Moet ik de motor nou wel of niet warm laten draaien?

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
stamgast_2
Berichten: 658
Lid geworden op: 20 nov 2011 19:09
Mercedes-Benz: V250d. + Ducati SS600 + Ducati 749s
Specialisatie: beroeps oplichter
Locatie: Bippen (de)

02 dec 2016 13:31

Raimon schreef:Waarom moet de motor op temperatuur zijn? Is dat nog actueel?

Denk net zo actueel als wel of geen premium brandstof.
Me broer en me ouwe heer reden bijde het zelfde merk en type motor. Me broer ging voor de premium brandstoffen van shell bp enz.
Na 35.000 werden beide k
Blokken overhaalt. (Hardware tuning + blueprinten)
Het verschil was schokkend.

Gr Roy
Gebruikersavatar
DeMegens
Berichten: 1130
Lid geworden op: 29 sep 2010 23:42
Mercedes-Benz: W639 Vito 120CDI & W163 400CDI
Specialisatie: Morsen
Locatie: Brabant

02 dec 2016 13:33

Zijn hier nog foto's of andere dingen van?
Ik ben nl. wel benieuwd wat nou werkelijk het verschil is.
Gebruikersavatar
SK
Berichten: 5670
Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
Specialisatie: pizza con filtri dell'aria

02 dec 2016 14:15

vreemd, sinds ik dit topic heb laten lezen aan de buurman, stookt hij samen met nog een paar andere buurtgenoten 's ochtends de carterpan warm met een campinggazbrander :-?
W124 250D 1985

S124 E300TD 1994

In the military they give medals to people who are willing to sacrifice themselves so that others may gain. In business, bonuses are given to people who are willing to sacrifice others so that they may gain themselves.
Gebruikersavatar
Maus2000
Berichten: 2220
Lid geworden op: 24 jul 2009 14:24
Mercedes-Benz: S210 E320 Benzine Kawasaki ZZR1100
Locatie: Den Bosch

02 dec 2016 16:20

Ik ben bezig een frietpan element in mijn carterpan te bouwen.
Dan kan ik de temp van de olie nog digitaal instellen ook op 200 graden.

Heb ik tenminste helemaal geen slijtage :lol: :lol:
Een Benz met 100.000 km is net ingereden...,Maar wel krokant geworden.
Gebruikersavatar
Olivier1
Donateur
Berichten: 1684
Lid geworden op: 12 dec 2015 22:16
Mercedes-Benz: CLS 63 AMG & GLE 43 AMG (ex: E 55 AMG, E 500 4Matic)
Locatie: 030

02 dec 2016 16:41

W220L schreef:Het meeste verschil maak je met je rechtervoet Olivier...
Haha
Dat kan zeker de helft uitmaken ja ;)
stamgast_2
Berichten: 658
Lid geworden op: 20 nov 2011 19:09
Mercedes-Benz: V250d. + Ducati SS600 + Ducati 749s
Specialisatie: beroeps oplichter
Locatie: Bippen (de)

02 dec 2016 19:14

Maus2000 schreef:Ik ben bezig een frietpan element in mijn carterpan te bouwen.
Dan kan ik de temp van de olie nog digitaal instellen ook op 200 graden.

Heb ik tenminste helemaal geen slijtage :lol: :lol:

Heeft Mercedes niet voor de meeste modellen carter verwarming beschikbaar.
stamgast_2
Berichten: 658
Lid geworden op: 20 nov 2011 19:09
Mercedes-Benz: V250d. + Ducati SS600 + Ducati 749s
Specialisatie: beroeps oplichter
Locatie: Bippen (de)

02 dec 2016 19:17

DeMegens schreef:Zijn hier nog foto's of andere dingen van?
Ik ben nl. wel benieuwd wat nou werkelijk het verschil is.

Moet ik even gaan zoeken. Is al weer een jaar of 7 terug.
Maar zijn der. Stuk minder kool afzetting. Meer slijtage in de niscasil laag. Niet dus danig dat het al een probleem was. Zal er thuis eens naar gaan zoeken.
Gebruikersavatar
Borgmonster
Berichten: 3822
Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
Locatie: Flevopolder

04 feb 2017 00:13

Cornelis schreef:
Peter schreef:Geen idee of het goed of slecht voor de motor is, maar ik gebruik altijd mijn standkachel.
Geeft me een goed (en warm :D ) gevoel als mijn koelwater al wat opgewarmd is voordat ik wegrij.
Olie temperatuur is belangrijker voor het blok en die verwarmd niet mee 8-)
Zelfs met m'n standkachel auto's deed ik de eerste 15-20 km rustig aan.....
De MB heeft helaas geen olietemperatuurmeter , alleen koelvloeistoftemperatuur (die ook nog eens belachelijk ver verstopt is in de menu's).
Onze Golf heeft wél een olietemperatuurmeter. Ik heb er eens op gelet en het viel me op dat na 8 km de koelvloeistof op 90 graden zit maar dat de olie dan nog maar 52 graden heeft. Pas na 17 km had de olie de 87 graden bereikt. Afgaan op de koelvloeistoftemperatuur is dus ook niet verstandig (welk idee je wel krijgt als dat de enige temperatuuraanduiding is die je hebt).

Beter lijkt het te zijn om een lampje voor de koelvloeistof te hebben als die te heet is en een temperatuurmeter voor de olie.

Of heb ik het mis?
Groet, Koos

C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Plaats reactie