ik ben weer eens met mn neefje met zn w202 bezig
dit maal heeft ie dat de motor onrustig loopt
de motor schud wat maar niet noemenswaardig
heel af en toe is het net als of de airco aan springt dat de motor even inkakt en door pakt terwijl er geen airco op zit
de auto is uit gelezen alleen de gene die de auto met star uit leest komt er niet genoeg in om te zien wat er mee mis is het is niet zoals bij mn vito dat ie kan zien wat er mis is
tevens valt de toeren tal begrenzer bij de 4000 rpm in dan begint ie over te slaan alsof je een bougie los trekt
wat mij op valt
er is 1 bougie kael anders dan de ander 3 het is allemaal wel orgineel mercedes
en op de inlaat buis net voor de gasklep zit een opnemetrtje (2 draden ) hier is 1 draadje van los of open
volgens mn neefje zijn de abs/slijtage indicatoren stekertjes af geknipt
het probleem doet zich voort sinds hij een rondje gedraait heeft in de sneeuw en een stoeprand mee genomen heeft en dat er achter ander draag armen geplaats zijn
gegevens van de auto
type w202 sport
motor m111 920
leeftijd 1995
ik hoor graag jullie ideen
gr pascal
w202 m111 onrustig lopen
Onbelast heeft de mijne ook dat hij overslaat bij iets van 4000rpm. Met rijden heb ik daar geen last van.
Wanneer dipt het toerental waar je het over hebt? Is dat bij stationair? Daar heb ik namelijk ook last van. De dynamo vervangen is volgens mij de oplossing. Het is alsof er een lager kapot is en 1 vd knikkers af en toe op een plek zit waar je hem niet wilt hebben. Jij bent zelf wat handiger als ik. Zou je kunnen kijken wat hij doet als je de dynamo effe los gooit?
Wanneer dipt het toerental waar je het over hebt? Is dat bij stationair? Daar heb ik namelijk ook last van. De dynamo vervangen is volgens mij de oplossing. Het is alsof er een lager kapot is en 1 vd knikkers af en toe op een plek zit waar je hem niet wilt hebben. Jij bent zelf wat handiger als ik. Zou je kunnen kijken wat hij doet als je de dynamo effe los gooit?
Only dead fish go with the flow
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Het was mij opgevallen dat het draadje ook al bloot lag maar dat hoeft toch nog niet te betekenen dat alle draden slecht zijn ?Roy_E320 schreef:Zijn kabelboom is rot in ieder geval... zie stekkertje bij de temperatuur sensor
Ik zal de draden zeker even verder inspecteren
Oké dan zal onbelast niks aan de hand zijn ik wist het niet mijn m110 doet het niet en de om646 doet het ook nietStefan schreef:Onbelast heeft de mijne ook dat hij overslaat bij iets van 4000rpm. Met rijden heb ik daar geen last van.
Wanneer dipt het toerental waar je het over hebt? Is dat bij stationair? Daar heb ik namelijk ook last van. De dynamo vervangen is volgens mij de oplossing. Het is alsof er een lager kapot is en 1 vd knikkers af en toe op een plek zit waar je hem niet wilt hebben. Jij bent zelf wat handiger als ik. Zou je kunnen kijken wat hij doet als je de dynamo effe los gooit?
Toerental dip/sprong is bij stationair bekeken het klinkt wel heel aannemelijk dat de dynamo een lager te slecht heeft
Ik zal binnen kort eens kijken of ik de multi riem los pakken en kijken wat er dan kortstondig te bemerken
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Ondertussen diversen adviezen gegeven maar mn neefje heeft zn eigen idee van onderhoud en onderhouden
Ik gaf hem onderandere de tip om eens naar de bougie kabels te kijken maar dit was hem volgens hem het probleem niet
Bougies wou hij dan wel weer wisselen
We hebben zelfs de kat laten vervallen omdat het daarvoor beter was
Tegelijkertijd met het plaatsen van de kat heeft ie ook andere velgen gekregen dus ik gaf de velgen de schuld maar dat was ook niet zo
Laats is zelfs een bougie er uit gelopen Terwijl hij altijd rustig rijd hierbij was zelfs de bougie kabel stuk dus ik adviseerde hem nieuwe kabels te halen toen kreeg ik als antwoord ik haal ze wel van de sloop waardoor ik weg ben gegaan en hem veel succes gewenst heb
Niet veel later heeft ie de w202 ingeruild voor een golf 4 want dit was een echte auto en geen lomp hok
Dus er zal hellaas geen echt antwoord uit voort vloeien wat nou het echte probleem was
Ik gaf hem onderandere de tip om eens naar de bougie kabels te kijken maar dit was hem volgens hem het probleem niet
Bougies wou hij dan wel weer wisselen
We hebben zelfs de kat laten vervallen omdat het daarvoor beter was
Tegelijkertijd met het plaatsen van de kat heeft ie ook andere velgen gekregen dus ik gaf de velgen de schuld maar dat was ook niet zo
Laats is zelfs een bougie er uit gelopen Terwijl hij altijd rustig rijd hierbij was zelfs de bougie kabel stuk dus ik adviseerde hem nieuwe kabels te halen toen kreeg ik als antwoord ik haal ze wel van de sloop waardoor ik weg ben gegaan en hem veel succes gewenst heb
Niet veel later heeft ie de w202 ingeruild voor een golf 4 want dit was een echte auto en geen lomp hok
Dus er zal hellaas geen echt antwoord uit voort vloeien wat nou het echte probleem was