W210 kachel blaast niet echt hard

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Gebruikersavatar
Mercedesfreund
Berichten: 461
Lid geworden op: 10 dec 2015 21:47
Mercedes-Benz: S400d
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

21 aug 2016 01:08

Uit de luchtroosters van mijn w210 komt nou niet echt een wervelstorm. Ik kan er net een kaarje mee uitblazen eigenlijk.
Met de draaiknop in uiterste stand komt en een zacht briesje uit de roosters.
Waar zou ik kunnen beginnen om te kijken of alles goed werkt.
Het is zon systeem:
Bijlagen
csm_W210_-_E320_CDI_213dkm_-_10_1_da3a77948d.jpg
csm_W210_-_E320_CDI_213dkm_-_10_1_da3a77948d.jpg (116.89 KiB) 2951 keer bekeken
Gebruikersavatar
wes1
Berichten: 1488
Lid geworden op: 28 okt 2011 15:02
Mercedes-Benz: Cls500 ,ex W221 S500, ex W211 E500 Elegance 2003. ex w202 c180 sport, ex w124 e320 coupe.

21 aug 2016 02:07

Doet de aanjager het ook in stand 1 2 3 en 4? Zo niet zou het de weerstand kunnen zijn, deze zit bij de 210 achter het dashboardkastje.

De regelaar zou ook nog de boosdoener kunnen zijn.
Kop win ik, munt verlies jij.
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 25803
Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
Specialisatie: Hahaha!
Locatie: Alkmaar

21 aug 2016 08:35

Is je interieurfilter vers?

gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Gebruikersavatar
Mercedesfreund
Berichten: 461
Lid geworden op: 10 dec 2015 21:47
Mercedes-Benz: S400d
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

21 aug 2016 11:49

De draaiknop laat de motor op elke stand iets harder draaien. De standen lijken dus te werken. Op stand 0 staat ie ook echt uit. Alleen vanaf stand 2-3 merk je niet echt toename van de luchtsnelheid. Op stand max komt er net zoveel lucht uit als stand 3-4. (heb eerder een W210 gehad). Als ik aan de knop wiegel, dan helpt dat niet de motor harder te laten draaien. (ook eerder gehad met mn werkgever zn W210). Het lijkt net of het filter verstopt zit ofzo. Waarzit zon filter?
Gebruikersavatar
merc240
Berichten: 271
Lid geworden op: 21 feb 2011 23:42
Mercedes-Benz: W203 C55 W202 240
Locatie: amsterdam

21 aug 2016 12:37

Hier even snel een paar links naar misschien voor jou de oplossing?




https://youtu.be/4qknrGyePKQ
René schreef:Kijk hier eens:
W210CabinFilter

of hier:
cabin-filter-change
W202 combi V6 1999 verkocht/ w203 C55 AMG V8
Gebruikersavatar
Mercedesfreund
Berichten: 461
Lid geworden op: 10 dec 2015 21:47
Mercedes-Benz: S400d
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

26 aug 2016 22:36

Nieuwe filters erin: geen effect.
Wel een andere eigenaardigheid opgetreden sinds het heel warm is buiten; als het heet is in de auto als ie zegmaar in de zon heeft stilgestaan, en ik de auto start, dan blaasd de kachel de eerste 10 seconden normaal op elke stand.
Nadat de tempratuur in de auto wat is gedaald, blaasd de kachel niet harder dan standje 1. Ook al zet ik m op 6.
Zet ik de ramen open, zodat er hete buitenlucht het interieur komt, gaat de kachelmotor weer harder draaien.

Kan het zo zijn dat de tempsensor in het interieur defect is en de kachel denkt dat de gewenste tempratuur bereikt is :?
G300TD
Berichten: 387
Lid geworden op: 05 feb 2010 18:28
Mercedes-Benz: W463 G300D,
Specialisatie: G-klasse/ W168
Locatie: Arnhem

27 aug 2016 09:25

Heb weliswaar geen 210 maar een w168, maar als ik de temperatuur maximaal zet of minimaal zet (met airco) dan gaat de kachel op stand 5 nog harder draaien dan met de temperatuur op halverwege. (Stand 5 is max)

Beetje moeilijk uit te leggen.

Gr Alexander
MVW1606
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 aug 2016 14:13
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

27 aug 2016 14:41

Is het niet zo dat de ventilatormotor wel hoorbaar harder draait, maar dat er minder lucht uit de roosters komt wanneer de airco de boel lekker afkoelt?
Dan denk ik eerder aan een verdamper die bevriest. Door de bevriezing wordt in dat geval de luchtdoorstroom geblokkeerd.
Gebruikersavatar
Mercedesfreund
Berichten: 461
Lid geworden op: 10 dec 2015 21:47
Mercedes-Benz: S400d
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

27 aug 2016 19:51

Nee het echt de motor die niet harder draait.
Is zoiets uit te lezen bij een dealer?
Gebruikersavatar
Mercedesfreund
Berichten: 461
Lid geworden op: 10 dec 2015 21:47
Mercedes-Benz: S400d
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

02 sep 2016 10:19

Wat uitzoekwerk op internet leerde me dat de kachelweerstand wel eens de oorzaak zou kunnen zijn.
Heb die vervangen en het probleem is opgelost. Nu blaast ie weer als een tielerier :goedzo: 10 minuutjes werk.

Hieronder de oude, lijkt me helaas niet te servicen, alleen te vervangen.
Bijlagen
20160830_180248.jpg
20160830_180248.jpg (141.41 KiB) 2525 keer bekeken
20160830_180347.jpg
20160830_180347.jpg (137.51 KiB) 2525 keer bekeken
20160830_180403.jpg
20160830_180403.jpg (99.82 KiB) 2525 keer bekeken
Gebruikersavatar
Mercedesfreund
Berichten: 461
Lid geworden op: 10 dec 2015 21:47
Mercedes-Benz: S400d
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

12 sep 2016 23:46

Helaas te vroeg gejuigd. nu blaasd de motor in elke stand keihard. ook in rust en met de sleutel uit contact blaasd ie op max. +o(
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20882
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

13 sep 2016 10:01

En dat is een typische weerstand-kwaal. Heb je 'm vervangen door een nieuwe merkloze toevallig?
Logboek S500.
Gebruikersavatar
Mercedesfreund
Berichten: 461
Lid geworden op: 10 dec 2015 21:47
Mercedes-Benz: S400d
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

13 sep 2016 10:22

Ja
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20882
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

13 sep 2016 10:32

Jammer maar helaas... die goedkope elektrische immi-meuk geeft wel vaker dit soort problemen. Voorbeeldjes: een Spaanse ebay-immi-rotzooi-LMM die nog slechter werkte dan de kapotte originele of een nieuwe merkloze ventilator-module die helemaal niets deed...
Logboek S500.
JantjeHoi
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 okt 2015 12:05
Mercedes-Benz: E 220 CDI 1999 (W210)

14 sep 2016 10:51

Als dat "EC" knopje aanstaat blaast hij ook minder hard.

Airco aan en EC lampje uit blaast hij op volle toeren normaal.
(Je weet maar nooit :))
Plaats reactie