als ik de motor start draait hij wel rond maar slaat niet aan heeft geen ontsteking en geen inspuiting ( krukas en nokkenas sensor zijn vervangen ) contact slot is verwijdert en geen resultaat zo nu en dan slaat hij wel direct aan
als ik de auto op contact zet is een zetje van een meter voldoende om hem aan te laten slaan koud of warm dan loopt hij meteen en ook helemaal goed afzetten en weer normaal starten slaat hij weer niet aan
wie weet hier de oorzaak van
grtz SLKAATJE
R170 SLK230: motor start wel maar slaat niet aan
-
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 26 feb 2007 13:06
- Mercedes-Benz: Mercedes-Benz w202 C 200 CDI Classic Selection
- Specialisatie: Medicijnen
- Locatie: Utrecht
Hoi, welkom op het forum. Om zo goed mogelijk antwoord te krijgen kun je het best vermelden om wat voor type Mercedes het gaat (neem aan een slk, maar wat voor motor, en dergelijke). Tips voor het plaatsen van vragen kun je ook vinden in de "regels voor het plaatsen van een bericht".
-
- Berichten: 265
- Lid geworden op: 20 nov 2015 21:40
- Mercedes-Benz: B Class
over wat voor een auto praten wij?.
ik denk aan je naam een slk?
wat is bj?
ik denk aan je naam een slk?
wat is bj?
daar is tie weer
heb een probleem met de laadstroom accu word niet geladen dynamo is goed
weet iemand wat de werking van de Battery Cut-Off Relay met nr 002 542 20 00 is en hoe deze word aangestuurd
want ik heb op de dynamo aansluiting stationair 20 volt staan maar op de batt aansluiting de veel te lage accu spanning van de lege accu
heb een probleem met de laadstroom accu word niet geladen dynamo is goed
weet iemand wat de werking van de Battery Cut-Off Relay met nr 002 542 20 00 is en hoe deze word aangestuurd
want ik heb op de dynamo aansluiting stationair 20 volt staan maar op de batt aansluiting de veel te lage accu spanning van de lege accu
Helaas is het startprobleem niet opgelost als de motor koud is start hij en slaat ook aan ( niet heel vlot ) maar met warme motor start hij vlot rond maar slaat niet aan zet je hem op contact en geef hem een klein zetje loopt hij direct en ook heel netjes HELP
- Prometheus
- Berichten: 960
- Lid geworden op: 09 mei 2012 12:14
- Mercedes-Benz: W201 W204
- Locatie: Hoorn
- Contacteer:
In deze versies zit een 125A zekering in de kabel tussen dynamo en accu. Is die nog heel ?
- Komawi
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 22 mar 2008 22:03
- Mercedes-Benz: S320 (W220) + S430 (W220)
- Specialisatie: C# programmeren
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
Hallo,
even een bevinding van mijn W220 S 430 benzine wagen.
Mijn auto start met het warme weer van tegenwoordig niet als de motor nog warm is (>80 graden). Ik merk dat de motor met dit weer na een lange rit vreselijk lang nodig heeft om af te koelen. Als ik de auto probeer te starten binnen zeg twee uur na de rit dan doet de startmotor wel zijn ding, maar slaat de motor niet aan. Ik merk dat er tijdens het starten wel lucht uit de uitlaat komt (dus de kleppen lijken goed te werken en dus de nokkenassensor ook). Er komt dan geen benzinegeur uit de uitlaat, ook niet als ik langdurig gestart heb.
Ik vermoed dat het volgende aan de had is:
Omdat de motor bij dit weer (buiten >25 graden) langer dan 2 uur boven de 80 graden blijft (boven het kookpunt van benzine) is de benzine in de injectoren en leidingen mogelijk in benzine damp overgegaan. Dat duwt vervolgens alle benzine uit de leiding terug door de brandstofpomp, die vervolgens droog komt te staan. De brandstofpomp lijkt niet aan te kunnen zuigen (ook met een W202 CDI gemerkt).
Wat ik toen heb gedaan om het probleem op te lossen: Blazen in de benzine tank (overdruk in de tank creeeren) om de bezine in de brandstofpomp te duwen om dan gelijktidig de motor starten. De motor sloeg toen heel snel aan. Heb je wel een handje hulp voor nodig.
Misschien heb jij ook last van ditzelfde probleem?
Ik heb ook een vraag over dit punt: hoort er misschien niet ergens een terugslagklep in de brandstofleiding te zitten die dit tegen moet gaan? Zo ja, dan is dat deel bij mij denk ik kapot...
Als ik de wagen overigens helemaal laat afkoelen dan start ie wel weer gewoon. Waarschijnlijk omdat de bezine dan weer condenseert en daardoor weer vloeibare benzine aanzuigt. Als iemand weet wat ik hier aan kan doen, dan hoor ik het graag
even een bevinding van mijn W220 S 430 benzine wagen.
Mijn auto start met het warme weer van tegenwoordig niet als de motor nog warm is (>80 graden). Ik merk dat de motor met dit weer na een lange rit vreselijk lang nodig heeft om af te koelen. Als ik de auto probeer te starten binnen zeg twee uur na de rit dan doet de startmotor wel zijn ding, maar slaat de motor niet aan. Ik merk dat er tijdens het starten wel lucht uit de uitlaat komt (dus de kleppen lijken goed te werken en dus de nokkenassensor ook). Er komt dan geen benzinegeur uit de uitlaat, ook niet als ik langdurig gestart heb.
Ik vermoed dat het volgende aan de had is:
Omdat de motor bij dit weer (buiten >25 graden) langer dan 2 uur boven de 80 graden blijft (boven het kookpunt van benzine) is de benzine in de injectoren en leidingen mogelijk in benzine damp overgegaan. Dat duwt vervolgens alle benzine uit de leiding terug door de brandstofpomp, die vervolgens droog komt te staan. De brandstofpomp lijkt niet aan te kunnen zuigen (ook met een W202 CDI gemerkt).
Wat ik toen heb gedaan om het probleem op te lossen: Blazen in de benzine tank (overdruk in de tank creeeren) om de bezine in de brandstofpomp te duwen om dan gelijktidig de motor starten. De motor sloeg toen heel snel aan. Heb je wel een handje hulp voor nodig.
Misschien heb jij ook last van ditzelfde probleem?
Ik heb ook een vraag over dit punt: hoort er misschien niet ergens een terugslagklep in de brandstofleiding te zitten die dit tegen moet gaan? Zo ja, dan is dat deel bij mij denk ik kapot...
Als ik de wagen overigens helemaal laat afkoelen dan start ie wel weer gewoon. Waarschijnlijk omdat de bezine dan weer condenseert en daardoor weer vloeibare benzine aanzuigt. Als iemand weet wat ik hier aan kan doen, dan hoor ik het graag
- W204Avantgarde
- Berichten: 4048
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
Vervang je krukaspositie sensor maar eerst..