R170 SLK230: motor start wel maar slaat niet aan

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Gebruikersavatar
Komawi
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 mar 2008 22:03
Mercedes-Benz: S320 (W220) + S430 (W220)
Specialisatie: C# programmeren
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

11 sep 2016 18:38

Het belangrijkste is denk ik overdruk in de tank houden totdat de motor enkele rondjes gedraaid heeft op z'n startmotor. Zolang ie draait zal er brandstof worden aangevoerd, in het geval van mijn theorie zal dat dan benzine damp zijn, maar zodra die doorspoelt kan de bandstofpomp het weer overnemen met vloeibare benzine. Het werkte iig wel zoals ik had gehoopt :)
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20878
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

11 sep 2016 20:14

Ik vond je uitleg wel briljant verzonnen 8-)
Logboek S500.
Gebruikersavatar
Prometheus
Berichten: 960
Lid geworden op: 09 mei 2012 12:14
Mercedes-Benz: W201 W204
Locatie: Hoorn
Contacteer:

12 sep 2016 07:58

Waarschijnlijk omdat de bezine dan weer condenseert en daardoor weer vloeibare benzine aanzuigt.
Brandsrofaccumulator defect. Die hoort de brandstof onder druk te houden.
slkaatje
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 jul 2016 17:52

24 sep 2016 09:27

ik heb het zelfde probleem en heb inmiddels alle sensoren vervangen maar het probleem blijft het zelfde motor start wel snel rond maar slaat niet aan het vreemde is als je hem een zetje geeft loopt hij direct na nog geen 5 centimeter dus een benzine probleem kan het dan niet zijn het moet iets zijn wat de startmotor veroorzaakt ( spannings-verschil of weerstand ) wie weet een oplossing ???
Stefan
Berichten: 6634
Lid geworden op: 31 jul 2010 21:22

24 sep 2016 10:10

slkaatje schreef:ik heb het zelfde probleem en heb inmiddels alle sensoren vervangen maar het probleem blijft het zelfde motor start wel snel rond maar slaat niet aan het vreemde is als je hem een zetje geeft loopt hij direct na nog geen 5 centimeter dus een benzine probleem kan het dan niet zijn het moet iets zijn wat de startmotor veroorzaakt ( spannings-verschil of weerstand ) wie weet een oplossing ???
Stamp dat ding bij een kenner of dealer binnen! Ik snap niet dat je jezelf zo graag wilt kwellen door te tobben en onnodig geld uitgeven.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Frank DP
Berichten: 777
Lid geworden op: 08 sep 2015 15:37
Mercedes-Benz: R170 SLK 200 Final Editiion / W245 170 autom.
Locatie: Putte, België
Contacteer:

25 sep 2016 20:10

Stefan schreef:
Stamp dat ding bij een kenner of dealer binnen! Ik snap niet dat je jezelf zo graag wilt kwellen door te tobben en onnodig geld uitgeven.
+10 :applaus:
Mvg,
Frank
SLK 200 kompressor Final Edition
Het is beter om van alles iets te kennen dan van iets alles te kennen

*** Frank is 22 augustus 2023 overleden ***
*** condoleance in zijn voorstelonderwep (klik) ***
bofkont
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 apr 2011 11:00
Mercedes-Benz: R171 SLK 350
Specialisatie: Detailing/R170/OEM freak
Locatie: Nederland

25 sep 2016 20:29

+11 (A)
Gebruikersavatar
Frank DP
Berichten: 777
Lid geworden op: 08 sep 2015 15:37
Mercedes-Benz: R170 SLK 200 Final Editiion / W245 170 autom.
Locatie: Putte, België
Contacteer:

25 sep 2016 20:39

bofkont schreef:+11 (A)
Hoi René hoe verloopt de verkoop?
Veel interesse?
Mvg,
Frank
SLK 200 kompressor Final Edition
Het is beter om van alles iets te kennen dan van iets alles te kennen

*** Frank is 22 augustus 2023 overleden ***
*** condoleance in zijn voorstelonderwep (klik) ***
bofkont
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 apr 2011 11:00
Mercedes-Benz: R171 SLK 350
Specialisatie: Detailing/R170/OEM freak
Locatie: Nederland

25 sep 2016 21:12

Je hebt PB Frank :goedzo:
slkaatje
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 jul 2016 17:52

29 sep 2016 14:23

het probleem is opgelost
het zat hem in de startmotor deze haalde zijn start toerental niet waardoor de ontsteking en inspuiting niet in werking gingen na montage van een nieuwe bosch starter ( geen imitatie gebruiken ) start hij weer als nieuw
bofkont
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 apr 2011 11:00
Mercedes-Benz: R171 SLK 350
Specialisatie: Detailing/R170/OEM freak
Locatie: Nederland

29 sep 2016 16:29

:goedzo:
Gebruikersavatar
Prometheus
Berichten: 960
Lid geworden op: 09 mei 2012 12:14
Mercedes-Benz: W201 W204
Locatie: Hoorn
Contacteer:

30 sep 2016 07:58

motor start wel snel rond maar slaat niet aan
Dat is dan in tegenstelling tot het uiteindelijke problem :S
Gebruikersavatar
Ton Selhorst
Berichten: 880
Lid geworden op: 23 mar 2014 16:40
Mercedes-Benz: Geen SLK meer
Specialisatie: In de ruimte lullen

30 sep 2016 19:19

slkaatje schreef:het probleem is opgelost
het zat hem in de startmotor deze haalde zijn start toerental niet waardoor de ontsteking en inspuiting niet in werking gingen na montage van een nieuwe bosch starter ( geen imitatie gebruiken ) start hij weer als nieuw
Fijn dat het is opgelost, vind toelichting een beetje raar, die van mij wel is met een sterk verzwakte accu gestart, draaide de startmotor heel langzaam rond stopte zelf bijna , maar wel aanslaan.... 8-)
Gebruikersavatar
Komawi
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 mar 2008 22:03
Mercedes-Benz: S320 (W220) + S430 (W220)
Specialisatie: C# programmeren
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

14 nov 2016 10:55

Prometheus schreef:
Waarschijnlijk omdat de bezine dan weer condenseert en daardoor weer vloeibare benzine aanzuigt.
Brandsrofaccumulator defect. Die hoort de brandstof onder druk te houden.
Eindelijk weer wat voortgang in mijn verhaal over de Sklasse met startproblemen bij warme motor. In de kou heb ik nog altijd hetzelfde probleem. Pas als de motor onder de 60 graden is wil de motor starten. In sommige gevallen slaat deze na even rijden dan toch weer af.

Mijn vrouw heeft een W220 S320. Die is verder dus nogal identiek. Als de motor van haar motor 5 minuten loopt, dan wordt er in de tank al overdruk opgebouwd. Bij mijn S430 gebeurt dat niet. Ik heb even gekeken naar de tankdop, die van mij vertoont wel wat scheurtjes in het rubber van de dop, maar op mijn vrouws auto sluit hij wel luchtdicht af. Bij mijn wagen wordt geen overdruk opgebouwd, ook niet na een lange rit. Prometheus, je gaf aan dat de accumulator de brandstof onder druk moet houden. Ik veronderstel dat dat een luchtpompje is die de tank volblaast met lucht. Ik wil controleren of die z'n werk goed doet of dat er een slang of iets dergelijks los is geraak of lekt. Iemand een idee waar dat ding zit in een W220?
Gebruikersavatar
Prometheus
Berichten: 960
Lid geworden op: 09 mei 2012 12:14
Mercedes-Benz: W201 W204
Locatie: Hoorn
Contacteer:

14 nov 2016 13:44

Ik veronderstel dat dat een luchtpompje is die de tank volblaast met lucht.
Nee. De brandstofaccumulator is een klein expansievat met terugslagklep, naast de brandstofpomp, die de brandstofleiding naar de motor onder druk houdt.
Anders ontstaan bij warme motor (en dus leiding) gasbellen in de brandstoftoevoer
Plaats reactie