cabriodak 300sl 91

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
300SLmarco
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 aug 2016 11:34
Mercedes-Benz: 300SL

27 aug 2016 11:45

Hallo alle leden. Mijn naam is Marco, nieuw op het Forum sinds vanmorgen. Ik wil graag gelijk even een probleem voorleggen waar ik zelf niet uitkom.
Sinds een paar dagen wil mijn kap niet meer open. Hij trekt bij elke poging hydraulisch aan het dak, zowel voor als achter. Ik heb de controller al uitgelezen en 4 fouten gereset. De controller geeft nu geen fout meer aan. Toch blijft het probleem gelijk. Het is ontstaan nadat ik de softtopschakelaar wilde bijstellen (achter de bestuurder, in het softtopcompartiment) Ik heb deze drie slagen gegeven, paar keer heen en weer bewogen en alle leek goed. Toen al wilde de cover niet dicht en zakte heel langzaam. Na een aantal malen ging het goed, alles sloot, ramen dicht, prima dus. Alleen direct daarna ging hij niet meer open en blijft nu enkel hydraulisch aan het dak trekken. Iemand misschien een idee? :(
geert sl
Berichten: 352
Lid geworden op: 23 nov 2014 09:01

29 aug 2016 20:24

als hij geen fout meer geeft is het mechanish ,maar zomaar aan iets draaien zonder er echt weet van te hebben is een slecht idee,een dak van een sl is ni zo simpel heb da laatste 2 weken bijna niks anders gedaan dan dak problemen oplossen en je wilt ni weten wat er mis kan kan gaan :x en zoals vaak aangehaald het dak proces verloopt in stappen en gewoon bij begin beginnen grts
300SLmarco
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 aug 2016 11:34
Mercedes-Benz: 300SL

02 sep 2016 15:51

Hallo Geert,
Bedankt voor je reactie.
Ik heb het inmiddels wel op kunnen lossen: De limitswitch van de softtop schakealaar bleef gemaakt staan. Ik heb het dak met de hand open gedaan en kwam er achter dat deze switch te krap stond afgesteld en gemaakt bleef staan. Schakelaar juist afgesteld, en het dak werkt weer.
(wel vreemd dat de controller dit niet aangeeft) Maar goed, dak kan weer open!

marco
Plaats reactie