Uit de luchtroosters van mijn w210 komt nou niet echt een wervelstorm. Ik kan er net een kaarje mee uitblazen eigenlijk.
Met de draaiknop in uiterste stand komt en een zacht briesje uit de roosters.
Waar zou ik kunnen beginnen om te kijken of alles goed werkt.
Het is zon systeem:
W210 kachel blaast niet echt hard
- Mercedesfreund
- Berichten: 461
- Lid geworden op: 10 dec 2015 21:47
- Mercedes-Benz: S400d
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
- Bijlagen
-
- csm_W210_-_E320_CDI_213dkm_-_10_1_da3a77948d.jpg (116.89 KiB) 2951 keer bekeken
- wes1
- Berichten: 1488
- Lid geworden op: 28 okt 2011 15:02
- Mercedes-Benz: Cls500 ,ex W221 S500, ex W211 E500 Elegance 2003. ex w202 c180 sport, ex w124 e320 coupe.
Doet de aanjager het ook in stand 1 2 3 en 4? Zo niet zou het de weerstand kunnen zijn, deze zit bij de 210 achter het dashboardkastje.
De regelaar zou ook nog de boosdoener kunnen zijn.
De regelaar zou ook nog de boosdoener kunnen zijn.
Kop win ik, munt verlies jij.
- Jeroen
- Berichten: 25803
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Is je interieurfilter vers?
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- Mercedesfreund
- Berichten: 461
- Lid geworden op: 10 dec 2015 21:47
- Mercedes-Benz: S400d
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
De draaiknop laat de motor op elke stand iets harder draaien. De standen lijken dus te werken. Op stand 0 staat ie ook echt uit. Alleen vanaf stand 2-3 merk je niet echt toename van de luchtsnelheid. Op stand max komt er net zoveel lucht uit als stand 3-4. (heb eerder een W210 gehad). Als ik aan de knop wiegel, dan helpt dat niet de motor harder te laten draaien. (ook eerder gehad met mn werkgever zn W210). Het lijkt net of het filter verstopt zit ofzo. Waarzit zon filter?
- merc240
- Berichten: 271
- Lid geworden op: 21 feb 2011 23:42
- Mercedes-Benz: W203 C55 W202 240
- Locatie: amsterdam
W202 combi V6 1999 verkocht/ w203 C55 AMG V8
- Mercedesfreund
- Berichten: 461
- Lid geworden op: 10 dec 2015 21:47
- Mercedes-Benz: S400d
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Nieuwe filters erin: geen effect.
Wel een andere eigenaardigheid opgetreden sinds het heel warm is buiten; als het heet is in de auto als ie zegmaar in de zon heeft stilgestaan, en ik de auto start, dan blaasd de kachel de eerste 10 seconden normaal op elke stand.
Nadat de tempratuur in de auto wat is gedaald, blaasd de kachel niet harder dan standje 1. Ook al zet ik m op 6.
Zet ik de ramen open, zodat er hete buitenlucht het interieur komt, gaat de kachelmotor weer harder draaien.
Kan het zo zijn dat de tempsensor in het interieur defect is en de kachel denkt dat de gewenste tempratuur bereikt is
Wel een andere eigenaardigheid opgetreden sinds het heel warm is buiten; als het heet is in de auto als ie zegmaar in de zon heeft stilgestaan, en ik de auto start, dan blaasd de kachel de eerste 10 seconden normaal op elke stand.
Nadat de tempratuur in de auto wat is gedaald, blaasd de kachel niet harder dan standje 1. Ook al zet ik m op 6.
Zet ik de ramen open, zodat er hete buitenlucht het interieur komt, gaat de kachelmotor weer harder draaien.
Kan het zo zijn dat de tempsensor in het interieur defect is en de kachel denkt dat de gewenste tempratuur bereikt is
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 05 feb 2010 18:28
- Mercedes-Benz: W463 G300D,
- Specialisatie: G-klasse/ W168
- Locatie: Arnhem
Heb weliswaar geen 210 maar een w168, maar als ik de temperatuur maximaal zet of minimaal zet (met airco) dan gaat de kachel op stand 5 nog harder draaien dan met de temperatuur op halverwege. (Stand 5 is max)
Beetje moeilijk uit te leggen.
Gr Alexander
Beetje moeilijk uit te leggen.
Gr Alexander
Is het niet zo dat de ventilatormotor wel hoorbaar harder draait, maar dat er minder lucht uit de roosters komt wanneer de airco de boel lekker afkoelt?
Dan denk ik eerder aan een verdamper die bevriest. Door de bevriezing wordt in dat geval de luchtdoorstroom geblokkeerd.
Dan denk ik eerder aan een verdamper die bevriest. Door de bevriezing wordt in dat geval de luchtdoorstroom geblokkeerd.
- Mercedesfreund
- Berichten: 461
- Lid geworden op: 10 dec 2015 21:47
- Mercedes-Benz: S400d
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Nee het echt de motor die niet harder draait.
Is zoiets uit te lezen bij een dealer?
Is zoiets uit te lezen bij een dealer?
- Mercedesfreund
- Berichten: 461
- Lid geworden op: 10 dec 2015 21:47
- Mercedes-Benz: S400d
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Wat uitzoekwerk op internet leerde me dat de kachelweerstand wel eens de oorzaak zou kunnen zijn.
Heb die vervangen en het probleem is opgelost. Nu blaast ie weer als een tielerier 10 minuutjes werk.
Hieronder de oude, lijkt me helaas niet te servicen, alleen te vervangen.
Heb die vervangen en het probleem is opgelost. Nu blaast ie weer als een tielerier 10 minuutjes werk.
Hieronder de oude, lijkt me helaas niet te servicen, alleen te vervangen.
- Bijlagen
-
- 20160830_180248.jpg (141.41 KiB) 2525 keer bekeken
-
- 20160830_180347.jpg (137.51 KiB) 2525 keer bekeken
-
- 20160830_180403.jpg (99.82 KiB) 2525 keer bekeken
- Mercedesfreund
- Berichten: 461
- Lid geworden op: 10 dec 2015 21:47
- Mercedes-Benz: S400d
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Helaas te vroeg gejuigd. nu blaasd de motor in elke stand keihard. ook in rust en met de sleutel uit contact blaasd ie op max.
- Mercedesfreund
- Berichten: 461
- Lid geworden op: 10 dec 2015 21:47
- Mercedes-Benz: S400d
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Jammer maar helaas... die goedkope elektrische immi-meuk geeft wel vaker dit soort problemen. Voorbeeldjes: een Spaanse ebay-immi-rotzooi-LMM die nog slechter werkte dan de kapotte originele of een nieuwe merkloze ventilator-module die helemaal niets deed...
Logboek S500.