Beste mensen,
Ik heb een W203 automaat uit 2001. De automaatbak is door de vorige eigenaar vrij recent gespoeld en nieuwe olie gevuld. Ik wist op dat moment niet of dat een goede of slechte zaak is.
Nu heb ik denk ik een klein probleem met de automaat. Soms (lang niet altijd) als ik hem in D zet en weg wil rijden, dan begint de auto te rollen maar lijkt het alsof hij niet goed reageert op het gaspedaal. Met andere woorden ik druk mijn gaspedaal in en hij reageert niet gelijk, dit duurt niet langer dan twee seconden en hij zit weer op volle toeren te blazen. Verder heb ik nergens last van met de de automaat. Schakelt goed en zacht, kickdown werkt perfect, doe alles eigenlijk normaal. Het lijkt ook alsof dit probleem juist in de S stand zich manifesteert. Nu weet ik niet of ik een beetje paranoide ben (mijn vorige auto had me echt snel veel gekost) of dat dit moet worden nagekeken. Iemand enig idee of het een probleem is en wat het dan kan zijn?
Als ik overigens "manueel" schakel vanuit de 1 stand gebeurt dit niet.
Ik hoop dat iemand me verder kan helpen, alvast bedankt!
Automaat w203
-
- Berichten: 3245
- Lid geworden op: 25 apr 2011 11:00
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Specialisatie: Detailing/R170/OEM freak
- Locatie: Nederland
Controle door een automaat specialist kan nooit kwaad, diagnose zal altijd vrijblijvend zijn lijkt me.
Naar mijn weten moet de bak altijd direct reageren, ik ben niet anders gewend van mijn automaat, 3 stuks gehad nu in totaal van MB.
http://www.transmissies.nl/
Naar mijn weten moet de bak altijd direct reageren, ik ben niet anders gewend van mijn automaat, 3 stuks gehad nu in totaal van MB.
http://www.transmissies.nl/
- Schroef
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 30 jan 2016 21:07
- Mercedes-Benz: W203/C180
- Locatie: Amstelveen
Je hebt spoelen en je hebt spoelen.
Ik zou de wagen langs een specialist brengen en hem de bak na laten kijken. Veel mensen verversen de olie door deze af te tappen en weer met verse olie te vullen en denken daarmee klaar te zijn.
Ik zou de wagen langs een specialist brengen en hem de bak na laten kijken. Veel mensen verversen de olie door deze af te tappen en weer met verse olie te vullen en denken daarmee klaar te zijn.
- Olivier1
- Donateur
- Berichten: 1690
- Lid geworden op: 12 dec 2015 22:16
- Mercedes-Benz: CLS 63 AMG & GLE 43 AMG (ex: E 55 AMG, E 500 4Matic)
- Locatie: 030
Spoelen en spoelen.
Er zijn ook mensen die juist adviseren om niet te spoelen.
Ofwel omdat het niet nodig is, ofwel omdat het schadelijk zou zijn.
En anderen zweren er juist bij
Er zijn ook mensen die juist adviseren om niet te spoelen.
Ofwel omdat het niet nodig is, ofwel omdat het schadelijk zou zijn.
En anderen zweren er juist bij
-
- Berichten: 3245
- Lid geworden op: 25 apr 2011 11:00
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Specialisatie: Detailing/R170/OEM freak
- Locatie: Nederland
Schroef schreef:Je hebt spoelen en je hebt spoelen.
Ik zou de wagen langs een specialist brengen en hem de bak na laten kijken. Veel mensen verversen de olie door deze af te tappen en weer met verse olie te vullen en denken daarmee klaar te zijn.
Dat zeg je precies verkeerd, je hebt spoelen en verversen.
Bij het laatste doen ze wat jij omschrijft dus enkel aftappen en bijvullen.
Ik ben absoluut een groot fan voorstander van spoelen, mijn huidige CLK is onlangs gedaan.
Daarbij is ook een cleaner gebruikt en bij de schone olie is een oil conditioner toegevoegd om alle seals soepel en dicht te houden.
Transtech 2 step cleaner & conditioner kit (volgens de nota)
er is gespoeld en gevuld met originele MB olie en uiteraard is er een nieuw filter geplaatst.
De automaat was al gewoon goed, maar na het spoelen, mijn hemel wat een verschil, en dat is na 2000km nog veel meer zo geworden.
Heel af en toe bokte hij wat bij terugschakelen, is compleet verdwenen, bij rustig rijden merk je niet eens meer dat de bak op of af schakelt.
http://www.ruinemansautos.nl/nl/automaatbak-spoelen
300 euro in totaal, echt een scherpe prijs.
- plorie
- Berichten: 20871
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Dat anti-gedoe bij spoelen gaat niet over het spoelen op zich, maar de eventuele cleaner die daarbij gebruikt wordt. Het spoelen op zich is niets bijzonders.
Logboek S500.
-
- Berichten: 3245
- Lid geworden op: 25 apr 2011 11:00
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Specialisatie: Detailing/R170/OEM freak
- Locatie: Nederland
Klopt idd Plorie,
Ik was eerst ook wat sceptisch over de cleaner, maar dat is helemaal verdwenen.
Als je maar in ruime mate spoelt met schone olie is er niets mis met een cleaner.
Ik was eerst ook wat sceptisch over de cleaner, maar dat is helemaal verdwenen.
Als je maar in ruime mate spoelt met schone olie is er niets mis met een cleaner.
-
- Berichten: 3245
- Lid geworden op: 25 apr 2011 11:00
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Specialisatie: Detailing/R170/OEM freak
- Locatie: Nederland
Klopt idd Plorie,
Mijn eigen ervaring in deze is dus zeer positief, en het bedrijf waar ik kom heeft er echt al veel gedaan, lijkt me als het fout kan gaan een bedrijf zich hier niet aan gaat branden. Ook ik ben er van overtuigd waar het wel fout gaat de bak al in verre staat van ontbinding was.
Mijn eigen ervaring in deze is dus zeer positief, en het bedrijf waar ik kom heeft er echt al veel gedaan, lijkt me als het fout kan gaan een bedrijf zich hier niet aan gaat branden. Ook ik ben er van overtuigd waar het wel fout gaat de bak al in verre staat van ontbinding was.
Bedankt voor de info jongens,
De auto is inmiddels even langs een monteur geweest die er even naar heeft gekeken en mee heeft gereden. Hij heeft ook de olie van de automaat nagekeken. Hij kwam tot de conclusie dat er niks met de automaatbak aan de hand was. Mede ook omdat de auto gewoon soepel schakelt en wel begint met rollen in D. Als ik gas geef maakt hij ook niet veel toeren (hij zit dus wel in versnelling maar reageert nie techt op t gaspedaal lijkt wel of houdt in). Waar hij op uitkwam is een vervuilde gashuisklep. Een anwb moneur die ik toevallig sprak gaf eigenlijk hetzelfde aan of een probleem met de electrische gaspedaal. Ook hij verzekerde dat het niet aan de automaat ligt. Klinkt dit een beetje aannemlijk voor jullie?
Overigens heeft de auto de afgelopen dagen dit probleem niet een keer meer vertoond.
De auto is inmiddels even langs een monteur geweest die er even naar heeft gekeken en mee heeft gereden. Hij heeft ook de olie van de automaat nagekeken. Hij kwam tot de conclusie dat er niks met de automaatbak aan de hand was. Mede ook omdat de auto gewoon soepel schakelt en wel begint met rollen in D. Als ik gas geef maakt hij ook niet veel toeren (hij zit dus wel in versnelling maar reageert nie techt op t gaspedaal lijkt wel of houdt in). Waar hij op uitkwam is een vervuilde gashuisklep. Een anwb moneur die ik toevallig sprak gaf eigenlijk hetzelfde aan of een probleem met de electrische gaspedaal. Ook hij verzekerde dat het niet aan de automaat ligt. Klinkt dit een beetje aannemlijk voor jullie?
Overigens heeft de auto de afgelopen dagen dit probleem niet een keer meer vertoond.