R170 SLK230: motor start wel maar slaat niet aan
- Komawi
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 22 mar 2008 22:03
- Mercedes-Benz: S320 (W220) + S430 (W220)
- Specialisatie: C# programmeren
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
Het belangrijkste is denk ik overdruk in de tank houden totdat de motor enkele rondjes gedraaid heeft op z'n startmotor. Zolang ie draait zal er brandstof worden aangevoerd, in het geval van mijn theorie zal dat dan benzine damp zijn, maar zodra die doorspoelt kan de bandstofpomp het weer overnemen met vloeibare benzine. Het werkte iig wel zoals ik had gehoopt
- Prometheus
- Berichten: 960
- Lid geworden op: 09 mei 2012 12:14
- Mercedes-Benz: W201 W204
- Locatie: Hoorn
- Contacteer:
Brandsrofaccumulator defect. Die hoort de brandstof onder druk te houden.Waarschijnlijk omdat de bezine dan weer condenseert en daardoor weer vloeibare benzine aanzuigt.
ik heb het zelfde probleem en heb inmiddels alle sensoren vervangen maar het probleem blijft het zelfde motor start wel snel rond maar slaat niet aan het vreemde is als je hem een zetje geeft loopt hij direct na nog geen 5 centimeter dus een benzine probleem kan het dan niet zijn het moet iets zijn wat de startmotor veroorzaakt ( spannings-verschil of weerstand ) wie weet een oplossing ???
Stamp dat ding bij een kenner of dealer binnen! Ik snap niet dat je jezelf zo graag wilt kwellen door te tobben en onnodig geld uitgeven.slkaatje schreef:ik heb het zelfde probleem en heb inmiddels alle sensoren vervangen maar het probleem blijft het zelfde motor start wel snel rond maar slaat niet aan het vreemde is als je hem een zetje geeft loopt hij direct na nog geen 5 centimeter dus een benzine probleem kan het dan niet zijn het moet iets zijn wat de startmotor veroorzaakt ( spannings-verschil of weerstand ) wie weet een oplossing ???
Only dead fish go with the flow
- Frank DP
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 08 sep 2015 15:37
- Mercedes-Benz: R170 SLK 200 Final Editiion / W245 170 autom.
- Locatie: Putte, België
- Contacteer:
+10Stefan schreef:
Stamp dat ding bij een kenner of dealer binnen! Ik snap niet dat je jezelf zo graag wilt kwellen door te tobben en onnodig geld uitgeven.
Mvg,
Frank
SLK 200 kompressor Final Edition
Het is beter om van alles iets te kennen dan van iets alles te kennen
*** Frank is 22 augustus 2023 overleden ***
*** condoleance in zijn voorstelonderwep (klik) ***
Frank
SLK 200 kompressor Final Edition
Het is beter om van alles iets te kennen dan van iets alles te kennen
*** Frank is 22 augustus 2023 overleden ***
*** condoleance in zijn voorstelonderwep (klik) ***
- Frank DP
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 08 sep 2015 15:37
- Mercedes-Benz: R170 SLK 200 Final Editiion / W245 170 autom.
- Locatie: Putte, België
- Contacteer:
Hoi René hoe verloopt de verkoop?bofkont schreef:+11
Veel interesse?
Mvg,
Frank
SLK 200 kompressor Final Edition
Het is beter om van alles iets te kennen dan van iets alles te kennen
*** Frank is 22 augustus 2023 overleden ***
*** condoleance in zijn voorstelonderwep (klik) ***
Frank
SLK 200 kompressor Final Edition
Het is beter om van alles iets te kennen dan van iets alles te kennen
*** Frank is 22 augustus 2023 overleden ***
*** condoleance in zijn voorstelonderwep (klik) ***
het probleem is opgelost
het zat hem in de startmotor deze haalde zijn start toerental niet waardoor de ontsteking en inspuiting niet in werking gingen na montage van een nieuwe bosch starter ( geen imitatie gebruiken ) start hij weer als nieuw
het zat hem in de startmotor deze haalde zijn start toerental niet waardoor de ontsteking en inspuiting niet in werking gingen na montage van een nieuwe bosch starter ( geen imitatie gebruiken ) start hij weer als nieuw
- Prometheus
- Berichten: 960
- Lid geworden op: 09 mei 2012 12:14
- Mercedes-Benz: W201 W204
- Locatie: Hoorn
- Contacteer:
Dat is dan in tegenstelling tot het uiteindelijke problemmotor start wel snel rond maar slaat niet aan
- Ton Selhorst
- Berichten: 880
- Lid geworden op: 23 mar 2014 16:40
- Mercedes-Benz: Geen SLK meer
- Specialisatie: In de ruimte lullen
Fijn dat het is opgelost, vind toelichting een beetje raar, die van mij wel is met een sterk verzwakte accu gestart, draaide de startmotor heel langzaam rond stopte zelf bijna , maar wel aanslaan....slkaatje schreef:het probleem is opgelost
het zat hem in de startmotor deze haalde zijn start toerental niet waardoor de ontsteking en inspuiting niet in werking gingen na montage van een nieuwe bosch starter ( geen imitatie gebruiken ) start hij weer als nieuw
- Komawi
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 22 mar 2008 22:03
- Mercedes-Benz: S320 (W220) + S430 (W220)
- Specialisatie: C# programmeren
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
Eindelijk weer wat voortgang in mijn verhaal over de Sklasse met startproblemen bij warme motor. In de kou heb ik nog altijd hetzelfde probleem. Pas als de motor onder de 60 graden is wil de motor starten. In sommige gevallen slaat deze na even rijden dan toch weer af.Prometheus schreef:Brandsrofaccumulator defect. Die hoort de brandstof onder druk te houden.Waarschijnlijk omdat de bezine dan weer condenseert en daardoor weer vloeibare benzine aanzuigt.
Mijn vrouw heeft een W220 S320. Die is verder dus nogal identiek. Als de motor van haar motor 5 minuten loopt, dan wordt er in de tank al overdruk opgebouwd. Bij mijn S430 gebeurt dat niet. Ik heb even gekeken naar de tankdop, die van mij vertoont wel wat scheurtjes in het rubber van de dop, maar op mijn vrouws auto sluit hij wel luchtdicht af. Bij mijn wagen wordt geen overdruk opgebouwd, ook niet na een lange rit. Prometheus, je gaf aan dat de accumulator de brandstof onder druk moet houden. Ik veronderstel dat dat een luchtpompje is die de tank volblaast met lucht. Ik wil controleren of die z'n werk goed doet of dat er een slang of iets dergelijks los is geraak of lekt. Iemand een idee waar dat ding zit in een W220?
- Prometheus
- Berichten: 960
- Lid geworden op: 09 mei 2012 12:14
- Mercedes-Benz: W201 W204
- Locatie: Hoorn
- Contacteer:
Nee. De brandstofaccumulator is een klein expansievat met terugslagklep, naast de brandstofpomp, die de brandstofleiding naar de motor onder druk houdt.Ik veronderstel dat dat een luchtpompje is die de tank volblaast met lucht.
Anders ontstaan bij warme motor (en dus leiding) gasbellen in de brandstoftoevoer