is bij melding zo goed als nooit defect heb ik gelezen.
Helaas heeft de verkoper in mijn geval wel verzwegen dat de koppelomvormer helemaal ruk is
en dat merkte ik niet op bij rustig rijden en koude motor...
2260 euro kosten aan het ding...
buiten dit, prima ding. één van de beste mercedesjes out there... (na-facelift dan toch)
- Evan
- Berichten: 6607
- Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
- Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
- Specialisatie: Hijsen
- Locatie: noord limburg
SBC te resetten en nooit niks kapot.YannickD87 schreef:ik heb er net één gekocht met net geen 180.000 km op de teller, ding ziet er als nieuw uit.
recent amortiseurs vervangen en heb bewust één genomen met perfecte onderhoudsbeurten en zonder luchtvering.
SBC zit er wel op... ding valt te resetten en is bij melding zo goed als nooit defect heb ik gelezen.
Helaas heeft de verkoper in mijn geval wel verzwegen dat de koppelomvormer helemaal ruk is
en dat merkte ik niet op bij rustig rijden en koude motor...
2260 euro kosten aan het ding...
buiten dit, prima ding. één van de beste mercedesjes out there... (na-facelift dan toch)
Lees mijn logboek maar eens door.
greetings Evan
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20701
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
de SBC pomp kan op meerdere manieren kapot gaan...in sommige gevallen is er een software update nodig - in de meeste gevallen een revisie en in enkele gevallen is er een compleet andere pomp nodig...maar dat nooit niks (dubbele ontkenning dus eigenlijk staat daar ALTIJD kapot) klopt nietEvan schreef:SBC te resetten en nooit niks kapot.
Lees mijn logboek maar eens door.
greetingz,
- Evan
- Berichten: 6607
- Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
- Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
- Specialisatie: Hijsen
- Locatie: noord limburg
MBenzNL schreef:de SBC pomp kan op meerdere manieren kapot gaan...in sommige gevallen is er een software update nodig - in de meeste gevallen een revisie en in enkele gevallen is er een compleet andere pomp nodig...maar dat nooit niks (dubbele ontkenning dus eigenlijk staat daar ALTIJD kapot) klopt nietEvan schreef:SBC te resetten en nooit niks kapot.
Lees mijn logboek maar eens door.
greetingz,
Dat snap ik inderdaad. Maar meneer heeft t over resetten en bijna nooit kapot.
Ik geloof niet dat hij hier t zelfde pad als jou bewandeld
greetings Evan
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 18 apr 2013 14:13
- Mercedes-Benz: 220 CDI S202 1998 Automaat
- Specialisatie: iT Security Specialist
Hoi Bokkie ik zoek er een van ongeveer 15 jaar oud en met LPG G3.bokkiebenz schreef:Staat een hele mooie en goede s211 hier op het forum te koop met bijna alles erop en eraan.
Die kan nog wel een tijd mee zonder gezeur
- Maus2000
- Berichten: 2220
- Lid geworden op: 24 jul 2009 14:24
- Mercedes-Benz: S210 E320 Benzine Kawasaki ZZR1100
- Locatie: Den Bosch
15 Jaar oud....
Dat wordt dan een S210
Voordeel: geen SBC en luchtvering
Nadeel: Roest en nog veel meer Roest..
Dat wordt dan een S210
Voordeel: geen SBC en luchtvering
Nadeel: Roest en nog veel meer Roest..
Een Benz met 100.000 km is net ingereden...,Maar wel krokant geworden.
-
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 06 aug 2016 10:44
- Mercedes-Benz: E280 combi W211
op gas moet je koken en verder niets.........
- robbie230
- Berichten: 246
- Lid geworden op: 06 sep 2006 21:23
- Mercedes-Benz: S211 E320cdi 2003 W460 320GE 1981
- Locatie: midden-brabant
ik heb mijn S211 (320cdi) nu bijna 6 jaar en het is een hele fijne reisauto
wel wat probleempjes gehad:
- automaat volledige revisie bij 300dkm door lekkende koeling (bekend probleem)
- luchtvering is fijn als het werkt maar zooooo vaak is er iets mee als de kilometerstand op gaat lopen. Compressor 3x, balgen, veerpoten, alles ondertussen vervangen. Ik wil nooit een auto met luchtvering meer iig. elk half jaar hangt ie wel weer eens op zijn kont
wel wat probleempjes gehad:
- automaat volledige revisie bij 300dkm door lekkende koeling (bekend probleem)
- luchtvering is fijn als het werkt maar zooooo vaak is er iets mee als de kilometerstand op gaat lopen. Compressor 3x, balgen, veerpoten, alles ondertussen vervangen. Ik wil nooit een auto met luchtvering meer iig. elk half jaar hangt ie wel weer eens op zijn kont
- Jeroen
- Berichten: 25792
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Dat zouden ze bij das Haus graag willen, maar helaas was dat een andere fabrikantWillemH schreef:Daar hebben ze bij Mercedes de CDI voor uit gevonden
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)