Turbo defect A-180 (benzine) W176

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
ivanhoed
Berichten: 48
Lid geworden op: 16 jul 2009 14:40
Mercedes-Benz: W203 C200 2002

17 aug 2018 19:28

Nee hebben ze niet gezegt
Gebruikersavatar
W204Avantgarde
Berichten: 4048
Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
Locatie: Noord Limburg

18 aug 2018 07:38

deze M270 turbo's slijten inwendig vrijwel nooit, de meeste storingen wat voorkomen is de Wastegate inwendig defect, en juist die losse klep is NIET achteraf OEM te verkrijgen.

via ALiexpress wel.. zoeken op A2700902280 de eerste adv. actuator met die kromming in de stang.
Funswijk
Berichten: 433
Lid geworden op: 09 jul 2015 23:00

18 aug 2018 14:00

Een turbo kan normaal gesproken bij zo'n lage km-stand nooit defect zijn! Ook een wastegate/actuator hoort toch eigenlijk wel 150.000 km mee te gaan en daarna zou je deze los moeten kunnen vervangen.
Ik denk als een dealer een nieuwe turbo op je auto zet, dat hij de oude laat reviseren en dan heeft die voor 250 euro weer een bijna nieuwe turbo op de plank liggen!
Deze gebruiker heeft een permanente ban gekregen wegens aanhoudend zaniken.
zjelko
Berichten: 156
Lid geworden op: 19 mei 2018 08:11
Specialisatie: CEH
Contacteer:

18 aug 2018 16:40

Funswijk schreef:Een turbo kan normaal gesproken bij zo'n lage km-stand nooit defect zijn! Ook een wastegate/actuator hoort toch eigenlijk wel 150.000 km mee te gaan en daarna zou je deze los moeten kunnen vervangen.
Ik denk als een dealer een nieuwe turbo op je auto zet, dat hij de oude laat reviseren en dan heeft die voor 250 euro weer een bijna nieuwe turbo op de plank liggen!
Als het om geld gaat is het moeilijk mensen te vertrouwen, en mensen die onderaan de lijst hangen om te vertrouwen zijn dealers.

https://www.ebay.com/itm/Turbo-Wastegat ... 3314568562
:goedzo:
Gebruikersavatar
W204Avantgarde
Berichten: 4048
Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
Locatie: Noord Limburg

18 aug 2018 16:51

Een dealer reviseerd echt geen turbo's die hij weer tekoop aanbied, turbo is een 80 deel dus altijd "ruil"
splunder
Forum Held
Berichten: 1504
Lid geworden op: 29 jul 2009 12:28
Mercedes-Benz: S211 220cdi
Locatie: Zeist

18 aug 2018 18:17

Als het om geld gaat is het moeilijk mensen te vertrouwen, en mensen die onderaan de lijst hangen om te vertrouwen zijn dealers.


Graag deze stelling onderbouwen, Zjelko.
Funswijk
Berichten: 433
Lid geworden op: 09 jul 2015 23:00

19 aug 2018 02:16

W204Avantgarde schreef:Een dealer reviseerd echt geen turbo's die hij weer tekoop aanbied, turbo is een 80 deel dus altijd "ruil"
Nee, misschien niet, maar hij lacht zich wel de broek vol wanneer hij zo'n turbo vervangt. Dat noem ik gewoon je medemens een poot uitdraaien! Die turbo kan binnen zo'n km-stand nooit kapot zijn, anders had dit een terugroepactie moeten zijn. Zo rond het jaar 2000 mocht je je handen dichtknijpen als je turbo 200.000 km meeging (vaak veroorzaakt door slechte olie => 0W30), nu moet je gewoon zonder problemen veel langer met een turbo kunnen, anders deugt die niet. Een actuator kan echter wel eerder kapot gaan, die ziet er ook niet robuust uit en is daarom ook niet zo duur.
Deze gebruiker heeft een permanente ban gekregen wegens aanhoudend zaniken.
Gebruikersavatar
Tom
Donateur
Berichten: 7261
Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
Specialisatie: Taxi/Onderhoud
Locatie: 's-Hertogenbosch

19 aug 2018 09:55

Funswijk schreef:
W204Avantgarde schreef:Een dealer reviseerd echt geen turbo's die hij weer tekoop aanbied, turbo is een 80 deel dus altijd "ruil"
Nee, misschien niet, maar hij lacht zich wel de broek vol wanneer hij zo'n turbo vervangt. Dat noem ik gewoon je medemens een poot uitdraaien! Die turbo kan binnen zo'n km-stand nooit kapot zijn, anders had dit een terugroepactie moeten zijn. Zo rond het jaar 2000 mocht je je handen dichtknijpen als je turbo 200.000 km meeging (vaak veroorzaakt door slechte olie => 0W30), nu moet je gewoon zonder problemen veel langer met een turbo kunnen, anders deugt die niet. Een actuator kan echter wel eerder kapot gaan, die ziet er ook niet robuust uit en is daarom ook niet zo duur.

Waarom zou de dealer zijn broek vol lachen? Wat een onzin. Als een onderdeel opgebouwd is uit verschillende losse delen en MB besluit deze niet los te leveren dan kan ik me voorstellen dat een dealer bedrijf enkel het hele deel mag vervangen. Dat dat voor de klant duur uit kan vallen als er enkel een klein stuk kapot is is helaas spijtig (en absoluut niet goed vind ik, maar dat is een ander verhaal). Als het een ruildeel betreft stuurt de dealer de zooi gewoon retour en of het nou voor 99% defect is of voor 20% lijkt me voor de dealer niet uitmaken.

En dat bij VAG wellicht de turbo's vaak kapot gaan/gingen wil niet zeggen dat bij MB ook zo is. Volgens mij valt dat reuze mee namelijk. Ik heb een renault 5 GT Turbo gereden voor een paar jaar en zelfs die jaren 80 turbo techniek blijft gewoon prima en lang heel als je het behandeld zoals een turbo motor uit die tijd behandeld dient te worden.
zjelko
Berichten: 156
Lid geworden op: 19 mei 2018 08:11
Specialisatie: CEH
Contacteer:

19 aug 2018 10:06

splunder schreef:Als het om geld gaat is het moeilijk mensen te vertrouwen, en mensen die onderaan de lijst hangen om te vertrouwen zijn dealers.


Graag deze stelling onderbouwen, Zjelko.
Is niet nodig, is offtopic. Hoop dat deze meneer goed geholpen word en hij snel weer de weg op kan.
:goedzo:
ivanhoed
Berichten: 48
Lid geworden op: 16 jul 2009 14:40
Mercedes-Benz: W203 C200 2002

19 aug 2018 10:49

Nee geen idee
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20840
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

19 aug 2018 15:15

zjelko schreef:Is niet nodig, is offtopic.
Jouw opmerking was in de eerste plaats al offtopic 8-)
Wie A zegt, moet ook B zeggen.
Logboek S500.
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 11490
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

19 aug 2018 21:24

Wat is er eigenlijk stuk aan? Membraan lek? Wij hebben nog nooit zo’n turbo vervangen.
Greetz Raimon

⭐ Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem ⭐


Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Gebruikersavatar
W204Avantgarde
Berichten: 4048
Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
Locatie: Noord Limburg

19 aug 2018 22:23

9 van de 10 keer de wastegate/actuator wat dus OEM niet los leverbaar is, en in enkele gevallen echt het compressorwiel/lager.
Dennis combi
Berichten: 5886
Lid geworden op: 17 apr 2006 19:46
Mercedes-Benz: S205 C63 amg 2016 - bmw s1000xr 2022
Specialisatie: Onderhoud en reparatie
Locatie: noord-brabant

21 aug 2018 09:37

heb hier ook al 3 auto's binnen gehad maar de vacum klep wastegate kapot van was , niks origineel van te koop en op internet had ik er 1 gevonden maar niet leverbaar
heb er een vacumklep van een opel op gezet en de stang overgezet van de originele
Hulp bij reparaties nodig ? Stuur me een Prive Bericht (PB) en ik kijk of ik je kan helpen.

voorwielaandrijving ??? ik loop toch ook niet op mijn handen......
http://www.vandunautomotive.nl
Gebruikersavatar
Tom
Donateur
Berichten: 7261
Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
Specialisatie: Taxi/Onderhoud
Locatie: 's-Hertogenbosch

21 aug 2018 10:19

Dat kan wel eens een mooie/slimme oplossing zijn!
Plaats reactie