hydrauliek lekkage w210 staion

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
peerspecial10
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 jun 2016 01:43
Mercedes-Benz: E 240 - w210 station
Specialisatie: lassen

25 jun 2016 01:56

Hallo beste mercedes mensen, Ik heb pas een opknap projekt (W210 - 240 station)gekocht maar meteen bij de eerste proefrit liep de hydrauliek olie er onderuit - dus heel waarschijnlijk is ook bij mij ergens een leiding kapot - Ik heb er nog niet onder gelegen - maar uitgaande van wat ik hier gelezen en de fotoś die ik gezien heb - heb neem ik wel aan dat ik het daar moet zoeken. Mijn eerste vraag is natuurlijk - waar haal ik nieuwe leidingen want ik wil ze graag vervangen zodat alles 100% is -- of kan ik die zelf maken - ik heb wel een tromp setje etc. - en hoef dan alleen maar nieuwe leiding te kopen en de olie die er dan weer in moet (is vrijwel leeg).
Een slang zou misschien ook een prima optie zijn, maar dat moet dan wel een hydrauliek hoge druk slang zijn met klem koppelingen die op de oude leiding geplaatst zouden moeten worden of van aansluiting naar aansluiting lopen - maar misschien is er wel een betere en eenvoudiger oplossing. Ik hoor het graag - Groet Peter.
Gebruikersavatar
pascalvd
Berichten: 5149
Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
Specialisatie: techniek
Locatie: lemmer
Contacteer:

25 jun 2016 08:47

Hallo Peter allereerst welkom op het forum

op zicht is er geen probleem om een hydrauliek slang te nemen er worden gewoon 2 pers koppelingen op geperst en kan 400 bar hebben dat daar komt het hydraulisch systeem van jouwn auto niet aan toe
je houd alleen wel 2 stukjes leiding over om een goede koppeling te maken naar de aansluitingen

bij THEdiver heb ik een slang tussen een leiding gezet tot de koppeling waar de leidng slecht
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 46&t=62170

en bij GFGF heb ik van af de pomp tot halverwege het spat scherm een slang er tussen gezet
deze is later weer vervangen door een stukje leiding omdat de slang niet ver genoeg door liep en resoneerde in het spat bord

je zou ook een stalen hydrauliek leiding er compleet onder door leggen dan heb je alles voor een aantal jaren dik en lek vrij

je zou ook de roestige delen over kunnen nemen
en dan zou ik in de bochten kijken of je slang kan nemen (bijv.in de wielkast ) en als het lange rechte stukken zijn kan je ook gewoon een stalen leiding nemen

ik weet niet uit welke regio je komt maar evt. zou ik je er mee kunnen helpen

gr pascal
Gebruikersavatar
Geertjan
Berichten: 949
Lid geworden op: 09 okt 2015 13:22
Mercedes-Benz: 300SL24v.
Locatie: Veluwezoom

25 jun 2016 09:28

Wanneer die stalen leidingen zo slecht zijn dan zou ik eigenlijk vervangen door koper of liever nog cunifer (koper/nikkel). Deze kun je net als koperen remleidingen makkelijk in vorm buigen en overal langs leiden :goedzo:.

Maar eerst eens kijken of de leidingen wel zo slecht zijn; misschien is het wel de pomp die lekt ???
Mercedes maakt rijden geweldig ;).
peerspecial10
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 jun 2016 01:43
Mercedes-Benz: E 240 - w210 station
Specialisatie: lassen

25 jun 2016 11:08

Wauw hartstikke bedankt al vast - Ik ga komende week eerst alles bloot leggen en dan weet ik ook eigenlijk pas wat er echt mis is - maar fijn om te horen dat er meer wegen naar rome lijden - en eventueel de hulp - (Ik woon in Hedel vlak bij s'Hertogenbosch) - Ik zou het liefst voor de optie van een compleet nieuwe leiding gaan want er is niks zo vervelend als ergens onder weg op een andere plaats weer een lekkage te krijgen terwijl ik er nu toch onder zal moeten - Die cunifer leiding lijkt mij prima - moet wel effe kijken naar de dikte en waar die te vinden is .. als het dat is ....
Ik hou jullie graag op de hoogte - groet Peter.
Gebruikersavatar
gfgf
Donateur
Berichten: 5671
Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
Specialisatie: tobben
Locatie: Mittelhessen/Midden Holland

25 jun 2016 11:13

Het stuk stalen leiding vanaf de slang die uit de pomp komt tot de slang die langs de bocht van de wielkast loopt, is gemakkelijk te vervangen door koper. De standaard koperen remleiding is prima, ook al is die wat dunner dan het staal.

De olie moet je bij de dealer halen. Het onderdeelnummer staat op de dop van het reservoir.

Zie bv. http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 74#p744674
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
Gebruikersavatar
TheDiver
Berichten: 4285
Lid geworden op: 17 jul 2005 13:12
Mercedes-Benz: X218 350cdi 4matic / W211 E500 / A169 A160 / W208 CLK200
Specialisatie: Wereldreiziger

25 jun 2016 15:36

Liep de hydrauliek olie eruit bij het linker voorwiel.

Grtzz
Ex. S124 E200 1992 Ex. S124 E280 1996 Ex. A124 E220 1996 Ex. E320 4matic 1999. Ex. E320 4matic 2001. Ex. 190E 1993. Ex. S211 E220cdi.
Gebruikersavatar
Tom
Donateur
Berichten: 7293
Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
Specialisatie: Taxi/Onderhoud
Locatie: 's-Hertogenbosch

25 jun 2016 15:55

als die leidingen 15-20 jaar mee gaan vind ik ze zo slecht niet. Waarom niet gewoon een originele leiding eronder? Zou op zijn minst eens vragen wat het kost.
peerspecial10
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 jun 2016 01:43
Mercedes-Benz: E 240 - w210 station
Specialisatie: lassen

26 jun 2016 02:19

De olie liep er inderdaad bij het linker voorwiel uit - en op het dashboard kreeg ik ook de melding hydrauliek .. - en heb daarna de motor gauw uit gezet want het begon een beetje een oliebad te worden en daar was de eigenaar van de garage niet echt blij mee..
Ik zou inderdaad graag voor die cunifer leidingen willen gaan - dan ben ik er hopelijk voor altijd vanaf , maar zoals ik al aangaf moet ik deze week eerst alles even losmaken en het wiel eraf en de binnen kuip verwijderen en dan weet ik pas wat er aan de hand is. - misschien kan ik dan ook meteen de lampen units verwijderen want ik wil er heel graag heldere lampen met een chroom randje in zien te monteren (ook nog zoeken op internet) - want de huidige zijn ongeveer melkwit... en dat is geen gezicht.. dus nog werk genoeg..
Gebruikersavatar
Geertjan
Berichten: 949
Lid geworden op: 09 okt 2015 13:22
Mercedes-Benz: 300SL24v.
Locatie: Veluwezoom

26 jun 2016 08:58

Originele stalen leidingen moet je natuurlijk niet meer nemen, want die roesten na 15-20 jaar weer door. In dit geval is aftermarket dus beter dan het origineel. Foutje van Mercedes, ach kan gebeuren wanneer je op kwaliteit gaat bezuinigen.

Van de leidingen die vervangen moeten worden door cunifer, moet je de maten nemen en tevens welke wartels of koppelingen er op moeten. Via http://www.ebay.co.uk zijn er diverse aanbieders tegens hele schappelijke prijzen. Na een dag of 4 krijg je de leidingen netjes opgerold gewoon in de brievenbus. Deze schroef en klem je vervolgens onder de auto.

Daarna spoelen, ontluchten en klaar; een kind kan de was doen. Het is mij ook gelukt dus ... ;).
Mercedes maakt rijden geweldig ;).
Gebruikersavatar
TheDiver
Berichten: 4285
Lid geworden op: 17 jul 2005 13:12
Mercedes-Benz: X218 350cdi 4matic / W211 E500 / A169 A160 / W208 CLK200
Specialisatie: Wereldreiziger

26 jun 2016 12:01

Weet niet of je het Topic van mij wat pascal geplaatst had hebt door gelezen.
Maar dan heb je al een heel goed beeld wat er loos is.

Wiel en binnenkuip los halen is 10 min werk.

Pascal heeft het toen bij mij gefixt in ongeveer 2 / 3 uurtjes, wel slang gebruikt en zit nog steeds perfect.

Succes met knutselen :goedzo:

Grtzz
Ex. S124 E200 1992 Ex. S124 E280 1996 Ex. A124 E220 1996 Ex. E320 4matic 1999. Ex. E320 4matic 2001. Ex. 190E 1993. Ex. S211 E220cdi.
Gebruikersavatar
ElGriffo
Berichten: 8357
Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
Locatie: Houten
Contacteer:

26 jun 2016 12:14

De leidingen die over de tank gaan achter zijn vaak ook niet al te best, en dan praat je niet alleen over hydraulische leidingen.

En eehh zou de auto nog 20 jaar mee gaan 8-)
W126 specialist ElGriffo
-


Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
Gebruikersavatar
pascalvd
Berichten: 5149
Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
Specialisatie: techniek
Locatie: lemmer
Contacteer:

01 jul 2016 09:46

waar de meeste leidingen op stuk gaan is het bewegen in de leiding beugels daardoor kan er vocht bij komen en de roest niet weg zetten en dus gaan ze stuk

op moment dat je de rest van de leiding gewoon inspecteerd en als ze niet roesten en dan gewoon bij houden dan is er geen probleem

ik heb klanten die hebben al 20 jaar een gegalvaniseerde leiding open en bloot liggen en daar is niks mee aan de hand

en als je een hogedruk leiding neemt dan is de leiding dikker en kan je nog wat jaartjes mee voor dat het ooit begint te roesten/ stuk gaan

en als je de zelfde lekkage hebt als THEdiver dan is dat redelijk makkelijk op te lossen door een slang er in te leggen en dan is het prbleem opgelost

mocht je hulp nodig hebben dan hoor ik het wel en tot die tijd kan ik je alleen maar mijn idee er over geven

succes gr pascal
peerspecial10
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 jun 2016 01:43
Mercedes-Benz: E 240 - w210 station
Specialisatie: lassen

08 okt 2017 16:39

Keurig opgelost - nieuwe leiding en after markt koppelingen en de zaak netjes in de zinkspray gezet.. hopelijk voor héél lang netjes. - inmiddels ook de leiding van de automaat (aan de voorkant) - naar de koeler moeten vervangen vanwege lekkage. Steeds een stapje dichter naar een goed werkende auto.. bedankt allemaal voor de goeie tips en de hulp.
Plaats reactie